Aihe: Ibanezin laatuongelmat!?
1 2 3
Krice
02.01.2007 00:15:26

GRG170 on itse asiassa laadukkain kitara jonka olen omistanut.. hintaa uutena 230 euroa. Mutta nykyisin varmaan laatuongelmia saattaa olla, varmaan melkein kaikkien valmistajien kitaroissa halvempien mallien osalta.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Bald Anus
02.01.2007 01:06:40

Jos ne on niitä parempilaatuisia? Niistähän täällä aina puhutaan.

Kovalta kyllä kuulostaa kuluminen aloittajan viestissä. Itseasiassa niin kovalta, että mieleen tulee, mitenköhän niitä soittimia käytetään/säilytetään. Iban nauhat on kyllä huonompaa tavaraa, mutta nekin vaatii aikamoista urheilua, jos ne meinaa vuodessa otelaudan tasaan soittaa. Hihnatapin irtoamisen ottaisin kyllä ihan omaan piikkiin, se ei varmaankaan täysin varoituksetta pudonnut?

Kyllä 500 euron Ibanezin pitäisi olla melko hyvää latua.
"Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
oiva tumpeloinen
02.01.2007 01:18:33 (muokattu 02.01.2007 01:21:38)
Kyllä 500 euron Ibanezin pitäisi olla melko hyvää latua.

500 euron Ibanez on kyllä aika pitkälti vielä halvimmasta päästä sähkökitaramallistoa. Ne kovasti kehutut mallit maksaa uutena noin 900 euroa ja siitä ylöspäin (poilukien RG321).

E: ja vaikka 500 eurolla saa jo ihan hyvän soittimen uutenakin nykypäivänä, niin ei mun mielestä niiltä voi odottaa samaa kuin tuplasti (tai enemmän) kalliimmista malleista. Blingbling erikseen hinnannostajana, mutta sitäkään ei monessakaan Ibanezissa liikaa ole.
Werde
02.01.2007 11:49:51
Blingbling erikseen hinnannostajana, mutta sitäkään ei monessakaan Ibanezissa liikaa ole.

Kyllä vaikkapa SZ520 tarjoaa aika pirusti ulkonäköä ja ominaisuuksia 500€ hintaansa nähden (loimukansi bindauksilla, mahonkirunko & kaula, liimakaula) joten vähän ihmetyttää että mistähän se on pois. Tosin esim. Epiphonelta löytää kyllä vastaavia ominaisuuksia samaan hintaluokkaan, mutta viimeistely ei ole edes likimain samalla viivalla Ibanezin kanssa.

Olisiko noista nauhoista laittaa kuvaa, kovasti ihmetyttää tosiaan jos vuodessa on kuopalle saanut? Pientä kulumaa saa kyllä aikaan jo lyhyemmässäkin ajassa jos paljon soittaa (ja voimalla), mutta että kuopalle..
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
sunder
02.01.2007 12:52:05
Itelläni on ollu SZ520 nyt jotain 1,5v, eikä mitään varsinaisia ongelmia ole ilmennyt. Nauhat vaikuttas, kuten jo mainittu, aika pehmeiltä. Hihnatapin irtoaminen menee minusta käyttäjän piikkiin, monesti nuo löystyvät ajan myötä ja (niin pieni vaiva kuin se onkin) niitä ei jakseta kiristää. Ulospäin kiertynyt ruuvi kantaa enää huonosti jolloin se helposti repeää irti bodysta.

Mulla on kyllä pysyny hihnatapitkin paikoillaan.
"tuo soundi oli niinku ois kissanpennuilla soittanu" -Lemmes
hq
02.01.2007 16:01:21
Itselläni on reilusti alle vuoden ollut S470 dxqm, ja nauhoissa on pientä kulumaa havaittavissa. Lisäksi yksi nauha on toisesta päästään hieman muita matalampi, mikä vähentää kielten laskemisen mahdollisuutta. Mikkien kehyksistä lähti pinnoite kulumaan pois melkein samantien uutena, outoa kyllä tallasta ei ole kulunut vaikka sen päällä kättä tulee pidettyä.

Muuten kyllä kitaraan olen ollut tyytyväinen, mutta täytyy varmaan mennä myyjältä kuitenkin kyselemään mitä mieltä olisi nauhojen hionnasta takuun piikkiin tuon matalan nauhan takia.
"Tietyntyyppisissä lauluissa aina purjehditaan pois. Kuulostaako se vakuuttavalta, jos ei muuta voi kun matkustaa?"
oiva tumpeloinen
02.01.2007 16:06:56
Kyllä vaikkapa SZ520 tarjoaa aika pirusti ulkonäköä ja ominaisuuksia 500€ hintaansa nähden (loimukansi bindauksilla, mahonkirunko & kaula, liimakaula) joten vähän ihmetyttää että mistähän se on pois. Tosin esim. Epiphonelta löytää kyllä vastaavia ominaisuuksia samaan hintaluokkaan, mutta viimeistely ei ole edes likimain samalla viivalla Ibanezin kanssa.

Olet aivan oikeassa. Mä ajattelin tuota koristeen määrää vain lähinnä noissa RG-sarjasissa, mistä se arvostus on lähtöisin.

Olisiko noista nauhoista laittaa kuvaa, kovasti ihmetyttää tosiaan jos vuodessa on kuopalle saanut? Pientä kulumaa saa kyllä aikaan jo lyhyemmässäkin ajassa jos paljon soittaa (ja voimalla), mutta että kuopalle..

Olisi kyllä kiva nähdä, miten kuluneet ne nauhat on.
Sakkeus31
03.01.2007 00:13:33
Jep taas!:)
Eli kitarani on siis 320 ilman mitään hienoja krumeluureja. Kotihajoittelussa en katso tarvitsevani mitään pippelinjatko tavaraa, vaan kunnollisen soittopelin. Tosin kunnollisuudesta en tiedä? Käsittääkseni kitaran teknilliset speksit ovat kuitenkin muuten samat, kuin tuossa edellä mainitussa 520:ssa?

Eli nyt sain profiiliini lisättyä kuvan noista nauhoista. (sori huono kuva, mutta eiköhän siitä saa käsitystä aiheesta?)
Lancelot
03.01.2007 00:19:55
Kylläpä näyttää olevan montulla! Outua sinänsä et mun 52o on vm -03 ja nauhat on kuin pakasta vedetyt..
Sakkeus31
03.01.2007 00:24:53
Kylläpä näyttää olevan montulla! Outua sinänsä et mun 52o on vm -03 ja nauhat on kuin pakasta vedetyt..

Niin sitähän tässä olen yrittänyt jo hetken selittää!!:) Onko soittoni jotenkin liian kovakouraista, vai onko lapasessa liikaa voimaa??:) Tosiaankin soitan viikossa n. 2-15 tuntia ihan miten itsestä tuntuu.

P.S. Sormenpäissäni on edelleenkin lihat ja nahkat tallella!:)
Lancelot
03.01.2007 00:31:56 (muokattu 03.01.2007 00:32:34)
Niin sitähän tässä olen yrittänyt jo hetken selittää!!:) Onko soittoni jotenkin liian kovakouraista, vai onko lapasessa liikaa voimaa??:) Tosiaankin soitan viikossa n. 2-15 tuntia ihan miten itsestä tuntuu.

Kyl sinne kitaraan on tainut eksyä parit "tinanauhat" vahingossa:)

E. niin ja ehdottomasti reklamaatiota kehiin!!!!
Order
03.01.2007 00:47:28

No ohhoh. Meinasin jo todeta, että on tuossa omassa GRX:ssäkin hieman pehmeämmän tuntuiset nauhat kuin RG:ssäni, mutta sekin on mulla ollut jo varmaan nelisen vuotta enkä tosiaan ole saanut mitään vastaavaa aikaiseksi. Ei toi musta nyt ihan normaalia ole, varsinkin kun tuo sun soittomääräsi ei tunnu mitenkään epätavallisen suurelta.
You let the phone line bring it home to you, the life, the lies, the dreams S.M.A.K.
Jormaz
03.01.2007 00:59:43

Missäs kunnossa kielet on? Jos on kovinkin ruosteiset niin toki hiovat nauhaa eri tavalla.
Miees...
Ze Kink
03.01.2007 01:41:24
Missäs kunnossa kielet on? Jos on kovinkin ruosteiset niin toki hiovat nauhaa eri tavalla.

Tai jos käyttää ruostumattomasta teräksestä tehtyjä kieliä, niin ne kuluttaa nauhoja nopeammin myös.
Sakkeus31
03.01.2007 02:30:25
Tai jos käyttää ruostumattomasta teräksestä tehtyjä kieliä, niin ne kuluttaa nauhoja nopeammin myös.

Mulla on ollut 010 kielet ja merkkenä on ollu Dean Markley, DR ja nyt on muistaakseni GHS:t. Kielistä ja niiden tarkoista "sisältää" selostuksista en tiedä mitään.
JPQ
03.01.2007 05:58:02

Voih pahus just ibanezin kanssa ongelmia teillä kun eniten halvoista sähkökitaroista minua kiinnostaa RG321.... toki yamahaltakin löytyy halpoja mutta aah niin tylsän näköisiä....
vmak
03.01.2007 08:20:17
Itseltäni sattuu löytymään Ibanezin prestige sarjan kiinteätallainen kitara. Ollut minulla nyt muutaman kuukauden ja edellisellä ostajalla vajaan vuoden muistaakseni? Minulla ei ole kyllä kitarasta (ainakaan vielä) mitään pahaa sanottavaa.

Eiköhän tuon parin vuoden sisällä huomaa, että miten laadukas se alkaa tuo kitara pidemmän päälle olemaan.
ööh.. ..joo
Strutsi
03.01.2007 10:10:50
Ibanezin SZ520FM:n olen kohta omistanut jo vuoden.
Ei siinä minusta mitään suurempia ongelmia ole ollut. Nauhat aina kuluvat tietysti ja niitä saa vaihdettua/hiottua. Tallassa on kyllä tosin tullut sitä kulumaa, mutta ei sinänsä ole haitannut muuten kuin ulkonäön kannalta.
DiMarziot toimii hemmetin hienosti siinä kyllä muuten.

Oletteko muuten joutuneet SZ:sta säätämään kaularautaa? Siinä oli minusta jotenkin hankala saada sitä kuusiokoloavainta sinne mahtumaan. Sainpahan kuitenkin väännettyä, että ei siinä mitään.
"Murhaajat ovat vain ulospäinsuuntautuneita itsemurhaajia" -Monty Python
Tympee Huttunen
03.01.2007 10:24:48
Mulla on noin 27-vuotta vanha Ibanez, eikä nauhat ole noin kuluneet.
cr4b
03.01.2007 11:24:24
Mulla on ollut vuoden RG2570, ja siinäkin jumittui volapotikka. Maalipinta on myös melko heikkoa, mutta muuta vikaa siinä ei ole ollut.
It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)