kivi 26.12.2006 14:14:17 | |
---|
Tarkotettiin ehkä että jos botnea leikkautuu langattomalla pois, niin sitä ei lähde sitten tarpeeks Kornisti, ellei kompensoida vähintään kahdella kitarasubbarilla :) Ei alavire ole botnea. Kyllä se on teidänkin levyissä se basso joka siellä mörisee, kitaroista ei juuri 175 Hz alaista ääntä tule edes möreimmässä metallissa. Kyllä ne langattomilla soittaa kaikki, basisteille vaan hankitaan vähän paremmat radiot kuin kitaristeille. |
ReBeat 26.12.2006 14:47:29 | |
---|
Juu. Mutta en ajatellut levysoundia vaan treenikämpällä sahaamista. Monet pitävät 4x12" komeroista ilmeisesti sen takia, että ne toistavat alapäätäkin paremmin ja ns. laittavat dempatessa lahkeen lepattamaan. Ymmärsin, että jos langaton syö alapäätä niin ehkä tuo edellä mainittu elämyskin voisi sen seurauksena laimentua. Nyt tajusin tekstistäsi että se ei kuitenkaan kitaroita koske vaan se leikkautuminen on vasta basson alueella. Eikä mulla ole noista mitään kokemustakaan. |
kivi 26.12.2006 15:11:04 | |
---|
Juu. Mutta en ajatellut levysoundia vaan treenikämpällä sahaamista. Monet pitävät 4x12" komeroista ilmeisesti sen takia, että ne toistavat alapäätäkin paremmin ja ns. laittavat dempatessa lahkeen lepattamaan. Ymmärsin, että jos langaton syö alapäätä niin ehkä tuo edellä mainittu elämyskin voisi sen seurauksena laimentua. Nyt tajusin tekstistäsi että se ei kuitenkaan kitaroita koske vaan se leikkautuminen on vasta basson alueella. Eikä mulla ole noista mitään kokemustakaan. Ei se alapää siellä lahkeissa lepata (heh, tulipas sanottua hassusti) vaan kyllä se kitaroissa on ihan äänenpaine. Jos kitaroista tulee paljon alataajuuksia jotka sitten riitelevät basson kanssa, on soitto päin vastoin kesymmän ja puuroisemman kuuloista. Että sikäli voi olla ihan hyväkin idea leikata sitä alinta mölyä :-D 4x12"-kaapit eivät toista sen alempaa ääntä kuin muutkaan 12"-elementeillä toteutetut kaapit. Kysymys on paineaallon leveydestä, siitä kuinka pitkälle ääni matkustaa kaiuttimesta yhtenäisenä massana. |
PLing 26.12.2006 16:15:21 | |
---|
Miksi niin? Väsyneen logiikkaa, selvästi. Missasin varmaan tuon gainibuusti-postin ja luin vain ne soundia ja alataajuuksia leikkaavat. :) Saas nyt kattella jos tuollaisen systeemin ensi vuoden puolella hommaisi. Doh, nakki. |
ReBeat 26.12.2006 18:10:44 | |
---|
Ei se alapää siellä lahkeissa lepata (heh, tulipas sanottua hassusti) vaan kyllä se kitaroissa on ihan äänenpaine. En käy kiistämään. Mä puhuin omaan mielikuvaani nojaten. Pikkukaapin kanssa tulee helposti pieremisefekti vastaan, jos siitä yrittää hakea tulpat päässä massiivista botnea. Ison kaapin kanssa voi hanikoita kääntää lujemmalle... mutta aivan totta, että se on edelleen vain äänenpaine mikä silloin kasvaa. Botne ei suhteessa kasva sen enempää kuin muutkaan taajuudet. Mun mielestä se vain on tuntunut joskus siltä, mutta harhaa se lie. Turhaahan se on hakea kitaralla matalia niinkuin vihjasitkin. Sori taas tämä aiheen vierestä kirjoittelu. |