Aihe: Chareveten floikka
1 2
panyy
21.12.2006 18:13:48
Oletko muuten tarkastanut että kaikki osat ovat ehjiä ja toimivia?

Juu. Taattua kasari laatua.
peace
panyy
21.12.2006 18:17:28
En usko, kyllä kolme perusjousta pitäisi tuohon settiin riittää E-vireellä.
Kokeiles nyt ainakin ensimmäiseksi, että laitat ne kolme jousta vinoon sieltä takaa, jolloin siis ne vetävät suuremmalla vetovoimalla. Kiristä myöskin sen jousilevyn ruuveja vielä lisää, elleivät ole jo ihan tapissa.

joo tuo ristiin laitto auttoi mutta talla ei silti ole ihan suorassa vielä. auttasikoha uudet jouset? saattavat olla löystyneet nuo vanhat aika pahasti
peace
Heviasmo
21.12.2006 18:22:32
joo tuo ristiin laitto auttoi mutta talla ei silti ole ihan suorassa vielä. auttasikoha uudet jouset? saattavat olla löystyneet nuo vanhat aika pahasti

Jousiakin on kyllä eri jäykkyyksillä, joten yhden jousen vaihtaminen jäykempään pitäisi viimeistään auttaa.
Onko ne jousilevyn ruuvit ihan varmasti kiristetty niin syvälle, kuinka vain voivat mennä?
"Alle 7-vuotiaiden lasten käyttöä tulee valvoa ja nielemistä varoa. Annostele lapsen pikkusormen kynttä vastaava määrä hammastahnaa. Käytettäessä lisäksi muita fluorituotteita, neuvottele hammaslääkärisi kanssa."
panyy
21.12.2006 18:25:30
Jousiakin on kyllä eri jäykkyyksillä, joten yhden jousen vaihtaminen jäykempään pitäisi viimeistään auttaa.
Onko ne jousilevyn ruuvit ihan varmasti kiristetty niin syvälle, kuinka vain voivat mennä?

joo eilen jo ruuvailin niitä mutta tuntuu että ei olisi minkäänlaista vaikustusta mihin suuntaan niitä ruuvvaa. ja tappissaan ovat jo
peace
Heviasmo
21.12.2006 18:30:39
joo eilen jo ruuvailin niitä mutta tuntuu että ei olisi minkäänlaista vaikustusta mihin suuntaan niitä ruuvvaa. ja tappissaan ovat jo

Vaikutusta toki on, mutta ei mitenkään hirveästi, koska tuo talla on mitä ilmeisimmin järjettömän suuressa kulmassa kanteen nähden.

Jospa nyt käväiset ostamassa vaikka yhden tai pari jäykkää jousta, jolla/joilla korvaat yhden tai pari jousta sieltä takaa. Säätämisen pitäisi sitten onnistua huomattavasti helpommin.
"Alle 7-vuotiaiden lasten käyttöä tulee valvoa ja nielemistä varoa. Annostele lapsen pikkusormen kynttä vastaava määrä hammastahnaa. Käytettäessä lisäksi muita fluorituotteita, neuvottele hammaslääkärisi kanssa."
panyy
21.12.2006 18:38:34
eiköhän tuo onnistu
peace
blackorwhite
21.12.2006 18:47:40
Mulla on 10-52 setissä neljä jousta takana. Kolme sellasta vuosikkaan vanhaa ja yks varmaan kymmenen vuotta vanha. Talla on vieläkin vähän etukenossa. Miten se sit jos on kanteen nähden suorassa niin eihän sillä voi kammeta taaksepäin (vetää kampea ylöspäin)? Sehän on tosi tosi vähäistä se liike mikä lähtee silloin? Itselläkin on vähän tuo ongelma etten tiedä miten paljon se pitää olla kenossa ja mistä sen näkee millon se on oikein? Ibanezin lo-pro edgessä oli hyvä ku siinä oli ne kolot mistä sen näki, että ku ne oli kanteen nähen suorassa se oli sillä hyvä. Knife Edgeksikö niitä kutsuttiinkaan?
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
Ippei
21.12.2006 20:35:53
Hei!

Jos kyseessä on Charvette, niin itsekin hommailin vähän aikaa sitten
yksityiseltä Charvetten. Made in Japan tämä ko. peli myös.

Onko kyseessä single-locking "floikka" vai ihan double-locking?
Enpä jaksanut tuossa lauseessa sitten suomea enempää vääntää.
Itsekin heitin samanvahvuista kielisettiä peliin ja vetää kyllä ylös, eli lisää jousia
peliin vain.

Itse kyllä pelailisin kevyemmällä setillä, itse ainakin tein päätöksen etten kyllä
"floikka" tai floikka-skebaan tuon vahvuista settiä laita.
Liian tönköksi menevät nuo ns. basso-kielet, ettei ole yhtään minuun makuuni.

Mutta jokainen tekee tyylillään! Näin hieman ohi aiheesta että millaisen Charvetten
menit hommaamaan? (Mikäli kyseessä on siis Charvette by Charvel-kitara.)

Säätämisen iloa, toivottaa:

- Ippei
panyy
22.12.2006 03:39:53
Hei!

Jos kyseessä on Charvette, niin itsekin hommailin vähän aikaa sitten
yksityiseltä Charvetten. Made in Japan tämä ko. peli myös.

Joo charvettehan se.

Onko kyseessä single-locking "floikka" vai ihan double-locking?
Enpä jaksanut tuossa lauseessa sitten suomea enempää vääntää.
Itsekin heitin samanvahvuista kielisettiä peliin ja vetää kyllä ylös, eli lisää jousia
peliin vain.

En osaa varmaksi sanoa mutta kieli lukot löytyy kaulasta ja kielet pistetään tallaan samaan tyyliin kuin vissiin stratoon jossa on perus tremolo.

Mutta jokainen tekee tyylillään! Näin hieman ohi aiheesta että millaisen Charvetten
menit hommaamaan? (Mikäli kyseessä on siis Charvette by Charvel-kitara.)

Se on semmone perus jaskan näköne h-s-s mikityksellä ja hassun näköisellä floikalla. Omakuvasta löytyy

Säätämisen iloa, toivottaa:

Kiitos kiitos

- Ippei
peace
Ippei
22.12.2006 08:48:56
Hei taasen!

Juu, eli single-locking talla, todennäköisesti samantyyppinen mitä minulla, ainoa
vaan että sinulla on mustan värinen, itselläni kiiltää krominen.

Itse tosiaan ajattelin että seuraavan kerran heitän kevyemmän kielisetin kiinni.
Nyt neljälläkin jousella tuo 10-52 on tallalle liikaa. Ja kuten sanottua, niin itselleni
ei oikein "maistunut" nuo paksut alakielet, vaikka sähköbassoakin soittelen.
Nyt on useammassa kitarassa tyyliin 9-42 (tai 48) kielisetti ja on kyllä minun juttuni.
Bluesmen won't approve me, but hey, let all the flowers bloom! (Kielioppivirheitä, mitä ne ovat?)

Mutta, soittelun iloa kun säädöt ovat kunnossa!

- Ippei
inflames
22.12.2006 10:39:21
Kyllä toi vähän hämärältä kuulostaa...mä oon kättäny charvetessa 011-settiä ja
sekin toimi ihan ookoo.
Onko sulla talla säädetty jotenkin kauheen korkealle rungosta?
'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Arabian Lauri
22.12.2006 12:53:27
Tollasella soittelin heviä kymmenen vuotta!

Charvetten talla ei kestä kammesta kovinkaan suuria heilutteluja, ilman että vire katoaa. Veikkaan että jos talla nousee kymppisatsilla pystyyn ja jousien säätö on tapissa, niin silloin jouset on väsähtäneet. Suosittelen jousten vaihtoa tai puukalikkaa tms. rungon ja tallan väliin. Silloin alkaa tuokin viulu pysyä vireessä. Ostin 90 luvun alussa tuollaisen h+s+s mikityksellä ja maksoin 1295 mk. Mielestäni on aika hyvin säilyttänyt hintansa jos nyt sitä saa 150 eurolla. Hitto!
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
panyy
22.12.2006 13:07:54
Kyllä toi vähän hämärältä kuulostaa...mä oon kättäny charvetessa 011-settiä ja
sekin toimi ihan ookoo.
Onko sulla talla säädetty jotenkin kauheen korkealle rungosta?

Se on noin puolen sentin korkeudessa.. tiedä sitte onko se paljon vai vähän

Charvetten talla ei kestä kammesta kovinkaan suuria heilutteluja, ilman että vire katoaa. Veikkaan että jos talla nousee kymppisatsilla pystyyn ja jousien säätö on tapissa, niin silloin jouset on väsähtäneet. Suosittelen jousten vaihtoa tai puukalikkaa tms. rungon ja tallan väliin. Silloin alkaa tuokin viulu pysyä vireessä. Ostin 90 luvun alussa tuollaisen h+s+s mikityksellä ja maksoin 1295 mk. Mielestäni on aika hyvin säilyttänyt hintansa jos nyt sitä saa 150 eurolla. Hitto!

Jaa-a.. Ite oon kyllä vingutellu tuota kohtuullisen paljon ja vire kyllä pysyy yllättävän hyvin. Taidan painella kauppaan tänää ja ostaa ne jouset. Joo on kyllä hintansa väärti peli.
peace
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)