McNulty 21.12.2006 19:04:40 | |
---|
Minä teen näin demoja muille tampioille kuunneltavaksi: 1. Teen GP:llä tabit/nuotit kitaroista, bassosta ja rummuista. 2. Avaan sekvenserisoftan (vaikka Krystal, se on ilmainen... mulla on Cubase) 3. Sitten ajan GP:llä tehdyn rumpuraidan Drumkit From Hellin lävitse jotta saan hyvät soundit rumpuihin. 4. Basson annan olla midinä, sillä minusta se gm:n electric bass kuulostaa ihan hyvältä omassa foofighters-tyylisessä rockissa. 5. Soitan kitarat itse valmiiden rumpu- ja bassoraitojen päälle. Joskus kyllä laiskotuttaa niin että jätän demot .gp5 tiedostoiksi :) "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer |
this1sux 21.12.2006 19:15:18 | |
---|
Natural studio drum kitin lataat jostain. Son ilmanen ja tosi hyvä. Pikkusen ku laittaa viä kompuraa ja eq:ta ehkä niin hyvä on. Ja muistaa fruityloopsis eka normalisoida noi. pikkukysymys joka on jossain määrin offtopik: mikä tuon normalisoinnin pointti lyhykäisyydessään on ja mitä se tekee? lalalaa |
Twistyh 21.12.2006 19:17:36 | |
---|
pikkukysymys joka on jossain määrin offtopik: mikä tuon normalisoinnin pointti lyhykäisyydessään on ja mitä se tekee? Enpä itse asias tiä. Se vaan nostaa äänenvolaa vähän "normaalimmalle tasolle" |
Xizor 22.12.2006 08:02:21 | |
---|
Sit pitäis opetella vähän miditietoutta niin johan valkenee. Tiedän kyllä ihan tarpeeksi midistä omiin tarpeisiin. Jäi vaan hiukka auki, että miten toi sun kommentti liittyi siihen mitä sanoin liittyen SoundFonttien käyttöön midi- tiedoston kanssa? Ilmeisesti ei kuitenkaan mitenkään. The difference between genius and stupidity is that genius has limits. |
Ukko 22.12.2006 09:36:57 | |
---|
Tiedän kyllä ihan tarpeeksi midistä omiin tarpeisiin. Jäi vaan hiukka auki, että miten toi sun kommentti liittyi siihen mitä sanoin liittyen SoundFonttien käyttöön midi- tiedoston kanssa? Ilmeisesti ei kuitenkaan mitenkään. Taitaa olla niin että puhutaan täysin eri kieltä joten kommunikointi lienee mahdotonta. |
Xizor 22.12.2006 09:53:38 | |
---|
Taitaa olla niin että puhutaan täysin eri kieltä joten kommunikointi lienee mahdotonta. Vai olisko niin, että sä puhut eri asiasta kuin mitä tämä thread käsittelee... The difference between genius and stupidity is that genius has limits. |
Ukko 22.12.2006 12:23:28 | |
---|
Vai olisko niin, että sä puhut eri asiasta kuin mitä tämä thread käsittelee... Teikäläinen : Guitar Pro:sta exporttaa Midin ulos ja sitten haluamallaan ohjelmalla heittää kehiin realistisemmat soundit. Meikäläinen : Soundit ovat soundilähteen mukaiset. Ei siinä sen kummempaa. Ei se ohjelma tee soundeille sen kummempaa kuin antaa soundilähteelle tarvittavan datan. Ei kai tuossa ole tuon ihmeellisempää käsitettävää. |
McNulty 22.12.2006 13:03:21 | |
---|
Te olette kummatkin väärässä, sillä tuo vänkääminen ei edistä threadin aloittajan "ongelmanratkaisua" millään tavalla. Yksi temppu jota käytin ennen midirumpuja ja DFH:a, oli se että metsästin netistä ja kavereilta rumpusampleja (joskus samplasin itse), joita sitten käytin FastTracker-nimisessä softassa. Tietääkseni se on ilmainen ja sille saa lukuisia soundisampleja ilmaiseksi netistä. Aikas "vanhanliiton" juttuhan tuo FastTracker on, mutta ajoi asiansa vielä 90-luvun lopussa paremmin kuin hyvin. EZdrummeria suosittelen perustarpeisiin. Ben_D varmasti osaa kertoa siitä lisää, muistaakseni hän käyttää tuota myös omien biisien rytmikoneena. Ilmainen se ei ole, mutta 150e panostuksella (siis halpa) saa todella asialliset rumpusoundit. Helppokäyttöinen mutta silti varsin monipuolinen. http://www.toontrack.com/ezdrummer.asp"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer |
Ukko 22.12.2006 15:49:04 | |
---|
Yksi temppu jota käytin ennen midirumpuja ja DFH:a, oli se että metsästin netistä ja kavereilta rumpusampleja (joskus samplasin itse), joita sitten käytin FastTracker-nimisessä softassa. Itsekin rumpuääniä samplanneena taivun mielihyvin esim DFH:n kannalle. |
No Compromise 22.12.2006 16:05:53 | |
---|
Itellä kans toiminut tuo Fast Tracker-osasto tällaisessa hommassa mainiosti! Biisejä (aka. modeja) löytyy netistä vielä nykyäänkin, niistä saa tarvittaessa ihan passelit soundit eikä ohjelmakaan maksa mitään! Windows-ympäristöönkin löytyy nykyisin ihan kelvollinen Mad Tracker, se toimii XP:ssä ainakin ihan OK. Nuotituspohjalta se ei siis toimi, mut jos ymmärtää miten soittorasiat toimii niin tää on ihan sama homma. Suosittelen! Eikun tutkimaan toisten tekemiä ensin niin oppii! http://www.fasttracker2.com/http://www.madtracker.org/about.php |