Aihe: Trankkuapua?
1 2
kanka
15.12.2006 14:54:51

Miksei putkicombon kanssa onnistu multiefektin käyttö?

Suhina oli aivan järkyttävää edellisellä vahvistimellani. Lenkkiin työnsin pedaalin tietysti, mutta ei auttanut.

Itse ainakin olen saanut parhaimman soundin käyttämällä PodXT:tä efektilenkissä (tietenkin ilman mallinnuksia) pelkkänä efektilaitteesta. Tässä tapauksessa (omasta mielestäni) saa parhaiten yhdistettyä putkivahvarin hyvän soundin ja multiefektin monipuoliset efektit

Kyllä. Tosin lenkkiin tunkiessa ja vahvistimen etuasteesta säröt otettaessa monet efektit menevät käyttökelvottomiksi.

Jos sattuu olemaan joku mallintava purkki (ja haluaa niitä mallinnuksia käyttää), niin kyllä senkin käyttö onnistuu hyvin käyttämällä combosta vain pääteastetta.

Mutta mitäs iloa putkilaitteesta sitten enää tässä vaiheessa on?
kanka
15.12.2006 14:58:53

Mites olis pelkkä trankkupäättäri?
Noitahan saa hintaluokassa n.80€->
Siihen kaappi joita saa hintaluokassa 100€->

Tämä kuulostaa varsin hyvältä, jos niissä parin sadan euron kaapeissa nyt on mitään järkeä..?
Tympee Huttunen
15.12.2006 15:02:07 (muokattu 15.12.2006 15:04:30)

No onhan siinä putkipääte:) Siis se hyöty siinä on, että tarvittaessa sen etuasteenkin voi ottaa käyttöön. Tätä pitäisin myös huomattavasti parempana vaihtoehtona, kuin mallinnusten kanssa säätämistä. Eikä siinä mitään, jos vastaan tulisi oikeasti joku sellainen halpa setuppi stereopäätteellä, että oma PodXT kuulostaisi higain-soundeilla pirun hyvältä, niin kyllä se ostoon menisi.
J.Hollström
15.12.2006 15:03:58
Suhina oli aivan järkyttävää edellisellä vahvistimellani. Lenkkiin työnsin pedaalin tietysti, mutta ei auttanut.

Etunen pitää ohittaa jos haluat ajaa mallintavalla valmista soundia vahvistimeen.

Tosin lenkkiin tunkiessa ja vahvistimen etuasteesta säröt otettaessa monet efektit menevät käyttökelvottomiksi.

Efektilenkki ei ohita etusta.

Saat pääteasteeksi putkipäätteen.

Itse olen joskus ajellu mallintavalla suoraan putkicombon pääteasteeseen. Ihan toimiva setuppi. Eli jos haluat ne soundit edelleen siitä multiefektistä, niin esim. joku halpa trankkupääte ja komero sen alle niin alkaa rokkaamaan.
saastara
15.12.2006 15:04:56
Tämä kuulostaa varsin hyvältä, jos niissä parin sadan euron kaapeissa nyt on mitään järkeä..?

Kunhan siellä on hyvät elementit, niin hätää ei pitäisi olla. :) Jos kaappiin ja päättäriin päädyt, tarkastelisin sinuna käytettyjä 2x12-kaappeja.. Toki siis 4x12 kannattaa pitää mielessä jos hintaa on kohdallaan.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
oiva tumpeloinen
15.12.2006 15:05:25

Mä oon kyllä ajanut tuollaisia etusmuljuttimia suoraan putkipäätteeseen, eikä ne kohise sen enempää siinä kuin trankkua puskiessa.

Tuolla torilla oli muuten kohtuuhintainen putkinuppi myynnissä. Jusu siitä mainitsi tuolla päättömissä pyynnöissä.
Tympee Huttunen
15.12.2006 15:06:34 (muokattu 15.12.2006 15:13:00)
Tuolla torilla oli muuten kohtuuhintainen putkinuppi myynnissä. Jusu siitä mainitsi tuolla päättömissä pyynnöissä.

Varattu on jo. Joku nappasi melko hyvän saaliin. Tosin hintaan kannattaa laskea lisää mahdollinen putkiremppa yms.

Mikä multiefekti ketjun aloittajalla on?
Twistyh
15.12.2006 15:15:00
Jep, tätä olen monesti miettinyt. Surkealta keikkasoundi kuulostaa kuitenkin, jos miksaus on pielessä, joten väliäkö sillä, tuleeko surkea soundi 1000 euron putkipelistä vai 400 euron trankusta..

Mut mua on mietityttäny ku kuuntelee vahvistimen ääntä sivusta, parin metrin päästä niin se kuulostaa hyvältä ku se kai heijastuu osin seinien kautta mun korviin. Sitten kun taas menee kuuntelemaan kaiuttimen eteen niin kuulostaa niin saatanan paskalta, että päätä särkee. Aaattelin vaan miltä se kuulostaa kun se mikitetään? Onko muis trankuis sama, entä putkipeleis?
saastara
15.12.2006 15:17:21 (muokattu 15.12.2006 15:17:34)
Surkealta keikkasoundi kuulostaa kuitenkin, jos miksaus on pielessä, joten väliäkö sillä, tuleeko surkea soundi 1000 euron putkipelistä vai 400 euron trankusta..

Kamoon.. :( Harvemmin se on miksaaja joka niitä soundeja pilaa. Enemmän tuppa asiat olemaan niin, että paska soundi kuulostaa paskalta, eikä miksaaja sille mitään mahda.. Aika paljon saa vaivaa nähdä, että saa hyvän soundin kuulostamaan huonolta.

E: Pahoittelen Ot:ta.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
-Cale
15.12.2006 15:20:00 (muokattu 15.12.2006 15:21:30)
Jos mökää haluaa niin tuollanen Marshallin Valvestate 200 on siihen tarkoitukseen varmasti ihan sopiva, tosin mökän laadusta en mene sanomaan mitään :) 100 watin styrkkari jossa kaksi 12-tuuman elementtiä. Kyllä sieltä multiefektillä, ite oon käyttäny nyt Pod 2:sta, niin ihan kohtuullisia saundeja saa lähteen. Kyseessä siis hybridi, etuasteessa putki.
kanka
15.12.2006 15:27:03 (muokattu 15.12.2006 15:38:36)

Kamoon.. :( Harvemmin se on miksaaja joka niitä soundeja pilaa. Enemmän tuppa asiat olemaan niin, että paska soundi kuulostaa paskalta, eikä miksaaja sille mitään mahda.. Aika paljon saa vaivaa nähdä, että saa hyvän soundin kuulostamaan huonolta.

Niin no siis, en nyt tarkoittanut mitään ammattimaisia keikkoja. Ja ehkä tuo miksaus oli väärä sana. Mutta siis, kuka sitä oikeasti erottaa keikkavolumeilla (siis kovaa soittaen) jossain pikkuluolassa, että onko vahvistin putki vai trankku..? En ainakaan minä. Tai riippuu tietysti paljon siitä, mitä soittaa. Jos kitaristi soittelee yksinään, niin varmaankin kyllä. Mutta kun muu porukka päästetään mukaan möykkäämään, niin itselleni ainakin on pääasia, että kitara edes kuuluu..:)

Edit: En soita heviä/mättöä, vaikka äskeinen kirjoitus siltä saattoi kuulostaa. Äänenvoimakkuus siis ei ole hakemassani vahvistimessa pääasia, mutta sitä kyllä tuppaa keikoilla tarvitsemaan.
oiva tumpeloinen
15.12.2006 18:25:44
Niin no siis, en nyt tarkoittanut mitään ammattimaisia keikkoja. Ja ehkä tuo miksaus oli väärä sana. Mutta siis, kuka sitä oikeasti erottaa keikkavolumeilla (siis kovaa soittaen) jossain pikkuluolassa, että onko vahvistin putki vai trankku..? En ainakaan minä. Tai riippuu tietysti paljon siitä, mitä soittaa. Jos kitaristi soittelee yksinään, niin varmaankin kyllä. Mutta kun muu porukka päästetään mukaan möykkäämään, niin itselleni ainakin on pääasia, että kitara edes kuuluu..:)

Mä en yhtään ihmettele, jos sä et kuule putki- ja trankkuvahvarin eroja, jos paljon efektejä muljuttimien kautta käytät. Ja ei, tämä ei ollut v**tuilua, vaan omasta kokemuksesta karttunutta mutuilua.
kanka
16.12.2006 01:40:05

Mä en yhtään ihmettele, jos sä et kuule putki- ja trankkuvahvarin eroja, jos paljon efektejä muljuttimien kautta käytät. Ja ei, tämä ei ollut v**tuilua, vaan omasta kokemuksesta karttunutta mutuilua.

En tarkoittanut ettenkö kuulisi, jos kuulen niitä jossain inhimillisessä kuunteluympäristössä.
blues_n_heaven
26.12.2006 00:01:42
Ja itsellä sellanen kokemus yhdeltä keikalta että ei soitettu ku ehkä 10% soundi tehosta mitä olsi saanu irti... mut oli HELVETIN tehokkaat PAt josta otettiin teho irti.. eli trankuil ainaki keikkasoundin saa omasta kokemuksesta paremmaks ku ei väännä sitä vola potikkaa täysille vaan ajaa sen soundin tehokkaan PAn läpi.. Jos siis on mahdollisuuksia tehokkaaseen PA settiin :D.. Meilläkin vain keikan järjestäjän kautta
Blues'n'Heaven
gator
26.12.2006 10:35:41
http://www.thomann.de/fi/tech_21_power_engine_60.htm entäs tommonen?
Joku täällä on kertoillu käyttävänsä craten powerblokkia ja framuksen 2x12-kaappia menestyksellä(multipaavon kanssa). Itse en o kokeillu mut melko halpa setti kuiteski.
kanka
26.12.2006 10:52:12

http://www.thomann.de/fi/tech_21_power_engine_60.htm entäs tommonen?
Joku täällä on kertoillu käyttävänsä craten powerblokkia ja framuksen 2x12-kaappia menestyksellä(multipaavon kanssa). Itse en o kokeillu mut melko halpa setti kuiteski.

Tuohan näyttäisi lupaavalta, tosin 2x12 voisi olla mukavampi. Olen kuitenkin tässä punonut juonia ja näyttäisi siltä, (multipaavo kun alkaa vedellä viimeisiään keikkatoimivuuden suhteen, patchit eivät vaihdu kuin toiseen suuntaan jne.) että kitara lähtee myyntiin, ja tilalle ostetaan jokin halvempi kitara sekä jokin vähän toimivampi vahvistin. Line6 Variaxeja olen katsellut, tuntuisi käytettynä irtoavan ihan kohtuulliseen hintaan..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)