Aihe: Nyt sattui juhaa leukaan ja pahasti
1 2 3
Route 66
14.12.2006 22:55:58
Telineet joissa ei oo kaulalle tukea on kyllä kaiken pahan alku ja juuri, pari kertaa säikähtäny ku ibanes on kaatunut :/
if only::::ifonlie
poppamies
14.12.2006 22:57:41 (muokattu 14.12.2006 22:59:03)

Nyt on semmonen ongelma että kaunis les paulini otti ja kaatui ja nyt on pelottavan näköinen halkeama lavassa. Kai tuo on korjattavissa koska tästä kitarasta en aio luopua ja jos voi korjata osaako kukaan kertoa tarvitseeko kaulaa vaihtaa ja paljon tuommoinen operaatio saattaisi maksaa.
Les Paulini kiittää jo etukäteen

Jos tuo korjaus tehdään oikein niin kaulan takapuolelle jyrsitään kaksi 6mm leveää ja n. 2" pitkää koloa pitkin murtokohtaa. Koloihin sitten liimataan kovapuiset rimat ja kaulasta tulee moninverroin kestävämpi mitä ikinä on ollutkaan. Paulissahan kaula on joko petsattu tummaksi tai peräti maalattu mustaksi tuosta kohdasta ja korjaus on lisäksi täysin näkymätön kun se tehdään oikein ja hyvin. Korjaus on kyllä aika arvokas muistan erään tapauksen joka maksoi 140;-.
GK Backline 600 nuppi myytävänä!
mvirta
14.12.2006 23:05:43 (muokattu 14.12.2006 23:06:01)
Nevalainen se ei jyrsinyt uria, vaan liimasi kylmästi kaulan kasaan.

Ei jäänyt _mitään_ merkkejä vauriosta. Uskokaa pois että semmoista taikuria ei ole joka tuosta olisi murtumakohdan spotannut, edes ennen kuin kaula sävytettiin. Ja hyvin on kestänyt.

Uskon että tuota oikeammin korjausta ei voi tehdä.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Gary the pine
14.12.2006 23:08:48
Soitteleppa Kallion Petrille, pyörittelee Sound Trade-nimistä pajaa, tekee kustomkitaroita ja -bassoja, kustomoi valmiita ja huoltaa kaikenlaisia kepukoita. Rakenteli broidin bändin kitaristin rhoadsiin uuden lavan kun meni poikki. Ja siis vanhaan kaulaan. Pitää pajaa Keravan ja Sipoon rajalla, löytyy luettelosta.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------>
Johann Onn
15.12.2006 00:05:49
...pari kertaa säikähtäny ku ibanez on kaatunut :/

En jaksa edes laskea, monta kertaa mun on kaatunut. Ja miten päin.

Ja osunut seiniin. Ja ovenpieliin.

Ja on se toiminut "rumpukapulanakin". Vahingossa kylläkin, pieni treenikämppä + käännös väärään suuntaan + rumpali iskee just silloin peltiin... ...vieläkin löytyy 18' crashin reunan levyinen ja noin sentin syvä kolo lavasta.

Mutt Ibanezzi ei oo mistään noista ollut moksiskaan. Onneks.
Riku Rotten
15.12.2006 09:14:04
Soitteleppa Kallion Petrille, pyörittelee Sound Trade-nimistä pajaa,

Komppaan. Kaikki duunit olleet erinomaisia mitä minulle tehnyt.
http://www.soundtrade.fi/
flattopguitar
15.12.2006 09:29:33
Naapurin kanahäkkiin oli myös menty ja se laitto vakuutusyhtiöön about kymppitonnin (markkoja) arvoisen listan. En tiedä saiko se minkä verran,enkä sitä oliko se lista toden peräinen. Ei edes kiinnosta.

Nykyisin vakuutusyhtiöllä on sellainen käytäntö, että kuivavarastoissa eli kanahäkeissä säilytettävästä tavarasta korvataan vain max 10% siitä sun maksimi vakuutussummasta. Tyttöystävällä tapahtui jätevesivaurio varastossa ja hänellä olisi siellä perkeleesti tavaraa säilössä. Kaikki meni pilalle, eikä vakuutusyhtiö korvannut hänelle kuin 2000e, mikä oli 10% vakuutusarvosta. Tämmöinen luki pienellä vakuutusehdoissa. Ei olisi tullut varmaan kenellekään mieleen.
hoffe
15.12.2006 10:05:38
Ei liittynyt aiheeseen paljoakaan, mutta vinkkinä: Jos kitaraasi tulee pikkuvika, älä vie sitä takuuhuoltoon ja ota riskiä vaan maksa siitä että joku paikallinen kaveri korjaa sen rahaa vastaan (ja tekee sen tod. näk. melko nopeasti).

Hyvä pointti. Mutta muista, että vaarana on takuun raukeaminen.
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
darrell
15.12.2006 10:43:22
Jos joudut maksamaan itse, niin kannattaa pyytää tarjouksia kitarakorjaajilta. On isoja eroja. Puhelin käteen ja soittelemaan. Ne pystyy antamaan ainakin arvion kitaraa näkemättä.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Exhausted
15.12.2006 11:38:14

Mun SG:lle kävi sama muutama vuosi sitten. Avuksi löytyi sama tyyppi jolta kitara ostettiin. Kaveri opettaa amiksen puutöitä ja liimasi sen kiinni työpaikkansa työkaluja hyödyntäen. Hyvin on pysynyt kiinni. Pahalta näyttää mutta hyvältä tuntuu.
Joees
15.12.2006 12:29:18
Telineet joissa ei oo kaulalle tukea on kyllä kaiken pahan alku ja juuri, pari kertaa säikähtäny ku ibanes on kaatunut :/

Mitä helvettiä te teette niitten kans? Kävelette niitä päin vai? Mulla ei oo ikinä ollu ees lähellä, enkä juurikaan diggaa tuellisista standeista muutenkaan. Sellasen hommaan sitten vasta kun joku kitara sellasen tarvii :-)
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Exhausted
15.12.2006 12:40:24

Mulla kävi niin että kävelin ohi ja hihna jäi jalkoihin. Kun tajusin mitä tapahtui niin takaa kuului kränk. Mulla oli vielä epäonnena että kitara oli ylipäätänsä telineessä, se teki kallistuskulmasta vielä ikävämmän.
Route 66
15.12.2006 12:40:57
Mitä helvettiä te teette niitten kans? Kävelette niitä päin vai?

Laitan kitaran telineeseen eikä se satu täysin suoraan -> kaatuu
if only::::ifonlie
npk
15.12.2006 12:50:06
On kyllä ihan vanhempienkin kanssa rusmutettu (eipä ne näytä ottavan nuorempia henkilöitä tosissaan, puhelimessa ovat valehdelleet minulle päin naamaa) ja tälle viikolle on lupailtu. Saa nähdä tuleeko. Jollei niin sitten voisi kokeilla tuota kitaran takaisin vaatimista.

Kerroppa vielä, että mikä liike on kyseessä, niin voin jatkossa boikotoida?
"Oh by the way, which one's Pink?"
ulipalsternak
15.12.2006 14:13:15
Mitä helvettiä te teette niitten kans? Kävelette niitä päin vai? Mulla ei oo ikinä ollu ees lähellä, enkä juurikaan diggaa tuellisista standeista muutenkaan. Sellasen hommaan sitten vasta kun joku kitara sellasen tarvii :-)

Ne toikkaroi kännissä perseet olalla. Ehkä jopa ;)
Keilapallo
15.12.2006 16:24:33 (muokattu 15.12.2006 17:32:01)
Tämän mallin kaula on kyllä maalaamatonta ja lakkaamatonta mahonkia. mutta uskon sen verran asiantuntijoihin että kai siitä aika näkymättömän saa

E: tein vertailun lottosen ja kitarapajan välillä. lottosella kuulemma parin tunnin urakka ja liimataan kiinni hinta noin 100e kun taas kitarapajassa 100-150e ja vähän pidempi urakka. ongelmaa saattaa aiheuttaa kuulemma lakattomuus

päätin vielä ottaa kuvan onnettomuudesta ja muita saman kohtalon nähneitä voin todeta että onneksi olin onnekas

http://img226.imageshack.us/my.php?image=dscn0682zm6.png

Pyrin vielä postaamaan tänne kuvan korjauksen jälkeenkin jos(/kun) jollekkin muulle vielä sattuu samanlainen vahinko
Fortune
15.12.2006 17:33:44

Olen minäkin tuota Customia kippaillut, mutta ei ole vielä räpsähtänyt.

Puutahan se on, korjattavissa ja silleen. Eikä noita nyt niin silkkihansikkain jaksa pidellä.

Siis itse. Jos joku muu edes soittaa rasvaisin sormin, niin tapan.
Look behind you, a three-necked guitar!
"When twenty-five years old you reach, look as good, you will not."
Les Fender
15.12.2006 17:38:56
Yksi, ehkä hieman sarkastinen neuvo on ostaa kitara jossa on kaula kertaalleen katkennut. Eipä tuollainen vamma säntillisesti korjattuna vaikuta mihinkään muuhun kuin hintaan. Saattaapi säästää satasia, eikä vahingon käydessä satu juhaa leukaan niin rankasti.
"Living is easy with eyes closed!"
NRider
16.12.2006 14:08:49
Saattaapi säästää satasia, eikä vahingon käydessä satu juhaa leukaan niin rankasti.

Niinhän ne sanoo, että liimattu puu on kestävämpää kuin liimaamaton, joten välttämättä mitään ei enää edes mene rikki - ainakaan samasta paikkaa.
kivi
16.12.2006 14:29:38
Mun SG:lle kävi sama muutama vuosi sitten. Avuksi löytyi sama tyyppi jolta kitara ostettiin. Kaveri opettaa amiksen puutöitä ja liimasi sen kiinni työpaikkansa työkaluja hyödyntäen. Hyvin on pysynyt kiinni. Pahalta näyttää mutta hyvältä tuntuu.

Ehkä huonoin mahdollinen ratkaisu
:-(

Kotivakuutus on korvannut mulla lavan katkeamiset, tai sitten soitin/arvotavaravakuutus.

Ammattilainen osaa korjata millaisen murtuman kitarassa tahansa ilman rumia jälkiä ja yhtä lujaksi kuin alkuperäinen, sillä edellytyksellä ettei kitaraa viedä millekään kotitimpurille tai puukäsityömaikalle. Näiden "korjailun" jälkien korjaaminen on järjestään kymmenkertainen remontti ellei mahdoton.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)