Aihe: Flying V:n ergonomia.
1 2
trih
15.12.2006 15:45:47
Bassopuuta korinaviilulla, näin olen kuullut sanottavan.

Öö missä? Epin sivuilla ei mainita kuin korina runkopuuna.
kari10
15.12.2006 15:48:44
Jeps, kun ei sopivaa flykaria ole mahdollista ostaa niin tehdään sitten ite.
http://muusikoiden.net/dyn/users/13726.jpg Tuollaisen Epiphöönin ostin referenssiksi torilta kun se nyt sitten on lähinnä sitä mikä olis tarkoitus työstää.

Arvon lentovee immeisiltä haluisin tiedustella seuraavia asioita: Onko tuossa plugin paikassa jokin sellainen hienous mitä en ymmärrä? Mielestäni se on huonossa paikassa, ulkonäöllisesti ja käytännössä, vai enkö vaan tajua miksi se siinä nököttää. Ajatuksena olisi laittaa se alasarven alapintaan straton jakilla. Toi Epi on ihan höyhen, 2,6kg, ei mitenkään huolestuttavan kaulapainoinen, mutta tarkoitus on tekeleeseen laittaa Groverit jotka jotain painaakin. Voisko joku avuliaasti kiikuttaa puntarille sellaisen Gibsonin (tai jonkun muun) mikä ei ole kaulapainoinen. tietäis paremmin pitääkö kikkailla painon kanssa. Koitin kyllä mahonkia valkatessa ottaa vähän painavampaa. Onkos aidon alasarvessa kumma kumimaton palanen? Ajattelin kyl pärjätä ilman.

Kummallista muuten ettei G valmista noita Flying V malleja monipuolisemmin, noh ihan hyvältä tuo Epikin kyllä tuntuu, mut speksit puitten suhteen on vähän niin ja näin. Näyttäis tuossa 98 tehdyssä olevan vaahtera kaula ja body jotain mahongin (?) tapaista ja päällä korina viilu.

Tuolla on erikoinen lentovee .Löytyy kun sivua selaa alspäin. http://images.google.fi/imgres?imgu … num%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DN
Lento-V-mies
15.12.2006 15:59:20
Ei lähde katsos kitara lipsumaan mihinkään suuntaan kesken soiton kun on se kumimaton palanen reittä vasten. Eli siis istualtaan soittamista helpottamassa ovat nuo.

Ah, oikein, oikein. Enpä tullut ajatelleeksi. Olen jo hyväksynyt sen faktan ettei sitä voi soittaa istualteen (paitsi laittamalla jalan sinne haarukkaan :P). No joo, ihan pätevä se kai sit, mutta itse en sellaista haluaisi.
Tompsi
15.12.2006 16:02:03
Öö missä? Epin sivuilla ei mainita kuin korina runkopuuna.

Epin sivut kertovat totuuden valikoiden. :)
beissi man
15.12.2006 16:04:48
Epin sivut kertovat totuuden valikoiden. :)

Joo tyhmää laittaa siihen pelkkä korina kun se ei vaikuta saundiin mitenkään jos sitä nyt 2mm on siina kannessa vois kertoa totuuden ilman valikoimista. No eipä tämä minuun vaikuta mutta tuota oon kovasti ihmetelly
Joel Harald
15.12.2006 16:13:24 (muokattu 15.12.2006 16:13:59)
Tossa mun omassa flygarissa on tuo jakki yläsarvessa stratotyyppisellä jakkilevyllä. Erittäin hyväksi ratkaisuksi todettu. Onnistuu istumissoittokin kivasti ku laittaa jalan sakaroiden väriin.

EDIT: Niin todettakoon että omankin flaikkarin taustalla on se että sopivaa ei löytynyt kaupasta sopivaan hintaan.
Lento-V-mies
15.12.2006 16:51:50 (muokattu 15.12.2006 16:52:15)
Mikäs siinä oikeistaan haittaa siinä jackin paikassa? Mulle se on yks ja sama missä se on. Mitään haittaa tosta paikasta ei ole (vaikka omistankin kyllä hieman erilaisen, '67 reissuen). Eikä se mielestäni ole rumakaan ellei sitten kitarajohto ole hirvittävän ruma ;)
Les Fender
15.12.2006 17:16:20
Mikäs siinä oikeistaan haittaa siinä jackin paikassa? Mulle se on yks ja sama missä se on. Mitään haittaa tosta paikasta ei ole (vaikka omistankin kyllä hieman erilaisen, '67 reissuen). Eikä se mielestäni ole rumakaan ellei sitten kitarajohto ole hirvittävän ruma ;)

Joo, näinhän se tietysti on että jokainen punnitsee itse tuollaisen "haitan". Vaan eipä sitä kanteen kannata laittaa jos se omaan silmään sattuu.

Jos rakentelun jälkeen Korina jää turhaksi, voin ostaa sen edullisesti. Hyviä on noi Korinat.

Jos siittä tulee edes omasta mielestä parempi niin eiköhän tuo takaisin kiertoon mene.
Erittäin hyvä kaula ja nauhatyö, nauhatkin ovat hyväntuntuista materiaalia. Mittailin ja ovat hyvin lähellä 6100 nauhoja. Vielä kun siinä on Ruokankaan vaihtama grafiti satula niin avot.

...jakki yläsarvessa stratotyyppisellä jakkilevyllä.

Ja minä kun luulin keksineeni jotain ainutlaatuista. Taisin keksiä pyörän uudelleen;o)
"Living is easy with eyes closed!"
Invader
15.12.2006 17:17:38
Ja minä kun luulin keksineeni jotain ainutlaatuista. Taisin keksiä pyörän uudelleen;o)

Jacksoneissa on ollut jo 80-luvun alkupuolella jakki yläsarvessa ja kait joillain muilla valmistajilla jo aiemmin. :)
Tai sitten ei..
Les Fender
07.03.2007 20:57:09
Kertokaas, olisiko tyhmä idea laittaa jakki yläsarven alapinnan sijaan se alasarven alapintaan... Tarttis päättää kun noita routtauksia alan jyrsiin. En keksi miksei sitä vois siihen laittaa. Onko huono/epäkäytännöllisempi paikka? Routtauksien kannalta olis parempi/helpompi.
Guildfinger
07.03.2007 23:13:35
Yläsarven alapinta on sen takia parempi, että piuhan voi vetää, etenkin keikalla, bodyn ja olkahihnan välistä. Silloin piuha ei näy juurikaan päällepäin, eikä etenkään pyöri jaloissa!
Les Fender
08.03.2007 00:51:01
Yläsarven alapinta on sen takia parempi, että piuhan voi vetää, etenkin keikalla, bodyn ja olkahihnan välistä. Silloin piuha ei näy juurikaan päällepäin, eikä etenkään pyöri jaloissa!

Jep, samaa hyvää yläsarvella on langatoman systeemin kanssa jos lähettimen kiinittää hihnaan. Pöh.... kai tuo sitten täytyy vaan porailla bodyn läpi, eipä tuollaisessa kannata vaivoja säästää jos se parempi vaihtoehto on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)