Aihe: Keppi haussa hl. n.1000,-
1 2
ulipalsternak
09.12.2006 22:56:23
Ibaneziin suosittelen kyllä DiMarziota, ne jotenkin tuntuisi sopivan niihin täydellisesti. Tohon voisi toimia vaikka Evo & Paf Pro -yhdistelmä.

Nuo V-sarjan mikit on kyllä tosiaan aika huonot.

Niin,ne sopis ehkä kait ihan heittämällä,ku Iba muutenkin noita dimarzion mikkejä käyttää. Mites PafPro/Fred?
Juustonaksu
09.12.2006 23:56:34 (muokattu 09.12.2006 23:57:05)
Niin,ne sopis ehkä kait ihan heittämällä,ku Iba muutenkin noita dimarzion mikkejä käyttää. Mites PafPro/Fred?

Huh. Tuo Fred on kyllä kamalin mikki, jota olen ikinä kuullut. Ihme piereskelyä. Ja se kuulostaa joltain Harley Benton -tasoiselta sinkulta ja on silti olevinaan humppari. Samaisessa kitarassa ollut Evo tallassa sopi sen tilalle niin hiton paljon paremmin.

Jos haluat kuulostaa Satrianin ulinalta ja floikkapelleilyltä niin sitten siitä saan hyvän mikin. Muuten suosittelen katsomaan vaikka sitä Evoa. Nimenomaan tallapikkaan siis.

Edit: Korrelaattivirhe.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Ze Kink
10.12.2006 00:20:35

Paf Pro on erittäin jees kaulamikkinä, tallamikkinä en niin digannut.

Sitä en kyllä tiedä, että tarvitseeko tuon tallan kanssa F-spaced mikkejä...
ulipalsternak
10.12.2006 11:33:51
Otetaas keskustelussa vähän pakkia. Täs on nyt hyvä vielä zoomailla kaikenlaisia vaihtoehtoja,ennen lopullista ostopäätöstä. Tuli vaan mieleen,kun noi ibanezit tuntuu järjestään niin käteensopivilta,että olisko suosituksia jostakin iban korean mallista,johon sitten laatisi kunnon mikkisetin. Vai onko selkeesti laatueroa prestige-malleihin? Et kannataako edes harkita,kun ei se budjettikaan nyt kuitenkaan sit niin tiukka oo.
Nacher
10.12.2006 13:23:39
Osta vaan suoraan prestige, unohda ne koreat. Ne prestiget ovat varsin kohtuullisen hintaisia, ja kuitenkin laadussa selvästi parempia. Jos mikit ovat mallia V-sarja tai INFfit, vaihdat DiMarzioihin, jos DiMarzio/IBZ:it, ei vaihto ole niin akuutin pakko. Ihan hyviä nekin ovat, mutta jos haluat joskus kokeilla vaihtoa, niin senkus.

Allekirjoitan tuon, että Fred on kyllä aika hirvitys. En kertakaikkiaan tajunnut sitä mikkiä, sillä itse en tehnyt sillä yhtään mitään. Kuulosti tosiaan joltain oudosti eq:tetulta singlecoililta. PafPro/Air Norton kaulaan ja tallaan Evolution/ToneZone. Sillä lähtee, ja hyvin lähteekin.
Bookkeeper
10.12.2006 14:40:06
Osta vaan suoraan prestige, unohda ne koreat. Ne prestiget ovat varsin kohtuullisen hintaisia, ja kuitenkin laadussa selvästi parempia. Jos mikit ovat mallia V-sarja tai INFfit, vaihdat DiMarzioihin, jos DiMarzio/IBZ:it, ei vaihto ole niin akuutin pakko. Ihan hyviä nekin ovat, mutta jos haluat joskus kokeilla vaihtoa, niin senkus.

Allekirjoitan tuon, että Fred on kyllä aika hirvitys. En kertakaikkiaan tajunnut sitä mikkiä, sillä itse en tehnyt sillä yhtään mitään. Kuulosti tosiaan joltain oudosti eq:tetulta singlecoililta. PafPro/Air Norton kaulaan ja tallaan Evolution/ToneZone. Sillä lähtee, ja hyvin lähteekin.

Kaverilla oli Iba Prestige (en muista tarkkaa mallia) Tone Zone/PAF Pro setillä. Hyvä kitara kaikin puolin. Tone Zone hoitaa hevi/hard rock osaston, PAF Pro muut. Hieman liian "moderni" soundi mun korviin, mutta tää on makuasia. Duncanilta about vastaava setti vois olla Custom/59.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
KUNU
10.12.2006 18:59:58
Njoo, mutta käsittääkseni et ole hankkimassa 200 euron kitaraa? ;-)

Parempi vertaus voisi olla se, että ostat sikakalliit stereot mutta vain keskitason kaiuttimet. Tai tietokoneen jossa on uusinta uutta prossu mutta ei riittävästi muistia. Mun mielestä tonnin kepissä tarvii olla laatumikit, muuten osa (soundiin vaikuttavista) muista ominaisuuksista menee tavallaan hukkaan. Mulla oli RG550 noilla samaisilla V8/V7 mikeillä ja en tykännyt. Ero "merkkimikkeihin" on todella suuri. Mä A) ostaisin RGA:n ja varaisin n. 200e kunnon mikkeihin B) jos on tiukka budjetti, ostaisin 200e halvemman kepin ja laittaisin siihen DiMarziot/Seymour Duncanit kiinni.

Itse en ole kokeillut tuota V7/V8 settiä, mutta seuraavasta pätkästä jokainen voi itse tehdä omat johtopäätökset tykkääkö vai ei. Liimataisen Janilla juuri tuo mainitsenani setti kiinni Ibanezissa. Ei tuo saundi nyt todella hyvältä omaan korvaani kuulosta, mutta ei missään nimessä niin huonolta mitä kaikki sanovat. http://www.youtube.com/watch?v=s4sg-nzKFIQ
ulipalsternak
10.12.2006 20:08:16
Rg2620 olis tossa käytettynä myynnissä yhellä tyypillä. Siinä olis nähdäkseni keppien keppi(tai ainakin melkein). Löytyykö kommenttia tällasesta? Paremmat mikit,ku tos rga121:ssä. Tolla floikalla en tee kyl mitään,mutta ei kait se tielläkään oo. Ja voipi sille tulla käyttöä myöhemmin ehkä jopa. Ja mitä kandeis maksaa,jos kunto ihan ok? Pyytää 750,-.
ulipalsternak
12.12.2006 19:44:58
Kannattaa lukaista Riffi-lehti 1/2006. Siinä on aukeaman mittainen juttu RGA121:stä. Tuntuivat tykkäävän, mutta toisaalta nämä tyypit tuntuu tykkäävän melkolailla jokaisesta laitteesta mitä testaavat. Mutta silti, heidän viimeiset sanat tässä: "Sointimaailma ulottuu puhtoisesta rankkaan, eikä vuoroin eri tyylien parissa viihtyvä tarvitse välttämättä eri soittimia eri juttuihin, kun yhdellä kitaralla pärjää jo varsin pitkälle. Täydet pisteet Ibanezille."

Mahtaako tota arvostelua löytyä netistä mistään. Ite en ainakaan löytänyt. Vai oisko nyt vaan viisainta hilata laiska perseeni kirjastoon ja etsiä sieltä tuo kyseinen aviisi. Tai jos joku ystävällismielinen sielu voisi skannata ja mistää mailia,olisin sikakiitollinen. ulipalsternak@luukku.com
Jesus_Plastica
12.12.2006 19:55:14
Rg2620 olis tossa käytettynä myynnissä yhellä tyypillä. Siinä olis nähdäkseni keppien keppi(tai ainakin melkein). Löytyykö kommenttia tällasesta? Paremmat mikit,ku tos rga121:ssä. Tolla floikalla en tee kyl mitään,mutta ei kait se tielläkään oo. Ja voipi sille tulla käyttöä myöhemmin ehkä jopa. Ja mitä kandeis maksaa,jos kunto ihan ok? Pyytää 750,-.

Jos et tee floikalla mitään, osta kiinteätallainen...Säästyt monelta päänsäryltä. Onko muuten kyseessä se uudempi rg2620 missä on sellainen jääkuutio maalaus vai se vanhempi vaahtera kannella?
ulipalsternak
12.12.2006 21:03:13
Onko muuten kyseessä se uudempi rg2620 missä on sellainen jääkuutio maalaus vai se vanhempi vaahtera kannella?

Vanhempi vaahterainen. Onko niissä eroja?
Nacher
12.12.2006 22:09:35
Itse en ole kokeillut tuota V7/V8 settiä, mutta seuraavasta pätkästä jokainen voi itse tehdä omat johtopäätökset tykkääkö vai ei. Liimataisen Janilla juuri tuo mainitsenani setti kiinni Ibanezissa. Ei tuo saundi nyt todella hyvältä omaan korvaani kuulosta, mutta ei missään nimessä niin huonolta mitä kaikki sanovat. http://www.youtube.com/watch?v=s4sg-nzKFIQ

Vähemmän yllättäen nuo Iban V:tkin kuulostivat paremmalta, kuin EMG-81...
Jesus_Plastica
13.12.2006 00:19:31
Vanhempi vaahterainen. Onko niissä eroja?

Eipä niisä paljon eroja ole, vanhemmassa on tosin omaan käteen sopivampi vähän tuhdimpi ultra kaula...Ja onhan se komeempi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)