Aihe: Marshall Mk II 50 Lead, infoa kiitos!
1 2 3
Jabe
03.12.2002 18:14:20

PeteH, koitin lähettää sulle postia, mutta sain bumerangina virhelimoituksen ...? En tiedä missä vika oli, mutta koita vaikka sinä mailata minulle päin, ja pistä lisänfoa siitä sinun Marshallista.

Tänks,
Jabe
PIM
03.12.2002 20:17:21
Sain mailisi kyllä, mutta hyvä etten pitänyt sitä melkeinpä loukkauksena;-) Ei vaan, ihan asiallinen tarjous se oli, mutta kaikki tuollaisen vintage Marshallin hinnanmuodostukseen vaikuttavat tekijät huomioon ottaen aika reilusti alakanttiin.
I ain't like old Saint Nick, he comes but once a year. - BB King: Backdoor Santa
tudor
03.12.2002 20:45:58
Olen silti valmis maksamaan enemmän kuin 400 euroa toimivasta, ei-modatusta, ei-master-volume jmp -stygestä. Mutta en missään tapauksessa 700 euroa. Ei ne nyt _niin_ ihmeellisiä tai harvinaisia vermeitä ole!

Juu, hintaan tietysti vaikuttaa kunto ja siisteys aika lailla, ja olen hinta-arvioissani tarkoittanut ylemmän pään edustajia. Hyväkuntoisesta esimerkki: ebay item 921916979 (suorat linkit ei oikein toimi)
Lisäksi jos muuntajat eivät ole alkuperäisiä, hinta on alempi vaikka muuten olisi kunnossa.

PeteH: Kuvia olisi kiva nähdä. Lähtökohdiltaan kalliimpihan tuo on kuin uudemmat piirilevylliset.. laitatko lisäinfoa?
sonata_arctica@POISTAemail.com (ei, en ole bändistä) =)
Zammy
03.12.2002 21:17:47
Ootko Kivi todella sitä mieltä, että noiden yleinen arvo liikkuu 400 eurossa? Annatko yhteystiedot myyjälle, jolta tohon hintaan saa hakee pois? Kai lienee aivan eri asia se, että vuosia seurailee markkinoita ja hyvän tilaisuuden tarttuen tinkii vielä viimoset hinnasta pois (näin varmasti ajan mittaan tekee hyviä hankintoja ja voi retostella esimerkiksi täällä). Kuin se vahvistimien yleinen hintataso markkinoilla. Myöskin jokainen kaiketi arvioi käyttöarvon itsekseen, eli päättää kuinka paljon on valmis haluamastaan soundista maksamaan.
Jabe
03.12.2002 21:29:36

Sain mailisi kyllä .... alakanttiin.

Ai se tuli kuitenkin perille. No, oisit tietty voinu vastata meililläkin :-) Nomutta pistä myyntiin Torille, ja hintapyyntö näkyviin, äläkä täällä kiusaa meitä ;-)
apuri
03.12.2002 21:42:08
On mielenkiintoista seurata miten atlantin yli rahtaus vaikuttaa hintoihin. Mesat euroopassa ja Marsut juueseissä... :) Jenkkilän ebayn hintoja ei paljon euroopassa kannata referaattina pitää. Mielummin sitten vaikka ebay.de:stä voi hintoja katsella.
kivi
03.12.2002 22:08:40 (muokattu 03.12.2002 22:12:38)
Ootko Kivi todella sitä mieltä, että noiden yleinen arvo liikkuu 400 eurossa? Annatko yhteystiedot myyjälle, jolta tohon hintaan saa hakee pois?

No, jos seuraisit tarkemmin, niin olisit huomannut, että olen informoinut täällä viimeisen puolentoista vuoden aikana eteenpäin mm. kaksi kappaletta Silver Jubilee 2550:siä ä 1800 markkaa ja 1970-luvun JMP 50-wattisen hintaan 2500 markkaa. En suinkaan kerro hintoja retostellakseni, mutta en myöskään ymmärrä esimerkiksi PeteH:n hinnanmuodostuskaavioita.

Johtunee siitä, että mun bruttopalkkani vuodessa on arviolta kolmannes tai neljännes PeteH:n palkasta (olettaen että hän on keskitason koulutettu työläinen) - mulla ei yksinkertaisesti ois varaa olla etsimättä ja keskustelematta hinnoista.

EDIT: mutta en mä kauppoja pengo sitä varten, että joku muu sais keinotella. Hyvään kotiin ei oo mulle mikään vitsi. KePö:n lukijat on asia erikseen - mä en siihen koske.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Zammy
03.12.2002 22:21:25 (muokattu 03.12.2002 22:21:49)

No, jos seuraisit tarkemmin, niin olisit huomannut, että olen informoinut täällä viimeisen puolentoista vuoden aikana eteenpäin mm. kaksi kappaletta Silver Jubilee 2550:siä ä 1800 markkaa ja 1970-luvun JMP 50-wattisen hintaan 2500 markkaa. En suinkaan kerro hintoja retostellakseni, mutta en myöskään ymmärrä esimerkiksi PeteH:n hinnanmuodostuskaavioita.

Niin juuri tätä tarkoitan... Enhän mä väittänytkään etteikö silloin tällöin hyvällä tuurilla, terävällä vainulla sekä taitavalla tinkimisellä vois tehdä hyviä kauppoja, mutta se on silti aivan eri asia kuin yleinen hintataso, eikö? Varmasti aika moni on valmis maksamaan hyvästä JMP:stä enemmän kuin 400 ja monikaan tuskin on valmis luopumaan omastaan 400:lla eurolla. Jos puhutaan vahvistimen käyvästä arvosta, niin ei minusta silloin kannata tuoda esille sitä, että miten kaks vuotta sitten löyty tämmönen niin ja niin halvalla...
Ja mitä tulee siihen PeteH:n Marsuun niin mä oon ainakin sitä mieltä, että mitä sitä hyvää halvalla myymään, ennemmin pitää itsellään.
kivi
03.12.2002 22:37:26 (muokattu 03.12.2002 22:39:05)

mutta se on silti aivan eri asia kuin yleinen hintataso, eikö?

Kuinka niin? Sehän on tietysti _oikea_ hintataso, ja muut pyytää yli:-)

Ei noita koneita nyt niin paljon liikenteessä oo, että kaikille riittäis. Mutta hyvinä aikoina löytyy aivan kilpailukykyisiä marsuja samasta liikkeestä useampiakin - ja hinnat on tuon kahden ja puolen vanhan tonnin ympärillä. Nimen omaan täällä netissä huomaa, kuinka kaiken maailman Ebaytten seuraaminen sumentaa tajun siitä, mitä kaikki oikeasti maksaa - ja vastaavasti sitten valitetaan kuinka Mesat on kalliita; no, amerikassa ne ei oo.

Haluaisko joku myydä Novak/ Red Bear/ Mig 50-wattisen. Se on soundiltaan uskollisesti kutakuinkin sama kuin mun 60-luvun Marshall JMP 50-wattinen plexini (sarjanumero 10166) mutta hinta uutenakin oli vain 1200 - 2000 markkaa. Käytettynä pitäisi niin ollen irrota 250-300 eurolla aivan yhtä hyvä soundi - Jabellekin vinkiksi.

Mä luonnollisesti pidän oikeana hintana sitä, millä mä itse uskon pystyväni ostamaan koneen. En koskaan katso, mitä kaupan hintalapussa lukee, vaan kysyn aina hintaa. Toisaalta, mä olen niin sanottu hyvä asiakas, joka ei useinkaan joudu takuuta hyödyntämään, ei koskaan peru kauppoja (ellei kyse oo suorastaan huijauksesta), ja ostaa paljon ja tosissaan. Mulla on mahdollisuus käydä säännöllisesti läpi melkoinen osa tän maan soitinkaupoista, ja ulkomaisissakin silloin tällöin. Mä olen aina ollut tällainen, eikä mun kanssa oo kiva olla samaan aikaan kaupassa;-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
mikko v
03.12.2002 22:46:19
...olen informoinut täällä viimeisen puolentoista vuoden aikana eteenpäin mm. kaksi kappaletta Silver Jubilee 2550:siä ä 1800 markkaa ja 1970-luvun JMP 50-wattisen hintaan 2500 markkaa.

Moi Kivi,
Luen kai minäkin tätä palstaa sen verran harvoin tai huonosti etten minäkään huomannut noita löytöjäsi, todella ale-hintoja! Jos vielä eteen sattuu tuon tyyppistä (puoli kuntoista, rikkinäistä tai hiukan hintavampaakin sorttia), niin voisitko meilata mulle henkilökohtaisesti? Ei mitään etsimisen painetta tästä kuitenkaan kannata itellensä ottaa. :)

Mikko
Zammy
03.12.2002 22:49:32
Mä luonnollisesti pidän oikeana hintana sitä, millä mä itse uskon pystyväni ostamaan koneen. En koskaan katso, mitä kaupan hintalapussa lukee, vaan kysyn aina hintaa. Toisaalta, mä olen niin sanottu hyvä asiakas, joka ei useinkaan joudu takuuta hyödyntämään, ei koskaan peru kauppoja (ellei kyse oo suorastaan huijauksesta), ja ostaa paljon ja tosissaan. Mulla on mahdollisuus käydä säännöllisesti läpi melkoinen osa tän maan soitinkaupoista, ja ulkomaisissakin silloin tällöin. Mä olen aina ollut tällainen, eikä mun kanssa oo kiva olla samaan aikaan kaupassa;-)

Eli sovitaanko, että kun me tavalliset kuolevaiset keskustellaan hinnoittelusta, niin sinä voit tuoda kuriositeettina sekaan millä hinnalla sinä saisit?
kivi
03.12.2002 22:50:59 (muokattu 03.12.2002 23:10:37)
>etten minäkään huomannut noita löytöjäsi, todella ale-hintoja

Teillä porissa on niin kallista:-)

>Eli sovitaanko, että kun me tavalliset kuolevaiset keskustellaan hinnoittelusta, niin sinä voit tuoda kuriositeettina sekaan millä hinnalla sinä saisit?

Hoho. Ei tää oo niin vakavaa - teillä on myyjän hinnat, mulla ostajan hinnat. Olen puhunut itseni mitään ostamatta ulos mattokaupasta Istanbulissa ja beduiinien kauppateltasta (ja paristakin basaarista) Marokossa.
:-D
(Handsome Dick Manitoba)    
PIM
03.12.2002 23:48:59
Nyt kun kaikilla tuntuu olevan oma vankka näkemys hinnoista niin kertokaapas mihin uuteen vahvistimeen vaihtaisit tuon JMP 50w, jossa on alkuperäiset muuntajat yms. osat tallella ja joka on ulkoiselta olemukselta noin ysin nurkilla ja muutenkin hyvässä kunnossa. Saataisiin vähän konkretisoitua tätä kun sama rahasumma on toiselle paljon ja toiselle vähän. Kopsaan tähän vähän esimerkkejä T-kaupan hinnastosta antamaan osviittaa.

- Peavey Classic 30 - 635e
- Laney - GH100TI - 749e
- Orange - AD 30 HTC - 888e
- Marshall DSL 50 - 1166e
- PEAVEY - Triple XXX - 1390e
- Mesa Singlerectifier - 1866e

Tai jos vertaa ebay.de:n osta heti hintoihin:

- uusi Orange ad15 - 890e
- Engl screamer 50w - 888e
- Marshall 100w piirilevyllä vm. 73 -790e
- JCM900 50w

Eli tässä on nyt oltu lähinnä sitä mieltä että tuon arvo olisi jossain Classic 30:sen ja GH100Ti:n välimailla. Täytyy olla kyllä aika idiootti suoraan sanoen jos luulee että aion vaihtaa sen jompaan kumpaan noista.
I ain't like old Saint Nick, he comes but once a year. - BB King: Backdoor Santa
PIM
03.12.2002 23:52:05
Jahas, eipä taida editointi onnistuakaan. No olkoon.
kivi
04.12.2002 09:03:30
Nyt kun kaikilla tuntuu olevan oma vankka näkemys hinnoista niin kertokaapas mihin uuteen vahvistimeen vaihtaisit tuon JMP 50w

Point taken. En ostais _mitään_ vahvistinta noilla hinnoilla. En Matchlessia, en Soldanoa. Onneksi noista hinnoista tippuu puolet pois heti kun laite on kannettu ulos kaupasta - käytettynä voi jo kiinnostaakin.

Ok. Ymmärsin pointin. Uudet vahvistimet on kalliita.
(Handsome Dick Manitoba)    
Jabe
04.12.2002 09:32:01

With all due respect, PeteH, minun mielestäni käytetyn vertaaminen uuteen ei kyllä tuolla tavalla toimi.

Ja näihin kaikkiin hintatuumailuihin liittyen: loppupelistä ainoa oikea tapa selvittää jonkun stygen "oikea" hinta on tehdä kaupat :-) Siinähän sitten näkee, millä hinnalla tavara liikkuu.

Ja vielä lopuksi: minä olen ihan oikeasti ostamassa käytettyä putkinuppia. Ensisijaisesti hakusessa on ei-master-volume JMP Marshall. Jos joku on ihan oikeasti omaansa myymässä, niin tarjotkaa, tai laittakaa torille myyntiin. Minä tarjoan sitten semmoista hintaa kun hyväksi näen. Kaupat syntyy kun on syntyäkseen :-)
Jabe
05.12.2002 17:08:36

No, mie ostin sitten Kitarapajalta 100w Marshall JMP Super Bassin. Sehän oli modattu ja vm. -77. Ulkoisesti erittäin siisti, ja ihan uudet pääteputket. Menin testaamaan oman straton kanssa, ja yllätyksekseni se kuulosti semmoisenaankin hyvältä. Päädyin kyllä siihen, että haluan sen takaisin originaaliksi - kliiniä headrooomia oli "AC 100" -modauksessa liikaa. Kun sitten sain hinnasta tinkaistua aika hyvin (pyyntö oli 505 euroa), eikä takaisinmodauskaan ole mikään vallan ihmeellinen juttu (maksaa tietty jonkin verran), niin tein kaupat saman tien. Takaisinmodaus Kiviojalla (+ pienet haluamani lisä/extrasäädöt) valmistuvat ensi viikolla. Kuvia ja ääninäytteitä seuraa sitten myöhemmin ...
juici
05.12.2002 19:49:03

tiedättekö millonka on tehty Marshallin 5210 vahvaria?
Kalm
05.12.2002 20:00:18
tiedättekö millonka on tehty Marshallin 5210 vahvaria?

Eikös se ole se 50W 1x12" transistori "JCM800" combo? 80-luvun alkupuoliskon juttuja.
Jabe
05.12.2002 20:16:51

Vielä Mikko V:lle ja muille omaa marsua etsiville: kannattaa seurata tarjontaa ja jättää omia tarjouksia. Tälläkin hetkellä esim. mnetin torilla on useita hyviä Marshalleita (Silver Jubilee, JCM800, JCM2000 TSL, JMP), jotka saa ostettua halvemmalla kuin mitä hintapyynti on. Keräilijän mint-condition-PTP-plexi-I'm gonna keep this in my private museum -vermeet voi olla eri juttu, mutta hyvän ja toimivan rokkivermeen saa kotia kohtuuhintaan jos vähän jaksaa hakea.

Lykkyä tykö myyjille ja ostajille :-)
Jabe
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)