Aihe: Rockcase RC23120B GIGBOARD CASE 1 2 | |
---|---|
![]() 31.07.2007 23:22:01 (muokattu 01.08.2007 00:42:23) | |
Minä olen niin laiska, että valmis systeemi on paras. Varsinkin kun tuossa on tuo virtapiuha ulos kopasta ominaisuus. mutta josain vaiheessa, kun on rikkaampi olo, niin PP2 menee hankintaan. Mikäs se PP2 on? Ajattelin itse, että laittaisin suoraan ekaan pedaaliin kitarasta piuhan ja viimeisestä pedaalista (joka siis mun tapauksessa olisi tää Wobo-reitittäjä) suoraan vahvistimeen, ettei ääni kävisi ollenkaan noiden reittien läpi (siis niin, ettei ääni kävisi ollenkaan rockcasen loopissa). Käyttäisin Rockcasea vaan muuntajan kanssa ja tietty roudauksessa toi olisi kiva, Sitten vielä yksi kysymys: Mitä hyötyä Rockcasen looppilenksuista on, kun niitä ei saa päälle ja pois? Toiseen lenksuun ääni sisään/ääni pois ja toiseen looppiin vaikka kanavanvaihtaja, niin pysyy piuhat järjestyksessä? Olisi hienoa nähdä lähikuva siitä miten ne loopit on järjestelty. | |
![]() 01.08.2007 09:47:41 | |
Mikäs se PP2 on? Ajattelin itse, että laittaisin suoraan ekaan pedaaliin kitarasta piuhan ja viimeisestä pedaalista (joka siis mun tapauksessa olisi tää Wobo-reitittäjä) suoraan vahvistimeen, ettei ääni kävisi ollenkaan noiden reittien läpi (siis niin, ettei ääni kävisi ollenkaan rockcasen loopissa). Käyttäisin Rockcasea vaan muuntajan kanssa ja tietty roudauksessa toi olisi kiva. Sitten vielä yksi kysymys: Mitä hyötyä Rockcasen looppilenksuista on, kun niitä ei saa päälle ja pois? Toiseen lenksuun ääni sisään/ääni pois ja toiseen looppiin vaikka kanavanvaihtaja, niin pysyy piuhat järjestyksessä? Olisi hienoa nähdä lähikuva siitä miten ne loopit on järjestelty. Jees, WOBO toimii varmasti mainiosti, ja virtalähteenkin hurina riippuu vähän siitä, mitä siinä on kiinni, mulla yksi tai kaksi spedua toimii mainiosti, mutta kaikkien yhdistelmä hurisee... (En ole jaksanut testailla, mikä niistä on ongelman pääasiallinen aiheuttaja) Juu, loopit just esimerkiksi tolleen. PP2 on VooDoo Labsin Pedal Power 2- virtalähde. | |
![]() 01.08.2007 09:57:27 (muokattu 01.08.2007 09:57:52) | |
Osaisitko suositella sitten "kunnon" casea? Käytin tuossa iltapäivän casen rakentamiseen. Materiaalina mäntyinen liimalevy. Painoa on jonkin verran, mutta kun lautani on maltillisen kokoinen (n 45 x 30, 6 pikkuspedua + wah) niin kokonaispaino on kuitenkin selvästi pienempi kuin putkicomboni =) Isolle määrälle polkusimia olisin hankkinut vaneria, mutta tuota levyä nyt sattui olemaan nurkissa. Eli värkkäsin levystä laatikon, jonka sisäpuolelle jyrsin urat, joita pitkin itse lauta liukuu lootaan. Kun lauta on paikoillaan lootassa, se muodostaa samalla lootan pohjan. Lootan (en lautaa) sahasin poikki, niin että toinen pää muodostaa kannen. Se taas on kiinni kolmella lukolla. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis | |
![]() 01.08.2007 10:34:28 | |
Eli joo, Wobolla saa jo paljon aikaan ja sillä että mulla on kahdelle eri sähkikselle molemmalle omat särkijät. Riippuupi aika lailla pedaalista, jotkut overdrivet tulee ihan tehtaan suosituksena silleen, että voi käyttää joko 9V tai 18V, ja silloin ei ole mitään syytä, miksei 12V toimisi, tulee vähän tymäkämpi soundi. Aivan, siis jos perusoletus pedaalissa on 9V siihen ei voi laittaa 12 V, mutta jos ohjeessa luvataan 9V tai 18V, niin sitten voi? Täällä keskustelua ko. aiheesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 15&t=35785&o=0&#p430769 Woboja saa Suomesta muuten täältä: http://www.musicaintegral.fi/ | |
![]() 01.08.2007 12:40:46 | |
jos yhtään työkalut pysyy handussa, oman keissin rakentaminen ei ole ylivertaista, tosin hintaa ja painoa voi sitten kertyä hiukan enemmän. Riippuu tietysti mitä puuta tai metallia käyttää boksin tekoon. Ja saa mitoiltaan ja ominaisuuksiltaa juuri sellaisen kun haluaa/tarvitsee ja jos tarra ei meinaa pitää pedaaleita paikoillaan (mikä ei pidä paikkaansa), niin kanteen voi liimat/kiinnittää sopivan paksun vaahtomuovin joka takaa että pedaalit ovat paikoillaan viellä keissiin kohdistuneiden osumienkin jälkeen. Itsehän tein 10mm vesivanerista casen Boss GT-6:selle. On toiminut oikein hyvin. Kaikki muut osat paitsi puut Biltemasta. Ostin sellaisen pianosaranan joka kyllä varmaan korkkaa ajan myötä. Pitäisi laittaa sellaiset ketjut joka estää kannen aukemisen yli 90 astetta. Hieman painava toki on mutta oikein hyvä muuten. Ja on kestävä! Tehtiin kestävyystesti kun 100kg mies hyppäsi päälle, ei sanonut loota mitään. Viinaa ja väkivaltaa! | |
![]() 14.08.2007 19:46:22 | |
Tänään tuli postissa kyseinen boksi. iso on, tuohon mahtuu hienosti kaikki pedaalit. Ja mikä parasta, mukana tulee mukavasti kaikenlaisia piuhoja. Tarra toimii mainiosti. Jopa niin hyvin, että tarra jää helposti lautaan kiinni, irrottaen pedaalin pohjassa olevan pedaalin oman tarran, tarraa ei enää pysty käyttämään, paitsi jos tekee muin minä ja laittaa kaksipuolista vahvaa ilmastointiteippiä sinne pedaalin ja tarran väliin kun tarra on menny pilalle. Mutta, overload valo syttyy herkästi, joissakin pedaaleissa jopa ihan yhden pedaalin liittämisestä. Tästä johtuen, täytyy käyttää patteria ainakin tunerissa, 70-luvun Ibanz Phase Tone pedaalissa ja jossakin muussa. Jollei sitten hanki niille omaa muuntajaa. Kyllä ne patteritkin toimii. | |
![]() 14.08.2007 21:35:12 | |
Mutta, overload valo syttyy herkästi, joissakin pedaaleissa jopa ihan yhden pedaalin liittämisestä. Tästä johtuen, täytyy käyttää patteria ainakin tunerissa, 70-luvun Ibanz Phase Tone pedaalissa ja jossakin muussa. Jollei sitten hanki niille omaa muuntajaa. Kyllä ne patteritkin toimii. Varmaan on vaan polariteetti väärin? Niissä virtapiuhoissahan on keskellä liittimet, käännä siitä. Nnnnngh! | |
![]() 15.08.2007 09:54:23 | |
Varmaan on vaan polariteetti väärin? Niissä virtapiuhoissahan on keskellä liittimet, käännä siitä. Jos polariteetti on väärin, niin eikös ole niin, että silloin laite ei vaan toimi. Ei kai väärän polariteetin pitäisi aiheuttaa overloadia? | |
![]() 15.08.2007 11:07:01 | |
Jos polariteetti on väärin, niin eikös ole niin, että silloin laite ei vaan toimi. Ei kai väärän polariteetin pitäisi aiheuttaa overloadia? Ellen ihan väärin muista, niin tuolla laitoksella saattaapi käydä noinkin. Kannattanee kokeilla. Nnnnngh! | |
![]() 15.08.2007 23:50:19 | |
Jos polariteetti on väärin, niin eikös ole niin, että silloin laite ei vaan toimi. Ei kai väärän polariteetin pitäisi aiheuttaa overloadia? Juu ei, mun tapauksessa ainakin nimenomaan overload-valo syttyi, kun polariteetti oli päin seiniä. En onneksi rikkonut mitään väärän merkkisellä virralla... | |
![]() 16.08.2007 23:04:23 | |
Aihetta sivuten: Ostin Rockcasen isoimman, eli tämän: http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc_23020a_effekt_pedalcase.htm Ihan pätevä laukku, MUTTA: - kun laukku saapui Saksasta pohjasta pisti yksi perhoslukko pohjasta läpi, joku jättänyt sen tehtaalla auki - laukussa olevista kumitassuista puuttui kolme, pop-niitit vaan kiiltelivät kolhiintuneina tilalla - huomasin kumitassujutun vasta kotona ja jouduin roudaamaan laatikon treenikselle suojiin niin yksi kumitassu irtosi automatkan aikana, ilman että raahasin laatikkoa takakontissa Kumitassujen kiinnitys siis tuntuu olevan heikkoa tai sitten mun kohdalle osui huono yksilö, tiedä häntä. Kellään muulla samanlaisia kokemuksia? Mainittakoon vielä että laukku on takaisin laatikossaan odottamassa UPSin noutoa ja lähdössä takaisin myyjälle, uusi tulee varmaan piakkoin. There is a very fine line between "hobby" and "mental illness". | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)