![]() 20.11.2006 15:39:44 (muokattu 20.11.2006 15:42:16) | |
---|---|
Kolmesta valmistuneesta RAN:ista olen täällä kuullut palautetta (tai sitten muistan vain huonot, niinkuin ihmisillä on tapana), ja kaikissa on ollut jotain sanomista. Se kolmas mieleentullut on siis 7-kielinen RR jossa oli 6-kielisen sharkfinit. Täytyy toivoa että porukka joka täältä on noita tilaillut saa sitä mitä pitääkin.. nämä jutut saivat ainakin oman RAN-gasini tippumaan nollille. Tuo kapeiden 6-kielisten sharkkien laittaminen on hyvin yleistä. Jopa Jacksonin Custom Shop tekee noin. Katsokaa vaikka: http://www.gilaguitars.com/guitarga … sites/Jackson_JA0469/7_string_1.jpg Tuossa on 7 kielinen korina archtop soloist. Tuollaisen minäkin haluaisin mutta 5 palaisella kaulalla, volutella sekä suoraan runkoon asennetuilla passiivimikeillä. Pitänee pistää Jacksonille jossain vaiheessa tilausta sisään. Ongelma Custom Shopeissa on se, että sitä saa mitä tilaa. Tilatessa pitää muistaa kaikki mahdolliset asiat ja olla perillä kaikista vaihtoehdoista. Tähän soppaan, kun lisätään mahdollisuus väärin ymmärryksiin, kieliongelmat, ei mahdollisuutta tarkastella soitinta tekovaiheessa ja muuten vaan mokat, niin soppa on valmis. Voin vaikka vannoa, että RANilta saa hyviäkin kitaroita jos kaikki natsaa ja hyvä tuuri käy. Lopetan vinkumiseni kuuluisan Tamperelaisen soitinrakentajan sanoihin "Jos haluat RR:n tai Soloistin, osta Jackson! Mä en ala sellasta tekeen!" Aka. Dino and 6077dino | |
![]() 20.11.2006 15:58:10 | |
http://www.gilaguitars.com/guitarga … sites/Jackson_JA0469/7_string_1.jpg Tuossa on 7 kielinen korina archtop soloist. Tuollaisen minäkin haluaisin mutta 5 palaisella kaulalla, volutella sekä suoraan runkoon asennetuilla passiivimikeillä. Offtopic, mutta ei saatana että on nätti kitara. Pistähän muuten vielä 27" skaalalla. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin! -Mie haluun keksiä! -"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä." -Toi! | |
![]() 20.11.2006 16:27:24 | |
Voihan kele. :/ | |
![]() 20.11.2006 16:31:21 | |
Jopas on ollut ikävyyksiä Ran-ggoja kitaroita tilanneilla. Harmillista moinen :( | |
![]() 20.11.2006 17:13:37 | |
Voin vaikka vannoa, että RANilta saa hyviäkin kitaroita jos kaikki natsaa ja hyvä tuuri käy. Luulen, että kun on kyse parin kiloeuron tilaustyöstä, ei pitäisi jäädä mitään tuurin varaan. Muutoin se on paskaa työtä. | |
![]() 20.11.2006 17:21:55 | |
Luulen, että kun on kyse parin kiloeuron tilaustyöstä, ei pitäisi jäädä mitään tuurin varaan. Muutoin se on paskaa työtä. Täysin samaa mieltä. Tosin myös muut Custom Shopit ovat tunnettuja siitä, ettei kitarat vastaa aina täysin tilausta. Esim. Jacksonilla on ollut ongelmia ettei valmis keppi vastaa prikulleen specsejä. Harvinaista tuo on mutta ei tuolla tavalla pitäisi käydä ollenkaan. Aka. Dino and 6077dino | |
![]() 20.11.2006 17:35:31 | |
Jopas on ollut ikävyyksiä Ran-ggoja kitaroita tilanneilla. Harmillista moinen :( No sehän on selvä, että markalla ei saa mersua. Aiemmin arvelin, että takuuasioissa tulee tökkimään ja nyt kun lukee käytännön palautetta niin peloilleni tuli vastinetta. Ei se Amfisound turhaan maksa enemmän. | |
![]() 20.11.2006 17:56:25 | |
Tuo rahat etukäteen ei minusta anna kovin hyvää kuvaa kitaranrakentajan osaamisesta, korkeintaan osien hinnan ajattelisin voivan ottaa etukäteen. Esim. Paul Reed Smith, silloin kun vielä custom-kitaroita väsäili, otti maksun vasta sitten, kun kitaran tilaaja oli kitaran hyväksi todennut. Ei itselle tulisi mieleenkään maksaa suuria summia etukäteen jostain, mikä voi loppupeleissä mennä ihan reisille. | |
![]() 20.11.2006 17:57:49 | |
En nyt kuitenkaan lähtisi liian rankasti tuomitsemaan....Suomeen Ranin valmistamista kitaroista on tullut murto-osa. http://www.fiercemetal.org | |
![]() 20.11.2006 18:18:59 (muokattu 20.11.2006 18:19:27) | |
Uskallan kuitenkin sanoa että aika harvat ovat tyytymättömiä Raneihinsa. Itse olen ainakin sitä mieltä, että Ranit ovat helvetin kovia keppejä. Jokaisella pajalla noita virheitä sattuu. | |
![]() 20.11.2006 18:42:19 | |
Sain tänään Dariukselta viestin. Sisältö oli tällä kertaa sellainen että voin odottaa OFR:n saapumista ja ilmoitus tulee heti kun ovat saaneet ne pajalle. Kärsivällisyys ja peräänantamattomuus palkitaan. Ilmeisesti myös Ranilla oli tajuttu että sana leviää ja varsinkin se negatiivinen. Menetetyn maineen palautus kun vaatii tuplatyön jos sekään sitten enää auttaa. Dariusz kertoi aloittaneensa Ranin neljä vuotta sitten ja entisen kommunistimaan kulttuuriin ei kuulunut asiakaspalvelu, jota hekin nyt EU-maana opettelevat. Mun tapaus oli kuulemma myös heille hyvä opetus. Ovat tästä lähin tarkempia joka asian suhteen. Niin voinee sanoa että yrittävät kovasti tehdä laatukitaroita, mutta ottaako maailmaa johtava voima myös heidätkin valtaansa. Viitteitä on jo näkyvissä, noiden laatuongelmien mukaan. Ei se Jacksonkaan aivan täysiä tyylipisteitä saa. Olin yhden RR1:n kanssa kusessa kun Saksan Fender ei meinannut millään myöntää kitaran olevan virheellinen. Lopulta myyjänä toiminut Thomann tilasi sille noudon ja sanoivat tappelevansa itse Fenderin kanssa. Katselin kerran huvikseni Musamaailman kitaratarjontaa. Liian monesta kitarasta 1000+ € näkyi selvästi kuinka monesta palasta esim. koppa oli kasattu. Ei mene ainakaan mun laatukriteereistä läpi. Onneksi mun eka Ran on muuten hyvä, mutta talven tullen joudun varmaan viemään sen korjaamolle nauhanpaitä lyhentämään. Toinen Ran alkaa sitten oireilemaan tai ei. Nyt ei ole kummassakaan moitetta noita paria mokaa lukuunottamatta. | |
![]() 20.11.2006 19:01:34 | |
Hitto kun rupes pelottamaan kun itelläni REK strato tulossa kuukauden parin sisällä. Olen kyllä tosi tarkasti luetellut mitä siihen pitää tulla. Todella vakavaa on minusta mitkä tahansa virheet speksien suhteen noissa pajoissa, sillä sehän on käsintehdyn kitaran tilaamisessa se paras puoli että saa mitä haluaa. Onneksi REK lähettää mulle sähköpostia ja kuvia kaikista rakennusvaiheista niin jos jossakin jotakin menee mönkään niin voin sanoa. | |
![]() 20.11.2006 19:07:50 | |
Hyvä Pave...ukko on vapaustaistelija :) Kyllä mulla on edelleen täys luotto siihen, että saan Ranilta just sitä mitä tilasin. Sen verran tarkkaan olen speksannut mm. kaulan. http://www.fiercemetal.org | |
![]() 20.11.2006 19:16:18 | |
Nonniin. Mahtavaa että asiat selkenee. Tosiaan Henkkiz:sen ja muitten puolesta puhujien kanssa olen vähän samalla linjalla. Asiakaspalvelu ei tosiaankaan kuulunut tuonne neuvostoliiton väkeen, mutta nythän kertoivat opettelevan. Onhan noita muitakin custom-kitara ongelmia suuremmissakin piireissa. Esim meshuggah vaihto nevbornit ibaneziin vireongelmien vuoksi. Olivat kuulemma imeneet niin paljon kosteutta. Stam1na - Kaikki kääntyy vielä parhain päin Jerk. | |
![]() 20.11.2006 19:26:09 | |
Aina pitää muistaa että puu on elävä materiaali. Siksi kannattaa säilyttää kitaraa tilassa, joka on sopivan lämmin ja kostea. Noni... PERVOT!!! Eli kyllä siihen puun elämiseen voi vaikuttaa myös omalla toiminnalla. Suomi on tosiaan siitä(kin) syystä paska maa kitaroiden suhteen, että täällä talvet on kylmiä ja kuivia (tosin nyt ulkona sataa vettä ja lumet on poissa, plussaa mittarissa) ja kesäisin sitten on välillä kovinkin sateista ja välistä lämmintä. Soittimet joutuvat suht koville näissä oloissa. Kyllä sitä on viilailtu nauhanpäitä ihan kotimaisissakin laatusoittimissa. Kallein huoltopöydällä käynyt soitin taisi olla n. 4000e arvoinen kotimainen käsityökitara. "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer | |
![]() 21.11.2006 01:46:29 | |
Tuosta kielten painikkeesta.. mikä siis on lukkojen ylä puolella headstokissa niin miten selvitit sen sille Dariuksele? Siis että haluat sellasen. JA sitte toine miks niitä floikan paskoja pitä ottaa.. ostakaa ny hyvät ihmiset ne kahlerit ;) No mikä vittu siinä vielä ahistaa | |
![]() 21.11.2006 09:12:59 (muokattu 21.11.2006 10:36:03) | |
Aina pitää muistaa että puu on elävä materiaali. Siksi kannattaa säilyttää kitaraa tilassa, joka on sopivan lämmin ja kostea. Noni... PERVOT!! Se on selvää että kun pitää hyvänä ja tarjoaa oikeanlaiset puitteet, niin pysyy aina sopivan lämpimänä ja kosteena, suorastaan nautinollista kepittää.......öh Mut tosiaanki tuo säilytys on melkosen olennaista. Esim jos kämppään laittaa ristivedon, eli tuulettaessa kämppää, niin ehdottomasti kitarat sillon jemmaan kunnolla. Ite tullu huomattua mitä lyhkänenkin tuuletus tekee ebenpuulle . Talvella siihen riittää vain 1 min ja..... Pistäkää kommentteja kun saatte Raninne kämpille asti. Alko kiinnostamaan sen verran paljon, että ehdottomasti varteen otettava vaihtoehto. Amfisoundin RR/routaa tullut jo kuolattua jonku aikaa, mutta hinnat on sen verran kovat ettei tilaus ole lähtenyt vetämään. Omaan soitteluun kun hinta/hyötysuhteltaan parempiakin on tarjolla. Onhan ne hyviä pelejä ja amfilla soittavilta vain kehuja kuullut, mutta silti se hinta on kohtuuton. | |
![]() 21.11.2006 09:22:06 | |
Talvella siihen riittää vain 1 min ja..... Ja mitä? Mulla kitarat ja bassot lojuu missä sattuu ja ikkunat on ollu monesti auki talvisin ja..... ei niin mitään. Aamen | |
![]() 21.11.2006 09:42:01 | |
Offtopic, mutta ei saatana että on nätti kitara. On hieno. Vielä kun se olisi kiinteätallainen ja 6-kielinen. | |
![]() 21.11.2006 09:44:42 | |
Kolmesta valmistuneesta RAN:ista olen täällä kuullut palautetta (tai sitten muistan vain huonot, niinkuin ihmisillä on tapana), ja kaikissa on ollut jotain sanomista. Se kolmas mieleentullut on siis 7-kielinen RR jossa oli 6-kielisen sharkfinit. Täytyy toivoa että porukka joka täältä on noita tilaillut saa sitä mitä pitääkin.. nämä jutut saivat ainakin oman RAN-gasini tippumaan nollille. Tuo RR7 tuli mulle. Sanomista tuli kitaran säädöistä ja niistä aiheutuneistä huoltotöistä, nuo pienemmät sharkfinit eivät ole mua haitanneet. Itse kitara on spekseiltään juuri sitä, mitä tilasin ja olen siihen tyytyväinen. Sain kitarani heinäkuussa, joten puiden elämisestä ei ole vielä tapahtunut. Omalta osaltani olen samaa mieltä siitä, että Dariusz vastaa kyllä kysymyksiin auliisti, kun kitaraa ollaan tilaamassa, mutta kun tulee reklamaatioita, niin asenne muuttuu. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)