Aihe: nyt v..sapettaa, turvallinen satamamme on saastunut.
1 2 3 4 5
oiva tumpeloinen
16.11.2006 10:37:56
Jos tuotetta ei tule ollenkaan, niin eikö se ole jo ihan selvä kusetus? Ellei sitten ilmoita, että myöhästyy. Tottakai tuossakin pitää vähän joustaa sen ajan kanssa. Mutta joo, aika paha alkaa kyllä sanomaan.

Tuossapa se ongelma onkin. Kun ihmistä ei oikein julkisesti sovi suoraan syyttää petoksesta ennen kuin on nuija rosiksessa kopahtanut. Niin typerää kuin se onkin, niin se on kunnianloukkaus ennen sitä.
ReBeat
16.11.2006 10:56:07

Eipä taida Valtionkonttori paljoakaan maksella.....jos ei ne nyt ihan täysin ole tapojaan muuttaneet.

Taidat olla oikeassa. Henkilövahinkoja ne kai vaan makselee.
rosberg
16.11.2006 11:16:57
multa narkkari varasti omaisuutta oikein kunnolla. oikeuden päätös ja kaikkea löytyi (horo sai 25päivää ihan linnaakin). onneksi oli kotivakuutus, sillä muuten olisi jäänyt saamatta. toisaalta, jos narkkari vetää puukolla mahaan, niin ei siitä järin isoja summia irtoa.

tää muusikoiden.netin tori on todella hyvin toimiva mesta. mulla on kerran ollut ongelmia yhden kanssa (tavaraa ei alkanut kuulua), mutta selvitin tyypin henkilöllisyyden (googlella) ja selvisi, että kaveri olikin lomamatkalla. trokareista on vaikea päästä eroon, mutta jos tietää kuka on trokari ja kuka ei, niin ehkä pysyy plussalla.

pysytään tarkkoina!
veikkaan, että kitaraa kysyttäessä opistopojat tarjoavat jammua käteen.
fox
16.11.2006 11:22:28

mulla on kerran ollut ongelmia yhden kanssa (tavaraa ei alkanut kuulua), mutta selvitin tyypin henkilöllisyyden (googlella) ja selvisi, että kaveri olikin lomamatkalla. trokareista on vaikea päästä eroon, mutta jos tietää kuka on trokari ja kuka ei, niin ehkä pysyy plussalla.

pysytään tarkkoina!

Juu, tuollasia saattaa tulla, että ei ruveta tokikaan heti julkiseen hirttoon.. Vallankin, kun näis voidaan sopia että "juu, laitan/maksan sen sitten tässä päivänä muutamana!" johon toinen että "ei kovaa kiirettä toki, jees!" ja sitte jompikumpi onkin vähän kiireisempi. Toki tuo A.N. ja kaltasensa on sitten ihan eri rotua, mutta..isoon porukkaan mahtuu, kuten monesti todettu. Toivottelenpa vaan hyviä ja hyvin sujuvia kauppoja, kyllä tää toimii pääpiirteissään..
Täälläpäin tuppaa joskus tulemaan "viivettä" ainakin Matkahuollon tilityksissä, vähintäänkin päivän verran. Sen yrittäjän kiireistä vähä riippuen..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Niknak
16.11.2006 11:39:57
Nyt tässä voisi palata siihen aiheeseen, että miten me muusikoiden nettiläiset, voisimme turvata käyttämäämme toria. Aikaisemmin on ollut puhetta myyjän/ostajan plus/miinus -palautteesta, mutta se kai tyrmättiin? Jotain kehityskeskustelua asiasta varmasti kaivattaisiin. Minä ainakin kirjoittaisin mielelläni hyvistä kaupoista positiivista palautetta.

Ja aktiivijäseniltä jotka ovat jääneet mieleen keskustelupalstalta, on aina mukavaa ostella tavaraa. Täysin tuntemattomilta nimimerkeiltä taas isolla varauksella.
kimmojarno
16.11.2006 11:47:18
Mä oon ilmeisesti sen verran vanhanaikainen etten laittais rahoja kenenkään tuntemattoman tilille etukäteen. Postin postiennakko-maksu on 3.20€. Mun mielestä se on aika halpa vakuutus vilpittömyydestä molemmin puolin.
duc
16.11.2006 11:48:19
Mä oon ilmeisesti sen verran vanhanaikainen etten laittais rahoja kenenkään tuntemattoman tilille etukäteen. Postin postiennakko-maksu on 3.20€. Mun mielestä se on aika halpa vakuutus vilpittömyydestä molemmin puolin.

Posti ei anna katsoa paketin sisälle ennen maksua.
flattopguitar
16.11.2006 11:49:06 (muokattu 16.11.2006 11:50:25)
Nyt tässä voisi palata siihen aiheeseen, että miten me muusikoiden nettiläiset, voisimme turvata käyttämäämme toria. Aikaisemmin on ollut puhetta myyjän/ostajan plus/miinus -palautteesta, mutta se kai tyrmättiin?

Kommentin voi tietenkin kirjoittaa henkilön korttiin, mutta sen saa helposti myös poistettua jos se on negatiivinen. Miten olisi ketju, johon voi kirjoittaa jos on tyytyväinen tekemäänsä kauppaan ja henkilön tunnari. Ensimmäinen voisi koota listan alkuun hyvistä myyjistä jotain tähän tyyliin:

Loiri +2
Pakarinen
Pasanen
Salminen +4

Tuo + määrä kertoo kuin monta henkilö kyseistä myyjää suosittelee. Ei aivan paras vaihtoehto, mutta tuosta voisi käydä katsomassa ensimmäisen viestin lukemalla löytyykö henkilön nimi listalta joka myy jotain tavaraa, jota haluat ostaa. Nimet aakkosjärjestyksessä - tietenkin.
Niknak
16.11.2006 11:55:21
Miten olisi ketju, johon voi kirjoittaa jos on tyytyväinen tekemäänsä kauppaan ja henkilön tunnari. Ensimmäinen voisi koota listan alkuun hyvistä myyjistä jotain tähän tyyliin:

Loiri +2
Pakarinen
Pasanen
Salminen +4

Tuo + määrä kertoo kuin monta henkilö kyseistä myyjää suosittelee. Ei aivan paras vaihtoehto, mutta tuosta voisi käydä katsomassa ensimmäisen viestin lukemalla löytyykö henkilön nimi listalta joka myy jotain tavaraa, jota haluat ostaa. Nimet aakkosjärjestyksessä - tietenkin.

Jep, ja haulla löytäisi nimen kuitenkin helposti, olkoon lista kuinka pitkä tahansa. Ja aihe pysyväksi.
Lisää hyviä ehdotuksia?
projekti
16.11.2006 12:12:22
Postin postiennakko-maksu on 3.20€. Mun mielestä se on aika halpa vakuutus vilpittömyydestä molemmin puolin.

Tuo 3.20€ ei vielä takaa sitä että sieltä kitaralaukusta löytyy se luvattu Gibsoni eikä jotain mattopiiskaa + pari tiiliskiveä lisäpainona.
Ultra Pro.
Tomtom
16.11.2006 12:18:07
Tuo 3.20€ ei vielä takaa sitä että sieltä kitaralaukusta löytyy se luvattu Gibsoni eikä jotain mattopiiskaa + pari tiiliskiveä lisäpainona.

Siksipä se paqetti pitää avata siellä postissa samantien, jotta mikäli kepulikonsteja on käytetty, todistaja löytyy heti vierestä. Sitä en tiedä kuinka prosessi tuosta etenisi, mutta tuo lienee ainoa mahdollisuus hyötykäyttää postiennakkoa oikein.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
flattopguitar
16.11.2006 12:22:29
Myös postiennakkoon saa ja voi kirjoittaa: "Saa avata ja tarkistaa ennen maksua" tekstin jolloin ostaja voi tarkistaa, että kyseisessä paketissa on tilattu tuote.
duc
16.11.2006 12:30:12
Siksipä se paqetti pitää avata siellä postissa samantien, jotta mikäli kepulikonsteja on käytetty, todistaja löytyy heti vierestä. Sitä en tiedä kuinka prosessi tuosta etenisi, mutta tuo lienee ainoa mahdollisuus hyötykäyttää postiennakkoa oikein.

Palautuu kahden viikon päästä lähettäjälle jos sitä ei lunasteta. Kirjeillä menee kuukausi. Lähettäjän kannatalta huono tilanne, menee postimaksut hukkaan ja tavara seilailee postin kynsissä pitkän aikaa.
makoskela
16.11.2006 12:39:47
Viime vuonna törmäsin täällä mnetin torilla ihan ammattiluokan huijariin.
Onneksi haistoin palaneen käryn ja sain rahani takaisin. Tämä kyseinen kaveri
on huiputtanut ihmisiä ulkomaita myöden. Selvitysteni mukaan hän on jäänyt
myös usein kiinni. Soitinlaitteissahan liikkuu usein suurehkoja rahasummia ja
tavaraa ostetaan sokkona tuon tuosta. Varmasti houkutteleva miljöö runkkareille, eh, siis kusettajille.

Olisi kiva tietää kuka on tällä kertaa liikenteessä. Ettei olisi sama tyyppi...
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa.
Dr. Muff
16.11.2006 12:44:07
Posti ei anna katsoa paketin sisälle ennen maksua.

Maininnalla "Saa avata ennen lunastusta" onnistuu.

Kommentin voi tietenkin kirjoittaa henkilön korttiin, mutta sen saa helposti myös poistettua jos se on negatiivinen. Miten olisi ketju, johon voi kirjoittaa jos on tyytyväinen tekemäänsä kauppaan ja henkilön tunnari. Ensimmäinen voisi koota listan alkuun hyvistä myyjistä jotain tähän tyyliin:

Loiri +2
Pakarinen
Pasanen
Salminen +4

Jos itsellä on ostoilmoitus niin suhtaudun lähtökohtaisesti huomattavasti suuremmalla varauksella vastauksiin kuin ottaessani yhteyttä jonkun toisen ilmoitukseen.

Joku systeemi olisi mukava mutta jos ei luottoa löydy niin sitten posti/rahtiennakolla. Myyjän kannalta ennakkona lähettäminen on vaan hieman arvelluttavaa toisinaan. Jos 'ostaja' jättääkin ostamatta 'myyjä' joutuu odottamaan palautusta reilut pari viikkoa ja makselee rahdit hyvässä lykyssä molempiin suuntiin. Vitun jees. Tämän lisäksi tahtomattaankin ja vailla vaikutusmahdollisuuksia myyjä on vastuussa tavarasta kuljetuksen ajan kunnes se on lunastettu. Ostaja joka maksaa rahdit ei välttämättä ole kiinnostunut maksamaan vakuutuksista ja mahdollisesti pitää vielä oikeuden tarkastaa että tuote tulee ehjänä perille.

Niinkun tää ykskin "herrasmies" joka torilla nyttenkin taitaa JCM800 reissueta halajata heitti: "Kun kaappi tulee perille ja onkin mennyt paskaksi kuljetuksessa ni luuletko että ostan sen?" Kun pakkasin sovittua paremmin ettei menis paskaks ja koska MH:n vakuutus niin vaatii, syytettiin huijariksi ja paskanpuhujaksi. Vitun jees.

Toisaalta noin 99% diileistä on menny hyvin.
McNulty
16.11.2006 13:14:55
Torille pitäisi saada ebayn kaltainen "feedback"-systeemi. Eli myyjän tiedoissa näkyisi "positive feedback"-prosentti. Täten ostaja tietäisi kaverin luotettavuuden. Tavallaan tuollaista listaahan tuossa toisessa threadissa keräillään. Itse vain olen unohtanut useita keiden kanssa olen tehnyt kauppoja.

Ainoastaan kerran kävi niin, että lähetin tuotteen postiennakolla ja herra X ei sitä postista koskaan noutanut.
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
P2
16.11.2006 13:28:25
Werde
16.11.2006 13:43:37
Tuollaiset arviolta 20-30 esinettä on vaihtanut torilla omistajaa siten että olen ollut toisena osapuolena. Kenenkään kanssa ei ole ollut maksu / toimituspolitiikan suhteen erimielisyyksiä. Maksut olen hoitanut / vaatinut lähes poikkeuksetta ennakkoon, joten jatkossa täytynee olla varovaisempi. Henkilöstä yleensä saa kyllä jonkinasteisen kuvan kun muutaman viestin vaihtaa tai soittaa.

Ja mitä näihin huijauksiin tulee, niin kantani on monia tänne kirjoittaneita armottomampi. Minua ei kunnianloukkaus-syytteet voisi vähempää pelottaa jos on tullut kusetetuksi - kenen kunnia siinä menee jos asiaa ensin käsitellään täällä nimimerkein? Rikollisia suojeleva lakijärjestelmä on jo sinällään niin perseestä, että oman käden oikeutta tulee käyttää aina kun vähänkin mahdollista.
teukka
17.11.2006 10:31:39
Se on kyllä sellainen juttu että en maksa kellekään YHTÄÄN MITÄÄN ennakkoon.
Aina postiennakko tai matkahuollon vastaava.
Se vaan on kumma että näitä huijareita on ollut viime vuosina PALJON riippumatta siitä mitä myydään mutta aina löytyy vielä niitä jotka eivät ole heränneet kylmään tosiasiaan että täällä todellakin on noita kusipäitä!Aikuisten oikeesti.
Olen nyt ostanut 2 vahvistinta ja yhdet mikit ja yhden kitaran ja aina on mennyt hienosti.Kitaran tosin maksoin ennakkoon mutta tiesin myyjän entuudestaan luotettavaksi ja maksu meni jopa välikäden kautta paypalilla koska en omista luottokorttia.Tämä oli poikkeus kun oli tutut kaverit kyseessä mutta ei kuitenkaan "kavereita".
Kuvat olen myös vaatinut lähettämään jotta tuote "luultavasti" on olemassa ja kuntoa voi arvioida.Tosin voihan kuvat jostain lainatakin ja vedättää sitä kautta.
Viimeksi kun tuli Marsun 8080 postilla myyjä laittoi käsittämättömän yksityiskohtaiset kuvat ja selitykset mailiin.Paketti kun tuli postiin kysyin että voinko vilkaista päältä ensin sanoi että sopii mutta avata ei saa kun ei ollut lähettäjä sitä merkinnyt.No heti kun näin paketin sieltä törrötti kantokahva jotta olisi helppo roudata niin sanoin vaan että asia selvä tuossa on muovi.Ja kassakone kävi.
Vastaavasti ostin EMG:n mikit ja näin ne postissa alkuperäisissä laatikoissaan niin eipä siinäkään ollut paljoa epäselvää.
Pointti on kuitenkin se että nyt on jo aika heräillä sieltä pumpulimaailmasta karuun tosielämään ja pitää silmät auki,eikö?

Ps.Mulle on aina kaikki olleet varkaita ennen kuin toisin todistetaan.
Sir Zephyr
17.11.2006 14:05:15 (muokattu 17.11.2006 14:11:16)
Vittumaistahan tommonen kusettaminen on, mutta itse olen toistaiseksi tehny mnetissä vain onnistuneita kauppoja ja erittäin tyytyväinen tähän kirpputoriin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)