tommi_899 13.11.2006 22:07:56 | |
---|
|
Antti1 13.11.2006 22:11:43 | |
---|
Mun aivopesu on näköjään mennyt perille. Tommihan on yhtä Shivaa nyt koko äijä. :D Ei vaan, mun ehdotukset: Carvin Legacy, H&K Trilogy, H&K Triamp ja Bogner Shiva. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
Lefa 13.11.2006 22:12:15 | |
---|
|
tommi_899 13.11.2006 22:24:06 | |
---|
Mun aivopesu on näköjään mennyt perille. Tommihan on yhtä Shivaa nyt koko äijä. :D Ei vaan, mun ehdotukset: Carvin Legacy, H&K Trilogy, H&K Triamp ja Bogner Shiva. Eipäs ylpeillä :D |
Säätäjä 13.11.2006 23:01:34 | |
---|
Nauhoitusta, miksausta ja tuotantoa tarjolla pääkaupunkiseudulla hyvällä hinta-/laatusuhteella. |
N33m0 13.11.2006 23:09:15 (muokattu 13.11.2006 23:12:03) | |
---|
Bogner Ecstasy slow music for slow people |
Nacher 14.11.2006 00:50:16 | |
---|
Ei taida Bogner Ecstacy maksaa kuin noin 4000e Suomessa? Triamp kiinnostaisi itseänikin, kun nuo Trilogyt ja Switchbladet olivat vähän sellaisia "ihan kiva, mutta ei nyt ihan pistä banaaneiksi vielä". Toivon muuten hartaasti, että selviät valintahommasta helpommin, kuin minä. Olen nyt testannut kohta kaikki varteenotettavat vaihtoehdot alle 2000e hintaluokassa, eikä yksikään ollut autuaaksi tekevä. Jo pelkästään hyvän heviliidisoundin ja komppisoundin saaminen samasta koneesta oli aivan tuskan takana. Jompi kumpi löytyi about aina, muttei ei sitten millään molempia. Pitänee joko nostaa budjettia tai pestä korvat. Se on taas tätä, että Fireball on ihan hyvä, mutta kaipaisi jotain monipuolisempaa ja sävykkäämpää, vaan kompromisseja ne tuntuvat kaikki vahvarit olevan. Kun saa hyvän cleanint, pikkurosot ja laulavan leadin, särösoundi tuntuu ENGLiin verrattuna laahaavan perässä kuin täysilastattu rekan peräkärry. Kaksi suositusta pistäisin itse. Ensinnäkin, noin 2300e hintaluokassa pyörivä ENGL Invader on hiljalleen rantautumassa myös Suomeen. Nupissa siis 4 eri soundia, kaikki omilla eq:illa ja jokaisesta hi/low gain versiot. Idea lieni tyyliin sellainen, että 1 kanavassa fendericleanit ja rosot, kakkoskanavassa marshall-crunchi, kolmoskanavassa ENGLin "Tight like nun's nest" mättösärö ja neljännessä löysempi leadi. Jos rahaa on ihan helvatusti, niin sitten Diezel Herbert. Edustaa ainakin minulle sellaista "parasta hevivahvistinta, mitä rahalla saa". En ole koskaan kokeillut, mutta tuosta laitteesta kuultu hehkutus sekä soundisamplet ovat sitä luokkaa, että huh. Pitäisi myös irrota kaikki hyvästä cleanista stratorosoihinkin huoletta tuosta pelistä. Hintaa sitten lienee runsaat 3000e, mutta sitä vissiin saa mistä maksaa. |
askomiko 14.11.2006 02:15:41 (muokattu 14.11.2006 02:23:44) | |
---|
Onks kukaan polkenut tota Triamp MK II:sta? speksit vaikuttavat aika kivalta. Mulla oli jonkin aikaa. Varsin jees. Särökanavissa on samaa henkeä, mutta myös ihan mukavasti erilaisuutta. Isosäröt jees, kevytruttukin oli jees, puhtaat jees, ulkonäkö jees. :) Kuuluu monien muiden kanssa sarjaan: "Kunhan rahaa on tarpeeksi, ostan takaisin." Diezelit on myös ihan jees, mutta vähän liian äärimmäisiä minulle, varsinkin Herbert. VH4:ssä oli sentään jotan järkeä. Englin Savagea olin myös kerran ostamassa, mutta kyttäämäni käytetty yksilö ehti juuri karata kaupasta pois. Eli jees on sekin. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
tommi_899 14.11.2006 08:29:11 | |
---|
|
spadde 14.11.2006 13:31:26 | |
---|
Metaltronix, lee jackson? Solo |
Exhausted 14.11.2006 14:11:11 | |
---|
Katsoppas sitä Shivaa.. sitten yks ehdotus olis Laneyltä Vh100R tai TTh50 Orange kannattaa myös huomioida. Ei ole välttämättä kaikkein monipuolisimpia vekottimia. |
Säätäjä 14.11.2006 15:37:54 | |
---|
Metaltronix, lee jackson? Onks noi monipuolisia vekottimia? Musta tuntuu et olis aikalailla hevikoneita, korjatkaa jos oon väärässä? Nauhoitusta, miksausta ja tuotantoa tarjolla pääkaupunkiseudulla hyvällä hinta-/laatusuhteella. |
Säätäjä 14.11.2006 15:40:30 | |
---|
Täl hetkellä speksien perusteella eniten nappais H&K:t ja Mesan Roadster. Lisää vettä myllyyn! Nauhoitusta, miksausta ja tuotantoa tarjolla pääkaupunkiseudulla hyvällä hinta-/laatusuhteella. |
Exhausted 14.11.2006 15:53:12 | |
---|
Kyllä varmaan tollasesta Mesan sveitsinlinkkuveitsestä löytää kaikki mitä haluaa ikinä, jos vaan on rahaa maksaa :-) |
Nacher 14.11.2006 17:57:26 | |
---|
Mikä siinä muuten on, ettei Suomesta löydy muita kauppoja (?) kuin Jyväskylän musikantti, joilla on pokkaa ottaa ENGL Invader hyllyyn? Kuitenkin kyseessä about tämän hetken myydyin vahvarimerkki sarjassaan, ja uusi odotettu malli tullut, eikä sitä pääse testaamaan niinkuin käytännössä missään Etelä-Suomessa päinkään. Risoo kovasti. Kaikkialla sama "Ei me sitä varmaan kyllä varastoon olla ottamassa, on se niin kallis, mutta jos haluut sellaisen ostaa, voidaanhan me sulle se tilata". Niin joo, varmasti ostan 2300e vahvarin kokeilematta ensin. |
tommi_899 14.11.2006 18:20:52 | |
---|
Ei ole välttämättä kaikkein monipuolisimpia vekottimia. Öö? miten muka? Shiva ei ehkä ihan äärimetalleihin taivu, mutta esim Laneyn Vh100r on kyllä jo tosi tosi TOSI monipoulinen laite (kokemusta löytyy tästä :D), taipuu oikeastaan.. hmm. kaikki. Samoin kun Orangen Rockerverb joka ei kanssa ehkä ihan sinne äärimetalliin mene mutta melkein, TTh:sta ei mulla ole mitään kokemusta |
ballfish 14.11.2006 18:30:42 | |
---|
Orangessa on tasan yksi soundi. Kokemuksia tosin vain veljeni AC30TC:stä..... |
Swan 14.11.2006 18:38:59 | |
---|
Orangessa on tasan yksi perussaundi, jota voi muokata äärimmäisyyksiin käyttäen pedaaleja ja kitaran nappuloita. AD30TC on sen verran dynaaminen vehje, että sen voi puhdistaa täydellisesti volapotikalla, vaikka gainit kaakossa olisivatkin. Ryyditettynä jollain hyvällä buusterilla irtoaa hevanderiumikin. Once lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26S.M.A.K.Tori:Ei niin mitään |
Jucciz 14.11.2006 19:16:43 | |
---|
Orangessa on tasan yksi soundi. Kokemuksia tosin vain veljeni AC30TC:stä..... Mitäs sen on väliä, jos se yksi soundi on aivan erityisen toimiva? http://mp3.jucciz.com/ad30htc/monipuolisuus.mp3 Ei niissä Marsuissa tai Mesoissakaan yleensä kovin montaa ERI soundia ole, ainoastaan eri määrä säröä eri kanavissa tarjolla. Yleensä ihan oikeasti ERI soundi (kokonaan toisenlainen luonne, säröytymiskynnys, kompressoinnin määrä, soittotatsiin reagointi jne.) vaatii useita eri etu- ja pääteasteita erilaisilla kytkennöillä ja putkityypeillä, ja tällaisia vahvistimia ei markkinoilla monia ole. Siitäkin voi aina väitellä, missä menee näiden kahden ero: 1) Sama soundi, mut eri määrä säröä ja eri EQ-asento 2) "oikeasti" eri soundi |
ballfish 14.11.2006 19:20:40 | |
---|
Mitäs sen on väliä, jos se yksi soundi on aivan erityisen toimiva? http://mp3.jucciz.com/ad30htc/monipuolisuus.mp3 Ei niissä Marsuissa tai Mesoissakaan yleensä kovin montaa ERI soundia ole, ainoastaan eri määrä säröä eri kanavissa tarjolla. Yleensä ihan oikeasti ERI soundi (kokonaan toisenlainen luonne, säröytymiskynnys, kompressoinnin määrä, soittotatsiin reagointi jne.) vaatii useita eri etu- ja pääteasteita erilaisilla kytkennöillä ja putkityypeillä, ja tällaisia vahvistimia ei markkinoilla monia ole. Enhän ole muuta väittänytkään?? :) |