Aihe: Dimebuckerit yms ESP LTD MMV SN:ään?
1 2
KUNU
28.11.2006 22:12:46
Heh, täähän menny vähän off topiciks. Mut siis duncan invader, kuulostais ihan asialliselta mikiltä, tostakin olen vaan hyvää kuullut. Ja jos se Stonemies Latvalalle on kelvannu niin kai se mullekin sit :D. Mut tota, miksköhän se on sit vaihtanu? Esp tukee emg mikkejä?

Latvala varmaan tukee itse sitä EMG:tä. Mutta muista toki se että mikki on kuitenkin pieni osa tekijänä siinä saundissa.
Itse olen kokeillut molempia mikkejä, tosin erilaisissa kitaroissa, joten paha sanoa eroa.
Juzpe
28.11.2006 22:23:52

Duncan Distortion tai Jazz kaulaan ja JB tallaan, sopivasti räkää ja rokkia, mutta riittävästi metallia.
Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään.
Jubei
28.11.2006 22:41:02 (muokattu 28.11.2006 22:41:19)
Latvala varmaan tukee itse sitä EMG:tä. Mutta muista toki se että mikki on kuitenkin pieni osa tekijänä siinä saundissa.
Itse olen kokeillut molempia mikkejä, tosin erilaisissa kitaroissa, joten paha sanoa eroa.

Niinhän se on suht pieni tekiä, mutta voin kato hyvän perus mikin saadessani sitten hommata jonkun pedaalin, etsien sitten semmosta "unelmasoundia" :D.
Duncan Distortion tai Jazz kaulaan ja JB tallaan, sopivasti räkää ja rokkia, mutta riittävästi metallia.
Jazz? Vaikuttaa hiukan oudolta vaihtoehdolta. Mikäs JB on?
Sleepless
28.11.2006 22:46:03
Niinhän se on suht pieni tekiä, mutta voin kato hyvän perus mikin saadessani sitten hommata jonkun pedaalin, etsien sitten semmosta "unelmasoundia" :D.

Jazz on hyvä mikki jos laulavia liidejä aikoo soitella. Ei kaulamikin tehokas tarvitse olla, päinvastoin pysyy paremmin soundi kasassa. Tuolla soittelee tarvittaessa cleanitkin mallikkaasti. Tallaan itse ehdottaisin Duncanin customia, koska tuo JB voi olla aika räikeän kuuloinen tuossa kitarassa.
Hiljaa hyvä tulee.
Juzpe
28.11.2006 23:02:41 (muokattu 28.11.2006 23:06:43)

Duncan JB-Jazz setti on monien hevikitaristien suosima setti. Taitaa olla duncanin ns. "talon suosittelema" hevimikkisetti.

Jazz on soundiltaan pyöreähkö kaulalle sopiva kohtuullisen tehokas humbuckeri. Käyttäjiä on pilvin pimein, mutta ekana mieleen tulee minä, Mustaine ja Friedman (tosin Friedmanin joissain kepeissä ei ollu muuta kun tallamikki). Puhtaisiin soundeihin erittäin "sujuva" soundi ja säröllä pyöreät ja laulavat lead-soundit. En kyllä tiedä mistä tuo Jazz-nimitys tulee....

JB on taas "viritetty" kopio Gibsonin 50-luvun lopun mikeistä, eli kohtuullisen kuuma, mutta kuitenkin erottelevasoundinen mikki. Ja samat miehet ja miljoona muuta käyttäjinä kuin edellisessä. Lisäksi ainakin Jeff Beck on käyttänyt ko. mikkiä, päätelleen siitä että JB-model nimitys tulee Jeff Beck modelista. Dimebuckeriin verrattuna JB:n soundi on mielestäni selkeämpi ja tietyllä lailla munakkaampi (more omeletty in english).

Aika hyvän ja balanssoidun kontrastin noilla kahdella mikillä saa mielestäni aikaan.

Voin koittaa sunnuntaina nauhotella ääninäytteitäkin noista kahdesta ja lisäksi ainakin Duncanin '59:stä.

Jos noita soundeja haluaa testata esim. kaupassa niin Jacsonin USA-malleja ja ESP:n Horizon II:sta löytyy ainakin tolla JB-Jazz mikityksellä.

Edit
JB voi olla aika räikeän kuuloinen tuossa kitarassa.

Omassa pulttikaulajaskassani toimii ainakin hyvin. Tosin makuasia. Toisaalta JB ei mielestäni toimi ollenkaan LP-tyylin kitaroissa.
Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään.
Räbbänä
28.11.2006 23:10:11
Jazz on hyvä mikki jos laulavia liidejä aikoo soitella. Ei kaulamikin tehokas tarvitse olla, päinvastoin pysyy paremmin soundi kasassa. Tuolla soittelee tarvittaessa cleanitkin mallikkaasti. Tallaan itse ehdottaisin Duncanin customia, koska tuo JB voi olla aika räikeän kuuloinen tuossa kitarassa.

Samaa miekin suosittelisin. Customi pelaa hyvin Jazzin kanssa. Custom semmonen napakka mikki saundiltaan cleanilla soitellessa. Säröllä semmonen... rouhea. En osaa tarkasti kuvailla. Mutta hyvin pelaa.
Jubei
28.11.2006 23:35:42
Duncan JB-Jazz setti on monien hevikitaristien suosima setti. Taitaa olla duncanin ns. "talon suosittelema" hevimikkisetti.

Jazz on soundiltaan pyöreähkö kaulalle sopiva kohtuullisen tehokas humbuckeri. Käyttäjiä on pilvin pimein, mutta ekana mieleen tulee minä, Mustaine ja Friedman (tosin Friedmanin joissain kepeissä ei ollu muuta kun tallamikki). Puhtaisiin soundeihin erittäin "sujuva" soundi ja säröllä pyöreät ja laulavat lead-soundit. En kyllä tiedä mistä tuo Jazz-nimitys tulee....

JB on taas "viritetty" kopio Gibsonin 50-luvun lopun mikeistä, eli kohtuullisen kuuma, mutta kuitenkin erottelevasoundinen mikki. Ja samat miehet ja miljoona muuta käyttäjinä kuin edellisessä. Lisäksi ainakin Jeff Beck on käyttänyt ko. mikkiä, päätelleen siitä että JB-model nimitys tulee Jeff Beck modelista. Dimebuckeriin verrattuna JB:n soundi on mielestäni selkeämpi ja tietyllä lailla munakkaampi (more omeletty in english).

Aika hyvän ja balanssoidun kontrastin noilla kahdella mikillä saa mielestäni aikaan.

Voin koittaa sunnuntaina nauhotella ääninäytteitäkin noista kahdesta ja lisäksi ainakin Duncanin '59:stä.

Jos noita soundeja haluaa testata esim. kaupassa niin Jacsonin USA-malleja ja ESP:n Horizon II:sta löytyy ainakin tolla JB-Jazz mikityksellä.

Edit

Omassa pulttikaulajaskassani toimii ainakin hyvin. Tosin makuasia. Toisaalta JB ei mielestäni toimi ollenkaan LP-tyylin kitaroissa.

Mustainen ja Friedmanin fani olen kyllä. Molemmat erittäin hyviä kitaristeja. Hmm..vois olla että jossain vaiheessa ton jazzin ostasin kaulamikiks, mut ehkäpä toi invader tai dimebucker sit tallaan
Juzpe
29.11.2006 08:11:30

Tuolla on muutama vanhan bändini biisi joissa on duncanin JB ja Jazz kuultavissa lähes kaikissa kitaroissa.

http://www.mikseri.net/artists/leoness.61676.php

Vahvistimena Peavey 5150 I ja kaappina Mesan 4x12.
Dacatch
29.11.2006 10:08:54
Minulla on Ibanezin tallaan DiMarzio X2N harkinnassa, ja jonkin verran olen sillä varustettuja kitaroita testaillutkin. Output on aikasta järkyttävän korkea, ja cleaneja siitä on turha hakea, mutta sopii metalliin kuin nenä päähän. Esim. Chuck Schuldiner ja Zarchary Hietala ovat X2N:llä soitelleet.
"Wish in one hand, shit in the other, see which fills up first" - Old Wilkinson family saying
Juzpe
29.11.2006 10:49:01

...Zarchary Hietala ovat X2N:llä soitelleet.

Voi paska, nyt meni maku tarotista.... en tiennyt että sakke on dimarzion miehiä... hyi hyi...

;)
mhaarala
29.11.2006 11:07:45
Ettei olis ESP:ssäkin Latvalalla Jacksonin J-50BC mikkinä ja Je-1000 gainboosti. Se kun on niitä vanhoja Jackson-partoja.

Bändin sivuilla asiasta on sanottu tämän verran:

These ESP - stars are from last year and also customshop. Pretty much made like those Randys. 24 jumbo frets, oil necks and pretty much same electrics. That is jackson JE1000.

Ts. Jacksonin buusti löytyy mutta mikkinä on todennäköisesti (ainakin kuvien perusteella) jotain muuta kuin Jacksonia. Oma villi veikkaukseni lentäisi myös tuonne EMG-HZ H4:n puolelle, koska aktiivi-EMG:n kanssa tuo JE-1000 ei toimi.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
NRider
29.11.2006 12:20:42
Ts. Jacksonin buusti löytyy mutta mikkinä on todennäköisesti (ainakin kuvien perusteella) jotain muuta kuin Jacksonia. Oma villi veikkaukseni lentäisi myös tuonne EMG-HZ H4:n puolelle, koska aktiivi-EMG:n kanssa tuo JE-1000 ei toimi.

Tai sitten sillä on Jacksonin mikin päällä EMG-HZ kuori ;b
nykäne
29.11.2006 12:40:51
Lisäksi ainakin Jeff Beck on käyttänyt ko. mikkiä, päätelleen siitä että JB-model nimitys tulee Jeff Beck modelista.

Oli toinen muistikuva ni kurkkasin wikipediasta:
"Jeff has never used the pickup, which in fact stands for Jazz Blues, not Jeff Beck, although many still choose to believe otherwise."

nusnus
päts
Werde
29.11.2006 12:49:49
Tai sitten sillä on Jacksonin mikin päällä EMG-HZ kuori ;b

En ihmettelisi tuotakaan, ESP:hen kun on hieman hankala varmaan noissa olosuhteissa Jacksonin mikkiä laittaa.

Pitänee joskus kokeilla tuota JE-1000 + HZ-H4 yhdistelmää, vaikka en noista EMG:n passiiveista pelkiltään pidä lainkaan. Tuo JE-1000 kun on signaalille paljon muutakin kuin pelkkä gainboost.
NRider
29.11.2006 14:36:42
Uh, onneks itellekkin on ihan kohta tulossa tollanen je-1000.
Suosittelen myös Jubeille ko. yhdistelmää, jos satut jostain löytämään. Ja tosiaan tuo je-1000 toimii ilmeisesti aivan hyvin monien muidenkin mikkien kanssa. Se on siis gainboost, jossa on myös eq (tosin melko rajoittuneilla säätömahdollisuuksilla).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)