Aihe: EMG mikit ja LP
1 2
ollikainen
10.11.2006 23:43:38

No täähän siis epiphonen Heritage malli joka on tehty tsekissä, ei se "heritage".

Ahaa, no oishan semmonenkin ihan kiva.
Fear the sky, eat the rich, Just remember Life's a Bitch
pekurides
10.11.2006 23:59:45

Tästä heritage epifonista viälä sen verta että ei ole kiinan malleihin muuta yhteistä ku lavan muoto ja bodyn muoto.
Hardware ja mikit schallerin tuotantoa ,lakat ja puut peräisin sieltä bohemian verstaalta tsekistä ja kehuivat vielä into-luthmannin kataloogissa -04 että valmistettu prikulleen esikuvan mukaisesti ja kansi eurooppalaista loimuvaahteraa.
oli ovh.850e muistaakseni.

eipä sitten enää -05 kataloogissa ollut tuota mallia tarjolla, olisivatkohan tehneet liian laadukkaan vehkeen epiphonen mittapuiden mukaan, ni pakko vetää pois :)

se viälä että perkeleen painava peli 5.3 muistaakseni, ja tosi jämäkän tuntuinen ja vertasin vielä g:hen. se kiinan vehke oli aivan rimpula.

Pitäs vaa joku kerta oikeen kunnolla vertailla eroja gibsoniin kaupassa kun ei oikeen saa tuntumaa.
Tunteella päin vittua.
Dropped C
11.11.2006 02:04:43
Kaverilla on tuollaiset (81 kaulassa ja 85 tallassa) Suomessa tehdyssä lespassa. Hyvää metallitirinäähän niistä lähtee. Kyllähän se on että lespassa on parempi soundi kuin jossain pienikoppaisessa hevisuunnikkaassa. Tosin vielä mörömmät kyllä lähtee ihan tästä Gibsonin omasta 500t/498r satsista. Siihen rutinaan ei EMG pysty. Tosin täysin erilainen soundi.
Werde
11.11.2006 10:48:26
Varmasti kehuu. Mutta jos sitä verrataan käppyröiden perusteella, niin aktiivista aktiivipiiri riisumalla niiden pitäisi näyttää aika samalta. Käytäntöä se ei tietenkään loppuun asti kuvaa.

Aktiiveissa magneettikentän voimakkuus on murto-osa passiiveista. Tuo jo yksistään vaikuttaa todella moneen asiaan aina kielen liikeradasta lähtien. Eli esivahvistimen poistaminen ei todellakaan tekisi noista samanlaisia.

Ja pointtihan on juurikin tuossa esivahvistimessa. Sillä aikaansaadaan tasainen ja leveä taajuusvaste mikä on hyvän erottelukyvyn ja voimakkaiden harmonioiden taustalla.
oiva tumpeloinen
11.11.2006 10:56:57
Aktiiveissa magneettikentän voimakkuus on murto-osa passiiveista. Tuo jo yksistään vaikuttaa todella moneen asiaan aina kielen liikeradasta lähtien. Eli esivahvistimen poistaminen ei todellakaan tekisi noista samanlaisia.

Tämä nyt on EMG:n sivuilta, päätelköön jokainen itse niiden samankaltaisuuden:

The H4 is the equivalent of EMG's 81 Active Pickup without the "Active".
Werde
11.11.2006 12:43:21
Tämä nyt on EMG:n sivuilta, päätelköön jokainen itse niiden samankaltaisuuden:

Eli toisinsanoen noissa ei ole mitään yhteistä ulkonäön lisäksi. Tuo aktiivisuus juuri sen eron tekee, joten mitä jää jos se otetaan pois? Tässä jatkoa EMG:n sivulta:

"There truly is no comparison between active EMG's and conventional pickups. EMG's frequency response is shaped much differently. Conventional pickups typically exhibit a dry "peaky" frequency response, while EMG's have a much broader bandwidth that's better for harmonic pull-offs and chord definition. Individual notes have better presence and are dynamic."

Tosin tuon tiesin kyllä itsekin 2 HZ ja 6 aktiivi-EMG -mikitetyn kitaran omistamisen jälkeen. Miksi tästä aina pitää vängätä jos selvästikään ei asiaan ole perehtynyt?
oiva tumpeloinen
11.11.2006 12:48:36
Tosin tuon tiesin kyllä itsekin 2 HZ ja 6 aktiivi-EMG -mikitetyn kitaran omistamisen jälkeen. Miksi tästä aina pitää vängätä jos selvästikään ei asiaan ole perehtynyt?

Kiitos kysymästä......kyllä mulla noista jonkinnäköinen haju on. Mä jo tuossa aiemmin sanoin, että käytäntö ja paperi ei välttämättä kohtaa. Mutta paperilla ne mikit on samanlaiset ilman sitä vahvistinta. Ei siinä ole mitään vänkäämistä.
Werde
11.11.2006 12:57:07
Kiitos kysymästä......kyllä mulla noista jonkinnäköinen haju on. Mä jo tuossa aiemmin sanoin, että käytäntö ja paperi ei välttämättä kohtaa. Mutta paperilla ne mikit on samanlaiset ilman sitä vahvistinta. Ei siinä ole mitään vänkäämistä.

Kerrotko miltä osin ne ovat samanlaiset, ja missä sanotaan että ne ovat samanlaiset? Paperilla ne juuri ovat erilaiset jos taajuusvastetta (sitä mikä loppuviimein mikistä jää käteen) tutkitaan. Ne ovat myös rakenteeltaan erilaiset, sillä aktiivimikin magneeteilla ei heviä soiteltaisi ilman esivahvistinta. Soundissa on kyllä samoja piirteitä, mikä ei sinänsä ihmetytä kun tuo on rakennettu jäljittelemään 81:tä.

Tuo "without active"- viittaus tuolla EMG:n sivulla ei tarkoita että ne ovat samanlaiset. Itseasiassa tuo tarkoittaa että ne ovat aivan erilaiset, sillä aktiivisuuden tuomat edut (tasainen ulostulo kaikilla taajuuksilla, suuri ulostulo, erottelukyky ja hurinattomuus) katoavat esivahvistimen mukana. Kaiken lisäksi tuo H4 on vielä kaikista häiriöalttein high-gain passiivimikki mitä olen koskaan kokeillut.
McNulty
11.11.2006 12:57:47
Ihan sama... EMG:t pilaavat kuitenkin Les Paulin soundin, josta se kitara on tunnettu. EMG:n aktiivien soundi on tietysti ominainen ja se on jo monesti todistettu että ne kuulostavat samalta lankussa kuin lankussa. Eli jos se EMG:n "kompressoitu" ja kohtalaisen nyanssiton sekä kuivan eloton soundi on SE juttu, niin kyllähän ne EMG:t voi Les Pauliin lätkiä kiinni.

LP on kyllä helppo kohde modata EMG:lle, koska sen patterin saa niin helposti huoltoluukun taakse piiloon. Toista se on Straton tai Telen kanssa... niissä joutuu patentoimaan enemmän.

PS. Jos taas haetaan voimakasta ja LP:n omia mikkejä räyhäkkäämpiä, niin niitä löytyy passiivipuolelta vaikka kuinka ja paljon. Ei tarvitse koko elektroniikkaa uusia vaikkakin EMG:n setin mukana ne tulevatkin.
"Serenity Now!" -Frank Costanza
oiva tumpeloinen
11.11.2006 13:07:29
Kerrotko miltä osin ne ovat samanlaiset, ja missä sanotaan että ne ovat samanlaiset? Paperilla ne juuri ovat erilaiset jos taajuusvastetta (sitä mikä loppuviimein mikistä jää käteen) tutkitaan. Ne ovat myös rakenteeltaan erilaiset, sillä aktiivimikin magneeteilla ei heviä soiteltaisi ilman esivahvistinta. Soundissa on kyllä samoja piirteitä, mikä ei sinänsä ihmetytä kun tuo on rakennettu jäljittelemään 81:tä.

Tuo "without active"- viittaus tuolla EMG:n sivulla ei tarkoita että ne ovat samanlaiset. Itseasiassa tuo tarkoittaa että ne ovat aivan erilaiset, sillä aktiivisuuden tuomat edut (tasainen ulostulo kaikilla taajuuksilla, suuri ulostulo, erottelukyky ja hurinattomuus) katoavat esivahvistimen mukana. Kaiken lisäksi tuo H4 on vielä kaikista häiriöalttein high-gain passiivimikki mitä olen koskaan kokeillut.

Ota mies sanakirja käteen ja etsi sieltä sana "equivalent". Sitten rakenna se lause uusiksi. Tuo "without active" taas kertoo, millä erotuksella tuo on "equivalent".

Ja mä sanoinkin, että ne mikit käytännössä kuulostaa erilaisilta. Mikä siinä nyt on ongelmana?
fox
11.11.2006 13:19:22

LP on kyllä helppo kohde modata EMG:lle, koska sen patterin saa niin helposti huoltoluukun taakse piiloon. Toista se on Straton tai Telen kanssa... niissä joutuu patentoimaan enemmän.

Nääh, Teleen menee patsku näppärästi siihen potikoitten väliin, vähän elektroniikkaa suojaan virittelemällä, ettei oikarit yllätä.. Yks kaveri totesi, että kas, se 9 V patskun kuori on sähöä johtava.. ;)
Strato-mallisissa on sitte vähä ahtaampaa. Toisaalta, jos oikein meinaa tehdä aktiivit, niin kaikkein paras toki olis laittaa kokonaan erillinen patterikotelo, mutta se toki ei aina ole ihan "suotavaa"
Mitä taas tulee noihin EMG-Overlandin (nykyään vaan EMG) mikkeihin, niin eiköpä se oo vähän jokaisen soittomiehen ja -naisen oma juttu, millaista soundia/soundintarvetta on itellä. Kaikenmoisia mikkejä on ihmisten soittimiin laitettu...
LP EMG-aktiiveilla toki on omanlaisensa kiistämättä, mutta todennäkösesti kitaran omistaja on "pelistä selvillä", toisaalta, saahan sitä vinkkejä antaa jos kyseinen modaaja niitä kysyy, ei sekään väärin oo. Turhaa vaan on siit aivan huikeaa numeroa tehdä.. (Tosin, jos joku haluais laittaa -60 Sunburstiin EMG:t niin saattaisin jopa kieltäytyä, musentua ja tyrskähtää hallitsemattomaan itkuun, tahi voisin yltyä inhottavaksi ja jopa väki-valtaiseksi.. ;) )
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Da Make
11.11.2006 17:49:26 (muokattu 11.11.2006 17:49:59)
Ota mies sanakirja käteen ja etsi sieltä sana "equivalent". Sitten rakenna se lause uusiksi. Tuo "without active" taas kertoo, millä erotuksella tuo on "equivalent".

Ja mä sanoinkin, että ne mikit käytännössä kuulostaa erilaisilta. Mikä siinä nyt on ongelmana?

Sulla on ongelma.
Mulla on kahdessa eri kitarassa 81 ja H4 tallassa.
Soundi on eri.
Koko lailla.

040-5732581, soittele niin sovitaan milloin päästäisiin varmistumaan asiasta yksissä tuumin.
edit: voidaan toki ruuvata mikit samaan kitaraankin jos se siitä on kiinni.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
oiva tumpeloinen
11.11.2006 18:21:42 (muokattu 11.11.2006 18:32:16)
Sulla on ongelma.
Mulla on kahdessa eri kitarassa 81 ja H4 tallassa.
Soundi on eri.
Koko lailla.

040-5732581, soittele niin sovitaan milloin päästäisiin varmistumaan asiasta yksissä tuumin.
edit: voidaan toki ruuvata mikit samaan kitaraankin jos se siitä on kiinni.

Mä en vieläkään ymmärrä, mikä mulla on ongelmana (tai tiedän mä montakin ongelmaa, mitä mulla on, mutta tämä ei ole yksi niistä). Mä olen sanonut, että käytännössä ne kuulostaa erilaisilta, mutta paperilla ilman tuota aktiivipiiriä niiden pitäisi olla samat. Onko se nyt niin vaikea ymmärtää?

Ja kyllä mä olen jo testaillut molempia aika hyvissä määrin kitaroissa ja tiedän niiden soundierot. Ei mun tarvitse tulla sitä testaamaan.

E: voisit itsekin lukea ne mun kirjoittamat viestit, niin voisi olla asia helpommin ymmärrettävissä.
H.Corruption
15.11.2006 02:22:35
Olen jo pidemmän aikaa ajatellut hommata jotain LP kopiota, kuten Epiphonea tai vastaavaa. Tarkoitus olisi laitattaa siihen EMG:n mikit. ZW aktiivi setti tai HZ mikit. Millä tavoin HZ mikit eroaa aktiivi mikeistä?? Onko Soundissa huomattavaa eroa??
JA kannattaako kitarassa olla liimakaula vai pulttikaula?? Pulttikaula on tosin halvempi. Budjettini on n. 500€

Joku Epiphone LP 100 voisi olla kova sana, vaiko onko LP Standart huomattavasti parempi??

Mä kokeilin omaan Epin LP Std:iin H1A:ta tallaan ja H2A:ta kaulaan pelkkien EMG:n ilmoittamien speksien perusteella.. Yhdistelmä toimi niin hyvin että asensin samanlaiset mikit Jacksonin RR3:seen, H1A:n kielijako ei ihan osu kohdalleen floikan kanssa, mutta ei haittaa ku soundi on niin hyvä. H1A:ta kun ei floikkajaolla ole saatavana Suomesta.

Kummallakin kitaralla Zakk Wylde vingahdukset lähtee ehkä liiankin helposti, mutta H1A tuottaa tosi mukavan crunchin särösoundiin ja H2A on kaulassa vähän sellanen vintage soundinen joka ei vedä säröllä soitettaessa soundia mössöks.

ZW:ssa 85 on ehkä liian tuhti kaulamikiks. Mulla on yhdessä skitassa 81/85 ja toisessa 81/60, josta jälkimmäinen toimii omasta mielestä paremmin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)