S.L.A.S.H 10.11.2006 10:02:00 | |
---|
Ja tästä seuraa, ettei "kaikki ole nyt kohdillaan" eli on ajettu vahvistinta puolet pienemmällä minimikuormalla.. :I No mitä tästä sitten voi seurata eli mitähän on mahdollisesti hajonnut? Ja mitkä on kustannus arviot? Ei se mitään meinaa. |
fox 10.11.2006 10:06:38 | |
---|
No mitä tästä sitten voi seurata eli mitähän on mahdollisesti hajonnut? Ja mitkä on kustannus arviot? Noihin molempiin tietää vastauksen vaan se korjaaja.. Se on vähän huonoo netin välityksellä sanoa, mitä olis mahdollisesti menny rikki. Katso kuitenkin ihan ensimmäiseksi kaikki sulakkeet sieltä Laneysta. Niit on varmasti siellä. |
thekimble 10.11.2006 10:31:48 (muokattu 10.11.2006 10:34:09) | |
---|
Jos 4x12" -kaappi on alunperin mono 8 ohmia (kuten kaapin takana ilmeisesti lukee), niin miten sen kytket mono 4 -ohmiseksi? 2, 8 ja 32 ohmia lienevät järkivaihtoehdot, jos elementit ovat 8 ohmisia, tai sitten sieltä on vaihdettu elementtejä ja/tai kytketty todella villisti ristiin. Kaikki on toki mahdollista. JuSu Tossa on pointtia. speksien mukaan siellä on 8 ohmiset elementit Rupes oikein kiinnostamaan mitä siellä kaapin sisällä on avaappas takalevy äkkiä ni nähdään Mä pistän mun OMAKUVAAN yhden vaihtoehdon kytkennästä miten se pitäis 8 ohmin kajareilla olla Niin ja hyvällä tuurilla vahvarit toimii molemmat hienosti kunhan saat niihin 8 ohmin kuorman, jos ne vaan meni "polvilleen" Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix |
kivi 10.11.2006 11:00:56 (muokattu 10.11.2006 11:02:41) | |
---|
JuSu: Jos 4x12" -kaappi on alunperin mono 8 ohmia (kuten kaapin takana ilmeisesti lukee), niin miten sen kytket mono 4 -ohmiseksi? 2, 8 ja 32 ohmia lienevät järkivaihtoehdot, jos elementit ovat 8 ohmisia, tai sitten sieltä on vaihdettu elementtejä ja/tai kytketty todella villisti ristiin. 70-80 -luvuilla vaikutti Helsingissä pahasti alkoholiongelmainen vahvistinkorjaamon työmies, jonka spesialiteetti oli varastaa korjaukseen tulleista kaapeista ja comboista elementit, ja laittaa halvinta Philips-tuplakartiota tilalle. Tämä kompensoi ikävästi sitä etua, jota popparit repivät kaverista, eli hakivat firmasta uusia mikkitelineitä kahden keskiolutpullon tai halvan viinin hinnalla, kun ko tyyppi sattui olemaan "vahdissa". Jos tuplakartiot loppuivat kesken, saattoi 4x12" -kaapista löytyä loppupeleissä kaksi halpiselementtiä ja tiiliskivi. Ikävä juttu. Kyseessä oli kuuluisa kaveri, joka sittemmin sai elämänsä taas raiteille, lahjakas soittaja ja karismaattinen esiintyjä. |
fox 10.11.2006 11:10:53 | |
---|
Jos tuplakartiot loppuivat kesken, saattoi 4x12" -kaapista löytyä loppupeleissä kaksi halpiselementtiä ja tiiliskivi. Höh, hyvä-suondiset on Philips-tuplakartiot! ;) Meil on vielä yhessä kaapissa 2 x 12"... |
JuSu 10.11.2006 11:13:18 | |
---|
Höh, hyvä-suondiset on Philips-tuplakartiot! ;) Meil on vielä yhessä kaapissa 2 x 12"... Oisko joskus aikanaan käynyt ym. kaappi tuolla mainitulla nikkarilla käsittelyssä...? =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
kivi 10.11.2006 11:19:50 (muokattu 10.11.2006 11:20:44) | |
---|
Höh, hyvä-suondiset on Philips-tuplakartiot! ;) Meil on vielä yhessä kaapissa 2 x 12"... Parasta mitä siitä voi sanoa on, että se on kaiutin. Ei varmaan alkuperäisten Celestionien, Goodmansien ja Jensenien omistajia harmittanut. Goodmansit oli muuten halpiskamaa silloin. Mulla on autotallissa pari tuplakartiota tuolta ajalta. Tosin ihan tietoisesti ostettuja kun olivat niin halpoja - mut sitten piti ostaa kahdet, ne halvat JA ne hyvät. |
fox 10.11.2006 11:47:20 | |
---|
Mulla on autotallissa pari tuplakartiota tuolta ajalta. Tosin ihan tietoisesti ostettuja kun olivat niin halpoja - mut sitten piti ostaa kahdet, ne halvat JA ne hyvät. Hei kamoon, ei ollu silloin(kaa) opiskelevalla musiikin-harrastajalla hilloo panostaa.. Sillä erolla vaan, että nää nyky-opiskelevat ei saa enää mistään sellasia kitaroita esim. joilla muinoin isänsäkin soittamaan joutuivat.. Kaappikin vähän jeesii, tuo meidän jäljellä oleva on jonkun "huippuäijjän" suunnittelema noille Phillipsin tuplakartioille.. Mutta totuuden sanaa tuo ja usein todettu eli tosiaan joutuu miltei aina ne molemmat ostamaan jos halajaa..
|
Riku Rotten 10.11.2006 12:02:35 | |
---|
Jos tuplakartiot loppuivat kesken, saattoi 4x12" -kaapista löytyä loppupeleissä kaksi halpiselementtiä ja tiiliskivi. Miten tämä tiiliskivi asennettiin? Kolina olisi paljastanut privaattihommat... |
S.L.A.S.H 10.11.2006 15:46:14 (muokattu 10.11.2006 15:51:09) | |
---|
Tossa on pointtia. speksien mukaan siellä on 8 ohmiset elementit Rupes oikein kiinnostamaan mitä siellä kaapin sisällä on avaappas takalevy äkkiä ni nähdään Mä pistän mun OMAKUVAAN yhden vaihtoehdon kytkennästä miten se pitäis 8 ohmin kajareilla olla Niin ja hyvällä tuurilla vahvarit toimii molemmat hienosti kunhan saat niihin 8 ohmin kuorman, jos ne vaan meni "polvilleen" Nyt on omassa kuvassa miten elementit on kytketty... elementtien ohmeja en ole vielä mitannut... Edit: Niin ja piuhakin oli kunnollisen näköinen. Valkoinen ja punainen johto oli sisuksissa. Ei se mitään meinaa. |
kivi 10.11.2006 17:53:00 (muokattu 10.11.2006 17:59:31) | |
---|
Nyt on omassa kuvassa miten elementit on kytketty... elementtien ohmeja en ole vielä mitannut... Edit: Niin ja piuhakin oli kunnollisen näköinen. Valkoinen ja punainen johto oli sisuksissa. Ei niitä mun järkeni mukaan ihan noin voi kytkeä jotta kokonaisimpedanssi olisi sama kuin yhden elementin impedanssi, pitää saada joko a) kaksi sarjaankytkettyä kaiutinparia rinnan tai b) kaksi rinnankytkettyä kaiutinparia sarjaan Eli a) jakin kärjestä elementtien 1 ja 3 plussiin elementtien 1 ja 3 miinuksista 2 ja 4 plussiin 2 ja 4 miinuksista jakin runkoon tai b) jakin kärjestä elementin 1 plussaan elementin 1 plussasta elementin 3 plussaan jakin rungosta elementin 2 miinukseen elementin 2 miinuksesta elementin 4 miinukseen elementtien 1 ja 3 miinukset ja 2 ja 4 plussat kaikki yhteen EDIT: Eikun olhan ne just tolla jälkimmäisellä tavalla kytketty. Hämäsi kun puolet elementeistä oli ylösalaisin. Eikö olleet? Suosittelen kuitenkin, jos aiot kytkeä uusiksi, tapaa a, koska se on mun mielestäni selkeämpi. |
Riku Rotten 10.11.2006 17:53:49 (muokattu 10.11.2006 17:58:06) | |
---|
Tarkoittaako tuo piirtämäsi viiva yksinäistä johtoa vai parikaapelia? E jos kysessä on pelkkä johto, niin kovasti omituinen kytkentä, ks Kiven kirjoitus yllä. |
kivi 10.11.2006 18:00:15 | |
---|
Tarkoittaako tuo piirtämäsi viiva yksinäistä johtoa vai parikaapelia? E jos kysessä on pelkkä johto, niin kovasti omituinen kytkentä, ks Kiven kirjoitus yllä. Ei kun mä mähelsin. Se oli mun kuvaukseni b) mukainen kytkis, olihan? |
S.L.A.S.H 10.11.2006 18:58:01 | |
---|
EDIT: Eikun olhan ne just tolla jälkimmäisellä tavalla kytketty. Hämäsi kun puolet elementeistä oli ylösalaisin. Eikö olleet? Suosittelen kuitenkin, jos aiot kytkeä uusiksi, tapaa a, koska se on mun mielestäni selkeämpi. Juuh on ne elementit väärin päin tuossa kuvassa. Peavey on nyt illan ajan pelittäny mainiosti, tosin en ole kaappia uskaltunut käyttää. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa mutta silti vielä mietityttää tuo kaappi kun sen käytön aikana peaveylle tuli nuita oireita ja laney on totaalisesti sökönä. Saas nähdä... Ei se mitään meinaa. |
cruel_destiny 10.11.2006 19:59:38 | |
---|
EDIT: Eikun olhan ne just tolla jälkimmäisellä tavalla kytketty. Hämäsi kun puolet elementeistä oli ylösalaisin. Eikö olleet? Suosittelen kuitenkin, jos aiot kytkeä uusiksi, tapaa a, koska se on mun mielestäni selkeämpi. Juuh on ne elementit väärin päin tuossa kuvassa. Peavey on nyt illan ajan pelittäny mainiosti, tosin en ole kaappia uskaltunut käyttää. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa mutta silti vielä mietityttää tuo kaappi kun sen käytön aikana peaveylle tuli nuita oireita ja laney on totaalisesti sökönä. Saas nähdä... ootko testannu tota laneyn nuppia toisen kaapin kanssa..? I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
Jack_J 10.11.2006 20:18:47 (muokattu 10.11.2006 20:24:51) | |
---|
EDIT: Eikun olhan ne just tolla jälkimmäisellä tavalla kytketty. Hämäsi kun puolet elementeistä oli ylösalaisin. Eikö olleet? Suosittelen kuitenkin, jos aiot kytkeä uusiksi, tapaa a, koska se on mun mielestäni selkeämpi. Juuh on ne elementit väärin päin tuossa kuvassa. Peavey on nyt illan ajan pelittäny mainiosti, tosin en ole kaappia uskaltunut käyttää. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa mutta silti vielä mietityttää tuo kaappi kun sen käytön aikana peaveylle tuli nuita oireita ja laney on totaalisesti sökönä. Saas nähdä... Käsittääkseni tuo on melko yleinen vika vanhemmissa ja ei niin vanhoissa etuaste lanikoissa. Joku on sen muistaakseni diagnosoinutkin ja putkiremppaa suosittelivat. Saatan puhua myös puuta heinää. ehkä. EDIT: tossa esim. tf300 asiaa http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=38329voi olla pikkuvikaaki... "Liha on hyvää!" -Au Pair |
S.L.A.S.H 10.11.2006 22:03:50 | |
---|
Käsittääkseni tuo on melko yleinen vika vanhemmissa ja ei niin vanhoissa etuaste lanikoissa. Joku on sen muistaakseni diagnosoinutkin ja putkiremppaa suosittelivat. Saatan puhua myös puuta heinää. ehkä. EDIT: tossa esim. tf300 asiaa http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=38329 voi olla pikkuvikaaki... Kaikkea on koitettu tuon laneyn suhteen. Osa väittää vian olevan putkessa, osa efektilenkissä jne. Kokeilin kaikkia ja ei toiminut. Sen verran sain selville että virrat katosi johonkin yhdestä kohtaa. (tai oikeestaan se oli tuttuni joka tämän selvitti.) Laite on siis kerran käynnyt jo Thomannilla korjuutuksessa mutta eipä se tuntunut toimivan sen jälkeenkään. Vahvistimen paluumatka olikin sitten vähän ongelmallisempi. Siitä voi lukea lisää tästä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=73773&o=340 Ei se mitään meinaa. |