Aihe: Monipuolista styrkkaria vähän isommalla budjetilla
1 2 3
Jesus_Plastica
08.11.2006 20:15:56
Hehe, tuossa ensimmäisessä pätkässä oleva kaveri kyllä naurattaa. Sormet näyttää menevän aivan helvetillistä vauhtia, mutta nopea oitto on aikamoista räpellystä.

Haha jep äijällä on kyllä hiukan koominen soittityyli.
kimurantti1
08.11.2006 20:19:30
Haha jep äijällä on kyllä hiukan koominen soittityyli.

Varsinkin verrattuna siihen, mitä tulee vahvistimesta ulos..
oiva tumpeloinen
08.11.2006 20:23:24
Varsinkin verrattuna siihen, mitä tulee vahvistimesta ulos..

No se on se shöy.
Rakoni
08.11.2006 21:00:55
Mesa Boogie F-50, sanoisin. Kevyesti paras combo mitä tuolla hinnalla saa, nuppinakin löytyy totta kai. Maksaa juuri sen 1500 ja risat uutena. Yksinkertaisuudestaan huolimatta (2 kanavaa+contour-säätö, reverb) tosi monipuolinen. Itse olen jo lyönyt lukkoon sen, että ostan tuon heti kun rahat riittää.
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
gator
08.11.2006 23:10:15
http://www.thomann.de/thoiw3_laney_vh100r_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179559.html

Mites olis tommonen setti? Itse soittelen Laneyn lh50r-nupilla ja tykkään kovasti. Vh100r on mainiosoundinen ja monipuolinen nuppi. Kannattaa käydä vaikka Levytukussa kokeilemassa.
McNulty
08.11.2006 23:15:49
Mesa Boogie F-50, sanoisin. Kevyesti paras combo mitä tuolla hinnalla saa, nuppinakin löytyy totta kai. Maksaa juuri sen 1500 ja risat uutena.

Uskallan olla erimieltä. F-sarja oli testireissullani jonkinlainen pettymys. Cleanit toimi jollain tasolla mutta yleisesti säröt olivat joko mutaiset tai sitten yläkireät. Riippui hieman F-mallista ja mikä kaappi oli alla. Nuppeja siis testasin.

Yksinkertaisuudestaan huolimatta (2 kanavaa+contour-säätö, reverb) tosi monipuolinen.

No, kyllähän siitä varmasti soundeja sai ruuvattua saman mitä muistakin 2-kanavaisista. Itseäni se soundi vain ei miellyttänyt. Huomattavasti terveämpääkin tonea saa. Siispä F-sarja sai minulta aika kylmän tuomion. Lonestarit, Markit ja Stiletto sen sijaan toimi varsin mallikkaasti, olipahan vain hintakin sen mukainen.

Itse olen jo lyönyt lukkoon sen, että ostan tuon heti kun rahat riittää.

Hyvä niin jos löysit soundisi siitä, minä en. F-sarjaa todellakin kannattaa käydä testaamassa ajan kanssa ennenkö lyö lukkoon päätöksiä. Tosin, sama se on muidenkin kanssa. Uskallan silti väittää (vaikka oma lehmä onkin ojassa), että Trilogy lyö monipuolisuudessaan F-sarjan Mesat. Yksinkertaisesti se Trilogyn Sparkle-kytkin Clean-kanavassa ja Boost-kytkin Crunchilla tekee 4-kanavaisesta vahvistimesta vielä monipuolisemman. Trilogy tuuttaa sopivasti alakertaa, joten sen kanssa V30:t on oiva pari. Ei mene soundi tukkoon, joka voi tapahtua huomattavasti bassovoittoisempien elementtien kanssa.
"Serenity Now!" -Frank Costanza
Rakoni
09.11.2006 00:18:53
Uskallan olla erimieltä. F-sarja oli testireissullani jonkinlainen pettymys. Cleanit toimi jollain tasolla mutta yleisesti säröt olivat joko mutaiset tai sitten yläkireät. Riippui hieman F-mallista ja mikä kaappi oli alla. Nuppeja siis testasin.

Yleisesti F-sarjaa pidetään melko tummasoundisena, olisiko kaapeista kiinni? Arvailuksi menee kyllä minun osaltani. F:n clean on todella korkealle arvosteltu ja monet tykkäävät F-sarjasta enemmän kuin vaikka Stiletosta tai Rectoista. Mutta nämä ovat taas niitä kuuluisia makuasioita.
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
McNulty
09.11.2006 00:23:51
Yleisesti F-sarjaa pidetään melko tummasoundisena, olisiko kaapeista kiinni? Arvailuksi menee kyllä minun osaltani. F:n clean on todella korkealle arvosteltu ja monet tykkäävät F-sarjasta enemmän kuin vaikka Stiletosta tai Rectoista. Mutta nämä ovat taas niitä kuuluisia makuasioita.

Jep, cleaneissa minäkin diggailin F-sarjaa mutta säröillä se ei mielestäni toiminut niin hyvin mitä siltä euromäärältä odotin. Ja jos se yhtään valottaa, niin itse en suuremmin Rectoista ja niiden soundeista välitä. Saattaapi olla että kaapeilla sekä etenkin elementeillä on hyvin suuri rooli F-sarjasten kanssa. Ovat vissiin nirsompia sen suhteen kuin esim. perus-Marsu.
"Serenity Now!" -Frank Costanza
N33m0
09.11.2006 00:24:28

Framuksen vehkeistä oon kuullu paljon hyvää:

Framus Cobra kovaan vääntöön:
http://www.thomann.de/thoiw3_framus … _head_gitarrentopteil_prodinfo.html

Framus Dragon vähän old schoolimpaan heviin (dragonin kliinejä ylistetty erityisesti):
http://www.thomann.de/thoiw3_framus_dragon_prodinfo.html
slow music for slow people
Nacher
09.11.2006 00:51:03 (muokattu 09.11.2006 00:59:33)
Sain juuri ensikosketukseni ENGL Savageen, ja pakko sanoa, että helvatun kova vehjas. Jos vain budjetti venyy, harkitsisin sitä vakavasti yli Powerballin. PB:stä ei ole suurta omaa kokemusta pikaisia testailuja lukuunottamatta, mutta tutumpi Fireball ainakin jää aika surutta Savagen jalkoihin. Rahalla saa.

Ei tuo nyt maailman monipuolisin nuppi ole, sillä soundissa on se tietty ENGL-tiukkuus aina mukana, mutta kevyesti silti Powerballia parempi mid-gain osastolla, eikä cleanikaan ole hullumpi.

Koch Powertone 2:sen saanee Custom Soundsilta 1850e hintaan about, ja se ainakin on julmetun monipuolinen nuppi. Cleanit loistavat, pikkurosot irtoavat maukkaasti ja säröä riittää ultragainilla vaikka kuinka. Ainoana harmina sanottakoon, että metallisäröjen aggressiivisuus ja tiukkuus ei pärjää ENGL:eille, etenkään Savagelle, mutta kokeilemisen arvoinen kyllä.

H&K Trilogya en ole testannut, mutta kuulemani mukaan Switchblade on samansuuntainen. Monipuolinen ja hyväsoundinen sekin kuin mikä, mutta vähän sama ongelma metallisäröissä kuin Powertonessa. Sellaista oikein repivää ja potkivaa mättösäröä ei oikein saa ruuvattua irti.

Edit : ENGL Blackmore Sig. on tavallaan eräänlainen budjettiversio Savagesta. Samanhenkinen, joskaan ei ihan niin raskas ja vähemmillä säädöillä. Hinta/laatusuhteeltaan kuitenkin erinomainen. Ihmettelen suorastaan, miksi ko. nupista puhutaan niin vähän, vaikka se on ylihehkutettua Screameria vain pari satasta kalliimpi, ja ainakin tuntemani molempia nuppeja testanneet ovat selvästi suosineet Blackmorea.
battery
09.11.2006 00:51:43
minkälaista säröä hait? Itse hommasin juuri tuon vh100r:n ja tiukka peli täytyy sanoa. Särö on helvetin hyvä, mutta seon sitä laneytä itseään luonteeltaan, kuuntele vaikka Iommin Soolomatskuu, niin saa käsitystä mistä on kyse. Cleanit on superia1.

Hintaa tuolle tonnin pintaan ja vaikka framuksen cs2x12 kaappi perään ni jo päästä alle puoltoista tonnia.
one by one, only the good die young
Tomtom
09.11.2006 09:47:43
Koch Multitone 100w combo. Toimii joka alueella hienosti.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Exhausted
09.11.2006 10:07:00 (muokattu 09.11.2006 10:07:09)

Minulla on ollut F-30 kohta vuoden verran ja olen ollut tyytyväinen. Eihän siinä ole kuin yksi särösaundi, mutta se on juuri sopiva minulle. Erona F-30:n ja F-50:n välillähän on komeron koon lisäksi pääteputket (EL84 vs 6L6) ja elementti (V30 vs Custom 90).
joukov
09.11.2006 10:46:02
Kun käyt testaamassa noita putkivehkeitä niin jos sattumalta näet Line6 Vetta2 -comboa/nuppia niin kokeile, sikäli mikäli mallintavat trankut eivät ole automaattisesti pois kuvioista.
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
FoN
09.11.2006 17:54:45
Mulla olisi kaupan täällä ehkä vähemmän tunnettu high end sarjan vahvistin, Bogner Uberschall. Helvetin hyvä hevikone, joskin vain kaksi kanavaa rajoittavat monipuolisuutta. Ulkomaisilta foorumeilta (mm. HC, hugeracksinc) löytyy lisätietoa jos olet kiinnostunut.
Myydään: Bogner Uberschall
Märzä
09.11.2006 22:41:00

minkälaista säröä hait?

Aina pirun vaikea kuvailla ns. täydellistä soundia, powerball osuu aika lähelle. En tahtois oikein marsumaisen tiukkaa ylämiddleä ja rectifierit on aivan liian löysiä. Pitäisi olla dynaaminen, tosi responsiivinen pikkausvoimalle ja muullekin tatsille. (kylläpä muotoilin selkeästi) Jotain Dimebagin, Diablon ja Paul Gilbertin välimaastosta. Pitäis irrota sekä aika riipivät aggressiiviset liidit tallamikillä, että kuulaat pehmosemmat kaulamikki luritukset (ehkä kyllä enemmän mikkien kanssa säätöä, mutta toivottavasti joku tästä jotain kuvaa saa nyt). Eli tosiaan se monipuolisuus ois varsin tärkeetä!!
Etsitään laulajaa hevibändiin!!!
kimurantti1
09.11.2006 23:25:09
Aina pirun vaikea kuvailla ns. täydellistä soundia, powerball osuu aika lähelle. En tahtois oikein marsumaisen tiukkaa ylämiddleä...

Miksei sitten sitä Powerballia? Mutta nimenomaan Englit ovat tosi tiukkoja ja ylämiddleä löytyy.

Jotain Dimebagin, Diablon ja Paul Gilbertin välimaastosta.

Dimebag käytti Panterassa Randallin trankkuja, myöhemmin Krankia. Diablolla on käytössä Mesan Triaxikset ja Paul Gilbert on käyttänyt vimeiset 20 vuotta Laneyta. Kokeile VH100R:ää, mulla on se, ja aika monipuolinen on. Siitä ei tosin Dimebag-sirinää lähde, mutta aika monenlaista muuta.
Märzä
09.11.2006 23:34:01

Miksei sitten sitä Powerballia? Mutta nimenomaan Englit ovat tosi tiukkoja ja ylämiddleä löytyy.

Ilmaisin itseni ehkä aika väärin, joka tapauksessa marsun särö ei ole mun makuun se paras. Powerball oiskin kyllä aika selkeä valinta, ellei ois niin kallis. En kuitenkaan haluis ihan sitä kahta tonnia pulittaa ja uutena se Powerball, jalkakytkin ja kaappi menisi sen ylikin. Yritän tässä myös vähän laajentaa tajuntaani näistä vaihtoehdoista samalla. :)
kimurantti1
10.11.2006 15:04:59
Powerball oiskin kyllä aika selkeä valinta, ellei ois niin kallis. En kuitenkaan haluis ihan sitä kahta tonnia pulittaa ja uutena se Powerball, jalkakytkin ja kaappi menisi sen ylikin.

Mä en haluaisi vähätellä taloudellista puolta, mutta eikö kannattaisi lähes parin tonnin kamoja hankkiessa nimenomaan ostaa se joka eniten miellyttää, eikä jotain kompromissia? Sitäpaitsi Englejä (Powerballiakin) näkyy välillä käytettynä nyt kun pahin hype on ohi.

Mutta käy ihmeessä kokeilemassa VH100R:ää. Aivan varmaa on, ettei mistään vahvistimesta löydy kaikkien noiden kolmen autenttista soundia, vaan kompromissin joudut kuitenkin tekemään, ellei ole laittaa kamoihin kolminkertaisesti tuota summaa.
Märzä
10.11.2006 16:02:51

Mä en haluaisi vähätellä taloudellista puolta, mutta eikö kannattaisi lähes parin tonnin kamoja hankkiessa nimenomaan ostaa se joka eniten miellyttää, eikä jotain kompromissia?

Olet kyllä oikeassa siinä. Juuri sen suuren rahasumman takia haluankin testata mahdollisimman paljon kaikkea erilaista, jottei sitten huomaa parin kuukauden päästä, että on laittanut 2000€ styrkkariin, vaikka toinen voisi sopia itselle vielä paremmin.

Mutta käy ihmeessä kokeilemassa VH100R:ää.

Juu täytyy tosiaan käydä ajan kanssa kunnolla. Kävinkin jo noin kuukausi takaperin kokeilemassa, mutta eihän ne levytukun perhanat anna edes volapotikkaa puoleen väliin avata ennen kuin kuuluu ''Laitas sälli sitä hiljemmalle'' Ei oikeen saa sitä todellista kuvaa satawattisesta pelistä näin.

Huomenna vähän testailemaan ympäriinsä, palaillaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)