Aihe: J.Vaughan strato
1 2
weelie
03.11.2006 09:29:52
Wanhoissa JLV-stratoissa 2-tone oli viilulla. Nykyisin käsittääkseni ei enää ole. Senhän näkee siitä että jos mustaa on takapuolella liikaa, niin luultavasti on viilu.

Mikithän on epästratomaiset, mutta kyllä niistä moni tykkää.

Kaulaprofiili on soft-v, kuulemma nykyisin entistä softimpi (vähempi vee). 50's classicissa ei mielestäni ole v-mallinen kaula.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
joukov
03.11.2006 10:29:35
Kiitos infosta,eksyin jonnekkin jenkkien skitta arvostelusivuille ja kovasti kehuivat kyseistä kitaraa.Kaulaa kehuttiin paljon kuten täälläkin.Mikeistä sanoivat etteivät ehkä sovi kaikille, niist joko pitää tai sitten ei.Ovat kuulema "most bright what ewer heard", olisko sitten erottelevan kirkkaat tai jotain.Ehkä tässä nyt on se mun strato mutta 2-tone sunbrust värisenä.Uskon itsepäisesti että sunbursteihin valkataan parhaat body puut.Jos joku kommentoisi vielä noita mikkejä, ei kai tuo "kirkkaus" mene överiksi kirkuvaksi yksi-kelasoundiksi.Voihan sitä tonella kyllä tummentaa kuten telenkin tallamikkiä.

Tuossa on muista stratoista poiketen tonet juuri talla- ja kaulamikkejä varten.
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
Lonesome
03.11.2006 10:37:35
Mikeistä sanoivat etteivät ehkä sovi kaikille, niist joko pitää tai sitten ei.Ovat kuulema "most bright what ewer heard", olisko sitten erottelevan kirkkaat tai jotain.Ehkä tässä nyt on se mun strato mutta 2-tone sunbrust värisenä.Uskon itsepäisesti että sunbursteihin valkataan parhaat body puut.Jos joku kommentoisi vielä noita mikkejä, ei kai tuo "kirkkaus" mene överiksi kirkuvaksi yksi-kelasoundiksi.Voihan sitä tonella kyllä tummentaa kuten telenkin tallamikkiä.

Mielipiteet Tex mexeistä ovat todella aika kyllä/ei-pohjalta. Toisaalta sama koskee myös Texas specialeja, joista mehikaanot ovat oikeastaan halvempi versio, siis samaa "hot vintage"-tyyppiä.

Mulla on japsi Blue Flower stratossa nuo tex mexit (88€ Thomann). Korkea ulostulon taso niissä on esim. verrattuna mun vanhan japsi squierin jenkkimikkeihin. Tuosta tehokkuudesta ja kirkkaudesta johtuen parasta soundia saa hieman hakea. Eli suhteellisen alas kannattaa mikit jättää ja volumen ei tarvitse olla täysin auki. Tulee tasapainoisempi soundi näin. Tallamikki ilman tonea on kyllä kovin kirkas, mutta käsittääkseni JV-stratossa tone vaikuttaa juuri takamikkiin ja keskimikki on sitä vailla. Kaulamikki tuntuu oivalliselta bluesin vääntöön.

Kyllä nuo Tex Mexit on hyvinkin vintage-henkiset, kuten Jimmie Vaughanin henkeen tietysti kuuluukin. Niistä todellisista käyttöominaisuuksista, kuten erottelevuudesta bändisoitossa en mene sanomaan mitään, kun tuo "kukkakeppi" on ollut vain vähäisessä kotisoitossa.

Olen kokeillut 60th Anniversary Standard Stratocasteria, jossa nuo Tex Mexit on myös vakkarina. Siitä kitarasta jäi varsin mainio fiilis. Hyvin tuntuivat toimivan nuo mikit siinäkin pelissä. Soundi ei ollut mitenkään ylikirkas, eikä tuon JV:n pitäisi huonompi olla...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett/Foghat
rosberg
03.11.2006 13:12:07
toi vauhgan keppi on yksi parhaista mehikopeleistä.
elämä voittaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)