Aihe: Päättömät hinnanalennuspyynnöt
1 2 3 4 5 6 7 8
Super-Jari
31.10.2006 21:34:32
Ja vielä sen verran provoan, että onpa kumma kun kukaan ei myy esim. Gibsonin lespa standardeja tonnin pintaan, tai Fenderin stratoja 300 egellä. Kukapa se kamoistaan oikeasti puoli-ilmaiseksi luopuu?

Kaikki soittimet eivät menetä arvoaan sen jälkeen kun olet maksanut siitä kauppiaalle.
J.Hollström
31.10.2006 21:38:42
- Käytännössä uusi 3U SKB:n räkki, hinta uutena 195 eur. Hintapyyntö taisi olla 120 eur. Uuno tarjosi 50 eur.
- Jälleen käytännössä uusi 2x10" kaappi, hinta uutena 320 eur, pyynti 200 eur. Urpo tarjoaa 100 eur.
Lego
31.10.2006 21:47:51
Kaupittelin tuossa aikanaan n. kuukauden vanhaa (ei muista tarkkaan) SansAmp PSA 1.1 etuastetta ja makeimmat naurunremakat lähti siitä pikaviestistä jossa nätisti tarjottiin 200 euroa. Nytkin siis hinta n. 700 eur. Ylläripylläri, en myynyt.
Jonttu
31.10.2006 21:48:17

Jacksonin RR-1 (kuva omassakuvassa)
Tarjous 500€!!! ei lähtenyt.
Tompsi
31.10.2006 21:48:40 (muokattu 31.10.2006 21:49:04)
Lähinnä minua ärsyttävät ihmiset, jotka koittavat kusettaa vanhalla "Toomanni myy tuota hintaan xxx" jekulla. Onko joku oikeasti niin tyhmä ettei tarkista T-kaupan hintaa kun ostajaehdokas väittää siellä tavaran maksavan murto-osan käytetyn hinnasta?
Jii
31.10.2006 22:02:18
PRS Custom 24:ää mnetissä myydessäni "paras" tarjous oli 1k€. Renkaanpotkintaa parhaimmillaan.
Birth, copulation and death. Is this your life?
tommiot
31.10.2006 22:05:57
Lähinnä minua ärsyttävät ihmiset, jotka koittavat kusettaa vanhalla "Toomanni myy tuota hintaan xxx" jekulla. Onko joku oikeasti niin tyhmä ettei tarkista T-kaupan hintaa kun ostajaehdokas väittää siellä tavaran maksavan murto-osan käytetyn hinnasta?

Yleensä olen itse saanut vedota Thomannin hintaan, kun joku on tarjonnut jotain päätöntä. On se kumma kun pitäisi myydä hyväkuntoinen kitara 50% Thomannin hinnasta. Kun ollaan hintaluokassa 2000e.
Echo_
31.10.2006 22:06:34
Mua kyllä välillä ihmetyttää mitä ihmisten päässä liikkuu jos on juuri ostanut esim. ESP:n kitaran jonka ovh. 500e ja sitten ei ollutkaan tyytyväinen parin viikon/parin kuukauden soittelun jälkeen kitaran sointiin/malliin ja sitten päättää myydä kyseisen kitaran hintaan 450e. No siitä seuraa heti se, että kitaran hintaa pitäisi tiputtaa vähintään satasella, että se olisi kohtuuhintainen?!?!?! Eihän siinä ole mitään järkeä. Kyllä mun mielestä pari kuukautta soitettu kitara on lähes uuden veroinen ja 50 euron hinnan tiputus on kohtuullinen. Jos pitäisi muka lähes käyttämätön kitara myydä n. 100-200e halvemmalla niin saa kyllä ihmiset mennä märkiä uniaan kattomaan kuvagallerioihin...
Socialite
31.10.2006 22:09:24
No joo, onhan noita päättömiä tarjouksiakin tullut. Aikasemmin kun olin rahapulassani kaupittelemassa tuota Ibanez JS1000btb -kitaraa (jota en sitten kuitenkaan myynyt, onneksi) sain pari tarjousta tyyliin 700e jne.

Sitten siihen perään tulee kommenttia, että sama kitara lähtee jostakin hämärästä nettipuljusta tonnilla, joten täytyyhän minun myydä oma priimakuntoinen kitarani pilkkahintaan. Noh, heidät kehotin sitten tilailemaan vaan kitaraa sika säkissä jostain ulkomailta ja selvittelemään kun sitä ei näykään missään vielä parin kuukaudenkaan päästä eikä sähköposteihin vastata... good luck!
DaKiller
31.10.2006 22:09:29

Mua kyllä välillä ihmetyttää mitä ihmisten päässä liikkuu jos on juuri ostanut esim. ESP:n kitaran jonka ovh. 500e ja sitten ei ollutkaan tyytyväinen parin viikon/parin kuukauden soittelun jälkeen kitaran sointiin/malliin ja sitten päättää myydä kyseisen kitaran hintaan 450e. No siitä seuraa heti se, että kitaran hintaa pitäisi tiputtaa vähintään satasella, että se olisi kohtuuhintainen?!?!?! Eihän siinä ole mitään järkeä. Kyllä mun mielestä pari kuukautta soitettu kitara on lähes uuden veroinen ja 50 euron hinnan tiputus on kohtuullinen. Jos pitäisi muka lähes käyttämätön kitara myydä n. 100-200e halvemmalla niin saa kyllä ihmiset mennä märkiä uniaan kattomaan kuvagallerioihin...

Kyllä itse maksaisin sitten sen 50 erkkiä lisähintaa ja lunastaisin itselleni sen uuden kuin käytetyn melkein uuden veroisen. Järkeä tai ei. Käytetty on aina käytetty.
tommiot
31.10.2006 22:10:38
Mua kyllä välillä ihmetyttää ...

Ikävää, mutta totta. Kannattaa miettiä vähän tarkemmin ostaako, jos meinaa myydä heti. Et sä autostakaan saa 90% uuden hinnasta, jos viikon päästä ostosta päätät myydä sen. En todellakaan maksaisi 450 euroa kitarasta, jonka saa 500 eurolla uutena...
Tympee Huttunen
31.10.2006 22:11:50

Se on epäilyttävää, jos joku parin viikon vanhan kitaran. Kyllä 100e on ihan passeli hinnanalennus. Auton hinnastakin tippuu roimasti pois, kun ajat sen liikkeestä.

Kerran olen liian vähän rahaa tarjonnut, kun menin malleissa sekaisin. (Siis eri PodXt-malleissa, ei niissä luurangoissa:)
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
JuSu
31.10.2006 22:17:14
jos on juuri ostanut esim. ESP:n kitaran jonka ovh. 500e... ... pari kuukautta soitettu kitara on lähes uuden veroinen ja 50 euron hinnan tiputus on kohtuullinen

No tuntuuhan se höpsöltä, mutta noin ne käytettyjen markkinat toimii. Jos yrittää myydä käytettyä, vaikka vain muutaman päivän vanhaa vehjettä noin pienellä alennuksella, menevät ostajat mieluummin kauppaan hakemaan ihan uuden, koska säästö ei ole merkittävä.

Lisäksi, jos listahinta on 500 euroa ja on sen kaupassa maksanut, niin sitten pitää katsoa peiliin. Mä olen hyvin harvoin ostanut musakaupasta mitään listahinnalla, kauniisti päivän hintaa kysymällä kyllä aina on tippunut hinta, joskus vähän, joskus yli 20%. Ilman tulikivenkatkuista tingintää, yhdellä lauseella: "Mikäs olis päivän hinta tuolle?" . Kokeilkaa joskus.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
svilo
31.10.2006 22:19:01
Yleensä, noin 95% se ensimmäinen ostajaehdokas on ostanut laitteen (kitara/spedu/vahvistin). Ei ole ollut pahemmin minkäänlaisia renkaanpotkijoita, johtuneeko siitä että yleensä myymäni roippeet eivät löydy T-kaupasta........

/sv
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
JuSu
31.10.2006 22:25:31
Yleensä, noin 95% se ensimmäinen ostajaehdokas on ostanut laitteen (kitara/spedu/vahvistin).

Mä oonkin välillä ihmetellyt, miten kummassa sä saat kaupaksi niitä vehkeitäsi. Ne on usein aika harvinasta ja arvokasta marginaalikamaa, ja silti ne veidään (tai ainakin musta tuntuu) käsistä, vaikka sellaisille potentiaalisia ostajia on harvassa.

Niin, tai ehkäpä juuri siksi... Tarjontakin on vähäistä. Hmmm...

JuSu
svilo
31.10.2006 22:32:30 (muokattu 31.10.2006 22:33:40)
Niin, tai ehkäpä juuri siksi... Tarjontakin on vähäistä. Hmmm...

JuSu

Sinäpä sen sanoit....ei se tarvitse kuin sen ensimmäisen tosiostajan.

/sv
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
Fide
31.10.2006 22:40:25 (muokattu 31.10.2006 22:44:22)

Toi hinnan alennus on kieltämättä aika mielenkiintoisesti toimiva juttu. Kysynnän ja tarjonnan lailla sen aika hyvin saa selitettyä. Hyviä vermeitä on harvemmin myynnissä ja niistä sitten käytettynäkin maksetaan se 70% uuden hinnasta ilman sen kummempia mukinoita, mutta digiajan massatuotteissa tilanne ei oo sama.

Vaikka vermestä ois käyttänyt vain sen pari kertaa, niin mitkäs takuut ostajalla siitä on? Tosiasiassa harvemmalla tyypillä lienee riittävän "isoja" kavereita, jotta voi lähteä myyjän luo vierailulle, jos myyty vermes oli sekundaa? Jos myyntiartikkelina on kallis tuote kuten aito PRS tai vaikka Mesan uudempi vaffari, niin luottamus pelin myyjäänkin lienee eri tasolla kuin Cuben kaupittelijan kohdalla. Fiilis juttuja kuitenkin.

Kochin Studiotonesta oon saanut 600 euron tarjouksen, joka ei tuntunut mitenkään kohtuulliselta, vaikka onkin sen 50% uuden hinnasta. Pelin käyttöarvo on kuitenkin niin paljon enempi.

Ite oon pääsääntöisesti maksellut käytetyistä laatuvermeistä sellaista 60%, joskus jopa 70% uuden hinnasta, riippuen pelistä. Yleensä on ollu sekä ostaja, jotta myyjä tyytyväisiä.

...tosin tuo mun torilla oleva PRS on tyrkyllä osien hinnasta 45% hinnalla, eikä silti taho löytää uutta kotia, että ota tästä ny tolkku ;-)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Jii
31.10.2006 22:46:03
...tosin tuo mun torilla oleva PRS on tyrkyllä osien hinnasta 45% hinnalla, eikä silti taho löytää uutta kotia, että ota tästä ny tolkku ;-)

Hölmöä tai ei, siinä lukee se SE. Sitten vertaukset tehdään t-kauppaan.
Birth, copulation and death. Is this your life?
JuSu
31.10.2006 22:52:27
Kochin Studiotonesta oon saanut 600 euron tarjouksen, joka ei tuntunut mitenkään kohtuulliselta, vaikka onkin sen 50% uuden hinnasta.

50% uuden Studiotonen hinnasta on n. 470 euroa, postikulut mukaan laskettuna.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-192741.html

600 euroa on n. 65% uuden hinnasta, eli ei sinänsä ollenkaan päätön. Laitetta on kuitenkin harvoin tarjolla ja ostajia piisaisi, joten siinä on myyjän markkinat.

No offense intended.

JuSu
Fide
31.10.2006 22:53:45

Hölmöä tai ei, siinä lukee se SE. Sitten vertaukset tehdään t-kauppaan.

hölmöä =) ...ostakoot he siis T-kaupasta kaikin mokomin.

Oon sitä vekkuli kaveri, että edesmennyt Smartwood Studiota en suostunut myymään 14 kesäiselle vasta hevibändissä aloittaneelle kaverille, kun säälin kitaraa liiaksi... sama pätee tuohon nykyiseen PRS:ään, jahka rakastava koti löytyy, niin eiköhän se siitä.

...hölmöä siis puolin jos toisin ;-)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)