Bookkeeper 31.10.2006 01:12:10 | |
---|
Huolimatta ylläolevasta en varauksetta suosittele JB:tä. Tiukkuutta siitä löytyy reilusti vaikkapa Tone Zoneen verrattuna, ja kireän high gain -vahvistimen kanssa siitä tulee väistämättä ongelma. Toisaalta ruotsimetelisaundi vaatii tiettyä tiukkuutta pysyäkseen kasassa, mutta JB on perinnevahvistimien kaveri enemmän. Mutta koko puolustuksen pointtihan olikin kumota väite mikin riipivyydestä. Job done. ;) Mun mielestä JB on positiivisella tavalla riipivä ;-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
Aki 31.10.2006 02:18:48 | |
---|
Eihän se esivahvistin tarkoita mitään muuta kuin signaalin vahvistamista, dynamiikkaeronhan ei pitäisi muuttua mihinkään. Ei pitäisi ei. Vaan niin tuntuu kovasti käyvän. Joistain "less magnetic pull" -mikeistä mulle on kans jäänyt fiilis että sitä magneetin kiskomista vähän tarttettais että se soundi lujaa näpätessä vähän älähtää silleen kivasti. Ilman magneettista vetoa se soundi on niin kovin kliininen. Ehkä paras stratonmikki mitä tiedän on puolitettu Ibanezin Super Tap 6. Siinä on öbaut autonkokoiset kelat, ja magneettivuota kuin pohjoisnavalla. Ja ah kun soundaa hyvältä! Ja mun korvaan kuulostaa myös kummalliselta hakea In Flames -tyylistä pehmeää soundia... :oP Ehkä se kaverin vehkeiden läpileikkaavuus tulikin siitä, että siinä soundissa oli juuri sitä pistävää reunaa enemmän. Soundit on yksin ja bändin kanssa aina niin erejä. Esim Markbass 1x12" combo oli yksinään ihan semijees, mutta bändin kanssa se oli jumalaisin vehje millä oon ikinä soittanu. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
PIM 31.10.2006 06:42:38 | |
---|
Ei pitäisi ei. Vaan niin tuntuu kovasti käyvän. Joistain "less magnetic pull" -mikeistä mulle on kans jäänyt fiilis että sitä magneetin kiskomista vähän tarttettais että se soundi lujaa näpätessä vähän älähtää silleen kivasti. Ilman magneettista vetoa se soundi on niin kovin kliininen. Hmmm.. yhtäkkiä ajatellen luulisi että "magnetic pull" vaikuttaisi kielen värähtelyyn sitä voimakkaammin mitä vähemmän eli hiljempaa kieli värähtelee eikä suinkaan päin vastoin. Ettei vaan tuo mainitsemasi ilmiö johtuisi enemmän kitaran puista tai rakenteesta kuin mikeistä? |
Jaakko Hyvärinen 31.10.2006 11:37:09 | |
---|
Ehkä se kaverin vehkeiden läpileikkaavuus tulikin siitä, että siinä soundissa oli juuri sitä pistävää reunaa enemmän. Niin ja mitä sille soundille on studiossa tehty, ennen kuin se on kuulijan korviin tullu. Kaksi mummoa ajoi tandemilla, keskimmäinen keuli!!!!!!! |
Ben_D 31.10.2006 14:25:21 (muokattu 31.10.2006 14:35:13) | |
---|
Aprillipäivä meni jo. JB:hän on kaikkea muuta kuin pehmeäsoundinen. Mikkihän on suorastaan kireä ja riipivä: ylämiddleä ja trebleä vähän turhankin rohkeasti - sopii ehkä tilanteisiin, jossa haetaan sirisevää hevisoundia, mutta pehmeyttä siinä ei todellakaan ole. EhEh...mikä on kenellekkin "pehmeä". Mulla on itsellä kaikkee muuta kuin "sirisevä hevisoundi"...itseasiassa aika kuiva eikä hirveesti gainia. JB on MUN korvaan pehmeä oman vahvistimeni, kaappini ja kitarani kanssa. http://www.fiercemetal.org |
Jucciz 31.10.2006 15:41:03 | |
---|
EhEh...mikä on kenellekkin "pehmeä". Mulla on itsellä kaikkee muuta kuin "sirisevä hevisoundi"...itseasiassa aika kuiva eikä hirveesti gainia. JB on MUN korvaan pehmeä oman vahvistimeni, kaappini ja kitarani kanssa. Jep, kaikki on ilmeisesti suhteellista. Mietin vaan, että mikä on sun käsitys kireästä soundista, jos JB edustaa pehmeyttä. ;D |
Takajeejee 31.10.2006 17:11:42 | |
---|
Onko toi Dimarzio tone zone passiivi vai aktiivi? Could it be a new day? |
Takajeejee 31.10.2006 17:11:42 (muokattu 31.10.2006 17:11:54) | |
---|
E: tuplat. Could it be a new day? |
Räbbänä 31.10.2006 17:18:35 | |
---|
Onko toi Dimarzio tone zone passiivi vai aktiivi? Passiivi Virihe! "Hattu pois päästä!" |
Jesus_Plastica 31.10.2006 17:27:35 | |
---|
Customissa & Tone Zonessa on keraaminen magneetti Metsään meni, Tone Zonessa on Alnico vitoset! |
Bookkeeper 31.10.2006 17:30:31 | |
---|
Metsään meni, Tone Zonessa on Alnico vitoset! Ahh...niinpäs olikin! Kiitän korjauksesta :-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
Kalm 31.10.2006 18:22:01 | |
---|
JB:n on siinä mielessä mainio mikki että se kestää perinteisen passiivisenkin tonenamiskan säätelyä paremmin kuin moni muu valmiiksi ruskeamman soinnin pikuppi. Ja näin päinhän tuo säätäminen on toki mielekkäämpää kuin niin että yrittää tonella lisäillä niitä puuttuvia treblejä/middlejä tumppuun sointiinsa. (Toki jos tonet ja volumet on kytkemättä, niin on syytä tarkastella tilannetta hieman eri kantilta.) Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
McNulty 31.10.2006 18:59:33 | |
---|
Yleensä Alnico V varusteiset PAF-replicat ovat varsin hyviä, pehmeäsoundisia all-around mikkejä. Esim. DiMarzio PAF Pro on sellainen mikki millä voi vetää bluesista death metalliin. Varsin hyvä perusmikki kepukkaan kuin kepukkaan. Loput on sitten kiinni vahvistimesta, elementeistä ja soittajasta itsestään. "I think it moved." -George Costanza |
Takajeejee 31.10.2006 19:42:00 | |
---|
Could it be a new day? |
saastara 31.10.2006 19:58:01 (muokattu 31.10.2006 20:01:38) | |
---|
Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Takajeejee 31.10.2006 20:11:40 | |
---|
Suoria kokemuksia ei tuosta ole mutta naurettavan paljon siinä on ainakin ulostuloa.. :) Eli kliinit eivät välttämättä hirmu hehkeinä irtoa (mutta toisaalta onko sillä väliä kun vahvarina on 6050). Deathin Chuck taisi moisia käyttää. Ookei. Noo kliinit soittelenkin yleensä kaulamikin kautta. Pitänee vielä ettiä täältä jotain mitkä on ihan yleisesti hyväksyttyjä. Ja tarkemmin kun miettii niin ehkei se replekkyys niin haittaa kun sitäkin voi leikata sitten. Mitään treblepainotteista en kyllä tahdo. Enkä mitään hirveen kirpeetä rokkia. Tiiänköhan mä ees mitä tahon :D Nojoo. Could it be a new day? |
pekurides 31.10.2006 20:50:32 | |
---|
x2n aikasen jyrkkä mikki:) elikäs terävämpi(hiukan riipivämpi) ja mielestäni samalla kylmempi kuin tonezone, potkua sitten piisaakin(enempi middleä) ja säröytyy aika nopeasti ,mutta eipä tuon piivin kanssa nyt tehoja mikiltä ole pakko saada. Mielestäni tone zone kuitenkin tykimpi kuin x2n tujumman equnsa takia; x2n semmoinen aika tasainen eq ja kova outputti mutta tz on kuin olisi eq buustattu mikki paljon alapäätä ja tosi lämmin saundi, perussoindi tumma ja pehmeä:) voipi myös tz joillekkin olla liian tunkkainenkin... Tunteella päin vittua. |
Jaakko Hyvärinen 31.10.2006 23:28:53 | |
---|
mutta eipä tuon piivin kanssa nyt tehoja mikiltä ole pakko saada. ei ole pakko, mutta itse tykkään siitä kun ei tarvi vääntää sitä gainia kaakkoon. vaan soundi säröytyy herkemmin. Sitten siihen vielä raskas pikkaus nii avot sie! Mites se Invader??? kertokaa ku mie en tiijjä. Kaksi mummoa ajoi tandemilla, keskimmäinen keuli!!!!!!! |
Aki 01.11.2006 03:06:11 | |
---|
Hmmm.. yhtäkkiä ajatellen luulisi että "magnetic pull" vaikuttaisi kielen värähtelyyn sitä voimakkaammin mitä vähemmän eli hiljempaa kieli värähtelee eikä suinkaan päin vastoin. Ettei vaan tuo mainitsemasi ilmiö johtuisi enemmän kitaran puista tai rakenteesta kuin mikeistä? Vähän offaria, mutta jatketaan. Eli vaihdoin '81 Blazeriin Kinmanit (SCn, AVn56, AVn62), ja jormasta katosi se teininen terhakkuus. Ne Blazerin omat puhkut toimii siinä jotenkin ihan kybällä, nimenomaan puolitettuina. Eilen jameissa kokeiltu Jarmo Nikun strato oli kyllä oikein maukas kitara, mutta sekin tuntui reilusti siistimmältä ja hillitymmältä kuin nuo Super6:set. Supereilla lähtee mopo käsistä joka nuotilla! :oD "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
Takajeejee 01.11.2006 17:39:10 (muokattu 01.11.2006 17:39:19) | |
---|
Millaista mikkiä sitten vastaajat itse käyttäisivät tuon 6505 kanssa rankkaan mättöön, saadakseen saundin jota tahtoo? Could it be a new day? |