Mulla käytössä Bossin ME-50 ja hyvin on omiin tarpeisiin riittänyt. Kyllä yksittäiset varmaan toimisivat jonkinverran paremmin, ainakaan ei ole viivettä(talletetut soundit). Rahallisesti vaan ajattelin, että halvempi. Eikä muutenkaan huvita ostaa jotain yksittäistä efektiä, jos sitä käyttää yhdessä biisissä 10s ajan. Tolla ollaan soitettu studiossa kaikki mun kitarat, vaikka nauhoittajat ovat aluksi todenneet, ettei multiefektiä käytetä on siihen kuitenkin päädytty. On kokeiltu ainakin zoom trimetal(aivan hirveä), jotain yamahan säröä, koch putkisäröä ja monia muita. |
Eikö kellään muulla oo sitä ongelmaa, et mitä enemmän noita "irtisefektejä" on niin sitä enemmän tulee kaikenlaisia surinoita ja pörinöitä...menee ihan amatöörihommaks koko touhu! 8D käytin aiemin pedaaleita enemmälti, nykyään - suureksi osaksi mainitsemastasi syystä- en jaksa vaivautua. Viisi pedaalia on itselle melko ehdoton maksimi. Sitäpaitsi piuhameressä kitaran ja vahvistimen yhteispelin tuottama "terve" soundi häviää ulapalle. Siinä mielessä nuo LINE6 nelossarjan hässäkät ovat aika erinomaisia ratkaisuja useita efektejä ja yksinkertaista piuhoitusta halajavalle. mjyysikoide.njiet |
käytin aiemin pedaaleita enemmälti, nykyään - suureksi osaksi mainitsemastasi syystä- en jaksa vaivautua. Viisi pedaalia on itselle melko ehdoton maksimi. Sitäpaitsi piuhameressä kitaran ja vahvistimen yhteispelin tuottama "terve" soundi häviää ulapalle. Siinä mielessä nuo LINE6 nelossarjan hässäkät ovat aika erinomaisia ratkaisuja useita efektejä ja yksinkertaista piuhoitusta halajavalle. Itellä on toi MM4:n kans. Aattelin vielä hommata sen delay modelerin, mut sit pitäs olla wahwah, acoustic simulator, lofi ja mielellään viel whammy.. :P Eli surinaks menee...mut toisaalta keikalla pärjäis ehkä MM4:lla ja tolla delaylla... -"You know it, I nail it!"- |
Tässä mennään pikkuhiljaa siihen tosiasiaan, minkä joku tuolla jo mainitsikin, että köyhällä ei ole vara ostaa halpaa... Itse olen alkanut hiukan taipua tuon Vox ratkaisun suuntaan. Niin tai näin, ikävä tosiasiahan on, että lopun perin on aivan sama mitä on siinä piuhan välissä ennen vahvistinta, jos hemmolla joka soittaa on homma hanskassa! Itse olen joskus vuosia takaperin kuunnellut kuinka, sittemmin ylempiin bändeihin soittamaan siirtynyt, "Eetu" ex. coitus int, soitti kaikki tarvittavan Cube 40:kymppisellä ja huonosti vireessä pysyvällä Stratollaan.... Mieshän sen soundin loppuviimein tekee, mutta kun itsellä ei taidot piisaa, on otettava tekniikka avuksi... Tuo Vox ratkaisu toisi siinä mielessä hyvän vaihtoehdon, että jos joskus joutuu jossain projektissa vetämään suoraan linjaan, olisi jonkinkalainen "kotikenttäetu" olemassa... "En syytä, enkä väitä...." |