Aihe: EMG:t pois, mutta mitkä mikit tilalle?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
KUNU
29.10.2006 09:15:38
Ite päätyisin seuraavaan settiin:
Kaulaan Dimarzio Air Norton
Tallaan Dimarzio D-Sonic

Itsellä tallassa tuo D-Sonic ja on toiminut omassa soitossani täydellisesti.
Vähän ääninäytettä: http://www.youtube.com/watch?v=DSlR90VEKlY
Maiden01
29.10.2006 09:51:51
Tallaan Dimarzio D-Sonic

Itsellä tallassa tuo D-Sonic ja on toiminut omassa soitossani täydellisesti.
Vähän ääninäytettä: http://www.youtube.com/watch?v=DSlR90VEKlY

Tuo D-sonic on mun mielestä vähän moderni ja jotenkin jo kiree saundinen. Vähän vintage henkisempää olis hakusessa, niinkuin noi Fralinit.
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
Maiden01
29.10.2006 10:02:56
Bare Knuckle Pickups-firman Miracle Man setti. Hyvät demopätkät löytyy sivuilta.

Noilla on muitakin mielenkiintoisia mikkejä. Tsekkaa sieltä.

Noi on jo askel tohon EMG suuntaan mun mielestä verrattuna vaikkapa noihin Fralineihin. Ei missää nimessä pahan kuuloiset, luonnollisempi saundi kuin EMG:ssä, mutta ehkä kaipaisin vähän vaihtelua. Jos tuota saundia hakisin, niin en varmaankaan lähtisi noita EMG:tä vaihtamaan.
Jucciz
29.10.2006 15:03:55
Tallaan Dimarzio D-Sonic

Juu juu, mut sulla lukeekin jäsenkuvauksessa:

"Suurimpina vaikuttajina soittamiseen:
John Petrucci
Ygnwie Malmsteen
Alexi Laiho
Darrel Abbot

Musiikkia parhaimmillaan:
Dream Theater
Children of Bodom
Sonata Arctica
Nightwish
Pantera

Kovimmat levyt kautta aikojen:
John Petrucci -Suspended Animation-
COB -Hate Crew Deathroll-
Dream Theater -Images And Words-"

Voi olla että kysyjä on vailla vähän erilaista meininkiä. Tai jotenkin semmoinen fiilis tuli.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Twinkle
29.10.2006 15:34:42
Voi olla että kysyjä on vailla vähän erilaista meininkiä. Tai jotenkin semmoinen fiilis tuli.

No soundihan lähtee sormista, niin sama se kai on mitä käyttää.
SH1THEAD
29.10.2006 15:43:59
myy mulle 81:n :D
äsh :/
KUNU
29.10.2006 18:41:17
Juu juu, mut sulla lukeekin jäsenkuvauksessa:

"Suurimpina vaikuttajina soittamiseen:
John Petrucci
Ygnwie Malmsteen
Alexi Laiho
Darrel Abbot

Musiikkia parhaimmillaan:
Dream Theater
Children of Bodom
Sonata Arctica
Nightwish
Pantera

Kovimmat levyt kautta aikojen:
John Petrucci -Suspended Animation-
COB -Hate Crew Deathroll-
Dream Theater -Images And Words-"

Ei se sitä meinaa, että soittasin tuommosta musiikkia. Vai mainitsinko semmoista jossakin?
Jucciz
29.10.2006 18:50:57 (muokattu 29.10.2006 18:52:04)
Ei se sitä meinaa, että soittasin tuommosta musiikkia. Vai mainitsinko semmoista jossakin?

Ei toki, et toki. Mutta silti mainitsemasi DiMarziot ovat soundiltaan aika muovia verrattuna, no, vähemmän muovisiin mikkeihin. Kyllä niillekin silti paikkansa on, aivan varmasti. :)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Maiden01
29.10.2006 19:15:31
Juu, ei tosiaan itselleni ihan istu nuo kyseiset Dimarziot. Kuten mainittu varmaan ihan mainiot eri menoihin.
Maiden01
29.10.2006 19:16:00
myy mulle 81:n :D

Laitoin yv:tä tulemaan.
32788
29.10.2006 20:23:27 (muokattu 29.10.2006 20:23:48)
Haluisko muuten joku ostaa kaksi kappaletta kasiykkösiä? Tarjouksia saa pistää yv:llä... Luonnollisesti piuhat, potikat ja jakki mukaan...
Hipelius
30.10.2006 12:21:10
jakki mukaan...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jakki

Hoho, väsyttää, suokaa anteeksi...:D
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
McNulty
30.10.2006 12:39:45 (muokattu 30.10.2006 12:44:38)
Itse vaihdoin Gibson LP Standardiin Lindy Fralinin mikit pari viikkoa sitten. Otin vieläpä hieman "underwound" spekseillä... eli tallassa noin 8,5k ja kaulassa jotain 7,5-8k väliltä. Erottelevuus on ihan omaa luokkaansa. Aikaisemmin tuossa kitarassa on käynyt DiMarzio PAF Pro:ta, Evolutionia, Duncanin Dimebuckeria jne jne. Nyt soundi on oikeasti KUULAS. Jännällä tavalla se on samaan aikaan lämmin ja pyöreä mutta kirkas. Todella musikaalinen ja eloisa soundi. Mikeillä oikeasti on merkitystä.

No, mitäkö sitten soittelen ko. mikeillä? No lähinnä tulee revittyä ulos niistä bluesit puhtaana tai rosolla/ruvella, rockia ala foo fighters/hendrix/kingston wall/placebo/muse ja olenpa tuolla soitellut suosikkejani Panteraa ja Sepulturaakin. Se mikä noissa on hienoa tuolla hi-gain osastolla, niin nuo "miedot" mikit säilyttävät erottelevuuden ja soundin hyvänä, kun taas esim. Dimebucker meni outputtinsa ansiosta hi-gain menoissa tukkoon. Olen viimeisten vuosien aikana tullut siihen tulokseen, että vintagempi ja miedompi mikki toimii oikeasti 100x paremmin hi-gain osastolla kuin suurella outputilla varustettu mikki. Kokeilkaa itse niin huomaatte.

PS. Pitää muistaa että hyvä vahvistin ja hyvät kaiutinelementit ovat todella tärkeässä roolissa. Ei ne pelkät mikit, mutta kaikki yhdessä kyllä muodostavat suuren kentän.

Niin, että lievästi alikäämityillä Lindy Fralineilla olen saanut kaikkea hyvästä puhtaasta aina extreme metal meininkeihin asti. Toki hyviä mikkejä on muitakin, mutta minulle ainakin Fralinit olivat hyvä lisä soundivalikoimaan.

Darrel Abbot

Kellä lukee noin ja missä? Pitäis kyllä kumipuun oksalla taputella jakaukseen tuollaista pyhäinhäväistystä :)
Dimebagin nimihän on Darrell Lance Abbott. Konsonantteja tulee siis tuplaten. Paree oppia tai joutuu turvautuun ydinkärkiin...
"I think it moved." -George Costanza
N33m0
30.10.2006 13:44:22

www.bareknucklepickups.co.uk

Kovalaatusimpia mikkejä mitä oon ikinä testannu. Pistä Tim:lle sähköpostia ja kerro minkälaista soundia haluut, se mies tietää mistä puhuu. Itellä tuo Nailbomb ykköskitaran tallassa, aivan unelma.
slow music for slow people
slowfinger
30.10.2006 15:42:16 (muokattu 30.10.2006 16:06:43)
Suosittelisin tutustuman lollarin mikkeihin. Kyseisen puljun single coilit ovat parhaat kuulemani. Itseä soundi miellytti enemmän kuin fralinin vastaavat. Mutta kokemusta on vain noista single coileista mutta luulisin humppareiden olevan samaa tasoa.

edit: linkki unohtui

http://www.aofsound.fi/epages/aofso … /?ViewAction=View&ObjectID=4614
clapton wanted to sound like a black man...and hendrix wanted sound like he came from another dimension.
ballfish
30.10.2006 15:56:04 (muokattu 30.10.2006 15:56:09)
Tone Zone+PAF toimivat erittäin hyvin. Suosittelen.
Tub
30.10.2006 16:24:45
Kaulaan alnico 2 prot koska slash käyttää samoja
Jucciz
30.10.2006 17:17:46
Kaulaan alnico 2 prot koska slash käyttää samoja

Slash käytti aikanaan kovasti myös heroiinia. Asian vaikutusta kitarasoundiin voi pohtia loputtomiin.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
cruel_destiny
30.10.2006 17:18:48
Slash käytti aikanaan kovasti myös heroiinia. Asian vaikutusta kitarasoundiin voi pohtia loputtomiin.

hyvä soolo saundi sillä jäbällä on mielestäni? ;) mistäköhän saisi halvalla herskaa, pitäis mennä studioon kohta...
I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands!
Jucciz
30.10.2006 17:21:00
hyvä soolo saundi sillä jäbällä on mielestäni?

Et kuitenkaan siis ole täysin varma?
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)