Aihe: fenderin mexico vs. usa
1 2
rosberg
31.10.2006 19:28:25
Kortta kekoon: Jos vähänkään tuntuu siltä, ja etenkin jos hintaero ei ole suuri, osta se käytetty jenkki. Omat kokemukset meksikoista on melko puistattavia.
Yksikin kaveri kehui ostaneensa Korea(?) straton, voi toki olla hyväkin, mutta itse olisin sen käytetyn jenkin tai edes japsin ostanut työjuhdaksi.

meksikolaiset classic-sarjalaiset hyviä.japsitkaan nyt välttämättä mitään ihmeellisiä. jenkistä saat parhaan vaihtoarvon, mutta osta silloin jo valmiiksi käytetty ja halvalla. 96 ei mielestänin ollut mikään mahtava vuosi jenkkilässä, mutta parempaa puoliskoahan se jo on. stratoja pitää kokeilla todella paljon ja soittaa vielä paaaaaaaaaaaaljon enemmän, että tietää niistä mithään. mulla on niitä muutama ja kaikki erilaisia. kaikkeen tottuu ja hyvin pärjää kun ei vertaa joten go for it: getcha pull!
elämä voittaa!
ppko
08.11.2006 15:53:04
Ostin joku aika sitten Fender Stratocaster highway one-kitaran, amerikan malli, mutta kun pysyy huonosti vireessä. Soittotyylini on että nojaan oikeaa kämmentä tallan/ylimpien kielien päälle, mutta ei tän pitäisi laskea virettä parin biisin jälkeen ? Onko muilla ollut ongelmia ko. kitaran kanssa ? Vai onko virittimet huonot vai kielet niin uudet, kitaralla soitettu joitakin kymmeniä tunteja.
J.Hollström
08.11.2006 16:23:25
Ostin joku aika sitten Fender Stratocaster highway one-kitaran, amerikan malli, mutta kun pysyy huonosti vireessä. Soittotyylini on että nojaan oikeaa kämmentä tallan/ylimpien kielien päälle, mutta ei tän pitäisi laskea virettä parin biisin jälkeen ? Onko muilla ollut ongelmia ko. kitaran kanssa ? Vai onko virittimet huonot vai kielet niin uudet, kitaralla soitettu joitakin kymmeniä tunteja.

Säätöhommia. Virittimet pitiäisi olla ihan ok ko. kitarassa. Satulauriin voisi hieraista lyijjäriä, ja tsekata että kielet on laitettu ja venytelty asiallisesti. Jos kitaran vire laskee parin biisin jälkeen, niin tämä voi johtua ihan siitä, että kitaran lämpötila on snadisti muuttunut. Varsinkin jos kitara on tuotu ulkoa sisään.
Härski
08.11.2006 17:34:09
Tuolla torilla on nyt hetken aikaa pyörinyt Am. Std. Strato 650 €:lla. Korjatkaa talteen, ennenkuin joku muu sen vie.
McNulty
08.11.2006 18:33:45
Vissiin uusimmassa Riffissä oli juttua mexicolaisista Classic-sarjan Fenkuista. Kokeilussa oli 50s Esquire, Tele, Strato ja pari bassoa. Kovasti niistä ainakin artikkelissa tykättiin enkä pidä yhtään mahdottomana jos vain ovat saaneet hyvät yksilöt. Mielestäni varsin päteviä nuo mehikolaiset Classic ja Deluxe-sarjaiset ovat hintaisekseen. Olipa samassa lehdessä 60th Anniversary soittopelin arviota myös. Kannattaa käydä kirjastossa tms. lukasemassa tuo (jollei siis tipahda omaan laatikkoon).
"Serenity Now!" -Frank Costanza
Rypsolisti
08.11.2006 21:11:00 (muokattu 08.11.2006 21:11:18)
Vissiin uusimmassa Riffissä oli juttua mexicolaisista Classic-sarjan Fenkuista. Kokeilussa oli 50s Esquire, Tele, Strato ja pari bassoa. Kovasti niistä ainakin artikkelissa tykättiin enkä pidä yhtään mahdottomana jos vain ovat saaneet hyvät yksilöt. Mielestäni varsin päteviä nuo mehikolaiset Classic ja Deluxe-sarjaiset ovat hintaisekseen. Olipa samassa lehdessä 60th Anniversary soittopelin arviota myös. Kannattaa käydä kirjastossa tms. lukasemassa tuo (jollei siis tipahda omaan laatikkoon).

Olen ainakin itse ollut erittäin tyytyväinen omaan 50's Classic Stratoon, talla ja kaula mikki meni tosin vaihtoon. Ei alkuperäisetkään mikit huonot olleet, talla mikki ehkä vähän liian ohut ja heikko mutta nyt on todella hyvät soundit. Dimarzio HS3 kaulassa ja joku vähän normaalia kuumempi single coil tallassa. Nyt kun on muutaman kuukauden tolla soittanu niin tuntuu että kitara vaan paranee kokoajan. On kyllä helkutin hyvä soittaa, pitäisi varmaan toinen 50-luvun tyylinen V-kaulainen Strato hankkia jos ei toista '62:sta sitten hanki.
McNulty
08.11.2006 23:07:00
Olen ainakin itse ollut erittäin tyytyväinen omaan 50's Classic Stratoon, talla ja kaula mikki meni tosin vaihtoon. Ei alkuperäisetkään mikit huonot olleet, talla mikki ehkä vähän liian ohut ja heikko mutta nyt on todella hyvät soundit. Dimarzio HS3 kaulassa ja joku vähän normaalia kuumempi single coil tallassa. Nyt kun on muutaman kuukauden tolla soittanu niin tuntuu että kitara vaan paranee kokoajan. On kyllä helkutin hyvä soittaa, pitäisi varmaan toinen 50-luvun tyylinen V-kaulainen Strato hankkia jos ei toista '62:sta sitten hanki.

Itse pidän myöskin Classic-sarjasta jos etsitään edukasta "perinnesoitinta". Itse olen enemmän C-profiililla varustetun kaulan kannalla, tosin. Periaatteessa kaikki kokeilemani Classicit ovat olleet varsin asiallisia, kun vain pitää sen hintalapun lukeman mielessä eikä lähde vertailemaan mihinkään CustomShoppiin tms. Ja vaikka vertailisikin niin ei Classic-sarjaiset ole niin huonoja olleet. Tosiaan mikeiksi jotain muuta (Lollaria, Fralinia, MikkiHousea tms.) niin johan potkii mehikokin ja lujaa!
"Serenity Now!" -Frank Costanza
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)