Aihe: Metallisia plekuja Helsingistä?
1 2 3
JS
28.10.2006 20:43:02
Mä ostin Millbrookista jälellä olleeet messinkiplekut.. Kuulostavat hyvältä, eivätkä edes ole liukkaita. Noi alumiiniset taas on imho ihan susia. Kauhee saundi ja tuntuma.
Do you the Devil's work >-)))> #20
spede from hell
26.11.2006 21:14:32

Mä ostin Millbrookista jälellä olleeet messinkiplekut.. Kuulostavat hyvältä, eivätkä edes ole liukkaita. Noi alumiiniset taas on imho ihan susia. Kauhee saundi ja tuntuma.

Mä käytän ainoastaan messinkiä...
Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B.
Da Make
26.11.2006 21:18:33
Messinkiplekut on meikänkin juttu.
Paras tatsi, soundi, kestävyys ja fiilis.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Jormaz
26.11.2006 21:19:27
Minkäs mallisia, hintaisia ja paksuisia on Millbrookin messinkiset? Saako muualta stadista messinkisiä?
Miees...
Da Make
26.11.2006 21:34:25
Minkäs mallisia, hintaisia ja paksuisia on Millbrookin messinkiset? Saako muualta stadista messinkisiä?

Levytukku, Teck Pick, hinta 1.55e.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Jormaz
26.11.2006 22:08:29

Ok, pitää käydä tsiigaa.
Miees...
Sleepless
27.11.2006 00:43:25 (muokattu 27.11.2006 00:48:05)

Ostin kokeeksi tuollaisen ja en erityisemmin pitänyt. En saanut oikein mitään tuntumaa kieliin tuolla soittaessa ja pikkaus kuulosti häiritsevän terävälle. Liian metallinen soundi.

Ibanezin sand gripit on parhautta.
Hiljaa hyvä tulee.
Jormaz
12.12.2006 17:28:52
Kävin hakemassa messinkisen Teck Pickin. Aluksi ei oikeen homma luistanut kun löin kieliä liian lujaa mutta heti kun tottui niin muovinen ei tuntunut enää miltään sen jälkeen. Yllättävän raskas liikuteltava kyllä. Vedetään nyt sitten toistaiseksi tällä.
Miees...
TheLemon
12.12.2006 17:34:36
Mä joskus kokeilin jonku aikaa metallista plekua ja en tykänny yhtää.. Iha hirveitä mun mielestä.. Soundi hirveä ja kielet kuluu liian nopee..
"Joulu on GAS:in aikaa."
Aresius
09.02.2007 00:52:24
Itsekin olen nyttemmin herännyt noihin messinkisiin Teck Pickeihin. Soitto tuntuu sujuvan paljon vaivattovammin kun ei tarvitse käyttää niin paljoa voimaa saadakseen hyvän attackin. Demppisoundi on reippaasti tiukempi kuin muovisissa. Ja plekun periksiantamattomuus on vain plussaa! Eikä messinki kuluta kieliä yhtään sen enempää, se on sen verta pehmeää metallia. Pehmeämpää kuin kitaran kielet. Se vain että se hieman vain likaa niitä.
"Ei pijä olla ronkeli, muuten jääp iliman" THV-klubi #41
kunkitarasoi
09.02.2007 20:09:35
Minä soitan sillon tällön Davan Nickel silver plekulla.. siinä on vaan se kärki nikkelihopeaa ja muuten se on muovia.. eli kompromissi. On grippi hyvä, mutta davaan pitää tottua kun siinä on se ohennus. Eipä se musta oo kieliä kuluttanu. Tykkään.
Tasapaino
09.02.2007 22:07:53
Soundi on erilainen. Kielet ei kulu yhtään enempää. Hopeinen pleku kestää useamman vuoden (riippuen soittomääristä).

Kaksi ekaa allekirjoitan, kolmannenkin ehkä, mutta sitten mä taidan soittaa aivan helvetisti kun puolessa vuodessa olen hakannut kaksi hopeista plektraa pyöreäksi.
Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille.
peetu
10.02.2007 09:15:53
Pleku ei kulu mutta kielet sitäkin enemmän...

Totta puhut. Maalaisjärjellä kun asiaa miettii, niin totta helvetissä jompi kumpi kuluu, joka kielet tai pleku. Eli pehmeämpi antaa periksi.
Jormaz
08.03.2007 15:26:12
Löytyisköhän mistään Dunlopin Tech Pickiä pienempiä metalliplekuja? Edellä mainittu messinkinen on hyvä mutta sais olla lähempänä Jazz III:n kokoluokkaa.
Koston
08.03.2007 21:19:38

Valikoimasta löytyy hopeinen pleku ja 3mm stubby, muovinen on lähinnä moottorisahasoittamiseen ettei naarmuta skebaa ihan täysin.

Hopeisen plussat:

- Pysyy kourassa, läpileikatun kuvion ansiosta. Hioin otekohdan myös hiekkapaperilla, ei lipsu.
- Soundissa on MUNAA.
- En ole huomannut kielten kuluvan. (Urbaani legenda?)
- Bling-bling.

Miinukset:

- Paino. Vaatii totuttelua.
- Katkoo kieliä, etenkin jos on tottunut 0.74mm tms. räpsyttimeen.
- Naarmuttaa kitaraa jollei hallitse liikkeitään.
- Kuluu ajan mittaan, hopeapölyä plekusuojassa.
- Hinta. 10e/kpl. Ei tarvi mennä hukkaamaan.
- Eipä taida olla ihan se paras blues-pleku..
pekurides
09.03.2007 00:29:40

Kaipa se on kerrottava että kitarapajasta löytyy nyt loistavia hopeaplekuja 8e kpl.
Tarpeeksi isoja ja ei mitään kauhean paksujakaan, very good.

Ja suht iso pussillinen vielä viime la oli jäljellä:)

Kultasiakin oli mutta en viitsinyt edes hintaa kysyä:)
Tunteella päin vittua.
Jormaz
09.03.2007 01:19:04
Kaipa se on kerrottava että kitarapajasta löytyy nyt

Jahas, pitää ehkä tehä visiitti. Kiitän.
migeboy
09.03.2007 07:34:36
Tein sitten itte vitosen kolikoista pari plekua.

Mulla on ruplan kolikosta. En tiedä saundaako paremmalle kuin vitosen kolikko, pitäs kokeilla ihan päikseen.
Artist
21.09.2008 11:28:16
Vanha aihe, mutta pakko nostaa. Onko kukaan löytänyt kuparisia plekuja kaupasta, mieluiten pk-seudulta?

Kaikkialla tuntuu olevan pelkkää alumiiinia, joka nyt ei niin älyttömän hyvä ole, verrattuna esim. messinkiin.
"I think I fucked your girlfriend once, maybe twice, I don't remember"
Detox
21.09.2008 11:36:04

Kyllä metallilla soitto on sitten perseestä. Pleku painaa vitusti enemmän, kuin normaali pleku, grippi olematon verrattuna sileään muoviin

TechPick ei paina kyllä juuri mitään, ja grippi on ihan hyvä reikien ja kohokuvioinnin ansiosta, mutten silti erityisemmin pitänyt...

ikävä narinaääni soittaessa

Ehkä kuvailisin sitä ääntä enemmänkin "napseeksi"

ja kaiken lisäksi yhden plekun hinta järjetön

Totta

Ainut plussa, jonka näen metalliplekussa on se, että ne ei kulu sitten millään.

Kyllä muuten kuluu, ainakin tuo testaamani TechPick. Ikävää metallihilettä, joka värjää sormet ja jää kiinni kitaraan aika ruman näköisesti...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)