kimurantti1 28.10.2006 13:31:07 | |
---|
On jepulis montut siellä, mutta tehot loppuu anyway... Siis häh? Eihän iso paikka tarkoita sitä, että laitteita pitäisi huudattaa kovempaa. Mä en nyt ilmeisesti tajua.. sitäpaitti laitteisto näyttää aivan hiirenpaskalta yleisöön. Kyllä pitää 28 Marsuu ja 15 kulmaa itelleen a la Ynkkä et kuulostaa ja näyttää joltain. Tämä on toki totta. :-) Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
oiva tumpeloinen 28.10.2006 13:38:48 | |
---|
Siis häh? Eihän iso paikka tarkoita sitä, että laitteita pitäisi huudattaa kovempaa. Mä en nyt ilmeisesti tajua.. Saattaapi tarpeeksi isossa paikassa tulla vuoto-ongelmia mikityksessä, jos liian pienellä päätteellä haluaa täysin puhdasta... |
kimurantti1 28.10.2006 13:51:51 | |
---|
Saattaapi tarpeeksi isossa paikassa tulla vuoto-ongelmia mikityksessä, jos liian pienellä päätteellä haluaa täysin puhdasta... Mitä tarkoitat vuoto-ongelmilla? Jos tarkoitat sitä mitä luulen, niin tarpeeksi isossa paikassa on myös tilaa asetella vahvistimet ja tehdä mikitykset niin, että vuoto-ongelmilta vältyttäisiin. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
oiva tumpeloinen 28.10.2006 13:56:12 | |
---|
Mitä tarkoitat vuoto-ongelmilla? Jos tarkoitat sitä mitä luulen, niin tarpeeksi isossa paikassa on myös tilaa asetella vahvistimet ja tehdä mikitykset niin, että vuoto-ongelmilta vältyttäisiin. Voipi olla, että tuollainen sijoittelukin onnistuisi. Ei välttämättä kuitenkaan mikään helpoin homma, jos sieltä päätteestä ei oikeasti pihinä riitä. Tai mistäpä minä tietäisin.....ei paljon tullut stadionkeikkoja rakenneltua. =) Aika hyvin sitä saa kuitenkin eristellä, kuitenkin sen verran möykkää stadionilla jo. Näkökysymyskään se ei kuitenkaan loppupeleissä ole. =) Ei paljon eroa näy, onko pääte räkissä 1 unitin vai 2 unitin kokoinen. |
kimurantti1 28.10.2006 14:13:20 (muokattu 28.10.2006 14:21:07) | |
---|
Aika hyvin sitä saa kuitenkin eristellä, kuitenkin sen verran möykkää stadionilla jo. Hmm, siis mistä se vuoto sun mielestä tulee? Muista vahvistimista, rummuista, monitoreista, vai saliin (yleisölle) tuuttaavista kaiuttimista? Toistaiseksi ei ole ko. ongelmaa tullut vastaan (siis ainakaan niin ettäkö se oikeasti olisi haitannut), vaikka keikkoja oon soittanut niin järkyttävissä pizzerioissa kuin Pakkahuoneellakin. Stadionkeikoista ei mullakaan tietty kokemusta ole :-P Mutta aina on ollut aika pieni lavavolume, varsinkin kitaravahvistimissa. Ei paljon eroa näy, onko pääte räkissä 1 unitin vai 2 unitin kokoinen. No joo. Mun ajattelu on vähän kieroa, kun suosisin lähinnä hinnan ja roudauksen kannalta pientä päätettä. Mutta siinä vaiheessa kun vedetään stadionkeikkoja, niin noilla kahdella seikalla tuskin on merkitystä. Mutta hei, asia joka on mua jo vähän aikaa askarruttanut: Jos on vaikkapa 2x20w stereopääte, niin vastaako se tehoiltaan (tai melultaan) 40w monona 2x12 kaappiin tuuttaavaa nuppia, jos päätteen kanavat ajaa siihen kaappiin omiin lähtöihin (eli stereona)? Eli molemmille elementeille tulee 20w tehoa, siinä kun nuppi antaa 40w yhteensä molemmille. Vai onko se vain se 20w? Miksei voida valmistaa 2x30 tjsp. päätteitä.. :( 20w on rokkimenoon mun mielestä liian vähän, mutta 50 wattia (saati 100w) ei avaudu vielä kovin pienellä keikkavolumella. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
oiva tumpeloinen 28.10.2006 14:25:51 | |
---|
Hmm, siis mistä se vuoto sun mielestä tulee? Muista vahvistimista, rummuista, monitoreista, vai saliin (yleisölle) tuuttaavista kaiuttimista? Toistaiseksi ei ole ko. ongelmaa tullut vastaan, vaikka keikkoja oon soittanut niin järkyttävissä pizzerioissa kuin Pakkahuoneellakin. Stadionkeikoista ei mullakaan tietty kokemusta ole :-P Mutta aina on ollut aika pieni lavavolume, varsinkin kitaravahvistimissa. Lähinnä kaikista noista. Ei tuo mikään ongelma pienessä paikassa ole, kun yleinen mökätaso on niin paljon pienempi. Voithan sä kokeilla ajaa treenikselläkin jotain päätettä todella hiljaisella ja laittaa siihen viereen vaikka sun Laneyn kiehumaan oikein kunnolla. Siitä sitten mikittelemään sitä hiljaista vahvaria......voi olla aika vaikea juttu ilman eristämistä. No joo. Mun ajattelu on siinä mielessä vähän kieroa, kun suosisin lähinnä hinnan ja roudauksen kannalta pientä päätettä. Mutta siinä vaiheessa kun vedetään stadionkeikkoja, niin noilla kahdella seikalla tuskin on merkitystä. Ei kai tuo mitenkään kieroa ajattelua ole. Järkevältää kuulostaa, kunhan ei vain liian pientä vahvistinta ota. Taitaa kyllä pikkukeikoilla olla aika mahdottomuus, jos on pieninkin mahdollisuus mikittää. Mutta hei, asia joka on mua jo vähän aikaa askarruttanut: Jos on vaikkapa 2x20w stereopääte, niin vastaako se tehoiltaan (tai melultaan) 40w monona 2x12 kaappiin tuuttaavaa nuppia, jos päätteen kanavat ajaa siihen kaappiin omiin lähtöihin (eli stereona)? Vai onko se vain se 20w? Mä olen joskus itsekin ihmetellyt sitä, mutta enpä nyt muista, mitä kaivoin siitä selville. Muistaakseni 2x20W ja 40W ei ole sama juttu. Eipä tuolla ole niinkään merkitystä mulle ollut, kun ei tuo pääte ole koskaan kyykännyt mun käytössä. Suurempi merkitys tulee kuitenkin elementtien määrästä ja herkkyydestä. Miksei voida valmistaa 2x30 tjsp. päätteitä.. :( 20w on rokkimenoon mun mielestä liian vähän, mutta 50 wattia (saati 100w) ei avaudu vielä kovin pienellä keikkavolumella. Eipä muuten tule mieleen tuommoisen kokoista päätettä. Tosin noissa on noita puolituskytkimiä (mitä lie pentodi/triodi-hässäköitä). Ne kyllä pikkaisen muuttaa soundia(tai näin olen ainakin kuulevinani). Mutta siten saa helposti vahvarista pienempitehoisen. Toinen keino on tietenkin käyttää keinokuormaa, jos jaksaa kantaa sellaistakin mukana. |
kimurantti1 28.10.2006 15:11:45 (muokattu 28.10.2006 15:14:08) | |
---|
Lähinnä kaikista noista. Ei tuo mikään ongelma pienessä paikassa ole, kun yleinen mökätaso on niin paljon pienempi. Voithan sä kokeilla ajaa treenikselläkin jotain päätettä todella hiljaisella ja laittaa siihen viereen vaikka sun Laneyn kiehumaan oikein kunnolla. Siitä sitten mikittelemään sitä hiljaista vahvaria......voi olla aika vaikea juttu ilman eristämistä. Mutta eihän yleisen mökätason tarvitse olla isommilla lavoilla paljoakaan suurempi kuin pienissä paikoissa, salikaiuttimista tietysti tulee lujempaa. Eikä kai kukaan keikalla (varsinkaan isommalla lavalla kun tilaa on) kahta kitaravahvaria tai muitakaan ääntä päästäviä mikitettäviä laitteita aivan vieriviereen asettele? Ei mun Laneyta tarvitsekaan kiehuttaa kunnolla (ei ole ikinä pystynytkään), jos muut soittajat, erityisesti rumpali, osaavat vetää hillityllä volumella. Kaapit ja niiden mikitykset harvemmin suunnataan niin, että ottaisivat ihan hirveästi monitoreista tulevaa ääntä. Ennemmin tuon tuon vuotamisen kuvittelisi olevan pienien lavojen ongelma, kun pitää ahtaa tavarat niin sumppuun. Vai puhutaanko me nyt edes samasta asiasta? :-) Ei kai tuo mitenkään kieroa ajattelua ole. Eikun sitä tarkoitin, että kun murehdin päätteen hinnasta ja roudauksesta, mutta siinä vaiheessa kun bändi pääsee stadionkeikoille, ei kumpikaan noista ole varmaan enää niin iso kompastuskivi. Eipä muuten tule mieleen tuommoisen kokoista päätettä. Lähinnä se Mesan 20/20 pääte + joku etuaste kiinnostaa, mutta kun luulen, että headroomia kaipaisin kuitenkin vähän enemmän kuin 20w antaa. Eipä se kai selviäisi kuin kokeilemalla bändin kanssa, mutta kun se on käytännössä vähän hankalaa. :-) Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
oiva tumpeloinen 28.10.2006 15:24:42 | |
---|
Mutta eihän yleisen mökätason tarvitse olla isommilla lavoilla paljoakaan suurempi kuin pienissä paikoissa, salikaiuttimista tietysti tulee lujempaa. Eikä kai kukaan keikalla (varsinkaan isommalla lavalla kun tilaa on) kahta kitaravahvaria tai muitakaan ääntä päästäviä mikitettäviä laitteita aivan vieriviereen asettele? Ei mun Laneyta tarvitsekaan kiehuttaa kunnolla (ei ole ikinä pystynytkään), jos muut soittajat, erityisesti rumpali, osaavat vetää hillityllä volumella. Kaapit ja niiden mikitykset harvemmin suunnataan niin, että ottaisivat ihan hirveästi monitoreista tulevaa ääntä. Ennemmin tuon tuon vuotamisen kuvittelisi olevan pienien lavojen ongelma, kun pitää ahtaa tavarat niin sumppuun. Vai puhutaanko me nyt edes samasta asiasta? :-) Kokonaismöykän ongelma on ainakin joissain tilanteissa niin iso, ettei varmaankaan pienellä päätteellä pääse sitä karkuun mihinkään. Mulle tulee jatkuvasti mieleen DT:n viime keikka jäähallilla. Siellä olisi ollut ihan turha kuvitella käyttävänsä pientä päätettä. Lähinnä se Mesan 20/20 pääte + joku etuaste kiinnostaa, mutta kun luulen, että headroomia kaipaisin kuitenkin vähän enemmän kuin 20w antaa. Eipä se kai selviäisi kuin kokeilemalla bändin kanssa, mutta kun se on käytännössä vähän hankalaa. :-) Seuraava pykälä taitaa sitten olla kyllä 2x50W. Mutta niillä puolituskytkimillä päästään halutessa siihen 2x25W. Tai sitten sun pitää ostaa kaksi erillistä päätettä ja kärsiä lompakossa ja selässä mahtava soundi. =) |
kimurantti1 28.10.2006 15:38:54 (muokattu 28.10.2006 15:39:18) | |
---|
Kokonaismöykän ongelma on ainakin joissain tilanteissa niin iso, ettei varmaankaan pienellä päätteellä pääse sitä karkuun mihinkään. Mulle tulee jatkuvasti mieleen DT:n viime keikka jäähallilla. Siellä olisi ollut ihan turha kuvitella käyttävänsä pientä päätettä. No joo, mutta ei mikään mun bändeistä niin lujaa vedä. :-) Seuraava pykälä taitaa sitten olla kyllä 2x50W. Mutta niillä puolituskytkimillä päästään halutessa siihen 2x25W. Missä 2x50w päätteissä tuollainen puolituskytkin on? Ainakaan Mesan, VHT:n tai Englin 2x50w päätteissä sellaista ei ole. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
oiva tumpeloinen 28.10.2006 16:07:17 (muokattu 28.10.2006 16:15:20) | |
---|
Missä 2x50w päätteissä tuollainen puolituskytkin on? Ainakaan Mesan, VHT:n tai Englin 2x50w päätteissä sellaista ei ole. Ai.....no sitten mä muistin väärin. Ainakin tuossa mun Marsussa on tuollainen. Siitä kai mulle on sitten jäänyt harhakuva, että niitä olisi useammassakin....... http://www.deremate.com.ar/accdb/viewitem.asp?idi=11670178 Tuolta löytyy juttua kyseisen vahvarin tapauksesta. Ne on siinä keskellä ne isoimmat kytkimet kuin tekee sen puolituksen. .....ollaan muuten jo aika kaukana E530:sta. =) |
kimurantti1 28.10.2006 16:20:47 (muokattu 28.10.2006 16:30:08) | |
---|
.....ollaan muuten jo aika kaukana E530:sta. =) Jep :-) Mutta mitä tuohon Marsun päätteeseen tulee, 50lbs ja 4 unittia ei ainakaan mun mittapuulla mene käsitteen "helposti roudattava" alle.. Muuten varmaan tehonpuolituksineen pätevä peli. :-P Ihanne olisi 2u pääte, 1u etuaste ja G-Major = 4u, paino mielummin alle 25kg... Aina mä jaksan tuskastella rojuistani, vaikka oonkin soundiin ihan tyytyväinen.. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
oiva tumpeloinen 28.10.2006 16:32:48 (muokattu 28.10.2006 16:36:01) | |
---|
Jep :-) Mutta mitä tuohon Marsun päätteeseen tulee, 50lbs ja 4 unittia ei ainakaan mun mittapuulla mene käsitteen "helposti roudattava" alle.. Muuten varmaan tehonpuolituksineen pätevä peli. :-P Ihanne olisi 2u pääte, 1u etuaste ja G-Major = 4u, paino mielummin alle 25kg... Ääääh! Tosimiehen räkki on reilut 10 unitia, sitä työnnetään renkaiden varassa eteenpäin ja sitä nostetaan kahden äijän yhteisponnistuksella. =) Tuon Marsun ongelma on kieltämättä sen fyysinen koko. 4 Unitia on aika paljon tilaa, mutta toisaalta eipä ole ollu tminkäänlaisia lämpöongelmia tuon kanssa. Ei se ihan köykäinenkään ole, mutta toisaalta eipä noi Mesan ja VHT:n vastaavat päätteet juurikaan sen kevyempiä ole, vaikka pienempään tilaan mahtuvat. Esim. Musamaailma ilmoittaa 2/50/2 ja 2/90/2 -päätteiden painoksi 25 kiloa....... Aina mä jaksan tuskastella rojuistani, vaikka oonkin soundiin ihan tyytyväinen.. Se on taas puhtaasti järjetöntä kamarunkkausta....mutta sitä kai tällä palstalla on tarkoituskin tehdä. =) |
kimurantti1 28.10.2006 17:07:51 (muokattu 28.10.2006 17:18:11) | |
---|
Se on taas puhtaasti järjetöntä kamarunkkausta....mutta sitä kai tällä palstalla on tarkoituskin tehdä. =) Mitäpä muutakaan. Nyt ihan oikeasti mun ongelma on vaan se sama mistä aiemminkin olen valitellut: Kun pitäisi saada särökanava, delay ja volaboosti yhdellä polkaisulla, mutta ei taida onnistua ilman G-Majoria tms. räkkihärveliä, jossa on taas 1001 mulle tarpeetonta toimintoa mukana. Niin ja sitten se vahvarin aukeaminen pienemmällä volumella. Pitää kokeilla joskus tuottaisiko parin pääteputken nyppääminen pois mitään iloa. Lyhyemmin: Laitteen soundi vastaa täysin sitä mitä haluankin, mutta käyttöominaisuudet eivät. E: Ai niinkun tää: http://www.johnpetrucci.com/images/equipment/rack_2002.jpg ? Tästä offtopicista ei varmaan ole enää paluuta.. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
pekurides 28.10.2006 18:00:10 | |
---|
Missä 2x50w päätteissä tuollainen puolituskytkin on? Ainakaan Mesan, VHT:n tai Englin 2x50w päätteissä sellaista ei ole. Minun VHT2150 takana on hi-lo kytkin joka pudottaa tehot ainakin puoleen ellei sitten enempikin ja hiukan saundi muuttuu myös samalla... ja jos viälä on liikaa hönkää voihan sitä käyttää ihan mononakin yhdellä kanavalla ja keinokuorma väliin. Mutta eipä tuolla vehkeellä olekaan tarkoitus päätesäröä hakea vaan valtavaa headroomia metallihommiin. Elikäs himassa tulee vedeltyä lo ja reeniksellä sitten hi vaikka se 2x100w KT88 riittäisi reeniksellä sillä lo asennollakin:)
Tunteella päin vittua. |
kimurantti1 28.10.2006 18:07:24 | |
---|
Niin no, eipä tulisi mieleen hommata 2x100w päätettä (olkoonkin että siinä on tehonpuolitus) kun kerran haluan vähemmän tehoa. ;-) Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
pekurides 28.10.2006 18:19:27 (muokattu 28.10.2006 18:20:45) | |
---|
Niin no, eipä tulisi mieleen hommata 2x100w päätettä (olkoonkin että siinä on tehonpuolitus) kun kerran haluan vähemmän tehoa. ;-) Juu, kieltämättä se aika hurjalta kuulostaa mutta ei se kuitenkaan tunnu suoraan verrattuna vastaavan äänenvoimakkuudeltaan kahta 100w nuppia jostain syystä..? Tai siis ainakin mulla reeniksellä ihan hyvin saanut kuitenkin hanoja avata , tosin enpä ole koskaan uskaltanut kokeilla kuinka paljon sitää hönkää oikeasti löytyy kaiuttimien räjähtämisen pelossa:) Ja yllättävän hyvin ihan kotioloissakin saa soimaan kun saahan siinä pitää päätevolumet yli pulenvälin ja sitten etuasteelta määrätä sitten paljon tulee signaalia läpi. Heviin ainakin tuo pääte ihan ykköskamoja, ei tulisi 50w el34 peli edes mieleen tuon mörssärin jälkeen. Tunteella päin vittua. |
kimurantti1 28.10.2006 18:25:12 | |
---|
Juu, kieltämättä se aika hurjalta kuulostaa mutta ei se kuitenkaan tunnu suoraan verrattuna vastaavan äänenvoimakkuudeltaan kahta 100w nuppia jostain syystä..? Juu, en mä sitä sano. Mutta jos 100w on mulle liikaa tehoa, niin silloin ei ole tarkoituksenmukaista hommata 2x100w päätettä, olkoon kuinka hyvä soundi. :-) Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
pekurides 29.10.2006 14:10:42 | |
---|
En minä sitä nyt olekaan tyrkyttämässä sinulle:) peace man. Piti vaan avautua tuosta puolituksesta ja rupesi huuli irtoomaan.... Tunteella päin vittua. |
VIPMetal 24.03.2016 17:01:12 (muokattu 24.03.2016 17:01:56) | |
---|
Pakko kaapata vanha (10v =D) ketju ja kehaista tätä uskomattoman monipuolista etusta! =) Ja nimenomaan semmoseen wannabe marshall tyyliseen menoon... Coverbändin kans tullut tätä käytettyä. Aiemmin oli Triaxis ja 2:50 sekä Mesan 212 Vertical kaappi ja ajattelin et soundit menis huonompaan, kun vaihdoin Triaxiksen tuohon Englin E530 etuseen. Vielä mitä, paljon paremmin lähtee semmonen maukas hard rock (Lead kanava lo gain), koko etunen hönkiikin enemmän rock henkisyyttä kuin Triaxiksen heviä. Neljä eri gain säätöä, josta saan kaikki mitä coverhommaan tarvin. =) Verrattuna Screamer nuppiin, joka oli myös yhdessä vaiheessa käytössä, on tää paljon enemmän rock. Telefunkenin putket laitoin originaalien tilalle ja puhdas kanava heräsi eloon mukavasti. Yllätyin kyllä tästä edullisemman pään etusesta! Marshallin JMP-1 etuseen verrattuna clean ja higain lähtee paremmin, toki marsusta hyvin lähti tuo hard rock myös... Pieni hehkutuskirjoitus, pahoittelut! "Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line" |
Shredator 24.03.2016 17:50:20 | |
---|
Mulla on tähän joku viha-rakkaus -suhde....Kolme kertaa olen tämän ostanut, aina myynyt ja nyt se taas polttelee. Se särökanavan higain on vaan niin kova. Cleanikin oli ok, kun pisti gainista sopivasti hönkää (täysille). Nuo kaksi muuta modia jäivät vähän väliinputoajaksi, niin kuin noissa Englin halvimmissa nupeissakin. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o |