Aihe: Rokki/hevi keppi hintaan 2000€
1 2 3
-Juice-
25.10.2006 22:44:18
Ellei käytetty ole pois suljettu mahdollisuus, niin tuolla torilla näyttäisi olevan '00 fender custom shop HSS strato orig. floikalla. Hintaa näyttäisi olevan 1400e. Tuolla luulisi irtoavan jo hevimmätkin soundit. Jos tuo summa löytyisi, niin ostaisin itse pois...
http://muusikoiden.net/dyn/tori/132280.jpg
Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful.
rosberg
26.10.2006 10:36:00
Mites Ruokangas? Upeita kitaroita.
jos diggaa. ehkä hyvä gibsoni voisi irrota käytettynä tohon rahaan ja se voisi olla ihan se elämän viimeinen kitarakin.
elämä voittaa!
DZN
26.10.2006 13:27:04
Ellei käytetty ole pois suljettu mahdollisuus, niin tuolla torilla näyttäisi olevan '00 fender custom shop HSS strato orig. floikalla. Hintaa näyttäisi olevan 1400e. Tuolla luulisi irtoavan jo hevimmätkin soundit. Jos tuo summa löytyisi, niin ostaisin itse pois...

Ehdotan samaa. Mua ainakin kiinnostaisi tuollainen.
Aka. Dino and 6077dino
Nacher
26.10.2006 14:12:34
Omassa ajattelumallissani Fender ja hevi eivät vain mahdu millään samaan lauseeseen. Ehkä olen vain ahdasmielinen :P.

Itse olisin juurikin ja nimenomaan suositellut JEM:iä, mutta jos ei, niin sitten vain hyvä Les Paul stankku käytettynä.
Nieby
26.10.2006 16:49:44
Omassa ajattelumallissani Fender ja hevi eivät vain mahdu millään samaan lauseeseen. Ehkä olen vain ahdasmielinen :P.

Itse olisin juurikin ja nimenomaan suositellut JEM:iä, mutta jos ei, niin sitten vain hyvä Les Paul stankku käytettynä.

taas voidaan miettiä, kuinka _hevistä_ on kyse. kylä sillä venterillä aika pitkälle rankkuusasteella mennään, mutta saadaan kyllä suosiolla jättää rankimmat tuotokset ESP:eille sun muille merkeille.. oma näkemykseni asiasta.
Iron Horse
26.10.2006 16:50:56 (muokattu 26.10.2006 16:51:14)

Ehdotan samaa. Mua ainakin kiinnostaisi tuollainen.
Kahdeksantena päivänä Jumala loi heavy metallin
.tapi.
26.10.2006 22:49:46 (muokattu 26.10.2006 22:50:21)
Täytynee tsekkailla noita carvineita. Ainoa ongelmahan on, että pitäisi päästä johonkin testaamaan, eikä kellään tuttavapiirissä ole..

Sg't / les paulit eivät ehkä tässä tilanteessa tule kysymykseen. Hyviä kitaroita kyllä, mutta ehkä vähän enemmän "tilukitaraa" olen hankkimassa. Ei sillä ettei niilläkin tosin lähtisi.

E: superstratokin voisi kyllä olla kova :)
Pnctocn
26.10.2006 22:56:37
mjyysikoide.njiet
hmv
26.10.2006 23:06:09
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/160/vp.phtml

tai sitten joku muu standard sarjan ESP

Nyt täytyy kyllä ihmetellä että mikä helvetti tossa maksaa?
HHHHWWWWAAAA, Miksi minä en muista?!
Jormaz
26.10.2006 23:12:40

Eihän se oo edes kallis.
Miees...
lärviapina
26.10.2006 23:31:39

halapaa ku hammastahna:P....onhan se sentään aito ESP, eli laatutyötä ;)
se on semmonen homma ettei oo minkäänlainen homma
Joees
26.10.2006 23:51:03
halapaa ku hammastahna:P....onhan se sentään aito ESP, eli laatutyötä ;)

Tosi halpaa. Tolla rahalla mä ostaisin jotain ihan muuta kuin tuon.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
lärviapina
27.10.2006 00:06:08
Tosi halpaa. Tolla rahalla mä ostaisin jotain ihan muuta kuin tuon.

sie saat ostaa:)
se on semmonen homma ettei oo minkäänlainen homma
Nacher
27.10.2006 00:29:40
Ibanezin JEM nyt vain on itselleni paras superstrato/tilukitara, johon olen koskenut, joten vähän nihkeää pudottaa se pelistä vain siksi, että se on Vain signature. Itselleni muutenkin nämä Ibanezin signaturemallit muodostavat jonkinlaisen poikkeuksen signaturekitaroiden säännöstä. Siinä missä ne yleensä tuntuvat vain tavalta rahastaaa artistin nimellä ja näyttää "hei tääkin tyyppi soittaa tällä kitaralla", niin Ibanezilla nuo signaturemallit ovat oikeasti ihan omanlaisiaan malleja, ja vieläpä hemmetin hyviä sellaisia. Myöskin laatu sitä tasoa, etten ainakaan itse tuntisi maksavani kovin paljoa "nimilisää", jota signaturekitaroihin yleensä liittyy.

Ainakin kokeilemani JEMit ovat olleet ihan vertailukelpoisia esim saman hintaluokan ESP:ihin, omaan mieleeni parempiakin.
Twinkle
27.10.2006 00:36:39

sanottiinhan tuossa joku aika sitten että muun muassa nuo blingblingit nostaa hintaa paljon. Onhan tuossa mahonkirunko, luusatula, asiallisen mikit, eeben otelauta sekä neck-through.

Samaan hintaan (yhdeltä toiselta pajalta amerikasta) ei saa kuin vasta puolet erästä setneck-klassikkomallia, josta on muuten täälläkin keskusteltu paljolti ja ennen kaikkea sen hinnasta.
hmv
27.10.2006 01:26:21
sanottiinhan tuossa joku aika sitten että muun muassa nuo blingblingit nostaa hintaa paljon. Onhan tuossa mahonkirunko, luusatula, asiallisen mikit, eeben otelauta sekä neck-through.

Samaan hintaan (yhdeltä toiselta pajalta amerikasta) ei saa kuin vasta puolet erästä setneck-klassikkomallia, josta on muuten täälläkin keskusteltu paljolti ja ennen kaikkea sen hinnasta.

Mutta eikös kyseiseltä amerikanpajalta saa tuonkin viperin esikuvamallia halvemmalla? Tietty tossa on 2 nauhaa enemmän ja emg-setti. Ja ihan set-neck tuossa näyttäis olevan.
Jormaz
27.10.2006 01:31:52
Mutta eikös kyseiseltä amerikanpajalta saa tuonkin viperin esikuvamallia halvemmalla? Tietty tossa on 2 nauhaa enemmän ja emg-setti. Ja ihan set-neck tuossa näyttäis olevan.

Ja G on ruusupuulla ilman reunalistoja.
Miees...
hmv
27.10.2006 01:37:23
Ja G on ruusupuulla ilman reunalistoja.

Tämänhän siitä saa kun alkaa pätemään ilman tietoja.

Takkia hakemaan...
Jormaz
27.10.2006 01:39:30
Eiku onhan siinä G:ssä listat. Perhana.
Miees...
Twinkle
27.10.2006 01:44:50

EMG-setti on joo hyvä olla olemassa. SG standardi toisiaan on 1200 euroa, joten esikuva on tosiaan halvempi.

ESP:n sivut muuten kertoo viperin olevan set-thru -rakenteella, eclipset on set-neck ja horizonit on neck-through. Tuollainen set-thru meni sekaisin neck-throughn kanssa. Nyt tosin joku valistunut voisi kertoa, mikä helvetti on set-thru kun en sellaisesta ole koskaan kuullut?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)