Aihe: Monipuolinen putkinuppi hakusessa..
1 2
tommi_899
20.10.2006 21:40:43

vh100r, tästä lähtee... hmm.. voisimpa sanoa että melkein mitä vain. todella hyvä vahvistin! suosittelen putkienlämmöllä :)
Kitarasankari
21.10.2006 00:47:28
vh100r, tästä lähtee... hmm.. voisimpa sanoa että melkein mitä vain. todella hyvä vahvistin! suosittelen putkienlämmöllä :)

kyl tuosta vh100ärrästä on itellekin jäänyt hyvin myönteinen kuva ja luulisi riittävän monipuolisuudessaan ja varmaan säröosasto meikämannen tarpeisiin riittää. Harmi vaan ku ei oikein Tampereella sellaista pääse testimään missään...
Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn...
Dareon
21.10.2006 01:00:41
Marshall Silver Jubilee kannattaa testata. Laittelen parit + ja - asiat.

+ Marshall
+ Massasta poikkeava marsu ulkonäön perusteella
+ tehojen puolituskytkin (no okei se on pentodi- / triodikytkin)
+ Mahtavat soundit

- Jaettu EQ

Eipä siinä oikeen sitten muuta...
Horst Nussbaum -klub #3 - Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä.
oiva tumpeloinen
21.10.2006 01:09:20
Marshall Silver Jubilee kannattaa testata. Laittelen parit + ja - asiat.

+ Marshall
+ Massasta poikkeava marsu ulkonäön perusteella
+ tehojen puolituskytkin (no okei se on pentodi- / triodikytkin)
+ Mahtavat soundit

- Jaettu EQ

Eipä siinä oikeen sitten muuta...

Onkos noi kolme ensimmäistä nyt niinkään mainitsemisen arvoisia juttuja? Tai jos ne on ne jutut, niin onko kaksi viimeistä mainitsemisen arvoisia silloin?
Kitarasankari
21.10.2006 01:45:33
nniii. Enpä usko että tuo silver jubilee paljoo enempää antaa ku jmp ja luulen että jmp tekee sen vielä paremmin mitä marsut yleensä...olipas hölömösti sanottu :) Kun kerran marsulinjalta poikkeen niin en varmaan sit marsuu osta toista. Omat eq:t per kanava ois kyl herkkuu.
Dareon
21.10.2006 01:51:29
Onkos noi kolme ensimmäistä nyt niinkään mainitsemisen arvoisia juttuja? Tai jos ne on ne jutut, niin onko kaksi viimeistä mainitsemisen arvoisia silloin?

No joo ilmaisen mielipiteitäni huonosti, mutta what's done is done.

Uusi yritys:

Perus marsusoundit löytyy tietenkin
Helkkarin hyvät cleanit marsuksi (jotkin tahot kehuneet parhaiksi marshall cleaneiksi jopa)
Lead kanavaa kuvailisin "Marshall boostattuna overdrivella" (käyttäytyy erilailla tosin koska diodeja jotka soundia clippaavat ajetaan putkilla, ja koska boosteri on periatteessa etuasteessa itsessään)

Eli soundipaletti on laaja, mutta ns. catch on sitten siinä että jaettu EQ tarkoittaa että et saa pelkällä kanavanvaihdolla vaihdettua parhaista cleaneistä hienoimpiin leadeihin, hyvään kompromissiin tosin pääsee kyllä.

Eipä mulla muuta.
Horst Nussbaum -klub #3 - Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä.
tommi_899
21.10.2006 08:48:24

kyl tuosta vh100ärrästä on itellekin jäänyt hyvin myönteinen kuva ja luulisi riittävän monipuolisuudessaan ja varmaan säröosasto meikämannen tarpeisiin riittää. Harmi vaan ku ei oikein Tampereella sellaista pääse testimään missään...

no kyllä varmasti riittää, puhtaat on kanssa mainiot!
Juustonaksu
21.10.2006 10:36:38
no kyllä varmasti riittää, puhtaat on kanssa mainiot!

Olihan VHR ihan passeli, mutta meikälle jäi niistä hi-gain soundeista turhan huono kuva. Ohuet ja ponnettomat, sirisevät ja liian tiheät. Mutta särömautkin ovat yksilöllisiä. :) Brittisoundi ei ole kaikkien unelma.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
pekurides
21.10.2006 13:07:49

nniii. Enpä usko että tuo silver jubilee paljoo enempää antaa ku jmp ja luulen että jmp tekee sen vielä paremmin mitä marsut yleensä...olipas hölömösti sanottu :) Kun kerran marsulinjalta poikkeen niin en varmaan sit marsuu osta toista. Omat eq:t per kanava ois kyl herkkuu.

Juu, minulla oli jubilee monta vuotta ja ei siin oikeestaa ollu ku yksi saundi ja särön määrää pysty hiukan määrää, muista sävynsäädöistä eip oikeestaa tapahtunu juuri mitään ihmeellistä:)

silloin ei kyllä kauheesti tullu cleaniä käytettyä.....hmmm.

Voisimpa tähän sitten heittä Framus cobran joka on aivan eri planeetalta jubileehen verrattuna.
Löytyy ne puhutut Rectomurinat,marsutyylinen crunckanava ja kelpo cleanit.

Saundi todellapaljon lämpimämpi ja löytyy mielestäni semmoista erikoista märkää"putkilätinää" varsinkin demppauksessa mitä en ole monessa vehkeessä löytänyt.(älkää vaan kysykö mitä se on ,pitää kuulla itse:)

Mutta se mikä on "monipuolista" niin siinä oikeesti gain vaikuttaa myös särön luonteeseen eikä pelkästään määrään, elikäs gaini pienentämällä recto rupeaa muistuttamaan jotain fendertyylistä vehkettä tai jotain sinnepäin...

Lisäksi löytyy kaikille kolmelle kanavalle oma eq, etuasteen volume ja kaksi erillistä päätesteen mastervolumea joita voi vaihdella pedaalilla + crunch ja lead kanaville eq notch kytkin millä saat skuupatumman saundin.(oma suosikki)

Ollut yleensä metallivahvistimen maineessa mutta mielestäni löytyy ihan kivasti rouheutta pikkuroso ja ac/dc osastolla+ dynaamikas cleani ja säröpurkeilla saa kivoja sävyjä myös.

Miinuksena uutena hiukan sirinäsaundi elikäs trebleä ja presenceä joutuupi urakalla pienentää,mutta korjaantuu kun viskaa ne tehdas eh.putket vittuun nostaa biakset ylös.(35ma) vakiona naurettavat n. 22ma!!!

Mulla JJ KT77 päätteessä ja perskeles kun hönkii, sekä pistin yhden ecc81 etustuubin ecc83 tilalle efektiluupin bufferille ni pehmeni mukavasti.

Kyllähän tuo räyhänuppi on.....mutta... itsekin yllätyin.
Tunteella päin vittua.
Socialite
21.10.2006 13:46:23
Kitarasankari my friend.
Olen itsekin samasta syystä taas hieman etsiskelemässä uutta nuppia tai miksei comboakin, joka täyttäisi kaikki saunditarpeeni. Voi olla ettei sellaista olekaan mutta oman mielenkiinnon kohteena ovat:

Hughess & Kettner Trilogy
Carvin Legasy
Engl Classic 50
Mesa/Boogie Lonestar

Mesa maksaa yllättäen puolet enemmän mita nuo muut mutta jos se toimittaa kaiken minkä lupaa niin kai se on myytävä toinen munuainen tai jotain...

V100r on kyllä hyvä rokkikone mutta omaan makuun lead soundeiltaan liian treblekäs/ middlekäs ja ohut. Cleani puolestaan melko kovan kuuloinen. Ainaskin stratolla ja V30 täytteisellä kaapilla... Rokkiriffit kyllä kuulosti aikas hyvältä Laneylla.
Yhteenvetona: ei jokapaikan höyläxi.
tommi_899
21.10.2006 17:14:27 (muokattu 21.10.2006 17:18:49)

mun Vh:sta ei kyllä sitten millään saa ohuttasoundia, pikemminkin se on jopa liian paksu välillä. Millä volumella olette sitä kokeilleet?

Voin pitää teille näytöksen Vh;n soundeista jos jaksatte tänne tulla :p. se on kyllä ihan jokapaikanhöylä
JuSu
21.10.2006 17:17:58
mun vh ei kyllä millään kuulosta ohuelta.. hassua hassua

Putkilla ja varsinkin kaapilla voipi kovasti ohjailla soundia... Engl Screamer -nuppi kuulosti V30:llä ohuelta ja ponnettomalta, Greenbackeilla soundi oli taas jotain ihan muuta...

Kitarasankarille vinkiksi, että torilla kaupitellaan Laney TT50H -nuppia. Ominaisuuksia löytyy, soundista en osaa sanoa. Mielenkiintoiset speksit kuitenkin.

Jusu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
tommi_899
21.10.2006 17:19:51

Putkilla ja varsinkin kaapilla voipi kovasti ohjailla soundia... Engl Screamer -nuppi kuulosti V30:llä ohuelta ja ponnettomalta, Greenbackeilla soundi oli taas jotain ihan muuta...

Totta, totta.. mulla ei ole ensimmäistäkään alkuperäistä putkea enää paikallaan. En ole sellaisilla koskaan soittanutkaan.
Socialite
21.10.2006 17:25:22 (muokattu 21.10.2006 17:25:39)
Totta, totta.. mulla ei ole ensimmäistäkään alkuperäistä putkea enää paikallaan. En ole sellaisilla koskaan soittanutkaan.

Kyseinen VH100r oli kyllä sovtekkia täynnä + ne v30:t, olis kyllä hauska kokeilla greenbackeilla ja hyvillä putkilla.
Ehkäpä se siitä tasoittuisi se saundi.
Täytynee kokeilla joskus uudestaan mutta ekan testin perusteella ei ole ainakaan minun jokapaikan höylä. Varsinkin kun se painaa ihan helvetisti... ;)
LaXu
21.10.2006 17:31:59
Kitarasankari my friend.
Olen itsekin samasta syystä taas hieman etsiskelemässä uutta nuppia tai miksei comboakin, joka täyttäisi kaikki saunditarpeeni. Voi olla ettei sellaista olekaan mutta oman mielenkiinnon kohteena ovat:

Hughess & Kettner Trilogy
Carvin Legasy
Engl Classic 50
Mesa/Boogie Lonestar

Mesa maksaa yllättäen puolet enemmän mita nuo muut mutta jos se toimittaa kaiken minkä lupaa niin kai se on myytävä toinen munuainen tai jotain...

ENGL Classicia en suosittelisi. Mielestäni siinä oli jotenkin mitäänsanomaton soundi. Ei varsinaisesti huono, mutta ei mitään uskomattomia elämyksiä antavakaan. Mesa Lone Star Classicista (Specialia en ole kokeillut) sen sijaan tykkäsin kuin hullu puurosta soundin puolesta. Toimi mielestäni myöskin todella hyvin pienellä volalla, niin puhtailla kuin säröilläkin. Tuohan ei ole siis mikään hevivahvari, mutta ei myöskään pelkkä blueskone kuten sitä on mainostettu. Sain ihan hyvin wanhempaan heviin sopivia soundeja siitä irti. Kitarasankari Andy Timmons soittaa LS Classicilla nykyään ja tuntuu toimivan hänen musaansa oivallisesti. Youtubesta löytyy pari huonolaatuista klippiä.

Kuitenkin huomasin Lone Starissa monia juttuja joista en tykännyt:
- Reverbin kontrollit takapaneelissa
- Liian pienet miniswitchit - vaikea nähdä niiden asentoa
- Potikat aika ahtaasti aseteltu, tuntui osuvan näpit kotelon reunaan vähän väliä, eikä mulla ole edes mitään hirveitä lapioita.
- Tuntui olevan bassoa vähän turhankin paljon, en saanut siitä oikein sellaisia kirkkaita soundeja irti.

Soundi oli mielestäni kuitenkin erinomainen ja melkein olin jo ostamassa moista kunnes päätin tilata tuon Diezel Einstein combon, joka tulee (en ole siitä vielä mitään maksanut, maksu toimitettaessa nääs) selvästi halvemmaksi kuin Mesa. Se, miltä se kuulostaa tuohon verrattuna on vielä auki, koska yli 7 kuukauden odottelun ja väännön jälkeen en ole vieläkään vahvaria nähnyt. Perkele.

V100r on kyllä hyvä rokkikone mutta omaan makuun lead soundeiltaan liian treblekäs/ middlekäs ja ohut. Cleani puolestaan melko kovan kuuloinen. Ainaskin stratolla ja V30 täytteisellä kaapilla... Rokkiriffit kyllä kuulosti aikas hyvältä Laneylla.
Yhteenvetona: ei jokapaikan höyläxi.

Allekirjoitan mitä sanoit VH100R:sta, se on hyvin samanlainen kuin Marsut siinä mielessä, että se ei kuulosta parhaimmalta kuin vasta kunnolla luukutettuna. Silloin onkin oikein hyvältä kuulostava vaffari.
Socialite
21.10.2006 17:43:54
ENGL Classicia en suosittelisi. Mielestäni siinä oli jotenkin mitäänsanomaton soundi.

Ok. Pidetään mielessä...

Tuohan (mesa) ei ole siis mikään hevivahvari

Tiedän, enkä sellaista ole etsimässäkään.

Kitarasankari Andy Timmons soittaa LS Classicilla nykyään ja tuntuu toimivan hänen musaansa oivallisesti.

Totta!
Netistä ladatussa bootleg-taltioinnissa saundit kuulostaa aivan timanttiselta vaikka clipin äänenlaatu ei olekaan studiotasoa...
Lavalla siis koreilee LoneStar Classic.

Täytyy tässä lähiaikoina matkustaa helsinkiin kokeilemaan ameriikan ihmelaitosta.
Paljonko muuten pyytävät Levytukussa?
Guitar bargains myy laitetta hintaan 2008e tai jotain sinne päin...
tommi_899
21.10.2006 18:03:56

Kyseinen VH100r oli kyllä sovtekkia täynnä + ne v30:t, olis kyllä hauska kokeilla greenbackeilla ja hyvillä putkilla.
Ehkäpä se siitä tasoittuisi se saundi.
Täytynee kokeilla joskus uudestaan mutta ekan testin perusteella ei ole ainakaan minun jokapaikan höylä. Varsinkin kun se painaa ihan helvetisti... ;)

mulla on tuolla sekasin Tung-solia, svetlanaa, JJ:tä ja elektro harmonixia ja soundi on kyllä niin hyvä kun vaan voi olla :) kotivolumeilla ei tosiaan kyllä tällä kannatta soittaa.

niin ja kaapissa mulla V30 + G12heritage
Swan
21.10.2006 18:23:31
Orangen Rockereita onkin ehdoteltu jo, mutta AD30TC kannattaa ehdottomasti katsastaa kanssa. Kaksi toisistaan täysin riippumatonta kanavaa omilla gain- ja EQ-säädöillään. Säröä riittää kasariheviin asti, mutta gain täysilläkin vehje on mahdollista puhdistaa täysin volapotikan käännöksellä. Taannoin luukuttaessani ihastuin niin paljon, että ainut syy, miksi en jo omista nuppiversiota siitä, on efektiliuupin puute.
Kitarasankari
21.10.2006 20:03:14

Kitarasankarille vinkiksi, että torilla kaupitellaan Laney TT50H -nuppia. Ominaisuuksia löytyy, soundista en osaa sanoa. Mielenkiintoiset speksit kuitenkin.

Jusu

joo, tuo nuppi kyllä vaikuttaa varsin monipuoliselta ja olisi kiva päästä testailemaan. Myös ainakin mesan lonestar ja ehkäpä stiletto voisi olla testaamisen arvoisia. Pakko varmaan kääntää kelkka kohti Helsinkiä ja lähteä testikierrokselle joku viikonloppu kun täällä Tampereella on loppupeleissä hyvin suppea valikoima musaliikkeissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)