Aihe: Japanista Tokaita? 1 2 | |
---|---|
![]() 18.10.2006 18:47:05 | |
Ne pahvilaatikot mitä noiden lähettämiseen käytetään ovat tukevia ja lisäksi sisällä on paljon pehmusteita. Vielä kun kielet ovat löysättynä, ei edes G* kloonien lavatkaan ole alttiina katkeamiselle. P.S. Kannattaa katsastaa myös Edwards by ESP jos Japanista aikoo tilata Hywä puhe... Mistä BlueNote olet kitarasi tilaillut? Yksityisiltä vai joltakin liikkeiltä? ...sekä että | |
![]() 18.10.2006 20:57:27 (muokattu 18.10.2006 20:58:28) | |
Jos tokai kiinnostaa nii voisit tosiaan ottaa sellaisen merkin kuten Edwards hankintaan. Edwards on ESP:n jonkinlainen tytäryhtiö. Eli ESP valvonnasssa rakennetaan. Itse tilasin Edwradsin japanista. Kitara oli hallussani noin 1,5viikkoa tilauksen jälkeen. Kitara oli pakattu gigbägiin joka oli Gibsonin pahvilaatikon sisään paketoitu.:) Lisä infoa löytyy lähettäjän kotisivuilta: www.katanaguitars.com | |
![]() 18.10.2006 21:27:26 (muokattu 18.10.2006 21:28:29) | |
Kannattaa silti hankkia samalla kova laukku vaikka sitten käytetty jos vain mahdollista ja varmistaa kitaran saapuminen ehjänä. Mukavampihan se on täälläkin kuljettaa ja säilyttää laukussa kuin pahvilaatikossa. : ) "Paul Stanley: Live To Win - 10/10" | |
![]() 19.10.2006 01:34:12 | |
Yleensä toi rahti on siinä 100 euron paikkeilla. Ja verot sun muut on noin 22 % siitä kokonaishinnasta. Joten jos siellä kitara maksaa 450 e niin kokonaishinnaksi tulee noin 670 e. Musamaailmassa sama päälle 1000. Kyllä se 330 e aika iso raha on. Ja ne kitarat on kyllä aika hyvin pakattu kun ne lähetetään. Eihän ne tehtaaltakaan liikkeeseen tule laukussa. Ja mitä tuohon muista liikkeestä tinkimiseen tulee niin musamaailma on ainoa kauppa mikä Tokaita myy ja tuo maahan. Ei niillä ole tarvetta tinkimiseen koska jos haluat tokain niin sun on pakko ostaa se musamaailmasta niiden sanelemalla hinnalla. 550e x 0,26 + 550e = n. 700e kun katsos kun alveja maksetaan myös rahdista. Siispä, jos 1000e luutun saat esim. HML TV-Sävelestä tinkimällä n. 800e niin en lähtisi sokkona tilailemaan ties mitä sattuu japseista asti. Etenkin jos on joku vastaava tapaus kuin Benillä että on kaularauta irti. Siinä lähettelet sitten japseihin takaisin? Musamaailmasta suoraan ei onnistu tuo tinkiminen, mutta kokeileppa muista liikkeistä. Katsos kun vähittäismyyjät eivät maksa samoja hintoja tuotteista kuin kuluttajat. Kuten sanoin, itse maksoin n. 950e LTD EC-1000 kitarasta huomattavasti vähemmän kun ostin sen paikallisesta, vaikka MM onkin ainoa ESP:n ja LTD:n maahantuoja. These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! | |
![]() 19.10.2006 01:36:31 (muokattu 19.10.2006 01:36:45) | |
Siispä, jos 1000e luutun saat esim. HML TV-Sävelestä tinkimällä n. 800e jaa tevarissa saisi about 20 prossaa pois? eipä ole tullut tuota ihmettä nähtyä. | |
![]() 19.10.2006 10:24:52 (muokattu 19.10.2006 10:26:19) | |
jaa tevarissa saisi about 20 prossaa pois? eipä ole tullut tuota ihmettä nähtyä. Saako alennuksen jos mainitsee bonecrusher-nimen? Taidan tulla neuvottelemaan tulevat ostokseni TV-säveleen! : ) Japanista kannattaa ostaa luotettavilta myyjiltä, jotka tsekkaavat kitaran läpi ennenkuin lähettävät sen, varsinkin jos ostaa käytettyä. "Paul Stanley: Live To Win - 10/10" | |
![]() 19.10.2006 13:58:31 | |
jaa tevarissa saisi about 20 prossaa pois? eipä ole tullut tuota ihmettä nähtyä. Prosenteista en tiedä, mutta kyllä sieltä saa Tokain luuttuja neuvoteltua itselleen halvemmalla kuin Musamaailmasta, jonka alennukset ovat luokkaa 0-5 euroa. Itse olen ollut niin pitkään asiakkaana Tevarissa, että meikäläiselle löytyy special price aina kun jotain ostaa. Pitää osata tingata ja neuvotella hinnasta, sekä tietysti siitä on apua, että on tehnyt pitkään kauppaa saman putiikin kanssa. Pointtina siis se, että kannattaa kysästä Tokai-tarjousta Kehä ykösen ulkopuolelta, eli landelta :) These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! | |
![]() 19.10.2006 16:00:23 | |
Kerran osuin oikeaan paikkaa oikeaan aikaan ja sain n. 300 € alennusta Love Rockista. Uusi liike aukesi ja oli avajaistarjouksena. Uskon että tälläkin hetkellä kyseisessa liikkeessä hinnoista pystytään neuvottelemaan. Musamaailmassa olen kerran käynyt enkä aio toista kertaa mennä. | |
![]() 19.10.2006 16:17:07 (muokattu 19.10.2006 16:19:26) | |
No eikö se yleensä ole niin että maahantuojalta saa kaikista edullisemmin kun ei mene välikäsien kautta. Kyllä on. sanokaa joku suomalainen liike, joka tokaita myisi ja edullisemmin? 1. Kysy kitaran X "viimeistä hintaa" Musamaailmasta 2. Soita ihan mihin tahansa suomalaiseen musiikkikauppaan ja kerro Musamaailman tarjous 3. Kysy mihin hintaan kyseinen pulju myy saman kitaran (jonka he joutuvat Musamaailmasta tilaamaan) 4. Huomaa, että Musamaailma on kallein Tässä karkea esimerkki mistä tämä johtuu (käyttäen kitaraa jonka ovh Musamaailmassa on 950€) 1. Musamaailma tilaa kitaran tehtaalta ja maksaa siitä 400€ 2. Musamaailma myy kitaran johonkin puljuun myytäväksi ja saa siitä 700€ 3. Pulju myy kitaraa hintaan 1000€ mutta voi myydä kitaran vaikka hintaan 800€ kun hyvin tingit 4. Musamaailmalle ei ole paskankaan merkitystä paljonko pulju kitarasta pyytää, kunhan pulju on tyytyväinen ja tilaa kitaroita Musamaailmasta uudestaankin. Musamaailma saa 300€ helppoa ja nopeata rahaa + kauppa käy ympäri Suomea Miksi sitten Musamaailma ei itse anna alennusta hinnoista? Pidetään mielessä että Musamaailmalla on suomessa vain yksi liike joka sijaitsee Helsingissä. Sillä ei saa myytyä kitaroita ympäri suomea. Ei lappalaispoika jaksa hakea kitaraa helsingistä vaan ostaa jonkun Ibanezin jos Tokaita ei saa lähempää. Silloin Musamaailma menettää rahaa. Jos lappalaispoika ostaa Tokain jostain Rovaniemen puljusta niin Musamaailma saa rahaa. Lisäksi kaikki pienet huoltotyöt ja takuuasiat hoidetaan puljussa eikä Musamaailman tarvitse liata käsiään ja käyttää aikaa muuhun kuin myymiseen joka tuottaa rahaa. Musamaailma mieluummin myy puljuille kuin kuluttajille koska se on nopeaa ja kaupanjälkeistä häsläystä on paljon vähemmän. Nykyisellä järjestelyllä Musamaailma yksinkertaisesti saa markkinoitua ja myytyä maahantuomiansa tuotteita kattavimmalla alueella ja se tuo rahaa enemmän kuin muut järjestelyt. Nieleminen ei tuottanut ongelmia. -KooAa
K100#2 | |
![]() 19.10.2006 18:06:26 | |
Prosenteista en tiedä, mutta kyllä sieltä saa Tokain luuttuja neuvoteltua itselleen halvemmalla kuin Musamaailmasta, jonka alennukset ovat luokkaa 0-5 euroa. Itse olen ollut niin pitkään asiakkaana Tevarissa, että meikäläiselle löytyy special price aina kun jotain ostaa. Pitää osata tingata ja neuvotella hinnasta, sekä tietysti siitä on apua, että on tehnyt pitkään kauppaa saman putiikin kanssa. kyllä siellä nuo alennukset aika tiukassa on. Kyllä minäkin siellä olen asioinut pitkään ja kyllä niillä aika special pricet on kaikessa. Varmasti niiltä tinkaa helpommin kuin musamaailmassa mutta pieneksi ne alennukset on jäänyt. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)