Jungleman 16.10.2006 23:44:21 | |
---|
Seuraavaksi Jaguaari meikällekkin! Candy Applena tai valkoisena. No niin, järkipuhetta! Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Jungleman 16.10.2006 23:49:56 | |
---|
aijaa... jagstangissa oli taas vaiheenkääntökytkimet niin siitä aattelin että olisivatko apinoitu tuosta. Vai olenkohan ymmärtänyt jagstangin väärin kanssa sitten. Oikeassa olet 'Stangin suhteen. Sen kytkentä on kuitenkin suoraan Mustangista repäisty, ei Jaguarista. Jaguariin on toki erittäin helppo modata kaikenlaisia eri kytkentöjä. Jos "Bass Cut" tai "Strangle Switch" ei ole se oma juttu, sen voi korvata vaikka juuri vaiheenkäännöllä. Olen myös nähnyt sarjaan-/rinnanmodin (normaali-Jaguarin off-asento - molemmat mikit pois päältä - vaihtuu sarjaankytkennäksi). Kiinnostava vaihtoehto sekin. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Feggy 17.10.2006 09:01:40 (muokattu 17.10.2006 09:25:59) | |
---|
Juu juu, Jungleman tietenkin. Tänään pamahti postista pakettikortti. Guitarpartsresource oli lähettänyt postia.. kaksi kappaletta Fender Jaguar Vintage Reissue -mikkiä Ameriikasta. Paketti sisälsi myös mintunvihreän tarvikepleksin. Onneksi olkoon! Mulla oli Jaggessa pitkään Seymour Duncanin hot-mikki, kun muka ei tarpeeksi höökää lähtenyt. Taannoin vaihdoin alkuperäisen vuoden 1963 mikin takaisin tallaan ja jessus, miten ikinä olinkaan sen pois ottanut! Akustiikkatekijöitä, nykyisessä treenikämpässä mikä tahansa kitara vaan kuulostaa paremmalta kuin silloisessa kiviluolassa. Kytkimet vaan prakailee, pitänee viedä huoltoon. Ps. Nätit on kaverukset, kyllä sun kelpaa! Inspiroidun niin, että piti tehdä omakuvaan samanlainen. Digikameran puutteessa tosin jäljestä tuli tarkoitettua daidellisempaa kun kännykameran värejä ei voi parhaalla tahdollakaan sanoa realistisiksi. Tuonnemapana parempaa... |
Captain Farrell 17.10.2006 15:35:42 | |
---|
Sainpas aikaiseksi. Omakuvista löytyy kuva sisaruksista vierekkäin. Offtopic: Onko toi "webe" sun laudassa true bypass -loopperi? Kerropas vähän sen toiminnasta. Vai löytyykö jostain päin nettiä infoa? Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest. |
Jungleman 17.10.2006 16:01:40 | |
---|
Kytkimet vaan prakailee, pitänee viedä huoltoon. Auts. Nuo alkuperäiset kytkimet voi ehkä saada herätettyä henkiin, mutta välttämättä ei. Itse vaihdoin oman bändini baritonikitaristi/basistin '63 Bass VI -luuttuun yhden samanlaisen liukukytkimen joka oli mennyt täysin kappaleiksi. Kannattaa investoida Switchcraftin numikoihin, hinta taisi olla n. 5 € Millbrookilla. Halvempia je heppoisempia löytyy myös, mutta eivät kestä käytössä. Ps. Nätit on kaverukset, kyllä sun kelpaa! Inspiroidun niin, että piti tehdä omakuvaan samanlainen. Huomattavasti psykedeelisempi taustamatto sinulla ;-) Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Jungleman 17.10.2006 16:45:23 | |
---|
Offtopic: Onko toi "webe" sun laudassa true bypass -loopperi? Kerropas vähän sen toiminnasta. Vai löytyykö jostain päin nettiä infoa? Hyvin arvattu. Kyseessä on Wobo ProgLooper, 4-looppinen, ohjelmoitava, releohjattu TBP-loopperi. 6 ohjelmoitavaa kytkintä, lisäksi Control Out -jakki vaikkapa vahvistimen kanavanvaihtoon (jos sellaisia hapatuksia harrastelee :-). Vehje on erittäin näppärä, pienikokoinen ja monipuolinen. Jokaisen kytkimen (1-6) taakse voidaan ohjelmoida haluttu yhdistelmä loopeista sekä Control Out -toiminto. Jokaisen loopin toimintamoodi on myös valittavissa: kytkimen takana oleva soundiyhdistelmä joko korvaa edellisen tai summautuu siihen. Firma sijaitsee Puolassa, asiakaspalvelu on erittäin nopeaa ja ystävällistä. Hinta Suomeen toimitettuna jää reippaasti alle puoleen vastaavantyyppisten Suomesta saatavien loopperien hinnoista (Carl Martin Combinator, GigRig). Suosittelen. http://www.true-bypass-loopers.com/ Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Captain Farrell 17.10.2006 16:52:43 | |
---|
Kyseessä on Wobo ProgLooper, 4-looppinen, ohjelmoitava, releohjattu TBP-loopperi. Oho! Kuulostaapa houkuttelevalta. Mä olen jo pidempään metsästänyt moista laitetta, mutta kaarlomarttiinit ja kumppanit on liian hintavia. Jokohan nyt löytyis sopiva. Kiitoksia hyvästä linkistä. Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest. |
juici 17.10.2006 18:19:01 | |
---|
Iskipä sitten Jaguar GAS. Fender VI:kin kelpais. Olisiko ihmiskunta nyt onnellisempi, jos nuori Hitler olisi äänittänyt pari gramofonilevyllistä kansanlauluja ja tehnyt sitten haulikolla "cobainit"? -Martti Ripaoja, Sunnuntaisuomalainen 10.9.2006 |
Feggy 17.10.2006 18:57:12 | |
---|
Auts. Nuo alkuperäiset kytkimet voi ehkä saada herätettyä henkiin, mutta välttämättä ei. Itse vaihdoin oman bändini baritonikitaristi/basistin '63 Bass VI -luuttuun yhden samanlaisen liukukytkimen joka oli mennyt täysin kappaleiksi. Kannattaa investoida Switchcraftin numikoihin, hinta taisi olla n. 5 € Millbrookilla. Halvempia je heppoisempia löytyy myös, mutta eivät kestä käytössä. Kiitän. Käytän kuitenkin ensin pajalla, jos keksivät jotain taikatemppuja. Mieluusti ei uusia osia tuohon antiikkiesineeseen vaihtaisi. Noi on periaatteessa kunnossa, mutta kosketushäikkää on. Huomattavasti psykedeelisempi taustamatto sinulla ;-) Venäläistä laatutyötä :) |
Jungleman 19.10.2006 18:18:26 | |
---|
Iskipä sitten Jaguar GAS. Fender VI:kin kelpais. Tämän jälkeen (viimeistään) kaikki inhoavat minua... mutta siis, on minulla Kutonenkin - tosin vain lainassa, toistaiseksi. Yritän kovasti puhua järkeä ystävälleni joka omistaa kolme Bass VI:ta: "Et sä hei OIKEESTI tarvi niitä kaikkii, myy mulle yks, jookosta joo, joohan?" Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |