Gypsy 28.09.2006 14:34:05 | |
---|
Eli mikäs tää käytännössä sitten on? Siinä yhistetään suojahila anodiin vastuksen kautta. Kattele vaikka Marshall Jubileen kytkiksiä, niissä toi on vakiona. Löytyykö perusvaffareista tälläi pentodi vakiona:) ja sen sais muuteltua triodille:)? Löytyy ja onnistuu. "Itseasiassa.. ei täälläkään juuri kenelläkään ole allekirjoitusta. Minusta tuntuu, että ne on vaan niille jotka haluaa päteä *hymiö*" -Mr.Nightcap |
okabass 28.09.2006 15:59:15 | |
---|
Yksi tehonpuolituskytkin on n.s. pentodi/triodi-kytkin. Eli mikäs tää käytännössä sitten on? Löytyykö perusvaffareista tälläi pentodi vakiona:) ja sen sais muuteltua triodille:)? Nimittäin tuo saundin tummuminen ja pehmeneminen ei ois yhtään pahitteeksi... MOI Kyllä kaikkiin. |
okabass 28.09.2006 16:06:40 | |
---|
Mielenkiintoista! Pitääpä tutustua. Rakensin taannoin Fenderin Blues Deluxeen Sundown-vahvistimista tutun Governor-säätimen, jolla putkien hönkää vähennettiin potikalla. Onnistunut modaus, kuulosti paremmalta kuin se joku keinokuorma mitä joskus kokeilin. Eikä ollut kovin vaikea tehdä. Sundownin kytkikset (esim A-50) vaan googlesta, ja kolvi lämpeemään... :o) MOI Joo. Toihan on yhden tyyppinen mastervola. Kannatta kokeilla myös sitä katodeilla olevaa potikkaa. Tai kiinteää 150-250 Ω tehovastusta kytkimellä. |
Ocku 01.10.2006 12:23:42 | |
---|
PS:n asentaminen ei ohjeista huolimatta ole sitten helppo.... /sv Eipä taida olla. Jos PS:ää harkitsee niin on parempi että joku asiantuntija tekee itse asennuksen. Itse en tiedä kuka Suomessa olisi asentanut PS:ää (joko kitti tai boksi) jälkikäteen. Onko tietoa? |
Deranged 01.10.2006 12:51:53 | |
---|
Hanki Koch Loadbox keinokuorma jos haluat muuttumatonta soundia pienemmällä volalla. Maksaa rahaa, mutta tähän mennessä paras vaihtoehto vastaan tulleista. Power Scalingin asennus maksaa, ja sen liikutteleminen vahvarista toiseen on käytännössä mahdotonta. Ja aika turha viritys on, IMO. Ainakin Laneyn GH100TI:ssä soundi huononi Power Scalingia käytettäessä radikaalisti. Harmittaa itseänikin, ettei ole olemassa sellaisia isojen valmistajien pikkuvahvareita, joista saa saman soundin ulos kuin isommista myllyistä, efektiluuppi löytyy ja muuta kivaa. Lähes kaikki pikkupänikät on blues- ja kantrimiehille suunniteltuja, kunnon jenkki-higainia Rectifierin/5150 tyyliin et saa mistään ilman ulkoisia purkkeja. Tai sitten ne maksaa 3-4x isompitehoisen laitteen verran. Vahvistinkitin rakentaminen itse on tietysti yksi vaihtoehto, ja jos osaa, niin sitä voi halutessaan modailla kuten tahtoo paremman soundin toivossa. |
pekurides 01.10.2006 15:28:52 | |
---|
oisko vähän semmonen juttu kanssa että tuommosta recto soindia ei vaan pikkuputkilla saa aikaiseksi. ku loppujen lopuksi alan tulla siihen vaiheeseen että kaikki vaffarit on oikeastaan samanlaisia mutta päättäriputket vaikuttaa melkein eniten soindiin:) Tunteella päin vittua. |
Deranged 01.10.2006 16:22:38 | |
---|
oisko vähän semmonen juttu kanssa että tuommosta recto soindia ei vaan pikkuputkilla saa aikaiseksi. En usko, koska mulla on 6V6-tuubeilla varustettu 15W mylly himassa ja se kuulostaa aika identtiseltä 6L6 varustettuun 100W myllyyn verrattuna, siis perussoinniltaan silloin kun etuaste on ohitettu. Etuasteen voicing ja tuubikonfiguraatio vaikuttaa aika paljon, meinasin että jos sen Pittmanin kirjan hommais ja siitä kattelis jonkun kivan vaikka Bognerin tai Mesan etuasteen ja väsäilis samanlaisen päätteen kun tuossa 15W Madampissa. Vois tulla aika kivan miehekäs kone. ku loppujen lopuksi alan tulla siihen vaiheeseen että kaikki vaffarit on oikeastaan samanlaisia mutta päättäriputket vaikuttaa melkein eniten soindiin:) Näihä se on.. ;=} |
Jaqqi1991 20.12.2006 20:30:19 | |
---|
Mulla on tuollainen 6505 combo. Ajattelin vähentää siitä putkia, etuasteputketko mä siitä vedän irti? siis reunimmaiset tai 2 keskimmäistä? Saundillista eroa? Mitä muuta kannattaa muistaa tehdä/varoa? Ja voinko mä tehdä tuossa jotain väärin niin että koko vahvari menee paskaksi? |
moikki 20.12.2006 20:39:59 | |
---|
Mulla on tuollainen 6505 combo. Ajattelin vähentää siitä putkia, etuasteputketko mä siitä vedän irti? siis reunimmaiset tai 2 keskimmäistä? Saundillista eroa? Mitä muuta kannattaa muistaa tehdä/varoa? Ja voinko mä tehdä tuossa jotain väärin niin että koko vahvari menee paskaksi? Pääteasteputkista kaksi pois mutta en tiedä toimiiko ko. vahvarissa. Jees jees |
Jaqqi1991 20.12.2006 21:24:48 | |
---|
Pääteasteputkista kaksi pois mutta en tiedä toimiiko ko. vahvarissa. eihän siinä ookkaa ku 2 pääteputkea :S Mistä sen tietää toimiiko tässä vahvarissa? joku kokeillut? |
moikki 20.12.2006 21:25:55 | |
---|
eihän siinä ookkaa ku 2 pääteputkea :S Mistä sen tietää toimiiko tässä vahvarissa? joku kokeillut? No sitten et voi niitä vähentää jos niitä kerta on kaksi. Jees jees |