Aihe: Jack&Danny miinukset?
1 2 3 4 5
Freewheeler
02.10.2006 09:55:13
Nyt kun mikit oli irti, niin kaulaliitos oli hyvä, kauttaaltaan tiukka ja mikitysaltaat etc. sorvattu kohtuu siististi. Ei mitään paikkailun jälkiä tms.

Tutkitko samalla millaiset mikit J&D:ssä ovat? Ovatko vahatut ja muutenkin hyvänlaatuiset? Irrotitko kuoret, mitä alta paljastui? Ainakin soundi kuulostaa hyvältä näytteissäsi.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
J.Hollström
02.10.2006 10:17:47
Jack&Danny = Harley Benton.
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
Freewheeler
02.10.2006 10:28:16
Ai on vai? Minkä takia täällä sitten dissataan Harley Bentonia ja hypetetään Jack&Dannya?
Lonesome
02.10.2006 10:46:24
Kokemusta on parista Jaskan ja Dänin kitaralaukuista. Suorakaiteenmuotoinen stratolle on aivan asiallinen perus case. Ei tietenkään ammattilaistasoa, mutta ei huono, imo.

Les Paulillle tehty muotolaukku sen sijaan on vähän epäilyttävä. Toisaalta niin väljä, että kitaran body heiluu edestakaisin, mutta yhtäältä niin tiukka, että talla tuntuu porautuvan kannesta läpi. Kaulan ja bodyn tuki on myös heikkoa. Ainakin Epin Les Paulilla...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett/Foghat
weelie
02.10.2006 11:00:26 (muokattu 02.10.2006 11:01:17)
Jack&Danny = Harley Benton.

No johan nyt on. Turhan päiväiset provot voisi jättää väliin, ja jos on faktaa, niin voi selventää.

Mulla on kiinalainen tele, joka mielestäni on mainio, vaikkei täydellinen olekaan. Se, että sen merkki on Richwood, ei oikeastaan mulle kerro mitään. Oletan tietysti että J&D ja vaikka Benton, on samoista tehtaista ja samalla laatutasolla tehtyjä, mutta mulla ei ainakaan mitään todisteita ole. Kiinalaisia tietysti on viime laskujen mukaan kohtsilleen pari biljardia, että kai niitä tehtaitakin. Ja laatu tietysti riippuu sopimuksesta, spekseistä, laaduntarkkailusta ja siitä kuinka paljon tekijöille maksaa, ...että jotta kyllä kiinassa erittäin hyviäkin kitaroita tehdään.

Toivoisinpa vain että J&D-malleja saisi muidenkin brändien alla (esim HB), niin voisi ehkä saada vielä halwemmalla. Itseäni eniten kutkuttaisi J&D AAG-20-malli. Kesällä kävin elämäni ensimmäisen kerran Ekenäsissä, oli lauantai... ja unohdin että Jerrys music tuolla sijaitsee. Kyllä pänni kun sunnuntaina tuon tajusin.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
J.Hollström
02.10.2006 11:03:02
No johan nyt on. Turhan päiväiset provot voisi jättää, ja jos on faktaa, niin voi selventää.

Ei ole faktaa. Ihan mutua ja jonkun tuotteen kohdalla samanlaisiin törmännyt, siitä arvaus.

http://www.jandd-guitars.com/gif/yc-jb5.jpg

Eli tommosia Harlikoita on näkynyt myös. Veikkaan että J&D on voinut toimittaa myös Harley Benton leimoilla kamaa Thomannille. Edelleen villi veikkaus. Ei kande vetää herneitä.
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
Freewheeler
02.10.2006 13:09:04
No johan nyt on. Turhan päiväiset provot voisi jättää väliin, ja jos on faktaa, niin voi selventää.

Mulla on kiinalainen tele, joka mielestäni on mainio, vaikkei täydellinen olekaan. Se, että sen merkki on Richwood, ei oikeastaan mulle kerro mitään. Oletan tietysti että J&D ja vaikka Benton, on samoista tehtaista ja samalla laatutasolla tehtyjä, mutta mulla ei ainakaan mitään todisteita ole. Kiinalaisia tietysti on viime laskujen mukaan kohtsilleen pari biljardia, että kai niitä tehtaitakin. Ja laatu tietysti riippuu sopimuksesta, spekseistä, laaduntarkkailusta ja siitä kuinka paljon tekijöille maksaa, ...että jotta kyllä kiinassa erittäin hyviäkin kitaroita tehdään.

Toivoisinpa vain että J&D-malleja saisi muidenkin brändien alla (esim HB), niin voisi ehkä saada vielä halwemmalla. Itseäni eniten kutkuttaisi J&D AAG-20-malli. Kesällä kävin elämäni ensimmäisen kerran Ekenäsissä, oli lauantai... ja unohdin että Jerrys music tuolla sijaitsee. Kyllä pänni kun sunnuntaina tuon tajusin.

Ville, mulle tulee keskiviikkona J&D LS-5 Les Paul, kommentoin sitten kun olen sen säätänyt ja koeskulannut. Ihan sokkonahan mä sen tilasin, mutta odotan positiivista yllätystä. Josko se hoitaisi Les Paul -tontin huushollissani paremmin kuin Epi LP ;-)
fox
02.10.2006 13:20:58

Ei ole faktaa. Ihan mutua ja jonkun tuotteen kohdalla samanlaisiin törmännyt, siitä arvaus.
Ei kande vetää herneitä.

Juu, ei todellakaan. Kas kun ei oikein vakiintuneitten merkkien kokoonpanija/valmistajatehtaita saa selvitettyä, ellei myyjä/brändin omistaja kerro. On ollu aina pikku ongelma tuo itämaan tehtaitten kanssa, ja jos vaikka Japanista saiskin tietoa, ei nää uudemmat akselilla Kiina-Taiwan-Filippiinit-Intia taas ollenkaan "avaudu".. Täytyy vaan todeta kuin ulkomaan-foorumeillakin että "apparently made in xx factory..."
Taas toisaalta, lieneekö ihan sillä tavalla merkitystä..kun ostotilanteessa ei pystyne sitä valmistajatehdasta määräämään, valmistuttaja/brändin omistaja/maahantuoja on sen batchin kitaroita siitä tehtaasta ostanut, mikä sattui vuorossa tai paremminkin, tarjouskilpailun voittaja olemaan.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
darrell
02.10.2006 15:32:01
Tutkitko samalla millaiset mikit J&D:ssä ovat? Ovatko vahatut ja muutenkin hyvänlaatuiset? Irrotitko kuoret, mitä alta paljastui? Ainakin soundi kuulostaa hyvältä näytteissäsi.

Mikit on nimettömät, vahattu suht kevyesti, mutta muuten aivan siistin näköiset. En tunne mikkejä sen tarkemmin, joten vaikea sanoa laadusta sen kummempaa, kuin mitä ääninäytteissä oli.
Ukko
02.10.2006 16:04:41

Eli tommosia Harlikoita on näkynyt myös. Veikkaan että J&D on voinut toimittaa myös Harley Benton leimoilla kamaa Thomannille. Edelleen villi veikkaus. Ei kande vetää herneitä.

Sillä tuskin on väliä vaikka kitara olisi tehty marsissa ja lavassa olisi logo, esim. Bong Hum, kunhan soitin on toimiva.
darrell
02.10.2006 17:17:07
Sillä tuskin on väliä vaikka kitara olisi tehty marsissa ja lavassa olisi logo, esim. Bong Hum, kunhan soitin on toimiva.

Taivaan tosi, mutta lavassa on hyvä olla oikea logo (ja oikeaana aikakautena), kun suunnittelee kamppeen myyntiä ...
Ukko
02.10.2006 18:33:30

Taivaan tosi, mutta lavassa on hyvä olla oikea logo (ja oikeaana aikakautena), kun suunnittelee kamppeen myyntiä ...

Jos omistaa hyvän kepin niin miksi myydä sitä ?
darrell
02.10.2006 18:55:36
Jos omistaa hyvän kepin niin miksi myydä sitä ?

En tiedä, mutta tuntuu nettitoreilla (m.net, eBay, ...) vilske käyvän, vaikka kaikki myytävät kitarat ovat järjestään hyvin soivia loistoyksilöitä ...
Ylläri
02.10.2006 20:17:36
http://www.jandd-guitars.com/gif/yc-jb5.jpg

Varmaan viittaat MUUun, -kö? Elikkäs tosiaankin, minulta löytyy Jukin esimerkin kuvassa esiintyyvä basso Harley Benton-merkkisenä. Olen siihen muuten erittäin tyytyväinen, mutta eniveis: on erittäin todennäköistä että jotkin Bentonit tulevat samalta tehtaalta kuin J&D.

Itse uskon että Harley Benton ei ole mikään yksittäinen "tehdas", vaan ainoastaan paperibrändi, joka ostaa eri valmistajilta kitaroita ym. soittimia omalla leimalla varustettuna, aina sieltä mistä halvimmalla saa. Em. basso ostettiin nähtävästi J&D:ltä (tai mikä Cheng Yung sen tehtaan nimi nyt olikin, Taiwanissa näytti sijaitsevan), stratot ehkä jostain toisesta lafkasta, lespat kolmannesta...

Bentonista poiketen J&D:llä näyttäisi ainakin nettisivujen mukaan olevan ihan oma tuotantolaitos tai paremminkin J&D on tämän tehtaan oma brändi. Johtuuko J&D-tuotteiden (oletettu) parempi laatu siitä, tiedä häntä.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
fox
02.10.2006 20:26:57

Itse uskon että Harley Benton ei ole mikään yksittäinen "tehdas", vaan ainoastaan paperibrändi, joka ostaa eri valmistajilta kitaroita ym. soittimia omalla leimalla varustettuna, aina sieltä mistä halvimmalla saa. Em. basso ostettiin nähtävästi J&D:ltä (tai mikä Cheng Yung sen tehtaan nimi nyt olikin, Taiwanissa näytti sijaitsevan), stratot ehkä jostain toisesta lafkasta, lespat kolmannesta...

Vaikkapa tuolta: http://www.aofafactory.com/aboutus.asp
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
palani
02.10.2006 21:04:39
Terve, mulle on tulossa tuolta MusicStoresta tuollainen LC5. Tuo tulee UPS:llä ja maksu suoritetaan kuskille. No päivä on tiedossa mutta ilmoittavatko mitään kellon aikaa, vai pitääkö passissa olla koko työpäivän. Mitä tekevät jos kotona ei olekkaan kukaan, vievätkö lähipostiin. Onko kokemuksia tästä? Pitää heittää kepistä kokemuksia kanssa tänne kunhan pääsee tutustumaan.
Jo 30 vuotta elektoniikkaa putkista transistoreihin ja taas putkiin !!
Freewheeler
02.10.2006 22:03:35
Terve, mulle on tulossa tuolta MusicStoresta tuollainen LC5. Tuo tulee UPS:llä ja maksu suoritetaan kuskille. No päivä on tiedossa mutta ilmoittavatko mitään kellon aikaa, vai pitääkö passissa olla koko työpäivän. Mitä tekevät jos kotona ei olekkaan kukaan, vievätkö lähipostiin. Onko kokemuksia tästä? Pitää heittää kepistä kokemuksia kanssa tänne kunhan pääsee tutustumaan.

Eivät ilmoita tulostansa. Helsingin alueella toimitukset välillä 12-16. Ei auta kuin kytätä kuriirin tuloa... Mulle tulee LS5 huomenna, iltapäiväjännitystä!
69
02.10.2006 22:41:45

Eivät ilmoita tulostansa. Helsingin alueella toimitukset välillä 12-16. Ei auta kuin kytätä kuriirin tuloa... Mulle tulee LS5 huomenna, iltapäiväjännitystä!

Minulle ne viimeksi soittivat ja kyselivät miten olisin kotona. Kun ei saatu sovittua mitään tarkempaa ajankohtaa, niin kävin itse noutamassa kamat lähimmältä UPSin varastolta. Näin siis Turussa.

Itsellekin ollut kohta kuukauden tulossa sieltä tuo LS5, (mutta tilauksessa on myös muuta jota heillä ei varastossa ollut, kun lähettävät kaikki kerralla) saa nähdä mikä sieltä tulee kun se joskus saapuu.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
Me olemme Varissuo ja te olette maa. Levypainatusta
darrell
02.10.2006 23:24:30 (muokattu 02.10.2006 23:27:13)

Mulle tuli viikossa. Kun en voinut venailla UPSin poikaa, niin tiedustelin asiaa UPSin neuvonnasta.
=>
Jos maksaa luottokortilla, niin UPSin kanssa on mahdollista tehdä ja jättää valtakirja ilman vastaanottajaa. Tällöin kitara jätetään esim. naapurille, autotalliin, tai mihin haluat sen valtakirjassa jätettävän. Valtakirjassa tulee tietty näkyä seurantanumerot etc. yksilöivät datat. Valtakirja käy kuittauksesta.
palani
03.10.2006 04:40:25
Kiitti tiedoista. Täytyy järjestää joku passiin iltapäiväksi. Tuossahan oli tullut mulle kirjoitusvirhe, J&D LS-5 tuo kitara oli. Olisi muuten UPS seurantalomake asiallinen jos siitä ilmenisi edes muutaman tunnin tarkkuudella kellonaika nyt on aika hehtaari ilmoitus. Your package is on time with a scheduled delivery date of 03/10/2006.
Jo 30 vuotta elektoniikkaa putkista transistoreihin ja taas putkiin !!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)