Aihe: Tremol-No .. vallankumouksellinen tallanblokkaaja
1 2 3
Puoskari
22.09.2006 18:09:53
Paremmin kuin viidellä jousella?
Musiikki on perseestä.
jpentti
29.09.2006 20:27:46
Mitenkäs jpentti, kun olet moisen asentanut...tuliko paketin mukana se lyhyempi ruuvi, jonka setä tuossa asennusvideossa vaihtoi?

Kyseinen ruuvi on mukana hilujen joukossa.
JuSu
10.10.2006 15:55:20 (muokattu 10.10.2006 15:55:53)
Täytyy tuollainen saada heti-kaikki-mulle-tänne-nyt.

Eilen tuli postia... Reilu viikko kesti ameriikan maalta koto-Suomeen.

En ole ehtinyt tuota vielä asentaa, joten käyttökokemusta ei toistaiseksi ole.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Tomi_R
10.10.2006 16:38:54

Kyseisen systeemin kehittäjä on vakiopostaaja sevenstring.org sivustolla.

Siellä tuli sitten seurattua silmä kovana tuotteen kehitystä. Oli siellä porukka, ja "keksijä", innoissaan kun hän sai jonkun tekemään niitä sarjatuotantona.

Itselläni ei ole enää kelluvatallaista kitaraa, mutta jos olisi, niin hankkisin melko varmasti tuon.
Werde
14.02.2007 17:37:36
Vempain lähti tulemaan Thomannilta. Aika hintavahan se on, mutta säästyy silti (enemmän kuin) kahden kitaran roudaamiselta treenikselle.

Mites tuo on JuSu käytössä toiminut, onko se niin jämäkkä miltä näyttää?
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
phf
14.02.2007 18:19:27
http://www.amfisound.fi/amfisound_g … ria/spotlight/silverized/fellow.jpg

entäs tuo sitten? tremstopper. onko se uusi keksintö? näyttää aika vaivattomalta kuin nuo muut ja sama tehtävä ja toimii.
Werde
14.02.2007 19:18:24
nuo muut ja sama tehtävä ja toimii.

Näyttää todella rumalta, ja vaatii asennuksen kitaran kanteen. Muutenkin todella epämääräinen systeemi kiristettävään ruuviin verrattuna.
Prkl
14.02.2007 19:35:06

entäs tuo sitten? tremstopper. onko se uusi keksintö? näyttää aika vaivattomalta kuin nuo muut ja sama tehtävä ja toimii.

Varsin hauskan näköinen. Eipä ole aikaisemmin tullut tuollaistakaan vastaan. Eiköhän tuossakin oo jonkinnäköinen hienosäätö, luulis..
phf
14.02.2007 20:09:25
kuvassa näkyy kans tossa ala E kielen kohalla nuppi mistä vetää ja sillon vire menee D:hen. Aika kätevä. Ja silloin käytetään tota tremstopperia. Siis kun on dropped d-tuning
Xizor
15.02.2007 09:55:22
Vempain lähti tulemaan Thomannilta. Aika hintavahan se on, mutta säästyy silti (enemmän kuin) kahden kitaran roudaamiselta treenikselle.

Muakin on kiinnostanut tuo vempain jo pidemmän aikaa...pistäppä sitten kommenttia kun olet saanut tuon asennettua, että onko lupausten veroinen laite. =)
The difference between genius and stupidity is that genius has limits.
JuSu
15.02.2007 10:12:05
Mites tuo on JuSu käytössä toiminut, onko se niin jämäkkä miltä näyttää?

Mä en saanut tuota vehjettä toimimaan kunnolla (Ibanez RG620 QM, Edge -talla) ollenkaan. Kampea käytellessä talla ei palautunut, vaan kitara jäi aina ylä- tai alavireeseen riippuen veivauksen suunnasta.

Aika kauan jaksoin tuota säätää, mutta ei onnistunut. Ongelmakohta saattoi olla tallablockin kiinnityksessä, sitä en saanut jämäkäksi millään. Tai sitten en vaan osaa.

Myin pois ja tilasin Göldo Backboxeja pari kappaletta. Tämä toimii oivasti kelluvatallaisessa Charvelissa. Ibaneziin en ole vielä tuota asentanut, mutta kunhan ehdin...

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Werde
15.02.2007 11:51:40
Mä en saanut tuota vehjettä toimimaan kunnolla (Ibanez RG620 QM, Edge -talla) ollenkaan. Kampea käytellessä talla ei palautunut, vaan kitara jäi aina ylä- tai alavireeseen riippuen veivauksen suunnasta.

Toivottavasti yhteensopivuus Schallerin kanssa on parempi. Vähän silti alkoi pelottaa että onko tuosta mihinkään.. raportoin kun raportoitavaa tulee.
JuSu
15.02.2007 12:13:26
Toivottavasti yhteensopivuus Schallerin kanssa on parempi. Vähän silti alkoi pelottaa että onko tuosta mihinkään.. raportoin kun raportoitavaa tulee.

Ei kantsi etukäteen murehtia. Nimimerkki Oiva Tumpeloinen oli saanut Tremol-No:n toimimaan ihan hyvin omassa Ibanezissaan.

Eli varmaan en vaan osannut. Ehkä. Kenties.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
losli
15.02.2007 13:19:40
Tuossa on kait oltava takapaneli aina auki jos tuollaista meinaa käyttää? Mitä jos jää paita tai nahka väliin? Ei palaa vire ennalleen. :-)
jpentti
15.02.2007 13:25:40
Hyvin on toiminut mullakin ilman vireongelmia, vaikka kampea käytänkin ahkerasti. Vempele on kiinni Jackson KE2:ssa ja OFR on tallana.
Werde
15.02.2007 14:22:45
Tuossa on kait oltava takapaneli aina auki jos tuollaista meinaa käyttää? Mitä jos jää paita tai nahka väliin? Ei palaa vire ennalleen. :-)

No sehän nyt on auki floikkakitaroissa aina muutenkin :)
Heze
15.02.2007 15:00:15
Myin pois ja tilasin Göldo Backboxeja pari kappaletta. Tämä toimii oivasti kelluvatallaisessa Charvelissa.

Göldo Backbox?
Toimintaperiaate näyttää kuvissa samalta kuin Hipshotin Tremsetterissä.
Taitaa olla kohtuu helppo asentaa? Alkoi kiinnostamaan, koska hinta näyttää
olevan aika tavalla tremsetteriä järkevämmällä tasolla.
..uijui voi että..
oiva tumpeloinen
15.02.2007 15:58:21 (muokattu 15.02.2007 16:07:39)
Hyvin on toiminut mullakin ilman vireongelmia, vaikka kampea käytänkin ahkerasti. Vempele on kiinni Jackson KE2:ssa ja OFR on tallana.

Juup. Mä tuossa huomasin asentaessa noita, että sen saaminen vakaaksi vaatii säätämistä jonkin aikaa. Se pitää saada istumaan aika tarkkaan kohdilleen, tai siinä tapahtuu tuota JuSun kuvaamaa ongelmaa. Ihmettelin sitä hetken itsekin, kun toisessa kitarassa ei ollut mitään ongelmia, mutta toiseen asentaessa ei meinannut millään palata talla kohdilleen. Säätämällä sekin ongelma sitten korjaantui. Mistä päästään seuraavaan ongelmaan.. Kun asennatte niitä Tremol-No -hässälöitä kitaroihinne, niin poikkaiskaa asennuksen jälkeen ne muovitappien päät. Ne kun tuppaa kunnon pommissa ottamaan kiinni runkoon, ja sen jälkeen se koura ei taaskaan ole kohdallaan.........mun pitäis tässä joku kaunis päivä vähän taas toisessa kitarassa sitä säätää (pitäisi laittaa tosin muutenkin se talla osiin, niin ehkä sitten syssymmällä). Muutenkaan tuo ei näytä mua paljoakaan haittaavan, kun huomasin tuon kanssa pelleillessä, että mä teen melkeinpä aina automaattisesti kammella vastaliikkeen kampeamisen perään (olisko opittu tapa jollain ritsalla aikoinaan).

Itse tuo Tremol-No:sta voisi mielestäni olla pikkaisen jämäkämpi noiden ruuvien suhteen. Kokonaisuudessa kuitenkin kiva lelu, tosin toisesta ajattelin mahdollisesti jossain välissä luopua (ei ole kahdelle paljoakaan käyttöä).

E: Pitipä vielä sanoa, että koviin vireenvaihtoihin tuo ei ole välttämättä paras kapistus. Jonkin Drop-D -vireen sillä voi vielä vetää (jos siis normivire on E), mutta ei siitä pidemmän päälle hyvä ratkaisu tule. Ei senkään takia, ettei tuo hoitaisi hommaa, vaan sen takia, että säädöt menee poskelleen ja sama kielisetti ei kuitenkaan molempiin vireisiin toimi. Näin ainakin omasta kokemuksesta......

E2: Tuleepa paljon editointeja, mutta tulkoon. Jos sillä meinaa kuitenkin vaihtaa virettä lennosta enemmänkin, niin suositan lukitsemaan koko tallan sillä. Jos meinaa yrittää sitä vain dive-moodissa, niin ei välttämättä vire pidä. Varsinkaan, jos päästää tallan vähänkin kovemmin vapaaksi siihen yhteen ruuviin. Kolmella ruuvilla kiinnitettynä (siis kaikilla) se kyllä pitää session ihan tarpeeksi hyvin.
Werde
15.02.2007 16:25:08 (muokattu 15.02.2007 16:28:58)
Göldo Backbox?
Toimintaperiaate näyttää kuvissa samalta kuin Hipshotin Tremsetterissä.

Tremsetter stabiloi kahteen suuntaan, tuo vain yhteen.

Tuleepa paljon editointeja, mutta tulkoon. Jos sillä meinaa kuitenkin vaihtaa virettä lennosta enemmänkin, niin suositan lukitsemaan koko tallan sillä. Jos meinaa yrittää sitä vain dive-moodissa, niin ei välttämättä vire pidä.

Tarkoitus on asentaa tuo nopeaa droppaamista varten, jolloin lukitsen koko vermeen.
teukka
27.02.2007 11:20:14
No onkos tuo nyt sitten siis sellainen että tallan saa luotettavasti lukittua ja tarvittaessa jos haluaa vähän kikkailla niin saa vapautettua?
Virettä ei ole tarkoitus vaihdella.
How fat can you be and still play guitar?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)