superfly 19.09.2006 22:54:00 | |
---|
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
saastara 19.09.2006 22:57:01 | |
---|
Mä en tiedä onko mulla silmissä vikaa mutta ihan niin kuin tuossa vehkeessä olisi Thomannin mukaan 12 kanavaa :) Samaa omatkin silmät väittää.. Voi olla melkoinen footswitchi. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
elbowski 19.09.2006 22:59:18 (muokattu 19.09.2006 23:05:00) | |
---|
Mä en tiedä onko mulla silmissä vikaa mutta ihan niin kuin tuossa vehkeessä olisi Thomannin mukaan 12 kanavaa :) Niin, jo ilman tätä eriävää infoa on jo tarpeeksi epäselvää. Perkule, onko niitä kanavia nyt yksi, kaksi, vai kaksitoista? :) E. 12" elementti on vissiin melkoisen tärkeä bändisoitossa? E2. Ja mistä saa Ashdown Peacemakereita (40 wattisia)? |
Aki 20.09.2006 02:45:46 | |
---|
onko niitä kanavia nyt yksi, kaksi, vai kaksitoista? :)Niitä on kaksi. Toi on ihan ookoosoundinen peli, semmoinen vähän pehmeämpi. E. 12" elementti on vissiin melkoisen tärkeä bändisoitossa?Kyllä se vähän niin taitaa olla. Makuasioita toki, joillekin piisaa jopa 1x10". 2x10" ja sitä enemmät on toki aivan käypiä bändinkin ääreen. E2. Ja mistä saa Ashdown Peacemakereita (40 wattisia)?Niitä ei taida saada enään mistään. www.ebay.de. "Every being in the universe knows right from wrong, Mark."
-Prot, 2001 |
käsi 20.09.2006 09:48:22 | |
---|
Juu, tsekkailin vahvistimet Valve Standard ja Blues Custom Valve Standard oli ainakin erittäin huokea hinnaltaan, mutta: 15 wattia? Riittääkö se bändisoittoon siten että saa vielä kliiniäkin saundia ulos? E. Ohhoh, menipä tuon Blues Customin hinta saksanmaalla reippaasti yli budjetin. Unohtakaamme siis se. E2. Yhdys sana virhe itse olen soitellut tuolla epin valve juniorilla (5w) treeneissä. tosin rumpali kiskoo sähkörummuilla joten volumet ovat sen kautta aika maltilliset. ja usko pois niin eipä tarvinnut pitää volumea edes puolivälissä ja hyvin pärjäsi. keikalla vedin marshallin 30w putkikombolla, ja volat oli alle puolivälin. yleisö kiitteli hyvistä soundeista. joten uskoisin tuon 15 wattia riittävän jos ette ihan stanan lujaa soita Turhaa sitä kiirehtii kun on paskat jo housuissa |
kimurantti1 20.09.2006 16:58:50 | |
---|
Niitä ei taida saada enään mistään. Mitäs hemmettiä? Menivät sitten kaikkein käyttökelpoisimman teholuokan lopettamaan.. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
elbowski 20.09.2006 19:59:03 | |
---|
Minulle tarjottiin Dynacord Eminent I:tä. Millasta saundia irtoaa? |
Artist 20.09.2006 20:15:17 (muokattu 20.09.2006 20:17:47) | |
---|
Minulle tarjottiin Dynacord Eminent I:tä. Millasta saundia irtoaa? En siitä tiedä, mutta Dynacord Tweniä yhdessä vaiheessa vähän katselin itse, ja ainakin ääniklipin perusteella olisi ollut aika Fender tyyppinen peli, muistaakseni vielä 6L6 päätteellä. Dynacordit on hyviä ja edullisia, tod.näk laadukkaampia ja paremmin rakennettuja kuin uudet vastaavan hintaluokan laitteet. Edit: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=124982 Tuon kyseisen Twenin clipin olen kuullut, ja olin myös melkein aikeissa laitteen ostaa. Ja jos budjetti ei olisi enempään taipunut, olisin tuon ostanut. En kyllä tiedä onko sitä mitä olet hakemassa, kun aloitusviestissä puhut kahdesta kanavasta ja säröistä ynnä muista... "Don't push me, cos I'm close to the edge" |
elbowski 20.09.2006 20:22:40 | |
---|
En kyllä tiedä onko sitä mitä olet hakemassa, kun aloitusviestissä puhut kahdesta kanavasta ja säröistä ynnä muista... Myyjän mukaan nelikanavainen vintage-peli tuo Eminent I. |
Artist 20.09.2006 20:25:13 (muokattu 20.09.2006 20:31:59) | |
---|
Myyjän mukaan nelikanavainen vintage-peli tuo Eminent I. Jeah, se voi ollakin, mutta viittasin tuolla tuohon mainitsemaani Tweniin. Siistin näköinen laite ainakin tuo Eminent...näköjään EL34 pääte, joten british henkeä pitäisi oleman. Voi olla ihan hyväkin, kannattaa tosin mahdollisuuksien mukaan testata, että on kunnossa ja sopii sun soundimieltymyksiin. Ja että on edullinen. http://www.albertkreuzer.com/eminent.htm Edit: Kaksi mikrofoni ja kaksi instrumentti inputtia, ehkäpä siinä se neljä kanavaa sitten... "Don't push me, cos I'm close to the edge" |
elbowski 25.09.2006 21:50:33 (muokattu 25.09.2006 21:52:22) | |
---|
Noniin, nostetaan. Nyt on vaihtoehdot rajattu kolmeen vaihtoehtoon, jotka ovat: *Pärärärärärärärärärärärä* Marshall JTM60 (15" elementillä) - 500 € (Käytetty) Peavey ValveKing 112 - 450 € (Uusi) Fender Hot Rod Deluxe - 550€ (Käytetty) Mikä on paras viitoittamaani musiikkityyliin ja vaatimuksiin? Lähinnä nyt kiinnostaisi kokemukset yllämainitusta Marshallista, sillä haulla en siitä kovinkaan paljoa juttua löytynyt. Onko sen kliinissä havaittavissa edes sinne päin samanlaista heleyttä Fenderin kanssa? Vain ValveKingiä on mahdollisuus testata. Neuvokaa, olen hukassa. |
Aki 26.09.2006 01:23:42 | |
---|
Lähinnä nyt kiinnostaisi kokemukset yllämainitusta Marshallista, sillä haulla en siitä kovinkaan paljoa juttua löytynyt. Onko sen kliinissä havaittavissa edes sinne päin samanlaista heleyttä Fenderin kanssa? Ei ole. Noi JTM:t olis ollu hehkeitä laitteita, mutta niitten soundista puuttuu jotain aika paljon. Mun makuun. HR Deluxe saattaa olla aika piikikkään kuuloinen, myös säröillä. Oikeastaan etenkin säröllä. Elementin vaihto ja modaus toki jeesivät. Sokkona en ostaisi mitään vahvistinta, suosittelee kuka tahansa. Jos testattu ValveKing "kelpaa", olisi ehdottomasti fiksuinta mennä sillä. Silläkin riskillä että aina miettisi "mitä jos". Sekin on parempi kuin laatikollinen paskaa. "Every being in the universe knows right from wrong, Mark."
-Prot, 2001 |
käsi 26.09.2006 05:59:13 | |
---|
itelläni on jtm30, ja kaikin puolin olen tyytyväinen siihen. soundi on mun makuun sopivan rouhea särö puolella, tosin käytän vain vahvistimen clean kanavaa tällä hetkellä ja säröt otan marshallin guvnoir pedaalista. Omaa säröä olen testaillut ja pitänyt siitä, ei ole vain ollut footswitchiä käytössä. Clean soundista pidän. Aika perus marsu cleani, eli pikkuisen rosoa on koko ajan. kannattaa tutustua tuohon jtm60seen jos sulla vaan on mahdollista tutustua. 15" elementti on vaan itselleni aika arvoitus että miten hyvin toimii kitaroinnissa. Peavey olisi ehkä kakkosena listassa. Olen testannut pikaisesti tuota. ihan ok, en osaa siitä mitään sanoa sen kummemmin. fenkusta ei taasen mitään tietoa, mutta itselläni on kaameita kokemuksia fenderin vahvistimista niin siksi olen todella skeptinen niiden suhteen Turhaa sitä kiirehtii kun on paskat jo housuissa |
Muuki 26.09.2006 06:04:15 | |
---|
Fender Hot Rod Deluxe - 550€ (Käytetty) Mää tykkäsin tuosta ite ainakin ihan pirusti. Melkeen voisit yrittää tinkasta vielä pyöreeseen 500 euroon. Europe on maailman paras bändi. |
elbowski 26.09.2006 15:52:46 (muokattu 26.09.2006 15:56:35) | |
---|
Juu, JTM60 meni ohi suun, mutta Harmony Centralin arvioita lukeneena havaitsin että melko monella oli juuri tuo 15" elementillä varustettu vahvistin kosahtanut melko nopeasti. ValveKing ja HotRod siis mukana. ValveKing kyllä on loistava vahvistin, ja halpakin, mutta Fenderin kliineissä vain on sitä jotain. Kehukaa VK:ta lisää! :) |
Mustikkamuffinssi 26.09.2006 17:04:34 | |
---|
Juu, JTM60 meni ohi suun, mutta Harmony Centralin arvioita lukeneena havaitsin että melko monella oli juuri tuo 15" elementillä varustettu vahvistin kosahtanut melko nopeasti. ValveKing ja HotRod siis mukana. ValveKing kyllä on loistava vahvistin, ja halpakin, mutta Fenderin kliineissä vain on sitä jotain. Kehukaa VK:ta lisää! :) Kelpaako jos haukkuu Hot Rodia? "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
Fonisoul_ 26.09.2006 17:06:12 | |
---|
ValveKing ja HotRod siis mukana. ValveKing kyllä on loistava vahvistin, ja halpakin, mutta Fenderin kliineissä vain on sitä jotain. Hotrodin kliineihin mäkin ihastuin. Kertakaikkiaan vaan kuulostaa hyvälle. =) |
elbowski 26.09.2006 18:59:05 | |
---|
Kelpaako jos haukkuu Hot Rodia? Kelpaa! Vakuuttakaa minua vain ostamaan se VK, niin rahaa säästyy :) |
Aki 27.09.2006 01:06:18 | |
---|
HR Deluxe on modaamattomana yleensä tosi pistävän kuuloinen, ei sitä Fendermäistä smoothia oikein. Säröt nyt on sitä fuzz-osastoa, ja toimii säröpedaalien kanssa vähän totutusta poiketen. ValveKingistä sain tosi upeat ja heleät cleanit, ja hurjan maukkaat rosot ja leadit. Vaikka Fenderin puhdas soundi on lähellä omaa sydäntäni, HR Deluxesta en sitä saa, ValveKingilläkin pääsen lähemmäksi totuutta. Notta siinä sulle haukkua ja kehua. :o) "Every being in the universe knows right from wrong, Mark."
-Prot, 2001 |
Mustikkamuffinssi 27.09.2006 11:15:12 | |
---|
HR Deluxe on modaamattomana yleensä tosi pistävän kuuloinen, ei sitä Fendermäistä smoothia oikein. Säröt nyt on sitä fuzz-osastoa, ja toimii säröpedaalien kanssa vähän totutusta poiketen. ValveKingistä sain tosi upeat ja heleät cleanit, ja hurjan maukkaat rosot ja leadit. Vaikka Fenderin puhdas soundi on lähellä omaa sydäntäni, HR Deluxesta en sitä saa, ValveKingilläkin pääsen lähemmäksi totuutta. Notta siinä sulle haukkua ja kehua. :o) No Aki sanoikin tuosta HR:sta sen mitä minunkin piti sanoa. Valve Kingistä ei kokemusta sen sijaan ole. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |