Ziggy Bubba 19.09.2006 21:41:01 | |
---|
Meshuggah on muistaakseni ainakin vetänyt useammallekin levylle kitarat ihan Podista. Aika murakalta soundaa heilläkin.. Mulla on ollu molemmat otsikon vehkeet (GT8 & XT Live) ja Line 6 vie selkeän voiton nauhoituskäytössä, eteenkin raskaammassa väännössä. Bossin siristelyä en jaksanut kauaa kuunnella, vaihtoon lähti (onneksi sain omat pois). Puhtaissa oli yritystä, mutta nekin olivat kauttaaltaan jotenkin muovisia. Efektipuolella Boss on ehdottomasti monipuolisempi ja ehkä muutenkin parempi. Podillakin hoitaa kyllä myös hommat hyvin. Ja kuka tarvitsee kaikkia niitä hila-vitkuttimia mitä GT8:ssa on kylkiäisinä? Aika lelumaisen jännä peli kuitenkin, ei siitä mihinkään pääse :) Podilla olen tässä jo ties kuinka pitkään kotisoittelussa pärjännyt. Bad Monkeyn kera tuosta saa vielä enemmän sitä "putkimaista" soundia irti. Kiteytettynä: Line 6 on vahvistinten digitaalisessa mallintamisessa kilpailijoitaan useamman harppauksen edellä. www.mikseri.net/sigkk My musique |
Werihukka 19.09.2006 22:59:01 | |
---|
Meshuggah on muistaakseni ainakin vetänyt useammallekin levylle kitarat ihan Podista. Aika murakalta soundaa heilläkin.. Mulla on ollu molemmat otsikon vehkeet (GT8 & XT Live) ja Line 6 vie selkeän voiton nauhoituskäytössä, eteenkin raskaammassa väännössä. Bossin siristelyä en jaksanut kauaa kuunnella, vaihtoon lähti (onneksi sain omat pois). Puhtaissa oli yritystä, mutta nekin olivat kauttaaltaan jotenkin muovisia. Efektipuolella Boss on ehdottomasti monipuolisempi ja ehkä muutenkin parempi. Podillakin hoitaa kyllä myös hommat hyvin. Ja kuka tarvitsee kaikkia niitä hila-vitkuttimia mitä GT8:ssa on kylkiäisinä? Aika lelumaisen jännä peli kuitenkin, ei siitä mihinkään pääse :) Podilla olen tässä jo ties kuinka pitkään kotisoittelussa pärjännyt. Bad Monkeyn kera tuosta saa vielä enemmän sitä "putkimaista" soundia irti. Kiteytettynä: Line 6 on vahvistinten digitaalisessa mallintamisessa kilpailijoitaan useamman harppauksen edellä. Aijai kun teki pahaa lukea :( Minusta taas Podin soundit on kaikki omalla tavalla muovisia ja podimaisesti värittyneitä... No toisaalta boss ja line6 on ihan toisenlaisia toisiinsa nähden. Mullakin meni gt-8:sin kanssa melkein täys vuosi että sain siitä parhaat irti. Vaatii todella paljon aikaa väännellä niiden soundien kanssa. Sitten olen kuullut että podista saa lähes aina hyvän soundin mättöön, mutta ei se soundi nyt sitten niin hyvä minusta ainakaan ole. Jotenkin vaan minulle tuntui tuo Boss paljon elävämmältä soundeiltaan ja podi kuulosti siltä kun kaikki ois mikitetty pahvilaatikossa. http://www.30sos.com/extras/gt8.mp3Tuossa suurinpiirtein sellainen soundi, mitä minä käytän useimmiten. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
saastara 19.09.2006 23:22:36 | |
---|
Turha noista on väitellä kumpi on muovisempi ja kumpi vaikka mitä.. Molemmilla olen kuullut saatavan järkyttävän hyviä soundeja ja aivan kauheata roskaa.. Se riippuu vain siitä, osaako / jaksaako ruuvata. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Werihukka 19.09.2006 23:27:49 | |
---|
Turha noista on väitellä kumpi on muovisempi ja kumpi vaikka mitä.. Niin onkin.. Kunhan nyt totesin mielipiteeni. Esim monet on myynyt Bossinsa muutaman viikon kokeilun jälkeen ja niin varmaan olisin minäkin tehnyt, jos en olisi tiennyt että vehkeestä saa parempaakin soundia ulos, kunhan jaksaa ottaa selvää miten kaikki efektit ja mallinnokset vaikuttaa yhdessä vaikuttaa soundiin. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
saastara 19.09.2006 23:43:38 | |
---|
Esim monet on myynyt Bossinsa muutaman viikon kokeilun jälkeen ja niin varmaan olisin minäkin tehnyt, jos en olisi tiennyt että vehkeestä saa parempaakin soundia ulos, kunhan jaksaa ottaa selvää miten kaikki efektit ja mallinnokset vaikuttaa yhdessä vaikuttaa soundiin. Ja tuohan onkin ihan hyvä lähtökohta.. mutta kielii myös omalla kielellään siitä (koska oman kokemuspiirin mukaan tuo mainitsemasi on melko yleinen ilmiö), että Pod Xt Live on sangen helppokäyttöisempi. Vähemmällä säädöllä saa irti sen soundin mitä hakee.. Tuo Boss kun tuntuu melko äkkiä lähtemään vaihtoon mutta Xt jää. Pahus, ehkä minun olisi pitänyt sittenkin hankkia tuo GT-8.. Kun itse olen parantumaton säätäjä. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Werihukka 19.09.2006 23:49:26 (muokattu 19.09.2006 23:51:04) | |
---|
Pahus, ehkä minun olisi pitänyt sittenkin hankkia tuo GT-8.. Kun itse olen parantumaton säätäjä. :) :) Minäkin tykkään säätää... Kaikenlaista efektiä on tullut kokeiltua ihan vaan kokeilu/säätämismielessä... jopa sellon olen tuolla simuloinut ja se jopa kuulosti sellolta :D Käytin siinä slow gear efektiä, mietoja säröjä ja harmonist-efektiä, jolla sain sen loppujen lopuksi kuulostamaan mahottoman hyvältä pudottamalla yhellä oktaavilla. On se mukava harrastus tuo säätäminen :) Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Wezzer 20.09.2006 18:14:17 (muokattu 20.09.2006 18:14:33) | |
---|
Tuo on myös yksi pointti mitä olen aiemminkin paljon kuullut, että Boss tosiaan vaatii aikaa ja ruuvausta soveltuen juuri sellaisesta pitävälle. Monista muista laitteista sitten saa paljon helpommin ok-soundeja irti. Kylläpäs tämä päätös muodostuu vaikeaksi... itse kun en ole hirveän kärsivällinen säätämään laitteiden kanssa ja testailemaan eri vaihtoehtoja; mutta onhan toisaalta netissä paljon jaossa käyttäjien saavuttamia mahtisoundeja, joista voisi sitten lähteä liikkeelle. Semmoosta... www.ankkuriklubi.com |
Werihukka 20.09.2006 18:17:00 (muokattu 20.09.2006 18:21:52) | |
---|
mutta onhan toisaalta netissä paljon jaossa käyttäjien saavuttamia mahtisoundeja, joista voisi sitten lähteä liikkeelle. Bossiin saa ladattua midillä netistä saatavia patchejä. Meikä vääns kaikki ite alusta loppuun, mutta voin sanoa, että välillä meni kyllä toivo. Nyt kuitenkin pidän tuosta soundista. Uus keksintö tuolla bossilla on nyt se, että tunkasin sen efektilooppiin... kitaran oma soundi kärsi hiukan ja kompressoitui liikaa kun pistin suoraan inputtiin. Nyt soundi on kyllä aivan uskomattoman hyvä... tai ainakin minun mieleeni. Ja tatsi on paras tähän mennessä tuolla saavutettu. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
oiva tumpeloinen 20.09.2006 18:25:40 | |
---|
Pahus, ehkä minun olisi pitänyt sittenkin hankkia tuo GT-8.. Kun itse olen parantumaton säätäjä. :) Jos toi on sun ongelma, niin äkkiäkös me se korjataan. Mä tiedän useita räkki/nuppiläjiä, joita pitäisi säätää. Mukaan lukien omani, kun olen aika laiska säätämisessä..... |
Reddie 21.09.2006 04:15:35 (muokattu 21.09.2006 04:17:51) | |
---|
Itse aikoinaan vakuutuin niin paljon tosta BassPodXT Prosta että ostin sitten ihan PodXT Pronkin. Ihan yhtä helppo sekin on käyttää, kuin jokin GuitarPort. USBi vaan *ersuksiin kiinni ja näytöltä kikkailemaan, jos ei jaksa fyysisesti laitteesta näpytellä. Itse teen yleensä tosin sillä tavalla, että säädän "palaset" kohdalleen PC:ltä (mitä vahvaria, kaappia, mikkiä, efektiä haluan) ja sit rupean säätämään EQ:ta fyysisesti laitteelta. Best of both worlds... Laitteesta sain tosiaan kaiken vasta irtin ku luin manuaalista sen, että mitä vahvaria mikäkin juttu mallintaa, etc. niin sai vähän osviittaa että mihin kannattaa ruuvailla mitäkin soundia. Sitten jos toteaa, että itse ei kykene pysty, niin menee vaan www.customtone.com:iin ja taivas onkin täynnä. Suosittelen tutustumaan "Philbert"-nimisen käyttäjän toneihin. Model Packit ovat myös ehdoton lisä, ja jos koet yhtään vikaa bassottelun suuntaan niin nykyäänhän tohon XT:hen saa imettyä myös noita bassovahvareita. Ja bändejä mitkä vetää/on vetänyt livenä/studiossa Podin läpi: x Meshuggah ( http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=122325&o=0) x Apulanta x Weezer x Kilpi (HD147:n läpi, mutta samat mallinokset näissä kuitenkin on) Tossa nyt noi mitä mulla tulee mieleen. Tosin aika monessakin projektissa nykyään vedetään edes JOTAIN jonkun Podin läpi, koska A) semmonen löytyy lähes joka studiosta B) sillä voi helposti paikata just ne kohdat, mihin ei oma rauta riitä. |
Reddie 24.09.2006 06:42:48 | |
---|
Pakko muuten nostaa pikkasen.. Kävin tänää katsomassa Saran keikan Nosturissa ja siellä soi kaks Flextone III:sta suoraan linjaan ja voi HELVATA ku oli kauniin kuullosta. Eli siis kaappeja ei ollu mikitetty, vaan mentiin sieltä takapuolen linjalähdöistä. Eli kyllä kykenee ainakin liveen noilla leluilla. |
saastara 24.09.2006 11:33:17 | |
---|
Pakko muuten nostaa pikkasen.. Kävin tänää katsomassa Saran keikan Nosturissa ja siellä soi kaks Flextone III:sta suoraan linjaan ja voi HELVATA ku oli kauniin kuullosta. Eli siis kaappeja ei ollu mikitetty, vaan mentiin sieltä takapuolen linjalähdöistä. Eli kyllä kykenee ainakin liveen noilla leluilla. Tuossa on toki sekin, että kun kaikki kitarat tulevat suoraan linjasta, on lavasoundin hallitseminen todella paljon helpompaa ja miksaaja saa helpommin loihdittua hyvää settiä sieltä lavalta ulos.. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
bliikki 25.09.2006 12:57:54 | |
---|
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |