ei kyl mä kelasin hommaa customin. haluan vain parhaat osat (nyt ei siis puhuta mikeistä) lähinnä virittimet ja talla. ja flaxwoodi kyllä kiehtoo mua. riippuu tietysti hinnasta, mutta jos saan sen kahteen-kolmeen tonniin haluamillani kamoilla, niin kyllä ostan. Jos taasen ostaisin tokain tai gibsonin, niin joutuisin tekemään kompromisseja vaatikmuksieni suhteen, Kahteen-kolmeen tonniin saa kyllä customoitua sitä Tokaita tai sitten jopa orkkis Gibsoniakin niitten "parhaitten osien" suhteen. Eikä sen vaikeampaa ole virittimien vaihto niihin kuin tuohon Rautiaankaan. Ja mitä sitten kukin ymmärtää "parhailla osilla".. Mitä itse ajat takaa? Onko sinulle parhain mahdollinen kieltenpidin vintage-alumiininen? Sen saa Gibaan vaivattomasti, Tokaihin pienellä säädöllä, näet millikokoinen tuumamitoituksen sijaan on tuo kopio. Ja riittävän kallis on tuo alumiini-stop-bar. Parhaat virittimet? Onko ne esim. Grover Imperialit? Vai lukkiutuvat Gotohit/Sperzelit? Mikä sitten on paras talla? Jos tarvitset runsaasti intonaatiovaraa, tai luulet tarvitsevasi, ylivertainen on vaikka Ibanezin oma Gibraltar I eikä nykyinen kakkonenkaan huono ole siinä suhteessa. eikös nämä flaxwoodit ole kuitenkin hieman eri materiaalia, kuin pelkkää puuta? Komposiittimateriaalia ovat ne. Sitä parhautta on vaikea määritellä, enemmän se on sopivuutta sinulle. Koska et tiedä mitkä osat ovat parhaat sinulle, niin tässävaiheessa ostaisin kyllä ihan normaalin mallin. Rohkenen olla samaa mieltä täysin yllaolevan lainauksen suhteen. Saattaa olla, että jonkun mieltymykset/suositukset on kokonaan poikkeavat sitten siitä, mitä todella ajat takaa. Itse aikoinaan tein ns. "Jimmy Page-modatun" LP Standardin eräälle kaverille, ja eipä mennyt kauaakaan, kun huomasi hän, ettei ollut käyttöä ollenkaan noille kytkennöille hänellä.. Mutta toki tuli tehtyä, ja pistettyä "markat jonoon"... |
Itse diggailen Flaxwoodin kaulan tuntumasta ihan täysiä. Juuri sopiva profiili ja koko minulle. Eikä mene limaiseksi koko päivän rämpyttelyssäkään. Tosin miun kädet ei oo ihan kaikista hikisintä sorttia. Mutta soittotuntuma on kaikissa ollut ihan pirkuleen hyvä. Oon soittanut päivän jokaisella normimallilla ja yksikelaisilla varustetulla jota ei tuotantoon tullut, ja omaksi lemppariksi jäi kenties RZZ. Kunnolla klangia, enemmän puhtia kuin normi-yksikelaisissa ja enemmän erottelevuutta kuin humppareissa. Tallakin pitää vireen pirun hyvin ei-floydiksi. Rautia-mallikin on toki mainio, riippuu mitä soundia hakee. Räminään otan RZZ:n. Jos ns. heviä niin sitten humpparimalli. Päällimäisenä noissa kuitenkin on se soittomukavuus, miusta. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Testasin yhtä proto-Flaxwoodia pari päivää kotona ja vein sen kauppaan takaisin. Soundiin tuli sellainen Flaxwood-lisä, johon en ole törmännyt aikaisemmin missään kitarassa. Fyysisesti se oli erinomainen, kaulaan tottui nopeasti ja jämäkkää tekoa kaikin puolin, valitettavasti tuo soundi ei sopinut meikäläiselle. Upean näköisiäkin ovat. Suosittelen ehdottomasti jonkin Flaxwoodin kokeilua ennen tilaamista. "Paul Stanley: Live To Win - 10/10" |