McNulty 02.09.2006 15:30:25 | |
---|
Bendit oli äärettömän kikkailun takana. Mulla oli sama ongelma. En saanut niitä liukkaita luikkuja bendattua kunnolla, kun lipesivät alta. Etenkin jos oli vielä nopeahko riffi menossa ja hieman hikiset sormenpäät. Nykyään ei ole Elixireillä vastaavia ongelmia ollut. These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Guitarhell 04.09.2006 21:20:30 | |
---|
Mä ku ajattelin pistää mun seiskaan Elixirit, ni miten mun kandee tehä, ku Elixiireillä ei oo 7 sarjaa, vain 9-42 ja baritonit 12-jotain... eli kantsisko mun ostaa baritonit ja siihe yhen vai normit ja siihe yhen? ...mutta hei, nou kään duu! |
Werde 04.09.2006 21:49:46 | |
---|
Mä ku ajattelin pistää mun seiskaan Elixirit, ni miten mun kandee tehä, ku Elixiireillä ei oo 7 sarjaa, vain 9-42 ja baritonit 12-jotain... eli kantsisko mun ostaa baritonit ja siihe yhen vai normit ja siihe yhen? Osatat sen setin mitä käytät 6-kielisessä ja siihen paksun kielen päälle. Kitarapajalta saa käsittääkseni irtokieliäkin. Älä hanki Elixirin baritonisettiä normaaliskaalaiseen, se paksu punomaton tuottaa ongelmia. |
Guitarhell 05.09.2006 14:37:49 | |
---|
Osatat sen setin mitä käytät 6-kielisessä ja siihen paksun kielen päälle. Kitarapajalta saa käsittääkseni irtokieliäkin. Älä hanki Elixirin baritonisettiä normaaliskaalaiseen, se paksu punomaton tuottaa ongelmia. Ajattelin tilata Thomannista, mutta siä ei oo niitä alakieliä ...mutta hei, nou kään duu! |
Bald Anus 05.09.2006 15:47:16 | |
---|
Mä ku ajattelin pistää mun seiskaan Elixirit, ni miten mun kandee tehä, ku Elixiireillä ei oo 7 sarjaa, vain 9-42 ja baritonit 12-jotain... eli kantsisko mun ostaa baritonit ja siihe yhen vai normit ja siihe yhen? No osta siihen se 9-42 -setti ja sitten 56 irtokieleksi. "Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
Guitarhell 06.09.2006 08:47:53 | |
---|
No osta siihen se 9-42 -setti ja sitten 56 irtokieleksi. Thomannista ei saa 56 irtokielenä! ...mutta hei, nou kään duu! |
Humanoid 06.09.2006 08:53:52 (muokattu 06.09.2006 08:54:10) | |
---|
Thomannista ei saa 56 irtokielenä! Osta suomesta, hyvä mies! :) Irtokieliä saa jokaisesta musaliikkeestä. Sami / Ääniportti |
Hammer Of The Gods 06.09.2006 08:57:59 (muokattu 06.09.2006 08:59:13) | |
---|
Mää en tykkää noista Elixireistä kyllä ollenkaan. Ostin joku aika sitten kitaran jossa oli tuore setti tommosia kiinni. Meinas pälli hajota ku mikään ei onnistunu. Bendit meni ihan harakoille ja tuntu ettei plektrakaan "jökkää" kieliin oikealla tavalla. Varmaan ihan kivat kielet jos niitten kanssa muuten tulee toimeen, itse en tullut. Vaihdoin tilalle tutut GHS TNT:t ni homma alko taas toimia... |
Swan 06.09.2006 14:19:43 | |
---|
Vieläkin odottaa yksi Elixirin kielisetti pääsyä Tokaihin. En vaan viitsi vaihtaa, ennen kuin joku nykyisistä kielistä katkeaa. Nykyinen Dean Markley Nickel Steel -setti on kestänyt jo viisi kuukautta ilman suurempia ongelmia. |
timppa67 06.09.2006 17:26:35 | |
---|
Enpä tykänny minäkään Elixireistä Stratossa.... Liukkaat on, sensijaan akustisessa mahtavat kielet, sitä kun ei tule runneltua samaan tyyliin... |
wilo 07.09.2006 11:02:34 | |
---|
Mää en oo muun merkkisiä kieliä käyttänykkään yli viiteen vuoteen. Kielet kestää hiton kauan, vaihdan ehkä puolen vuoden välein. Nykysissä elixireissä myös punomattomat on päällystetty, ei tarvi niitäkään erikseen vaihtaa. Aikoinaan tuli polyweb-tyyppiset ekana suomeen ja ne oli kyllä turhankin liukkaat ja lipsuivat sormien alta. Uudemmissa nanoweb-kielissä on ohkaisempi päällyste, se on just sopivan liukas. Akustisessa kitarassa saa kyllä olla polyweb ihan kernaasti. Ville |
Lebowski 07.09.2006 12:02:15 (muokattu 07.09.2006 12:03:21) | |
---|
Itsellä kokemusta Elixirin .10 setistä. Ensivaikutelma oli todellakin hieman "liukkaampi". Soundista tykkäsin erittäin kovasti. Kuukauden päivät soiteltuani huomasin kuitenkin, että punotuista kielistä oli alkanut kulua pinta plekutuksen kohdalta. Luinkin tästä jo ennen kun ostin eka setin, että rajummalla "sahaus" soittotyylillä kielet saattavat menettää pintaansa. Joka on tosin vain enimmäkseen ulkonäöllinen haitta, eikä pitäisi juuri vaikuttaa saundiin. Kyllähän kielet hieman raiskatun näköiseksi ovat menneet, mutta muuten kyllä väitteen mukaisesti saundi pysyy kirkkaampana pidempään kuin tavallisissa kieliseteissä. Jokainen kokeilkoot ja tehkööt päätöksensä. Moni on jäänyt koukkuun. Itsekin aion kokeilla vielä uutta settiä. Nyt jouduin ottamaan "normaalit" kielet kaupasta, kun kymppiä ei ollu hyllysä. Ja saahan niitä toisaalta kahdet siihen mitä yhet Elixirit..... "It's Only after we've lost everything that we're free to do anything" |
tommijk 07.09.2006 12:32:50 | |
---|
Ja Kitarapajan hinta on siis tasan 12e. Onnelliset. Turussa maksaa joka putiikissa yli 20 e pöö.. |
McNulty 07.09.2006 13:53:56 | |
---|
Onnelliset. Turussa maksaa joka putiikissa yli 20 e Minä mainitsin asiasta paikallisessa ja saan sieltä Elixirin setin sähkikseen tuolla 12e hinnalla. These pretzels are making me thirsty! Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
snakeshirt 07.09.2006 14:03:46 | |
---|
Itselläni Elixirin pinnoite meni metallimusiikkia soitellessa riekaleiksi alta aikayksikön (kolmet reenit), jonka jälkeen se "kortsu" roikkui siinä plektran lärpytyskohdalla ja häiritsi nyt ainakin silmää, saundiin ei varmaan hirveemmin ehtinyt vaikuttaa :) Joten ainakin siihen kannattaa varautua Elixirien kanssa, itselleni en noita tule enää hankkimaan koska soittotatsi on kuitenkin aika raskas, kevyempikätiselle rappaajalle varmaankin ihan toimiva vaihtoehto "We’re all in. No signature needed." |
CRETIN 07.09.2006 14:16:15 | |
---|
Itse ostin sähkikseen tollaset muutama kuukautta sitten ja enää ei ole paluuta. Nyt on akustisessakin moiset kielet. "Kyllähän se on niin, että kitara kutsuu soittajaansa" - Naapuri |
Krice 07.09.2006 15:04:31 (muokattu 07.09.2006 15:04:43) | |
---|
Minä en oikein tykkää noista, mutta siihen on syynä sekin että 10-setti on vain liian paksu minulle (e-vireessä ainakin). Pari kertaa olen yrittänyt enkä vieläkään uskonut. Lisäksi elixirit tuntuvat paksummilta kuin normi 10-setti, ehkä se on vain kuvitelmaa.. Eiku taisi se setti olla oikeastikin paksumpi kuin jotkut 10-setit punottujen kielten osalta. Ja onhan siinä se liukkauskin, se tuntuu sekä otelaudan sormilla että plektran tuntumana (tai siis sen puutteena). |
oiva tumpeloinen 07.09.2006 15:13:09 | |
---|
Minä en oikein tykkää noista, mutta siihen on syynä sekin että 10-setti on vain liian paksu minulle (e-vireessä ainakin). Pari kertaa olen yrittänyt enkä vieläkään uskonut. Lisäksi elixirit tuntuvat paksummilta kuin normi 10-setti, ehkä se on vain kuvitelmaa.. Eiku taisi se setti olla oikeastikin paksumpi kuin jotkut 10-setit punottujen kielten osalta. Ja onhan siinä se liukkauskin, se tuntuu sekä otelaudan sormilla että plektran tuntumana (tai siis sen puutteena). Miten sua haittaa, että Elixirin .10-setti on liian paksu sulle? Osta .09 ja homma taittuu. Tietenkin, jos ne on mielestäsi liian liukkaat, niin sitten..... |
Krice 07.09.2006 15:26:31 | |
---|
Miten sua haittaa, että Elixirin .10-setti on liian paksu sulle? Osta .09 ja homma taittuu. Haittaa siten, että tuli ostettua se 10-setti ja siihen meni 12.50e muistaakseni. Olis tuossa Fenderin classic 8-setti, vähän pohdiskelin jo että vaihtaisiko, mutta ei raaskisi uusia kieliä heittää haaskuulle. Ehkäpä vain viritän kitaraa matalemmalle hieman niin ei tunnu niin jäykiltä. |
tommijk 07.09.2006 16:17:39 | |
---|
Minä mainitsin asiasta paikallisessa ja saan sieltä Elixirin setin sähkikseen tuolla 12e hinnalla. Mainitsin asiasta soitin laineen myyjälle, ja vastaus oli jotain tyyliin: "se on varmaan joku tarjous, kun luthmanin esiitteessäkin on ovh 19,-..." että eivät ainakaan ihan heti ole alentamassa hintoja. pöö.. |