![]() 01.09.2006 15:25:37 | |
---|---|
Jotenkin epäilyttää tallamikin soundi. Näyttäisi olevan aivan liian kauakana tallasta, jotta siihen soundiin saa sitä reunaa... Varmaan melkoinen lörinä. | |
![]() 01.09.2006 15:35:21 | |
Onnitteluni! Hienon ja hyvän ostoksen olet tehnyt, itselläni on samoilta ajoilta (-76) oleva Les Paul ja tyytyväinen olen ollut siihen. Pulttikaula löytyy ja DiMarzio tallasta :D Mutta eipä ole minua haitannut. Ja todellakin pieksee testaamani nykypäivän halpis Tokait, Epiluurit ym. Vintagehypetystä, tai ei. Pääasia, että on tyytyväinen soittimeensa. Take a look at the guy, hangin´ flesh on the bone. | |
![]() 01.09.2006 15:52:49 | |
Ja todellakin pieksee testaamani nykypäivän halpis Tokait, Epiluurit ym. Vintagehypetystä, tai ei. Pääasia, että on tyytyväinen soittimeensa. Ei voi muuta kuin toivoa, että olet todellakin tyytyväinen. Minä olen sitä mieltä, että nykypäivänä saa (suhteutettuna) vastaavalla rahasummalla paremmin ja paremmista materiaaleista tehdyn ja paremman (aidomman) näköisen ja soundisen kopiokitaran kuin 60- ja 70-luvulla. Esim. Epi Les Paul Standard liimakauloineen on ihan hyvä kopio Gibsoniitista. Ja soittotatsikin on kovin lähellä esikuvaansa, mitä EI voi sanoa 70-luvun lankuista. Nuo Mayat, Ibanezit, Cimarit ja Univoxit etc. olivat ainoa vaihtoehto ostaa halpa (ensimmäinen) sähkökitara 70-luvulla. Ja ne vaihdettiin heti parempaan (Gibson tai Fender) kun rahaa tuli tarpeeksi säästettyä, yleensä parin vuoden soittoräpellyksen jälkeen. Ei niitä todellakaan pidetty silloinkaan kummoisina kitaroina, mites ne nykyään sitten muka ovat niin hyviä? Ei niin huonoa kitaraa enää edes osata tehdä kuin ensimmäinen sähkikseni Univoxin Tele-versio! Vaikka oli mahonkirunko ja -kaula, niinkuin Telekopiossa EI saisi olla :-) Ohessa karu totuus 70-luvun puolivälistä: http://www.tdpri.com/telephoto/data/500/SamiTele2-76lo.jpg Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. | |
![]() 01.09.2006 16:16:40 | |
Kuolasin tuota kanssa, mut valitettavasti ei ollut irtonaista rahaa tuonkaan vertaa. Onnea kitaran johdosta :) Kuin myös. Hirvee sg-gas ollut viimeaikoina päällänsä. Onnea uuden kepin johdosta, toivottavasti ei ole niin huono, mitä muut jäsenet kovasti väittävät :) "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz | |
![]() 01.09.2006 16:18:56 (muokattu 01.09.2006 16:19:31) | |
Oisko vähän sama asia, kun joku haluaa ostaa 40-vuotta vanhan Gibsonin, muttei ole rahaa, niin ostetaan 40-vuotta vanha kopio ja haetaan niitä samoja fiiliksiä sillä. No enpä nyt tiedä... En kyllä ole ainut, joka on "Lespaani" kehunut, mutta en pidä mahdottomana sitä, että ikälisä toisi jotain maagista hehkua asiaan. Varsinkin, kun otetaan huomioon, että minä ja ikäiseni emme ole ikinä noita edes uutena päässeet näkemään :) Jotenkin vaan niin nihkeitä nuo Tokait ja Epiphonet ym., vaikka olisivatkin uskollisempia esikuvalleen. EDIT: Niin ja piti mainita, että loistava tuo Telecasterkuva 70-luvulta :D Take a look at the guy, hangin´ flesh on the bone. | |
![]() 01.09.2006 16:40:08 | |
Eipä hääppösen näkönen kapistus ollu, mut onnea silti! | |
![]() 01.09.2006 16:50:34 | |
Ei voi muuta kuin toivoa, että olet todellakin tyytyväinen. Minä olen sitä mieltä, että nykypäivänä saa (suhteutettuna) vastaavalla rahasummalla paremmin ja paremmista materiaaleista tehdyn ja paremman (aidomman) näköisen ja soundisen kopiokitaran kuin... Sun kanta on jo ymmärretty. Eipä hääppösen näkönen kapistus ollu, mut onnea silti! Heh.. Europe on maailman paras bändi. | |
![]() 01.09.2006 17:14:16 | |
Jotenkin epäilyttää tallamikin soundi. Näyttäisi olevan aivan liian kauakana tallasta, jotta siihen soundiin saa sitä reunaa... Varmaan melkoinen lörinä. Melko oudosti on kyllä laitettu? Myös 21 nauhaa ja pulttikaula sotii hieman SG:n perusideaa vastaan, kun uupuu se helpposoittoinen ylärekisteri... Hienohan tuo on kuitenkin ulospäin. Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa | |
![]() 01.09.2006 17:25:55 | |
Ihime meininki ku kaveri on tohkeissaan ja selvästi todella tyytyväinen uuteen hankintaansa, niin porukka tulee lyttään et "sä et vaan tajuu et se kitara on oikeesti ihan paska, eikä ees oikeeta vintagee". Jaa. Luulis, että se omistaja tietää parhaiten, mikä hänestä on hyvä kitara kun on vertailupohjaakin. | |
![]() 01.09.2006 17:33:49 | |
Ihime meininki ku kaveri on tohkeissaan ja selvästi todella tyytyväinen uuteen hankintaansa, niin porukka tulee lyttään et "sä et vaan tajuu et se kitara on oikeesti ihan paska, eikä ees oikeeta vintagee". Jaa. Luulis, että se omistaja tietää parhaiten, mikä hänestä on hyvä kitara kun on vertailupohjaakin. Niinpä! Jos tyyppi on löytänyt mieleisensä kitaran, niin mikä kukaan on siihen mitään sanomaan? Minulle se on ihan sama, jos joku olisi löytänyt käteensopivan ja hyväsoundisen instrumentin vaikka Harley Bentonin valikoimasta. Ja uskallan kyllä väittää, että tuo Iba on hyvä kitara, vaikka jollain/joillakin olisi huonoja kokemuksia siitä. Kaikkihan sen tietää, että kitara on aina yksilö ja halpatuotannosta on suurempi mahdollisuus saada käsiinsä sunnuntaikappale. Keskustelu suistui taas raiteeltaan. Take a look at the guy, hangin´ flesh on the bone. | |
![]() 01.09.2006 20:31:56 | |
Kappas, Tatu-poika on tullut järkiinsä. Onnittelut ostajalle ja myyjälle. | |
![]() 01.09.2006 20:37:03 (muokattu 01.09.2006 20:38:06) | |
Ihime meininki ku kaveri on tohkeissaan ja selvästi todella tyytyväinen uuteen hankintaansa, niin porukka tulee lyttään et "sä et vaan tajuu et se kitara on oikeesti ihan paska, eikä ees oikeeta vintagee". Jaa. Luulis, että se omistaja tietää parhaiten, mikä hänestä on hyvä kitara kun on vertailupohjaakin. No mikäköhän näiden idea sitten on? Sekö, että jokainen turilas tulee tänne kertomaan, että "ostinpa kitaran" ja sitten jää odottelemaan selkään taputuksia ja "tosi hyvä meininki"- kommentteja? Sehän olis mitä helvetin turhinta toimintaa ikinä. Itsekin olen - tottakai - ilmoitellut, jos olen jotain ostanut, mutta juuri sen selkään taputtelun ja hedelmäkakun takia antanut senkin asian olla. En väitä, että tuo olisi huono kitara, mutta väitän, että tallamikki kuulostaa keskimikiltä tuossa kitarassa. | |
![]() 01.09.2006 20:41:53 | |
Onnea! pirun kovia pelejä, toisen bändin toisella kitaristilla on moinen, kammella tosin. össi laitto uudet nauhat ja SD:n customin tallaan ja (muistaakseni) jazz:n kaulaan. peittoaa monet kokeilemani giban SG:t 2-1 (vieraissa). | |
![]() 01.09.2006 21:10:41 | |
Samanlaisella tuli aloitettua oma harrastus 1974 Hurriganesin keikalla käynnin jälkeen, hieno vehjes. Tosin vaihdoin sen 1976 Pappa Tunturiin vm -69. Vaihtoarvo oli silloin siis kohtuullisen hyvä :-) Tänään -69 Pappa Tuntsa maksanee hieman enemmän. | |
![]() 01.09.2006 21:36:00 | |
On kyl upee!Ja onhan se kuitenkin Ibanez!!Missäköhän näin ton myynniissä...Kattelin kans tota jossain...vissii tuol torilla! No mut on hieno! www.nothingrightleft.com
www.theenchained.com | |
![]() 02.09.2006 02:16:45 | |
No mikäköhän näiden idea sitten on? Sekö, että jokainen turilas tulee tänne kertomaan, että "ostinpa kitaran" ja sitten jää odottelemaan selkään taputuksia ja "tosi hyvä meininki"- kommentteja? Sehän olis mitä helvetin turhinta toimintaa ikinä. Itsekin olen - tottakai - ilmoitellut, jos olen jotain ostanut, mutta juuri sen selkään taputtelun ja hedelmäkakun takia antanut senkin asian olla. En väitä, että tuo olisi huono kitara, mutta väitän, että tallamikki kuulostaa keskimikiltä tuossa kitarassa. Kärjistetään vuorostaan: Onko se sitten ideana, että jokainen joka tulee kertomaan uudesta hankinnastaan haukutaan lyttyyn? En kohdistanut kommenttiani sulle - ilmaisit mielipiteesi ihan asiallisesti. Peace. | |
![]() 02.09.2006 08:27:56 | |
En kohdistanut kommenttiani sulle - ilmaisit mielipiteesi ihan asiallisesti. Ja mä kommentoin sitä ihan noin yleisellä tasolla. | |
![]() 02.09.2006 08:54:17 | |
No mikäköhän näiden idea sitten on? Lähinnä ajattelin synnyttää puuttuvaa keskustelua, kun ei haullakaan tuosta kitarasta juurikaan mitään tietoa löytynyt. Hölmön otsikon laitoin, ois pitänyt pistää "Ibanez SG" jos joku joskus sattuu etsimään. Mukava myös itse tietää, jos jollakin on samoja tai päinvastaisia kokemuksia moisesta kitarasta, ei mua tuollainen yleistävä rääpiminen haittaa, onpahan jotain mistä provosoitua. ;) Ja kyllä mä ainakin pystyn soittamaan 20. nauhalta ihan hyvin, sikäli kun oikeassa soittotilanteessa tulee kerran sadoissa treeneissä sinne asti soiteltua. Huomasin tuon tallamikkiasian Härskin huomautuksesta, ihan ok soundi oli kyllä tallamikissä, täytyy katsoa jos teen uuden pleksin ja siihen tallamikki lähemmäs tallaa. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 02.09.2006 10:03:47 | |
Melko oudosti on kyllä laitettu? Myös 21 nauhaa ja pulttikaula sotii hieman SG:n perusideaa vastaan, kun uupuu se helpposoittoinen ylärekisteri... Itse olen soitellut lukemattomat kerrat samanlaisella kaverin Iballa, ja ottamatta kantaa siihen, onko kyseessä subjektiivisesti hyvä tai huono kitara, niin objektiivinen totuus oli, että ei siinä mitään vikaa ole. Oli aihe mikä tahansa, niin Juupas/Eipäs narisijat haluaa vaan kommentoida jotain tai saada äänensä kuuluviin. Kun näitä "Ostin kitaran" juttuja on päivittäin, niin jutuille voisi avata yhden Jelppikerhoa mukailevan ketjun, jonne ylpeä omistaja voisi lisätä juttunsa ja kommentoijat kommenttinsa. Jos joku haluaa lukea näitä, niin olisivat kaikki kerättynä samaan paikkaan selattavaksi. | |
![]() 02.09.2006 10:08:05 | |
Eipä kyllä kauheasti jaksaisi vetää hernettä nenään jos joku Telecaster-fanaatikko tulee vähän vihjailee "Silloin minun nuoruudessani tuo kitara oli ihan paska. Sillä soitettiin niin kauan kunnes oli varaa ostaa Gibson" Jotenkin minun mielestäni tuosta tulee mielikuva "Se kitara oli ihan suhteellisen hyvä, sillä soitteli mielellään sen verta että oli varaa ostaa yli puolet kalliimpi kepakko." 30-vuoden päästä täällä joku heittää "Minun nuoruudessani nuo Epiphonet ja Tokait oli ihan paskaa, niillä soitettiin niin kauan kunnes saatiin ostettua AITO Gibson. Siihen yleensä meni joku pari vuotta kun ne kitarat oli kuiteski noin 2.5 x se hinta mitä nuo oli". shitfuck inc. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)