Aihe: Soolo soundi
1 2
Werihukka
30.08.2006 20:55:45

Jos mitenkään onnistut jostain saamaan kokeiluun Bad Monkeyn, niin kannattaa koittaa soolopolkimeksi. Siinä on vallan mainio ominaissoundi juurikin tiukan mättösoundin paksuntajaksi, kiillottajaksi ja ties miksi. Screamerilla ainakin toimii kuin kirsikka kakun päälle, siis soolosoundeissa juuri.

Screameri mullekin tuli mieleen jos niinkun soolobuustiks haluaa jotain. Ibanez Tube Screamer tai vaikka jopa Maxon OD-9, joka on oikeastaan tube screamer myös.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Scar
30.08.2006 20:56:41
Kylläkai nyt powerballista leadit lähtee herran jumala! :D

Kai lähtee mutta tolla MT-2:lla oon saanut lähemmäksi unelma soundia.
Rhythm of wings in the sky so high / Music in my ears I can't wait to see / I' m hiding in the grass death in my hands / Surprise is my only defence
Nacher
30.08.2006 20:57:44
Juuri nyt tämä threadi aiheutti melkoisen "WTF?" ilmiön.
Werihukka
30.08.2006 20:59:39

Juuri nyt tämä threadi aiheutti melkoisen "WTF?" ilmiön.

No shit, sherlock?! :DD

Nyt menee kyllä pikkasen yli päänahan
Skebaristi
30.08.2006 21:00:13

Juu kyllä mutta itselleni järkeviä leadi soundeja en tosta nupista saa ja tällähetkellä joudun soittamaan peaveyn 100w vahvarilla treeneissä kun pitää oottaa sitä englin kaappia. Vai oletko itse saanut kunnon leadit tosta?

Kyllä sillä varsin mainiot leadit lähtee, kun vain osaa säätää. Älä nyt loukkaannu, mutta kyllä sinun täytyy olla idiootti tai sitten helvetin rikas, jos ostat 1500€ maksavan nupin ilman, että tykkäät sen saundeista.
Scar
30.08.2006 21:02:15
Kyllä sillä varsin mainiot leadit lähtee, kun vain osaa säätää. Älä nyt loukkaannu, mutta kyllä sinun täytyy olla idiootti tai sitten helvetin rikas, jos ostat 1500€ maksavan nupin ilman, että tykkäät sen saundeista.

Kyllä tykkään mättö soundeista mutta leadi tuottaa ongelmaa (enkä edelleenkään ole päässyt testaamaan ENGLin kaapilla)
Rhythm of wings in the sky so high / Music in my ears I can't wait to see / I' m hiding in the grass death in my hands / Surprise is my only defence
Werihukka
30.08.2006 21:05:10

No odota se kaappi ensin ja mieti sitten vasta sitä pedaalin ostoa. :)
Antti1
30.08.2006 21:06:40
Joo, ehkä kannattaa järkeistää kamarunkkailua vähän, jos pohjasoundikaan ei ole vielä tiedossa. Säädä sillä uudella kaapilla nyt muutama viikko, niin tiedät miltä homma maistuu. Kannattaa muutenkin heittää polkimet ensialkuun romukoppaan ja perehtyä siihen mitä vahvistin yksinään tarjoaa.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Scar
30.08.2006 21:09:50
Ja jatkaisin vielä sen verran että toi powerballhan on tunnetusti soundiltaan enemmänkin sellanen komppikitara soundi. Tai niin moni on mulle sanonut. Enkä ole vielä kuullut yhtään klippiä jotta powerballilla tilutetaan kunnolla vaan aina on jynkytystä.
Dunga
30.08.2006 21:13:20
Ja jatkaisin vielä sen verran että toi powerballhan on tunnetusti soundiltaan enemmänkin sellanen komppikitara soundi. Tai niin moni on mulle sanonut. Enkä ole vielä kuullut yhtään klippiä jotta powerballilla tilutetaan kunnolla vaan aina on jynkytystä.

Menee nyt hieman "huhhuh" osastolle... Kyllä pitäisi powerballista lähteä melko laidasta laitaan. Odota nyt sitä kaappia ja säädä itse, kyllä ne sieltä löytyy. Ostitko vahvarisi klippien perusteella?
Paskallakin on tekijänsä.
Scar
30.08.2006 21:15:39
Ostitko vahvarisi klippien perusteella?

En vaan sen kun soitin sillä ensimmäistä kertaa liikkeessä minne olin sen tilannut. Mättö soundit oli hyvät ja kliinit unelmat joten käy mulle ja leadit sit omasta takaa.
Werihukka
30.08.2006 21:17:57

Kyllä ainakin Jag Panzerin leadit on mun mielestä mainiot ja se käyttää powerballia. Käyppäs http://www.chrisbroderick.net/ tuolla kuuntelemassa.
Scar
30.08.2006 21:21:48 (muokattu 30.08.2006 21:22:17)
Kyllä ainakin Jag Panzerin leadit on mun mielestä mainiot ja se käyttää powerballia. Käyppäs http://www.chrisbroderick.net/ tuolla kuuntelemassa.

No sehän alko kuulostaa järkevältä. Mutta edelleen ei kai se kiellettyä soitella välistä noilla metal zonen soundeilla?
Antti1
30.08.2006 21:24:25
Ei oo ei ja metal zonen ainut järkevä käyttötarkoitus on mun mielestä soolosoundin taikominen. Siinä se toimii hyvin, kompeissa ei kovin rouhealta kuulosta. Tiedän että on vaikea säätää jne., mutta yritetty on onnistumatta.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Scar
30.08.2006 21:25:50
Toiset ostaa nupin ja odottaa että kyllästyy siihen ja vaihtaa nupin ja joskus myös kaapin. Mä ostan sellaset tavarat joihin olen tyytyväinen ja ostan pari pedaalia että saan välillä vaihtelua. Eikä tartte vaihdella.
Werihukka
30.08.2006 21:27:05

Metal zonesta saa hyvän, kun pistää eteen jonkun EQ:n ja vähentää tuntuvasti matalia taajuuksia. Sitten metal zonesta itestään pistää ne matalat taajuudet kovemmalle, koska siihen se on mitä mainioin. :) Sillä sen saa murisemaan ihan mukavasti.
Scar
30.08.2006 21:28:47
kyllä sinun täytyy olla idiootti tai sitten helvetin rikas

Idiootti saatan olla mutta jos olisin rikas niin ostaisin mesat samantien.
this1sux
30.08.2006 22:05:13
Menossa taas käsittämättömäksi haukkumiseksi tämäkin threadi.

Itse laitteen omistaneena voisin sanoa, että kyllä powerballista saa lead-soundit taiottua, muttei se niissä mielestäni tosiaan omimmillaan ole ja sitten kun ne eq-potikat on laittanut kohdalleen sitä tarkotusta varten, niin ne eivät sitten kelpaa enää komppiosastolle. Kyllä ne jytisevät komppisoundit kannattaa virittää tuosta powerballista, koska siinä se on omimmillaan. Joku kliinin kanavan päälle kytkettävä säröpedaali voisi olla hyvinkin omiaan irrottamaan sitä soolosoundia, esim mxr dd-11 dime distortion (nimensä takia itse epäilin kyseistä pedaalia, mutta kun ruuvaa middlejä päälle eikä käytä sitä scoop-nappia niin tuolla saa oikein hyvä soolosoundin).

Powerballin särökanavassa on tosi tiukanoloinen tatsi jolla ei mun mielestä ole kovin helppo soitella mitään monimutkaisempia leadeja jne vaan sopii paremmin, etten sanoisi loistavasti, riffiosastolle. Tuota dime distortionia kun joskus kokeilin ashdownin peacemaker nelikymppisen (joka on enempi rock, kuin metallivahvistin) kliinikanavan päälle niin sai ruuvailtua varsin mukavia soolosoundeja. Ennakkoluulot pois ja kokeilemaan.
alex
Werihukka
30.08.2006 22:12:06 (muokattu 30.08.2006 22:12:35)

Pistää taas miettimään kannattaako maksaa 1500e ja kaappi päälle siitä että saa kunnon komppisoundin ja cleanin... Leadhommaa kun harrastan.

Kai se on vielä lähettävä sitä testaamaan, kuhan ehtii.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)