![]() 21.08.2006 22:46:48 | |
---|---|
-Onko kitarassa olevaa soft v- kaulaprofiilia saatavilla muissa alle tuhannen euron kitaroissa kuin 50's classicissa ja Jimmie Vaughan- signaturessa? Ihan 100-prosenttisen varma en ole, mutta mielestäni Musamaailmassa oli näytillä Tokain AST50-malleja, joissa oli v-kaula. Mielestäni tämä kitara tarjoaa erittäin hyvän haasteen halvimmille Fendereille ja omasta mielestäni jopa parempi. | |
![]() 21.08.2006 22:56:05 | |
http://www.thomann.de/thoiw3_fender_mex50_stratmn_2cs_prodinfo.html Minä olen himoinnut viime aikoina tuollaista kitaraa. Minua kuitenkin askarruttaa muutama asia: -Noista classiceista on puhuttu että ne olisivat parhaita Mexico- Fendereitä. Onko asia näin? Mielestäni on. Olen kyseisen kitaran omistaja mutta kyllä tuo laadukkaammalta tuntui kun Standard mallit, Jimmie Vaughanista en mene sanomaan että onko parempi vai huonompi kuin tuo, Vaughanissa on kyllä paremmat mikit. -Onko kitarassa olevaa soft v- kaulaprofiilia saatavilla muissa alle tuhannen euron kitaroissa kuin 50's classicissa ja Jimmie Vaughan- signaturessa? Ei löydy muista alle tonnin Fendereistä. -Pitääkö tuo talla oikein säädettynä vireen kampea käytettäessä? En tiedä onko minulla tuo aivan täydellisesti säädetty mutta epävireeseen menee kun kampea käyttää, eikä tarvitse hirveästi veivata että menee. -Sopivatko kitaran mikit rokimpaan musiikkiin kuten Deep Purpleen? Talla mikki ehkä ei mutta muut mikit ovat olleet oikein hyviä, toisaalta en osaa ihan sanoa että riittääkö sinulle tuo talla mikki, minulle ei. -Onko se hintansa arvoinen? Kiitos vastauksista jo etukäteen. Mielestäni on, parhaita tuossa hintaluokassa. | |
![]() 22.08.2006 19:33:48 | |
Kävin tänään testailemassa parissa liikkeessä ja muutamia vaihtoehtoja. Ihan asialliselta tuo AST-50 tuntui, mutta lavan muoto on tietysti väärä, heh.. Sen sijaan Mexicon Standard stratoon joksenkin ihastuin, tuntui ihan asialliselta sylissä/kourissa ja soi akustisestikin. Viimeistely tosin hiukan arveluttaa esim. piuhan "plugi" oli tökerösti paikoillaan, ja jokin liima tms. pursuili sen kiinnityksistä. paljonkos tuommosesta standardista kannattaa maksaa? ovh 610e, onkohan kyseessä sama malli, jota thomann myy 418e?! Entäs värien lisähinnat, onko sunburst n.50e kalliimpi muuten värit saman hintaisia. | |
![]() 22.08.2006 19:45:48 | |
Entäs värien lisähinnat, onko sunburst n.50e kalliimpi muuten värit saman hintaisia. Sunburst on Fenderin sivujen mukaan 50e kalliimpi. Suomen hinnat sitten puolestaan ovat mitä ovat. | |
![]() 22.08.2006 19:55:45 | |
Maksoin tänään 160 euroa vanhasta 70-80 luvulla rakennetusta korealaisesta läskistratosta merkkiä Applause. Soi paremmin kuin muutama testaamani jenkki highwayt. Eli, jos tuon merkkisiä tulee vastaan, niin en jättäisi ainakaan testaamatta. Elektroniikasta en vielä osaa sanoa muuta kuin, että se pelaa. Tuskin nuo mikit mitään huippuluokkaa ovat, mutta äkkiähän sitä tilaa jostain uuden Duncanin ja lätkäisee sen tuohon tallaan ja peli onkin niidenkin osalta "huippuluokkaa". Voin lätkäistä vaikka kuvan tähän, kunhan saan otettua. Pitää ensin soitellakin tuota:) "Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you want, as long as it's good and has passion." | |
![]() 22.08.2006 20:49:44 (muokattu 22.08.2006 20:50:49) | |
sanokoon muut mitä sanoo, mutta mielestäni tässä taitaa olla osat parhaimmasta päästä... http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_pacifica_812v_ovs_prodinfo.html ja mitäs sanotte tuosta RGX:stä onko se wilkinson lisenssikampi vai kenties parempikin | |
![]() 22.08.2006 21:19:35 | |
http://www.thomann.de/thoiw3_fender_mex50_stratmn_2cs_prodinfo.html Minä olen himoinnut viime aikoina tuollaista kitaraa. Minua kuitenkin askarruttaa muutama asia: -Noista classiceista on puhuttu että ne olisivat parhaita Mexico- Fendereitä. Onko asia näin? -Onko kitarassa olevaa soft v- kaulaprofiilia saatavilla muissa alle tuhannen euron kitaroissa kuin 50's classicissa ja Jimmie Vaughan- signaturessa? -Pitääkö tuo talla oikein säädettynä vireen kampea käytettäessä? -Sopivatko kitaran mikit rokimpaan musiikkiin kuten Deep Purpleen? -Onko se hintansa arvoinen? Kiitos vastauksista jo etukäteen. Osta mieluummin se 70's Classic, hienompi!... Mutta mutta, Blackmoren soundi on kyllä enemmän siitä Marshallista. Kyllä tuolla luulis lähelle pääsevän, Itse en tykkää humppareista nykyään enää ollenkaan. Ykskelasissa vaan on ne saundit, etenki kliinillä! | |
![]() 22.08.2006 21:28:46 | |
Osta mieluummin se 70's Classic, hienompi! ON! http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=715 Muistakaa venytellä. | |
![]() 22.08.2006 21:36:51 | |
Osta mieluummin se 70's Classic, hienompi!... Mutta mutta, Blackmoren soundi on kyllä enemmän siitä Marshallista. Kyllä tuolla luulis lähelle pääsevän, Itse en tykkää humppareista nykyään enää ollenkaan. Ykskelasissa vaan on ne saundit, etenki kliinillä! Jostain syystä tuo 70's Classic on kalliimpi kuin 50's ja 60's, miksiköhän? | |
![]() 22.08.2006 22:00:42 (muokattu 22.08.2006 22:04:55) | |
Osta mieluummin se 70's Classic, hienompi!... Onhan se, mutta 50's Classicin kaula miellyttää minua enemmän. Ei sillä etteikö tuo 70's Classicin kaulakin olisi hyvä. En ole kuitenkaan päässyt testaamaan niitä vierekkäin, joten en voi olla täysin varma. Edit: Tuo 70's Classic jota kokeilin vähän aikaa sitten DLX:ssä tuntui olevan aika susi. Nauhanpäät törröttivät hieman ja sointi oli aika huono. Sekin saattaa vaikuttaa mielipiteeseeni. | |
![]() 23.08.2006 12:44:03 | |
Selittäkää minulle lyhyesti hintaluokan, laadun ja valmistusmaan ja mahdollisen mallin (classic, standard, deluxe jne.) välinen yhteys vaikka laittamalla noita jonkinlaiseen paremmuusjärjestykseen, jotta mahonkilankkuisella soittava punaniska tajuaa mistä on kyse? On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! | |
![]() 23.08.2006 14:54:15 | |
Selittäkää minulle lyhyesti hintaluokan, laadun ja valmistusmaan ja mahdollisen mallin (classic, standard, deluxe jne.) välinen yhteys vaikka laittamalla noita jonkinlaiseen paremmuusjärjestykseen, jotta mahonkilankkuisella soittava punaniska tajuaa mistä on kyse? Tämä oikeastaan oli syy aloittaa koko ketju. => Ei taida onnistua. Noista kerätyistä kommenteista ja linkkejä seuraamalla täytynee muodstaa oma käsitys. Kitarat saisi toki järjestykseen esim. äänestämällä, mutta ongelma on, että samalla viivalla kilpailevia kombinaatioita (hinta, materiaalit, speksi, laatu, valmistusmaa) on paljon. Siten pitäisi valita tietyt speksit täyttävät kitarat ja kinastella tälle rajatulle osajoukolle paremmuus. | |
![]() 23.08.2006 15:07:04 | |
Jostain syystä tuo 70's Classic on kalliimpi kuin 50's ja 60's, miksiköhän? Asiaton kommentti: Koska se lapa on niin saakelin iso että aiheuttaa lisäkustannuksia :) Ok... Siis itselläni on tuo 50's classikki mehiikko strato. Vallan loistava peli kjyllä. Ainoana huonona puolena sanoisin että kammen hipasustakin menee epikseen... Mutta niinhän ne taisi mennä aidoissa 50 lukulaisissakin... | |
![]() 23.08.2006 15:20:21 | |
Tämä oikeastaan oli syy aloittaa koko ketju. => Ei taida onnistua. Noista kerätyistä kommenteista ja linkkejä seuraamalla täytynee muodstaa oma käsitys. Kitarat saisi toki järjestykseen esim. äänestämällä, mutta ongelma on, että samalla viivalla kilpailevia kombinaatioita (hinta, materiaalit, speksi, laatu, valmistusmaa) on paljon. Siten pitäisi valita tietyt speksit täyttävät kitarat ja kinastella tälle rajatulle osajoukolle paremmuus. Selvä, selittäkää sitten minulle asia hintanäkökulmasta: Mikä on hintajärjestys valmistusmaiden osalta (Usa, Meksiko, Japani vai Usa, Japani, Meksiko) Mikä on hintajärjestys mallin osalta (samal´viisiin, deluxe, standard, jne.) Tuo on kyllä sellainen viidakko... On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! | |
![]() 23.08.2006 15:28:43 | |
Ok... Siis itselläni on tuo 50's classikki mehiikko strato. Vallan loistava peli kjyllä. Ainoana huonona puolena sanoisin että kammen hipasustakin menee epikseen... Mutta niinhän ne taisi mennä aidoissa 50 lukulaisissakin... Ei mulla vaan mene epävireeseen ellei sitten ihan kunnon Hendrixejä vedä. Kärsii yllättävänkin paljon veivata suuntaan kuin suuntaan. Onko sulla ollut kuinka pitkään se? Mulla pitävyys on vain parantunut sen myötä mitä enemmän on soittanut ja kammettanut. Satulan pitää hioutua ja tottua siihen menoon. Kolme allekirjoitusta. 1.Kesä on läskien pahinta aikaa. 2.Sormet lähtee soundista. 3.Would you know my name,
If I saw you with hard-on? | |
![]() 23.08.2006 16:02:41 | |
Ei löydy muista alle tonnin Fendereistä. Onhan tuossa Lite Ash stratossa jonkin sortin V-profiilin kaula satulan päässä, tallaa kohti matkattaessa profiili muuttuu D:ksi. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 23.08.2006 16:26:03 | |
Onhan tuossa Lite Ash stratossa jonkin sortin V-profiilin kaula satulan päässä, tallaa kohti matkattaessa profiili muuttuu D:ksi. Aijaa, saattaa olla mutta itse muistelin että tuossa oli C-profiili. | |
![]() 23.08.2006 16:50:02 | |
Aijaa, saattaa olla mutta itse muistelin että tuossa oli C-profiili. Näitä modern C profiileitakin taitaa olla sitten useampia, koska jossain stratossa oli speksien mukaan juuri tämä mod-C, mutta Lite Ash straton kaula on selkeästi soft V:stä C:ksi kaulan matkalla muuttuva. | |
![]() 23.08.2006 17:02:46 | |
Itse olen ollut todella tyytyväinen Tokain Stratocasteriin (AST50). Mitä itse vertasin ainakin meksikolaiseen Fenderiin, niin tämä on ehdoton valinta. Siihen noin 600 euroon tämäkin asettuu, japanilaista tekoa. Sitten on se SRV-erikoismalli tästä Tokaista, jota monet ovat kehuneet erittäin hyväksi ja hinta about 100 euroa kalliimpi. Et ainakaan suoraan kieltänyt näistä feikeistä, joten kannattaa ainakin kokeilla. Eipä se mitään maksa. Päästin käsistäni 80-luvun vastaavan Tokain, joka vähän harmittaa. Käytettyjä metsästäisin itse, jollei olisi palava tarve saada uusi. Pistetään nyt vielä suorat linkit, mikäli sattuisi Tokai kiinnostamaan: AST50: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/ast__50.phtml AST50 SRV: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/ast_50_wg.phtml Empiirinen tutkimukseni aiheen parissa jatkui tänään, ja jotenkin nuo Tokait alkoivat tuntua todella houkuttelevilta vaihtoehdoilta. Ehkä tuo vääränmallinen lapakaan ei haitaa, heh. Minkäslaiset mikit tuossa AST-50-mallissa on? Seymorin mikeillä se on kuitenkin pari sataa kalliimpi, mutta nehän tietysti voisi päivittää jälkeenpäinkin... Entäs tuon WG (SRV)-mallin erot perusversioon, millainen on esimerkiksi tuo SRV:n kaulaprofiili? Ilmeisesti tällainen hakkaa mehikaani Fenkun, vastaväitteitä? | |
![]() 23.08.2006 17:56:27 | |
Entäs tuon WG (SRV)-mallin erot perusversioon, millainen on esimerkiksi tuo SRV:n kaulaprofiili? WG:ssä on "normiin" verrattuna vähän paksumpi kaula, tosin ei hirveän paljon. En nyt tiedä onko se aidon troo SRV-profiilin mukainen, koska itse ostin sen vain siksi että kyseinen peli sopi omaan käteeni erittäin hyvin. WG:ssä on myös muistaakseni vähän erilainen (kalliimpi) talla. Erot ovat loppujen lopuksi aika pieniä, ehkä kannattaa tosiaan kokeilla, onko WG:n kaula niin paljoa paremman tuntuinen että siitä kannattaa maksaa. Soundieroja ei mun mielestäni näiden mallien välillä juurikaan ollut. Dillon, you son of a bitch! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)