Aihe: Fender Highway 1 Stratocaster?
1 2
rosberg
17.08.2006 13:05:36
yksi juttu mistä vaahdotaan paljon on ne teräsblokit. mä tilasin guitarfetishistä mun japsiin uuden. japsin (ilmeisesti gotohin valmistama) paino oli 200g ja sen fetistien 250grammanen. onko kukaan punninnut sitä meksikolaista (no vois tietty itse vaihtaa ton vanhan japsin siihen mehikolaiseen).

meksikolaisten lavat, väritys ja lakkaus on varmaankin se ärsyttävin tekijä mulle (standardit). ne on jotenkin vaan vähän lässyjä.
elämä voittaa!
klobasa
17.08.2006 15:23:01
yksi juttu mistä vaahdotaan paljon on ne teräsblokit. mä tilasin guitarfetishistä mun japsiin uuden. japsin (ilmeisesti gotohin valmistama) paino oli 200g ja sen fetistien 250grammanen. .

No paraniko soundi?
muuttolintu
17.08.2006 17:28:06
Ostin hwy1 straton vuonna -02. Hyvin on väri (vihreä) pysynyt kiinni mitä nyt käyttössä öö hiertynyt niin kuin kitaroilla on tapana. Asuin silloin aasian tropiikissa ja kitaraa kiusattiin vuoroin ulkona kosteassa ja sisällä ilmastoidussa kuivassa..viime talvi suomessa, ei ole väri pudonnut. Kelpo luuttu :)
T.K.
17.08.2006 19:29:22
Karkeasti haikkareista voisi yleistää (itsellä tele,siihen perustuen) ,että puut ihan ok. skitta soi akustisesti hyvin.Body taitaa olla jopa 2 palasta,kaula aivan americian sarjan tasoinen.Sitten mikit ja muu hardware taitaa olla ap.tä (aivan p...aa).Se himmeä lakkapinta 3-tone sunbrustina hieno.Vaihdoin nyt aluksi tallamikin ja kitaran luonne muuttui sähköisesti heti paremmaksi.
axe
17.08.2006 22:10:48
Hommahan on oikeasti sillä lailla, että kaikki Meksiko- ja USA-stratot (paitsi custom shop) ovat jonkinasteista yhteistyötä noitten Ensenadan (Meksiko) ja Coronan (USA) tehtaiden välillä. Osia ja puolivalmiita kitaroita roudataan edestakaisin tuossa niin että ne ihmistyötä vaativia vaiheita tehdään enemmän Mehikon puolella kun siellä on pienemmät palkat. Jenkkilässä on ihan jonkinmoinen lainsäädäntö siitä, kuinka paljon tuotteesta pitää tehdä kotimaassa jotta siihen saa lyödä "Made in USA" -leiman. Highway -sarjassa on tavoiteltu sitä, että mennään tuosta rimasta juuri ja juuri yli.

Oli miten oli, ei sillä valmistusmaalla sinänsä oikeasti ole kovin suurta väliä tässä(kään) tapauksessa, ihan samanlaisia ihmisiä ne tekijät ovat molemmissa maissa ja kun firman johtokin on sama niin jälki on samaa luokkaa. Nyt vaan on niin, että Fender tavoittelee hyvää kilpailukykyä jokaisessa hintaluokassa, ja luonnollisesti Meksikossa näin ollen tehdään alempiin hintaluokkiin tähtääviä tuotteita joihin sitten laitetaan vastaavasti halvemmat osatkin. Tämä on siis syy siihen miksi Meksiko-fenkut ovat hieman huonompia kuin amerikaanot, ei valmistusmaa.

Highway -sarja on sekä hinnan että ominaisuuksien puolesta tavallisen USA- ja Mexico-straton välimaastosta: esim. kaula on sama kuin USA-stratossa, kun taas mikit ja talla ovat samat kuin meksikon classic-sarjassa. Tuo bodyn "puolivalmis" viimeistely on sitten ihan oma erikoisuutensa jolla tavoitellaan halvempaa valmistuskustannusta, sillä viimeistely joudutaan tekemään USA:ssa jotta saataisiin tuo "made in USA" leima.

Highway-straton ostaja saa kyllä rahalleen ihan sopivan vastineen jos siitä tykkää.
darrell
18.08.2006 17:13:59 (muokattu 18.08.2006 21:25:57)
Apua HALVAN straton valintaan, jotka sijoittuvat hintaryhmään alle 550e, ja yli tietyin varauksin esim HSS, Floikka, jne .

Nostin tämän kysymyksen omaksi topikikseen

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=130673
J.Hollström
18.08.2006 17:44:03
Apua HALVAN straton valintaan, jotka sijoittuvat hintaryhmään alle 550e, ja yli tietyin varauksin esim HSS, Floikka, jne .

Hyvä aihe, mutta koska ei koskettanut Fender HW1:stä, niin suosittelen että teet tästä oman topicin. Jeesaa jatkossa hakua käyttäviä.
darrell
18.08.2006 21:25:04
Hyvä aihe, mutta koska ei koskettanut Fender HW1:stä, niin suosittelen että teet tästä oman topicin. Jeesaa jatkossa hakua käyttäviä.

Hyvä idea.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=130673
Shipmass
19.08.2006 03:04:54
Joo, tähän vielä että kyllä mun muutaman kepin mittainen kokeilupohja sanoo että ne highway ykköset on kuitenkin parempia vekottimia. Sopii käpälään paremmin, luontevampia soittaa ja parempi saundi. Meksikaaneissa on myös isompia yksilökohtaisia heittoja. Paljon puhuttuja japskeja en ole päässyt enempää soittamaan.
henrikarijuhani
29.11.2006 23:36:24
Millainen kaula Highway One kitaroissa on? Onko kaulan reunat pyöristetty kuten jenkkimalleissa?
rokiroki
30.11.2006 09:55:50
Vähän paljon aiheen vierestä.....

Velipoika osti pari vuotta sitten sitten uuden tojotacorollan. Vähän naama venähti, kun kyselin, kuinka "turkinpippuri" on pelannut.
Luuli ostaneensa aidon japanialaisen auton. Lohdutin, ettei se ainakaan huonompi voi olla kuin entinen opeliastra, jonka ovat kasanneet Saksassa asuvat turkkilaiset....(kuten myös vw,mb,audi,bmw)
Vai olisikohan ollut parempi valita isompi auto....tojotaavensis tai nissaniprimera: brittiläisten jalkapallohuligaanien kokoamia molemmat.

No, tämähän on pelkkää veljeskateutta: itse joudun aina ostamaan muiden jo 10-15 v aiemmin käyttämiä autoja!
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
Jaqqi1991
30.11.2006 15:24:49 (muokattu 30.11.2006 15:25:35)
Mitkä stratot on japanissa tehtyjä?
Fin_Rocker
30.11.2006 15:31:33 (muokattu 30.11.2006 15:31:48)
Mitkä stratot on japanissa tehtyjä?

Japanissa tehdyt stratot! Fenderit
Jaqqi1991
30.11.2006 15:35:35
Japanissa tehdyt stratot! Fenderit

Ääh.. Mallit? thomanista ei löytyny yhtäkää
Fin_Rocker
30.11.2006 15:37:52 (muokattu 30.11.2006 15:40:56)
Ääh.. Mallit? thomanista ei löytyny yhtäkää

Thomann on saksassa. Pitää tilata Japanista!
www.ishibashi-music.com.. öö nyt en löydäkään sitä oikeeta linkkiä.
Suomeen tuo muistaakseni Soundata tj sen niminen. Ei sitenkään vaan Soundstore
Jaqqi1991
30.11.2006 15:43:59 (muokattu 30.11.2006 15:44:29)
Thomann on saksassa. Pitää tilata Japanista!
www.ishibashi-music.com.. öö nyt en löydäkään sitä oikeeta linkkiä.
Suomeen tuo muistaakseni Soundata tj sen niminen. Ei sitenkään vaan Soundstore

Oolrait..
w the greatest
30.11.2006 19:05:19 (muokattu 30.11.2006 19:06:02)
Itselläni on ollut nyt jonkun aikaa se vanheman mallinen Hw 1 strato. Olen ollut todella tyytyväinen. Testasin yhtäaikaa myös mexicon classic sarjaa. Highway vaan istui meikäläisen käteen hyvin ja soi akustisesti hyvin myös. Ensimmäinen hw strato jota testasin oli aika huonon tuntuinen, mutta tämä minkä ostin olikin sitten se kitara jota olin etsinyt. Minua se ohut lakka ei haittaa, kitara myös mahtui budjettiin ja sopi kaikin puolin meikäläiselle.
Aamen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)