Ben_D 01.08.2006 00:14:19 | |
---|
|
joukov 01.08.2006 00:15:06 (muokattu 01.08.2006 00:15:42) | |
---|
Itseasiassa Ishibashin oman tiedotteen mukaan lopettivat Tokain myynnin, koska Tokailta tuli ei-niin-laadukkaita soittimia, eivätkä he enää voineet (pystyneet, halunneet) vastata niiden takuista, koska näitä tapauksia tuli yllättävän paljon. Edit: Siis näin minä olen netistä lukenut, tiedä sitten oliko sepitetty juttu?. Törmäsin myös pariinkin juttuun, joissa Tokain tilaajalle oli tullut sähköpostilla viesti, että Ishibashi lopettaa Tokain myynnin ym. syyn takia. Tokain tilaaminen tiettyyn pvm:n mennessä oli kuulemma mahdollista, mutta Ishibashi kieltäytyi ottamasta niitä takaisin esim. kehnon viimeistelyn tai vääntyneen kaulan takia. Tuolta voi lukea ja päätellä itse. http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=6065&highlight=ishibashi "...can't be king of the world if you're slave to the grind..." |
kimurantti1 01.08.2006 00:24:00 | |
---|
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjän tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
fox 01.08.2006 00:27:07 | |
---|
Tuolta voi lukea ja päätellä itse. http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=6065&highlight=ishibashi Luin ja päättelin itse... quote: Dear xxxxx, This is Ace Shirai of Ishibashi Music. Thank you for your inquiry. First of all, please understand our situation. We do not sell any Tokai guitar at our stores. We have carried it only in case a customer wants. We will quit to handle any Tokai guitar in the end of this month because of chronic shortage of their products and quality problems. Mitä mitä, eihän se nyt niin hirveetä ole jos on laatuongelmia.. 8) Täytyy skarpata vaan hieman enemmän. Ace Shirain sitäpaitsi tiedän.. |
joukov 01.08.2006 00:51:26 | |
---|
Kuten kaikki huomaavat jokainen voi oman agendansa mukaan leikata ja liimata sopivat palaset tänne. : ) Vaikka näin: Actually, we will stop to handle the Tokai guitar from this July. The reason we will stop to handle the Tokai guitar is poor "availability" of Tokai guitar. How can I say... They manufacture very short lot anytime. It means it is difficult to stock the guitar, so we can not supply for our customers if we received order from our customer. That is why we will stop. If they can manufacture much more guitars, we will continue to handle. "...can't be king of the world if you're slave to the grind..." |
ollikainen 01.08.2006 01:32:51 | |
---|
Ja sulla on sitten paljon kokemusta eri vuosien Gibsoneista, vai? Ei siis mitään vittuilua, ei mullakaan ole kokemusta kun parista yksilöstä, mutta tuollaiset väitteet olisi hyvä perustella ;-) Joo, ei aloiteta tappelua Gibsoneista... On jonkin verran kokemusta, mutta jätetään asia sikseen :) Nuohan on hevosen pallit. - Foe mounier |
fox 01.08.2006 01:41:41 | |
---|
Kuten kaikki huomaavat jokainen voi oman agendansa mukaan leikata ja liimata sopivat palaset tänne. : ) Suoraa kopioin kun vinkkasit, en modifioinu mitenkään.. Mutta toki, muuttaako se sitä tosiasiaa, että nyt on ruvennu tulemaan ropellikaula-laatu-Tokai kitaroita? Eli ilmeisesti niillä on laatuongelma, jos Ben D:lläkin oli vasta kolmas kitara sellainen, jolla ei tarvitse soittaa kulman takaa. Eli kärjistäen: onko 66 prosenttia ns. "hylkyjä" ? ;) Agendahan mulla lienee selvä, kopiomaakarille myös ansaittua "rispektiä".. :) |
fox 01.08.2006 01:42:21 | |
---|
On jonkin verran kokemusta, mutta jätetään asia sikseen :) Juu, katoin kotisivultas... 8) |
McNulty 01.08.2006 09:54:13 | |
---|
mutta kyllä se Jaappanin Toksu maksaa jo studio Lespan verran ja niistäkin paremmat ylikin. http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/ls__320.phtml En ole uudemmilla Tokailla soittanut, mutta oma wanha japsi löövrokki hakkaa mennen tullen alle 2000 euron Gibbonit ( Onhan sitä kyllä hemmetin paljon customoitu, mutta siltihi). Niin no niin... nämä on taas näitä "testasin yhtä studiota ja se oli ihan paska"-kommentteja. Mikä on sinun referenssi alle 2000e Gibsoneihin? Oletko soitellut läpi esim. useamman SG Standardin jota saa jatkuvasti alle 2000e? Ohimennen voin taas mainita että minä maksoin omasta LP Customista n. 1000e, omasta LP Standardista myös noin 1000e (6000mk). Voi olla nihkeää tuo mennentullen :) El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
jomppu 01.08.2006 11:18:45 | |
---|
Suuria tunteita herättäviä keskusteluja nämä Tokai love rock-jutut. "siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan" |
ollikainen 01.08.2006 11:20:30 (muokattu 01.08.2006 11:22:38) | |
---|
Suuria tunteita herättäviä keskusteluja nämä Tokai love rock-jutut. Gibson miehet/naiset sanoo että Tokai on paska, sitten tulee Tokai miehet/naiset ja sanoo että Gibson on paska, normaallia muusikoiden kommunikaatiota, mistään ei loppujenlopuksi keskutella asiallisesti. Nuohan on hevosen pallit. - Foe mounier |
kimurantti1 01.08.2006 11:47:59 | |
---|
Mun mielestä keskustelu on ollut ihan asiallista toistaiseksi. Nimenomaan tuon foxin postaaman tekstin minäkin olen lukenut. Hmm, mitä jos jätetään Tokain ja Gibsonin vertailut sikseen (vaikka itsehän sen aloitin..) ja keskitytään väittelemään siitä, onko Tokailla oikeasti laatuongelmia? Pitäisiköhän tuota Ishibashi-juttua kysyä heiltä suoraan sähköpostilla? Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
McNulty 01.08.2006 12:20:55 (muokattu 01.08.2006 12:24:44) | |
---|
Mun mielestä keskustelu on ollut ihan asiallista toistaiseksi. Nimenomaan tuon foxin postaaman tekstin minäkin olen lukenut. Hmm, mitä jos jätetään Tokain ja Gibsonin vertailut sikseen (vaikka itsehän sen aloitin..) ja keskitytään väittelemään siitä, onko Tokailla oikeasti laatuongelmia? Pitäisiköhän tuota Ishibashi-juttua kysyä heiltä suoraan sähköpostilla? Sikäli kurjaa kun olin itselleni miettinyt tuota Tokai ES-110, joka on siis plagiaatti Gibsonin ES335-mallista. Harmi kun minulla ei oikeasti ole nyt rahaa alkuperäiseen. Tyydyn halpakopioon joka tapauksessa. Oli se sitten Ibanez AS103, Tokai ES110, Yamaha SA2200, Epiphone Sheraton II tms. Pitäis vain lähteä testaamaan tuota uusittua ES-110 mallia, joka on siis vanhan ES-100 korvaava malli, sekä tietysti tuota Yamaha SA2200 joka vaikuttaa erittäin hyvältä. http://www.donmack.com/Images/products/Tokai/ES100B.jpg (ES-110 on siis ES-100 mallin korvaava uutuus) VS. http://www.yamaha.ca/content/guitar … /SA2200/images/highres/SA2200-2.jpg Tokaita saisi Cherry-värillä ja se olisi Jammua halvempi. Jammussa olisi kyllä nätit inlayt, varmasti ihan passeli laatu mitä tässä nyt on yamahan skeboista lueskellut, alnico v-mikit valmiina jne. Vielä jos Tokailla on ongelmia laadun kanssa, niin... El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Pehvanssi 01.08.2006 13:42:18 | |
---|
Oletko soitellut läpi esim. useamman SG Standardin jota saa jatkuvasti alle 2000e? Eikös nyt ollu puhe Les Pauleista, tai edes sen näköisistä kitaroista? Vähän sama ko puhuttais että "ookko soittanu stratolla ku väität telecasteria paskaks?", tai "Audi on ihan perseestä. Ajoin kerran Fiiatilla ja siitä päättelin". Eri kitaroista kyse siis. Joo olen soittanut useammalla Iso Geen Lespalla ja myös SG:llä. SG:istä en puhunut mitään siltikään. Sovitaanko vaikka, että vaikka Iso G tekis 200 euron Lespan niin se on parempi kuin yksikään Tokai ever. |
McNulty 01.08.2006 13:47:42 (muokattu 01.08.2006 13:57:05) | |
---|
Eikös nyt ollu puhe Les Pauleista, tai edes sen näköisistä kitaroista? Vähän sama ko puhuttais että "ookko soittanu stratolla ku väität telecasteria paskaks?", tai "Audi on ihan perseestä. Ajoin kerran Fiiatilla ja siitä päättelin". Eri kitaroista kyse siis. Joo olen soittanut useammalla Iso Geen Lespalla ja myös SG:llä. SG:istä en puhunut mitään siltikään. Kirjoituksessa muistaakseni mainittiin vain "alle 2000e Gibson". ...mutta oma wanha japsi löövrokki hakkaa mennen tullen alle 2000 euron Gibbonit Gibsonilla kun on muitakin malleja kuin Les Pauleja. Lasketaanko alle 2000e Gibson Les Paul Standard DC tai vaikka Special DC tuohon sinun "vertailuun"? Pikemminkin niin tuo että ensin sanotaan "yksikään alle 50000e Toyota ei ole näin hyvä" ja sitten perään huudellaan että "eikös tässä nyt puhuttu vain Corollasta?". Sovitaanko vaikka, että vaikka Iso G tekis 200 euron Lespan niin se on parempi kuin yksikään Tokai ever. Ei meidän mitään tällaista tarvitse sopia jollet sinä välttämättä halua itsellesi valehdella. En tietääkseni ole sanonut että Tokai olisi välttämättä huono soittopeli lainkaan. Huvittaa vain nuo yleistykset joita lähinnä jokaisella Tokain omistajalla on Gibsonin tuotteista. Kokemukset sen sijaan rajoittuvat hyvin usein Into-Luthmanin katalogin selailuun tai siihen kuukausia liikkeessä seissyyn LP Studioon josta on kaula trimmaamatta, vanhat kulahtaneet kielet ja sitten tietysti testaajan oma ennakkoasenne ko. merkkiä kohtaan. Valitettavan usein tuo "I have a right to diss Gibson"-homma menee juuri noin. El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Pehvanssi 01.08.2006 14:10:04 | |
---|
No voihan Kettu. Pahoittelen etten tajunnut nyt tarkentaa juuri niihin Les Pauleihin /tai sen mallisiin kitaroihin (millaisista nyt alunperinkin oli kyse koko keskustelussa). En minä ole kuitenkaan missään vaiheessa väittänyt että Gibsonit olisi huonoja kitaroita, enkä myöskään ole väittänyt että Tokai olisi jotenkin parempi kuin Gibsoni, mutta olen väittänyt että minä allekirjoittanut itse en ole vielä törmännyt alle 2000 euroa maksavaan Gibsoniin joka sopisi paremmin MINUN käteeni kuin oma tämän hetkinen kopio aidosta oikeasta Gibson Les Paul mallisesta kitarasta. Selvennetään nyt ratakiskosta vääntäen vielä että, kyllä olen törmännyt aitoon Les Pauliin joka on parempi kuin oma kopioni, mutta sen hinta oli 2500euroa ja tällä tavalla vedin johtopäätökseni. Siis jotta tämä nyt ei jäisi epäselväksi kenellekkään niin en voi sanoa etteikö juuri esimerkiksi Bonecrusherin 1000 euron Gibsoni olisi huomattavasti parempi ( jota se varmaankin on, koska onhan se sentään aito oikea), kuin oma Tokaini, mutta itse allekirjoittanut ei ole sellaisella vielä soittanut. Hemmetti jos tuosta vielä voi alkaa nussimaan pilkkua. Varmaan pitää tästä lähtien pitää kirjaa yllä että mitä kitaroita voi verrata keskenään. Lähtien tietenkin soitetun kitaran väristä. |
fox 01.08.2006 14:19:44 | |
---|
Valitettavan usein tuo "I have a right to diss Gibson"-homma menee juuri noin. Juurikin, hyvinkin pitkälti. Toki on valitettavaa, että tulee "sutta ja sekundaa", ja tällä hetkellä tuntuu (kaikesta yltiö-hypestä huolimatta) että tuolla Hamamatsun tehtaalla ei oo kaikki kohdallaan, vaikka juuri Japanin Tokaita on pidetty sinä "laadun huippuna" eräitten taholta. Valitettavaa toki, että arvostelulle näyttää jopa olevan pohjaa, jos vaikka tuota Ben D:n kokemaa 66% virheelisten tuotteitten esiintymisfrekvenssiä katselee. Ja kyllä se minusta jotain myös merkitsee, jos Ishibashi, joka sentään on melkoisen merkittävä diileri, alkaa oman maan tuotteita totaalisesti hyljeksiä. Itse asia, tuo jonkin kopion vertaaminen alkuperäiseen, on taas juttu sinänsä, eipä siltä voitu tässäkään thriidissä näemmä välttyä.. Tietenkään ei ole syytä epäillä, etteikö tuo nimenomainen kitara olisi hyvä.. Mutta loppuviimeksi onko sille mitään faktapohjaa, että se ylittää laadullisesti ja muuten minkä tahansa hintaluokkaa 2000 euroa Gibsonin.. Sitten minusta on pohjaa vertailulle, jos siitä esim. myydessä sen 2000 euroa sais.. Vaikka itse näissä thriideissä noita lausumia vastaan hyökkäilenkin, se ei suinkaan johdu siitä, että Tokaita jonain "vessasta alas" -kitaroina pitäisin, ne on hyviä KOPIOITA, muttei ikinä alkuperäisiä. Onhan "rantarolexeissakin" ihan toimivia yksilöitä.. Ikuna maailmassa en ole suorittanut vertailuja korjaamissani ja laittamissani kitaroissa tyyliin: "Kuule, tää sinun lawsuit-strato on oikeesti 200 kertaa parempi kuin tuo Fullertonin -79 Strato!", korkeintaan olen totuudenmukaisesti sanonu, että onpas hyvä kitara kätöseen tämä Ibaneesi/Fernandeesi/what ever... Sovitaanko vaikka, että vaikka Iso G tekis 200 euron Lespan niin se on parempi kuin yksikään Tokai ever. Katkeran absurdi lause tämä.. Koska kyseessä on jo sen luokan kustannustekijöiden eroavuus, ettei ihan 200 euroon noista raaka-aineista, raudasta ja ennenkaikkea tuotantokustannuksista länsimaan ja kauko-idän välillä ihan tuohon kyetä. Gibson lopetti ns. "halpamallien" tekemisen juuri tuosta syystä silloin "Suuren japsikitaraboomin" aikoihin, samasta syystä 1970 tytäryhtiö Epiphone siirsi koko tuotannon ensin Japaniin, sitten Korea/Japaniin ja nyt Kiinaan.. Ne kalliimmat, voisi sanoa jopa brändituotteet taas tehdään edelleen U.S. of A:ssa. Lienee ainoita "suurista valmistajista", joka ei omalla nimellään ja brändillään valmista missään muualla. Ylläolevaan lauseeseen sanoisin, että ei sovita. Eikä sillä ole mitään järjellistä pohjaa saati tekemistä Tokain laatuongelmien kanssa. |
fox 01.08.2006 14:32:05 | |
---|
No voihan Kettu. *pufff* Kutsuitte?? enkä myöskään ole väittänyt että Tokai olisi jotenkin parempi kuin Gibsoni, mutta olen väittänyt että minä allekirjoittanut itse en ole vielä törmännyt alle 2000 euroa maksavaan Gibsoniin joka sopisi paremmin MINUN käteeni kuin oma tämän hetkinen kopio aidosta oikeasta Gibson Les Paul mallisesta kitarasta. Mhh.. kyllähän tuosta nyt jotain vois todeta..En ole uudemmilla Tokailla soittanut, mutta oma wanha japsi löövrokki hakkaa mennen tullen alle 2000 euron Gibbonit ( Onhan sitä kyllä hemmetin paljon customoitu, mutta siltihi). Yleisesti jokaisen alle 2000 euron Gibsonin pitäis siis olla huomattavasti huonomman.. Varmaan pitää tästä lähtien pitää kirjaa yllä että mitä kitaroita voi verrata keskenään. Lähtien tietenkin soitetun kitaran väristä. Myös se lavan muoto tuntuu varsin merkittävältä. Värihän on myös verraten merkittävä soitettavuuden ja laadun kannalta. Vertailusta toivoisin, että luet tuon ylläolevan postaukseni huolella. Itse en ole vielä tähän päivään mennessä kyennyt sanomaan, että "Tämä XXX on 3 kertaa parempi kuin Z, joka taas on senverran huono, että on ihan Ö:n tasoa." On sattumoisin eri merkkisiä kitaroita, joitten rakenteessa ja viimeistelyssä on eroja. Myös hinnassa. Nyt näyttää siltä, että Tokai vuorollaan joutuu kärsimään laatuongelmista big time. Se on sääli. Kunnioittaisin kyseistä valmistajaa vielä enemmän, ellei niitten agenda olisi tuo "King of the Kopies", edellinen kuningas muutti suunnan 1976 ja kats, tekevät omillansa kitaroita ja pärjäävät myös kilpailussa. |
McNulty 01.08.2006 14:40:10 | |
---|
Toki on valitettavaa, että tulee "sutta ja sekundaa" Kyllä. En tiedä yhtäkään kitaroiden valtamerkkiä (eli jotain muita kuin pieniä nyrkkipajoja siellä täällä) jolta ei olisi tullut luokattomia soittimia markkinoille. ja tällä hetkellä tuntuu (kaikesta yltiö-hypestä huolimatta) että tuolla Hamamatsun tehtaalla ei oo kaikki kohdallaan, vaikka juuri Japanin Tokaita on pidetty sinä "laadun huippuna" eräitten taholta. Tuleeko Hamamatsusta muita kuin Tokaita? Valitettavaa toki, että arvostelulle näyttää jopa olevan pohjaa, jos vaikka tuota Ben D:n kokemaa 66% virheelisten tuotteitten esiintymisfrekvenssiä katselee. Itse tein ohimennen sellaisen havainnon, että LC-80 ZW mallissa on kannessa ns. 7-ply bindaus ja takana 5-ply bindaus. Viimeistely oli muuten ihan ok, mutta nuo "bindauksen kerrokset" oli maalattu. Siellä näkyi reunoissa että se ei itseasiassa ollutkaan layeroitua vaan nuo kerrokset olivat maalattu. Sinne olivat lakan alle jääneet tuossa meikäläisen testiyksilössä valkoisia kohtia ympäri bindauksen "mustia kerroksia". Pelkästään tällaiset asiat tiputtavat valmistuskustannuksia, kun ei käytetä aitoa bindausta vaan tehdään se oikaisten. Gibsonilla kun tuo bindaus tehdään käsityönä naruilla ja työntekijän palkat on hieman eri kuin Aasiassa. Ja kyllä se minusta jotain myös merkitsee, jos Ishibashi, joka sentään on melkoisen merkittävä diileri, alkaa oman maan tuotteita totaalisesti hyljeksiä. Kyllä. Japanissa kun on muutenkin tuo "kunnia" vähän erilainen käsite kuin meillä täällä. Etenkin bisnesmaailmassa sen huomaa. Kurjaa sikäli että olen itse kiinnostunut tuosta ES-110 mallista ja jos sieltä nyt tuleekin sutta niin däng! El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Lonesome 01.08.2006 14:49:25 | |
---|
Tuleeko Hamamatsusta muita kuin Tokaita? Mites "puoliakustiset" Elitist Epiphonet? Muistaakseni vain Les Paulit ja SG:t tulee Fuji Genin tehtaalta. Vaikka toisaalta: Myös se lavan muoto tuntuu varsin merkittävältä. ... Elitist Epiluureissa on n i i n vääränmallinen lapa, ettei ne monilta muilta osin Isoa Geetä vastaavat yksityiskohdat paljoa merkkaa... ;) Mars Needs Guitars! |