-Cale 05.03.2007 19:25:38 | |
---|
Jos tuo piuha oli epäsopiva nupille tms. niin voiko se aiheuttaa mitään vahinkoa? Tyhmä kysymys kenties muttei viitsi riskeerata. Ja jos mitään riskiä ei ole niin minkälainen piuha tuohon pitää hankkia, jotta saa äänen stereona kaiuttimiin? Sulla on vissiin monoplugi siinä piuhassa, eikä näin ollen kuulu kuin toisesta kajarista. |
Rakoni 05.03.2007 19:29:10 (muokattu 05.03.2007 19:31:35) | |
---|
ymmärtääkseni nuppia ei saisi soittaa edes linjaan jollei kuormana ole jotain kaapin tapaista? muutamahan tapaus on täälläkin saanut lukea, jotka ovat kytkeneet linjaan luullen sen onnistuvan, mutta hajottaen kuitenkin, koska ei ollut kuormaan... Kysyin tuota ihan Levytukulta ennen kun kytkin linjaan, kuulemma onnistuu ongelmitta. Mesan manuaalista speaker mute-kytkin: "This switch mutes all of the signal at the power section driver stage, removing the need for a speaker load." E: Tarkistin tuon väitteeni, en puhunut silloin mitään linjaan kytkimestä, ainoastaan kuulokkeista. Mutta sama reikähän se kuitenkin on. Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
Rakoni 05.03.2007 19:32:39 | |
---|
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
ReBeat 05.03.2007 19:39:41 | |
---|
Tyhmä kysymys kenties muttei viitsi riskeerata. Ja jos mitään riskiä ei ole niin minkälainen piuha tuohon pitää hankkia, jotta saa äänen stereona kaiuttimiin? Stereoksihan tuota ei saa millään koska sieltä tulee vain yhtä monoa ulos, mutta jonkinlaisella adapterilla joka syöttää sitä signaalia kuulokkeiden plugin molempaan kanavaan. Kokeileppa vetää sitä stereoplugia aivan aavistus ulospäin vahvistimesta. Sillä tavalla ääni on joskus tullut monoliittimestä (mikä vahvistimessakin sisällä on) kumpaankin kanavaan. |
Rakoni 05.03.2007 19:46:05 | |
---|
Stereoksihan tuota ei saa millään koska sieltä tulee vain yhtä monoa ulos, mutta jonkinlaisella adapterilla joka syöttää sitä signaalia kuulokkeiden plugin molempaan kanavaan. Kokeileppa vetää sitä stereoplugia aivan aavistus ulospäin vahvistimesta. Sillä tavalla ääni on joskus tullut monoliittimestä (mikä vahvistimessakin sisällä on) kumpaankin kanavaan. Eli tästä voin päätellä, ettei linjaan kytkeminen ole kiellettyä? :) Kuulokkeilla ääni siis kuuluu molemmista luureista, tietokoneeseen kytkettynä tällä piuhallani ei. Mesassa lukee Record/Phones, ja alapuolella Stereo or Mono. Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
ReBeat 05.03.2007 19:54:41 | |
---|
|
Räkkipeli 05.03.2007 19:56:33 | |
---|
Mitkäs on muuten yleisimpiä syitä että laite ylikuumenee kokonaan? Meinaa joskus kun luukutan Marshallillani, se saattaa sammahtaa ylikuumentumisen takia. Enkä oikein ole päässyt jyvälle että mitä olen tehnyt väärin. Any help? You can run, but you can't hide from metal! |
Rakoni 05.03.2007 19:57:42 (muokattu 05.03.2007 19:58:34) | |
---|
Onko tuo sama plugi sulla siis sekä kuulokkeiden kanssa että tietokoneelle vievän johdon kanssa käytössä? Ei, kuulokkeilla on oma pluginsa, joka tuli paketissa mukana. Enkä ole varma onko se plugi juuri tuo, mutta ainakin näyttää täysin samalta. Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
Rakoni 05.03.2007 20:01:23 (muokattu 05.03.2007 20:02:38) | |
---|
Itse asiassa nyt kun katson tarkemmin noita niin kuulokkeen plugin alempi raita on ohuempi kuin linjapiuhan plugissa. Ylempikin raita taitaa olla hivenen ohuempi. Päät ovat täysin samanlaiset. Mutta Boss ME-50 linjaan kytkettynä piuha toimii ihan normaalisti, siksi ihmettelen. Ja edelleen haluan tietää etten ole mokannut aivan täydellisesti tuon linjaan kytkemisen kanssa :) Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
ReBeat 05.03.2007 20:16:16 | |
---|
Manuaalin tekstin perusteella minkäänlaista vahinkoa ei pitäisi syntyä tuossa hommassa. |
Rakoni 05.03.2007 20:25:31 | |
---|
Manuaalin tekstin perusteella minkäänlaista vahinkoa ei pitäisi syntyä tuossa hommassa. Ok. Kun en noista monosignaalin jutuista tiedä niin alkoi mietityttää se, että puolet signaalista tavallaan "juuttuisi" vahvistimeen ja kuumentaisi sitä tai jotain. Tai että onko ylipäätänsä normaalia, että toisesta kaiuttimesta ei kuulu mitään. Olen taas vaihteeksi idiootti mutta koittakaa kestää. Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
ReBeat 05.03.2007 20:34:21 (muokattu 05.03.2007 20:34:58) | |
---|
Ok. Kun en noista monosignaalin jutuista tiedä niin alkoi mietityttää se, että puolet signaalista tavallaan "juuttuisi" vahvistimeen ja kuumentaisi sitä tai jotain. Äh, eeei mitään tollasta voi olla. Mä luulen että tässä on vaan siitä kiinni, että se kaapelin plugi ei vaan saa vahvistimen jakin sisässä kumpaankin kanavaan kosketusta. Mitäs sulla on muuten tietokoneen asetuksissa laitettuna äänen sisääntuloks? Onko stereo vai mono? Kokeile monoa. |
Rakoni 05.03.2007 20:41:54 (muokattu 05.03.2007 20:43:09) | |
---|
Äh, eeei mitään tollasta voi olla. Mä luulen että tässä on vaan siitä kiinni, että se kaapelin plugi ei vaan saa vahvistimen jakin sisässä kumpaankin kanavaan kosketusta. Mitäs sulla on muuten tietokoneen asetuksissa laitettuna äänen sisääntuloks? Onko stereo vai mono? Kokeile monoa. Kaipa se ongelma on sitten vain se, että plugi on hieman erilainen, ja se ei sovi tuohon. Pitää käydä ostamassa toinen plugi. Vahvistimen kuumeneminen on ilmeisesti normaalia, jos tämä ei siihen mitenkään vaikuta. Putkareiden kanssa joutuu aina pikkasen stressata kun on niin monta tapaa saada se hajalle :D Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
Metalrock 06.03.2007 13:26:05 | |
---|
Mitkäs on muuten yleisimpiä syitä että laite ylikuumenee kokonaan? Meinaa joskus kun luukutan Marshallillani, se saattaa sammahtaa ylikuumentumisen takia. Enkä oikein ole päässyt jyvälle että mitä olen tehnyt väärin. Any help? Melkein kaikkissa räkki putki päätevahvistimessa on tuuletin takapanelissa joka jäähdyttä putket! Joku tuuletin vois autta että pysyisi päälle! Play Loud |
Räkkipeli 06.03.2007 14:14:27 | |
---|
Melkein kaikkissa räkki putki päätevahvistimessa on tuuletin takapanelissa joka jäähdyttä putket! Joku tuuletin vois autta että pysyisi päälle! Jaa...miten mun on kuitenki vaikee uskoo et kaikkien JCM 800 nupeilla soittavien nuppien takana olis tuulettimet, pysyvät kuitenkin päällä. You can run, but you can't hide from metal! |
duc 06.03.2007 14:19:05 | |
---|
Putket mahdollisesti biasoitu liian kuumiksi, ja sen takia laitos lämpenee liikaa. Tai ehkä vaan nuppi on niin täynnä pölyä että kuumenee sen takia :-) |