Aihe: Midiohjaimen käyttö
1 2
JR
22.11.2002 15:56:52

Ai ketkä eivät suosittele?

Ja eihän G-majorissa ole wahwahia. Ainakaan minulla.

Eikä varsinaista volumepedaaliakaan, presetin outputleveliä pystyy kyllä säätämään, mutta ei se ole sama juttu.

--
TC-Electronicsin insinöörit itse sanoivat ettei suosittele g-majoria+Behringeriä (ei tuo control changea vain program changea), kun kyselin. Behringeriltä taas lupasivat softapuolelta mahdollisesti päivittää tukemaan myös control-change messuja joka parantaa g-majorin käyttöä siten että voit viskoa yksittäisiä efektejä päälle pois.

Onhan siinä G-majorissä ainakin mulla wah-wah (Se löytyy sieltä filteristä). Onko sulla uusiin softa siinä g-majorissa?
Löytyy joko auto-wah tai voit myös itse ohjata sitä.
Uusimmassa softassa mukana eq:t ja muuta sälää. Muistaakseni v.1.14

Tiedän yhen jenkkikitaristin joka keikalla käyttää myös g-majoria+behringeriä ja volumepedaalia juuri behringeristä.
Lähetti ohjeet miten onnistuu joten miten niin ei muka onnistu? ;)

Outputlevel vaikuttaa juuri vain volumeen.

Volumepedaalia en taas oikeastaan tarvi kun kitarassakin on olemassa volume nappi...
Fortune
22.11.2002 18:03:20 (muokattu 22.11.2002 18:03:33)

--
TC-Electronicsin insinöörit itse sanoivat ettei suosittele g-majoria+Behringeriä (ei tuo control changea vain program changea), kun kyselin. Behringeriltä taas lupasivat softapuolelta mahdollisesti päivittää tukemaan myös control-change messuja joka parantaa g-majorin käyttöä siten että voit viskoa yksittäisiä efektejä päälle pois.

Onhan siinä G-majorissä ainakin mulla wah-wah (Se löytyy sieltä filteristä). Onko sulla uusiin softa siinä g-majorissa?
Löytyy joko auto-wah tai voit myös itse ohjata sitä.
Uusimmassa softassa mukana eq:t ja muuta sälää. Muistaakseni v.1.14

Tiedän yhen jenkkikitaristin joka keikalla käyttää myös g-majoria+behringeriä ja volumepedaalia juuri behringeristä.
Lähetti ohjeet miten onnistuu joten miten niin ei muka onnistu? ;)

Outputlevel vaikuttaa juuri vain volumeen.

Volumepedaalia en taas oikeastaan tarvi kun kitarassakin on olemassa volume nappi...

Minulla on v1.1m joka on TC:n sivujen mukaan uusin päivitys (mistä ihmeestä sinä 1.14:sen olet saanut?) ja eq on.

Meinaatko wahilla tuota resonance filteriä? Kyllähän se vähän samalta kuulostaa, muttei se mikään wah ole.

Volapedaalin saisi toki toimimaan noin, en sano mitään kun en ole vieläkään expressiopedaalia saanut.

Kitaran volumenapilla voit toki kontrolloida etuseen menevää volumea ja säätää mm. särön määrää, mutta tuommoisiin U2:maisiin volume swelleihin, joissa äänensävy ja särön määrä ei muutu vaan signaali vaimenee tasaisesti tarvitsisin volumepedaalin ennen päätettä.
Dam-di-dam-di-dam.
Uutta musiikkia saatavilla.
Fortune
22.11.2002 18:08:43

Behringeriltä taas lupasivat softapuolelta mahdollisesti päivittää tukemaan myös control-change messuja joka parantaa g-majorin käyttöä siten että voit viskoa yksittäisiä efektejä päälle pois.

Eikös tuo Behringer tue muka control changeja, ainakin manuskan mukaan näin on?
Dam-di-dam-di-dam.
JR
24.11.2002 18:28:50

Eikös tuo Behringer tue muka control changeja, ainakin manuskan mukaan näin on?

-------------
Meinaan Wahilla juuri sitä resonance filteriä...Ei oo mikään virallinen wah mutta korvassa kuulostaa wah wah efektiltä.. Kyllä se wahista käy siinä missä dunlopin j.hendrix wahkin hah..

Volumepedaali toimii mun mielestä paremmin ja puhtaasti soundiin ja säröön vaikuttamatta juuri pre-ampin jälkeen (g-major).

Riippuu tietysti siitä mihin tarkoitukseen käytät.

Tässä 21/11 tullut uutta tietoa control changesta ja yksittäisistä effect blockeista päälle / pois:

---
Question
How can I get the FCB1010 to work with the G-Major or the G-Force. switch effect blocks, tap tempo, bypass, relays etc...

Answer
This a pure Behringer FCB1010 support issue, but as this is not explained clearly in the FCB1010 manual,
we describe below the programming procedure step by step for all G-mAjor or G-Force users. This way you can get switches to send a controller with 2 values (0 and 127). You will then be able to assign these switches to effect block bypass, tap tempo, global bypass, tuner mute, switch relays etc... This procedure was kindly sent to us by Gerry Malcolm from Canada. We tested it and it works.

Select bank 3 and patch (3)6, then press the DOWN button to enter
programming mode.

The green SWITCH 1/2 LED lights up.

Press UP to confirm your selection. The SELECT LED lights up.

The LED's of all the currently assigned functions will light up (This is
usually EXP A, EXP B, and PROG CHG 1). Please refer to the manual page
11 and table 2.3 for explanations of the various functions.

Make sure only buttons 8 and 9 are lit (EXP 1 AND EXP 2); these are the
expression pedals), you may de-select any others by holding them down
for a couple of seconds.

Now it's time for an effect on/off switch. We must assign the min. and
max. controller values separately via BUTTON 6 (CNT 1) AND BUTTON 7 (CNT
2). Think of these as on (127) and off (0).

** Press button 6 (CNT 1) and hold it for a couple of seconds. The LED
should light up. Press it again quickly and the LED will begin flashing.

Press UP to confirm your selection.

The NUMBER LED will light up. Enter the controller number you wish to
use (for this example use number 69).

The VALUE 1 LED will light up. Enter 127 for the on message to be
transmitted.

The SELECT LED will light up.

Repeat the above steps** with button seven (CNT 2) to assign control
value 0 for the off message to be transmitted.

To save the preset hold the DOWN button for a couple of seconds.

Now repeat the entire process for patches 37-40. If all goes well you
should now have five on/off switches. The Behringer software still does
not work perfectly for this purpose as double presses are sometimes
needed to activate an effect, and the LED's do not properly show the
status of the controller (i.e. On and Off).
.
Marzi
24.11.2002 22:52:34

Ostin itselleni juuri tuon G-Majorin ja FC-200:sen. Katsotaan juttuja sitten kun oon istunut niiden kanssa pari iltaa kiroilemassa piuhasotkun ja manuaalin kera. :)
Fortune
24.11.2002 22:53:56
Ostin itselleni juuri tuon G-Majorin ja FC-200:sen. Katsotaan juttuja sitten kun oon istunut niiden kanssa pari iltaa kiroilemassa piuhasotkun ja manuaalin kera. :)

G-major on muuten pirun yksinkertainen käyttää, jopa minä, joka en ollut multiefektiä eläissäni käyttänyt, sai parissa päivässä vehkeen tekemään kaiken, mitä halusinkin.

Elikä kaltaisellasi äänigurulla menee 2 minuuttia.
Dam-di-dam-di-dam.
BlackD
25.11.2002 00:00:59
Versiosta 2.2 lähtien FCB1010:n softassa on ollut tälläinen ominaisuus, mutta liittyykö mitenkään asiaan?

-----------

Toggling between two controller values in a patch:

Allows you to configure one controller so that it alternately sends two different values, e.g. effect bypass, drive on/off, etc. In order to enable the controller switch-over function, you need to globally select the same MIDI channel for CNT1 and CNT2 (see chapter 2.2), and enter the same controller number for CNT1 and CNT2 in the preset (NUMBER, see chapter 2.3.2). The first time you recall the preset, it will send the controller value of CNT1 (VALUE 1), with each additional key press you can alternate between CNT2 and CNT1. Example: Select preset 1 without DRIVE function on the BEHRINGER V-AMP each time you press the same button again, DRIVE will be switched on or off respectively: PROG CHG 1 = 1, CNT 1 NUMBER = 26, VALUE 1 = 0, CNT 2 NUMBER = 26, VALUE 1 = 127

-----------

Nimim. FCB1010:n omistaja ja G-Majorin saapumista odotteleva
ele
25.11.2002 00:08:46

Hyvä esikoulu. Kokemuksen avulla helpompi säätää kaikki pelaamaan ketjussa sitten kun on nämä:

rocktron all access (2:lla volapedaalilla)
+ tc g-force + lexicon pcm91 + eventide eclipse
Groove Man
25.11.2002 16:07:00 (muokattu 25.11.2002 16:11:30)
Versiosta 2.2 lähtien FCB1010:n softassa on ollut tälläinen ominaisuus, mutta liittyykö mitenkään asiaan?

Tämä on käytännössä aivan sama kuin JR:n kommentissa ollut vaihe-vaiheelta ohje.

Ja tuo tuo ohjeessa mainittu puute: "The Behringer software still does not work perfectly for this purpose as double presses are sometimes needed to activate an effect." selittyy tuolla FCB:n nykyisellä logiikalla: "The first time you recall the preset, it will send the controller value of CNT1 (VALUE 1), with each additional key press you can alternate between CNT2 and CNT1."

Eli jos...
...efekti on päällä (ja haluat sen pois päältä)
...joku toinen patchi on parhaillaan valittuna
...survaset efekti on/off painiketta => lähtee viesti 127 eli ON
...joudut polkasemaan uusiksi => viesti 0 eli OFF

Se miten päin ko. ongelma ilmenee (ON vai OFFin kanssa) riippuu tietenkin siitä miten päin controlleri 1&2:lle arvot annetaan.

Ainoa vaihtoehto (ilman kaksi suuntasta liikennettä) fixata
bugi* on tallettaa aina viiminen jokaisesta controlleri polkasusta lähteny viesti. Lisää jonkin verran muistin tarvetta FCB:ssä & tietenkin pikkusen lisäkoodia...

EDIT: *tässä Bugi == Behringerillä ominaisuus, kuten softahommissa on tapana asia ilmaista. Hoho!
Joukahainen
27.11.2002 14:35:36

Hyvä esikoulu. Kokemuksen avulla helpompi säätää kaikki pelaamaan ketjussa sitten kun on nämä:

rocktron all access (2:lla volapedaalilla)
+ tc g-force + lexicon pcm91 + eventide eclipse

Kokemuksen mukaan tossa Rolandissa on tilaa 6:lle expressiospedulle.(pakko viisastella :) ) Mulla on jo wahi, joten tuo yks ainokainen saa toimittaa expression ja volan virkaa. Kuka muuten tarvii kahta volaa?
Fortune
27.11.2002 14:49:45

Kokemuksen mukaan tossa Rolandissa on tilaa 6:lle expressiospedulle.(pakko viisastella :) ) Mulla on jo wahi, joten tuo yks ainokainen saa toimittaa expression ja volan virkaa. Kuka muuten tarvii kahta volaa?

Rocktron, ei Roland.

Kahta volaa voi tarvita, jos ei viitsi säätää etuseen menevää volumea kitaran namiskasta (särön määrä, soolo/komppisärö jne.) ja sitten toinen volume ennen päätettä niitä tasaisia volume swelleja varten, joissa äänensävy ei muutu.
Dam-di-dam-di-dam.
Marzi
04.12.2002 23:00:53

G-major on muuten pirun yksinkertainen käyttää, jopa minä, joka en ollut multiefektiä eläissäni käyttänyt, sai parissa päivässä vehkeen tekemään kaiken, mitä halusinkin.

Elikä kaltaisellasi äänigurulla menee 2 minuuttia.

No jaa... Kyllä mä sen nopeesti sain tekeen kaiken, meni ehkä sen verran kun menee kun joutuu selaamaan efektien säädöt läpi ja mieleisekseen. Tämä tietenkin johtuu siitä, että mulle on nuo d-two:t ja m-onet aika tuttuja pelejä. Käyttöliittymä kun on juuri samanlainen. Tai ainakin melkein. Tuo nyt on periaatteessa m-ykkönen kitaristille.

Expressiospedun sai äkkiä totteleen kun tajuaa lukea manuaalia. Ensin piti vaan se spedu kalibroida ja sitten kertoa mod-valikossa sille, että mitä haluaa sen tekevän. Manuaalissa on kaikki oleellinen.

Whammy meni heti käyttöön yhteen biisiin. Ja täys 2 oktaavia ylös tottakai. :) Rajua on. Muilla bändiläisillä turahtaa kakka kun laittaa whammyn meneen 2 oktaavia alas. Alkaa olla sen verran ruskeeta kohinaa. :D))

Mitähän tässä kysyttiin alunperin? :)
Ilmakohtalo
05.12.2002 00:00:32
Versiosta 2.2 lähtien FCB1010:n softassa on ollut tälläinen ominaisuus

jos haluaa että yks nappula tekee kaksi control changea (yhdellä, samalla polkaisulla), onnistuuko ? vai tekeekö se sitten niin että eka polkaisu: control change 1 ja toka: control change 2 ?

perjantaina saapu thomannista fcb1010, mutta siinä on joku vanha softa.. pitäis hommata uus päivitetty piiri, mutta en tunne ketään kuka voisi sen tehdä..
Fortune
05.12.2002 12:31:29

perjantaina saapu thomannista fcb1010, mutta siinä on joku vanha softa.. pitäis hommata uus päivitetty piiri, mutta en tunne ketään kuka voisi sen tehdä..

http://www.soundata.fi
Dam-di-dam-di-dam.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)