Aihe: Pätevää vahvistinta koti/bändisoittoon 1 2 | |
---|---|
![]() 11.07.2006 10:27:02 | |
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_38/products_id/353 Onko tuon linkin JCM 800 jotenkin erikoinen, vai malliko sille antaa noin paljon hintaa? Se on Reissue-malli joista jotkut ilmeisesti ovat valmiita maksamaan tuon verran, vaikka alkuperäisiäkin saa (alle) puoleen hintaan. | |
![]() 11.07.2006 17:08:42 | |
Kuinka nuo kahdeksansataset soveltuu kotisoittoon? Saako pienillä voluumeilla trankkusoundeja paremmat säröt, vai onko soundi ikävän tuhruinen? Entäs nuo JCM 900 sarjaiset? Missäs hinnoissa ne pyörivät? | |
![]() 13.07.2006 20:23:31 | |
Huomenissa pitäisi lähteä vahvistinta Helsingistä etsimään. Eli, voikohan jossain liikkeessä testailla tätä Laneyn gh50l nuppia? 2*12 kaappeja luulisi löytyvän, mutta oisiko jossain paikassa erityisesti tuota framuksen kaappi+laneyn nuppi yhdistelmää saatavilla? Tarkoitus siis ostaa liikkeestä. Mitä vekottimia nämä edellä kertaalleen mainitut Ashdownit ovat, jotain ylimoderneja leluja vai ihan oikeasti laadukkaita vahvareita? Engl olisi nyt kuitenkin ihan ykkösvaihtoehto, soundstoresta sitä siis taitaa löytyä. | |
![]() 13.07.2006 21:00:22 (muokattu 13.07.2006 21:02:09) | |
Saako pienillä voluumeilla trankkusoundeja paremmat säröt, vai onko soundi ikävän tuhruinen? Kokeilin kaupassa JCM-900 50w mallia (oli dual reverb tai joku?). Hyvät soundit lähti ihan hiljasillakin volyymeilla. Ja itellänikin on DSL 100 ja hyvin kotona soittelee. Siitä soundin tuhnuisuudesta ei mun mielestä voi putkipelien yhteydessä puhua -kaikki soittamani kuulostavat paremmilta kuin yksikään trankku. Ainoa mistä voi puhua, on särön määrä. Sitä kun ei mastervola-putkipeleissä tule ennen luukuttamista, mutta silloinkaan soundi ei mun korvaan kuulosta yhtään tunkkaiselta. Tässä DSL:ssä ei sitä ongelmaa ole, kun säröä tulee potikkaa kääntämällä :D Tulikohan mitään järkevää.. :) EDIT: Kaappi ratkaisee soundin huomattavasti! Paskan kaapin läpi mikään ei kuulosta hyvältä. Eli oma neuvo olisi, että ostaa vähintään yhtä laadukkaan kaapin, kuin nuppikin on -mieluiten astetta paremman. ..Ja putkipelien kanssa kitarakin tulee suurempaan rooliin. ROK ROK! | |
![]() 14.07.2006 09:25:50 | |
Saako pienillä voluumeilla trankkusoundeja paremmat säröt, vai onko soundi ikävän tuhruinen? Aina ei kannata uskoa isojen poikien "kaikki trankut on paskempia kun mun sairaan kallis putkari"-puheita.. Putket eivät ole mikään oikotie onneen. Uskonpa, että paras koti- ja bändisoittovahvari löytyy sinulle tuolta trankkupuolelta.. Oletan, että rankenmpaa säröä haet? High gain-putkivahvarit ja kotisoitto eivät ole kovin hyvä yhdistelmä. Minä sanoisin, että osta joku Marsun ensimmäisestä trankkusarjasta (8xxx), tai sitten Tech 21 joku isompi combo. Pysyy budjetti kasassa ja hyvää soundia tulee. Lisää middleä. | |
![]() 14.07.2006 10:04:55 (muokattu 14.07.2006 10:05:34) | |
Entä ENGLin Screamer? Saako siitä asiallisen soundin pienilläkin voluumeilla? Transistoreista olen tutkaillut Peaveyn XXL sarjaa, mutta se tuntunee jakavan mielipiteitä puolin ja toisin. | |
![]() 14.07.2006 10:10:49 | |
Entä ENGLin Screamer? Saako siitä asiallisen soundin pienilläkin voluumeilla? Transistoreista olen tutkaillut Peaveyn XXL sarjaa, mutta se tuntunee jakavan mielipiteitä puolin ja toisin. Minusta tuosta Thunderista sai hyvät soundit suhteellisen pienillä volyymeillä, ainakin jos vertaa tuohon nykyiseen marsuun. hairspray killer | |
![]() 14.07.2006 11:14:48 | |
laney on kyl tiukka. ite testasin englin screameriä, siis nuppi, ni ainakin mun käytössä hävis laneylle joka osa-alueella, paitsi laneys on vain yks kanava.toisaalta itse suosin juuri yksikanavaisuutta Tehotyttö95 | |
![]() 14.07.2006 13:12:19 (muokattu 14.07.2006 13:38:58) | |
Screamer on kyllä sangen pätevä vahvistin.. Se soundi vain jaakaa aika vahvasti mielipiteitä. Toiset tykkää, toiset inhoaa.. Se on kireä ja honottava. Etenkin V-30:n kanssa. Eikä se kovin monipuolinenkaan ole. Mutta jos soundi iskee, niin parempaa saa hakea.. E: Paitsi tietysti kalliimpaa ja monipuolisempaa Engliä.. :D E II: Osta tuo. http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … min=&price_max=&x=0&y=0 On vielä helskatin komeakin. Lisää middleä. | |
![]() 14.07.2006 17:08:23 (muokattu 14.07.2006 17:08:55) | |
Aina ei kannata uskoa isojen poikien "kaikki trankut on paskempia kun mun sairaan kallis putkari"-puheita.. Putket eivät ole mikään oikotie onneen. Minä sanoisin, että osta joku Marsun ensimmäisestä trankkusarjasta (8xxx), tai sitten Tech 21 joku isompi combo. Pysyy budjetti kasassa ja hyvää soundia tulee. Kyllä se karu totuus on, että kun pääsee putkipeliä kokeilemaan niin täystrankut ei kuulosta enää miltään. Eriasia on sitten etuasteputkella varustetut Valvestatet, Tubefusionit (pätevä peli, paitsi kovaa soitettaessa!) ym., jotka kuulostavat ihan hyviltä. -Mutta vielä en henk.koht. ole törmännyt yhteenkään putkipelin voittavaan lämminsoundiseen täystrankkuun. Ja mitä tulee Tech 21:siin -niistä en pidä myöskään:P Vaikka onkin analogisesti mallintava, niin sirinää siitä mielestäni eniten tuli ulos. Ja kyllä: putket ovat oikotie onneen! :D ROK ROK! | |
![]() 14.07.2006 17:11:40 (muokattu 14.07.2006 17:12:31) | |
Huomenissa pitäisi lähteä vahvistinta Helsingistä etsimään. Eli, voikohan jossain liikkeessä testailla tätä Laneyn gh50l nuppia? 2*12 kaappeja luulisi löytyvän, mutta oisiko jossain paikassa erityisesti tuota framuksen kaappi+laneyn nuppi yhdistelmää saatavilla? Tarkoitus siis ostaa liikkeestä. Mitä vekottimia nämä edellä kertaalleen mainitut Ashdownit ovat, jotain ylimoderneja leluja vai ihan oikeasti laadukkaita vahvareita? Engl olisi nyt kuitenkin ihan ykkösvaihtoehto, soundstoresta sitä siis taitaa löytyä. Laneytä on Levytukussa Aleksilla. Framuksia, Ashdowneja ja ENGLiä Musamaailmassa Kampilla. EDIT: tais tulla päivän myöhässä.. :) ROK ROK! | |
![]() 14.07.2006 18:33:32 | |
Eräs kaverini osti Randallin combon ja kehu sitä maasta taivaisiin, hinnasta nyt ei oo tietoa enkä ole edes kuullut miltä soundaa. Voisi olla tutustumisen arvoinen kun trankut kelpaa! Erittäin rakentava ehdotus ;) Huumori on yksi elämän elin ehdoista. | |
![]() 15.07.2006 11:16:22 | |
Jep jep. Kiitos kaikille neuvoista! :) Kävin siis eilen vahvistinostoksilla, mukaan tarttui testailujen kautta Engl thundrer reverb. Eilen koko illan sillä luukuttelin, ja tyytyväinen olen ainakin tähän mennessä ollut. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)