Aihe: SG vai Fender strato??
1 2
oiva tumpeloinen
04.07.2006 15:17:37
pyysin kokemuksia ja ehdoksia enkä väittelyä kumpi on parempi...
haen kitaralta rock n rollia eli kunnon saundia hyvää soitettavuutta...

Hyvä. Annetaanpa sitten vähän....vaikka ehdotuksia on aika mahdotonta antaa tietämättä, mitä sä haet.

Stratoa ergonomisempaa soitinta saat hakea. Tosin SG:kään ei ole kaikista huonoin vaihtoehto sen suhteen.

Soundit niissä on sitten aika erilaisia. Jo peruslähtökohtaisesti mikit tekevät ison eron vrt. single coil vs. humbucker. Kumpi sitten niistä on rock soundiltaan, riippuu varmaan ihan susta, ei mistään muiden kokemuksista eikä ehdotuksista. Molemmat toimii rockissa kyllä hyvin.
McNulty
04.07.2006 15:20:29
Mulle rock = foo fighters, toiselle rock = elvis...
Kummatkin kitarat ovat mainioita rock-soittimia. SG:stä tulee monelle kohtalaisen hätäsesti Angus Young ja AC/DC mieleen, kun taas Stratosta Hendrix, Clapton, SRV jne.

Jos haluat kirkkaamman soundin, missä on napakka tatsi, niin Stratocaster. Jos taas haluat mureeta, rikasta alakertaa ja suurta soundia niin SG.
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
Sälski
04.07.2006 15:39:59

Jos tarkennat hieman esim. että mikä yhtye/artisti edustaa sun mielestä sitä rock n rollia parhaimmillaan?

AC/DC, Guns n' Roses. Jimi Hendrix, Rolling Stones, KISS, Van Halen...jne.
en tarkoita pelkästään rock n rollia vaan myös hevimpää kuin Megadeth tai Black Sabbath mutta pääosin ACDC Guns n' Roses ja KISS.
Härski
04.07.2006 15:40:55
en tarkoita pelkästään rock n rollia vaan myös hevimpää kuin Megadeth tai Black Sabbath mutta pääosin ACDC Guns n' Roses ja KISS.

En lähtis enää Stratoa miettimään noihin Megadetheihin ja kumppaneihin. SG.
Sälski
04.07.2006 15:44:17

En lähtis enää Stratoa miettimään noihin Megadetheihin ja kumppaneihin. SG.
niin sitä minäkin mutta onhan maidenillakin stratoja ja sitä on hyvä soittaa... mutta SG on hienompi eikä sitäkään ole huono soittaa...
RG
04.07.2006 15:44:52
Joo, kyllä tämä nyt selkeesti vaatii SG:n.
Härski
04.07.2006 15:45:36
niin sitä minäkin mutta onhan maidenillakin stratoja ja sitä on hyvä soittaa...

Niin, niillä ei ole kaiketi ollenkaan singlecoileja niissä, että se tekee sen eron.
Keppi
04.07.2006 16:33:05 (muokattu 04.07.2006 16:35:53)
Yksikelaiset ei hirveen hyvin yleensä taivu raskaampaan rokkiin, eli edelleen oon sen SG:n kannalla

Mainitsemistasi esimerkeistä ainoastaan Hendrix tuli tunnetuksi stratomaisesta soundistaan...toki rollaritkin ajoittain.

Muissa moista selkeesti toimivampi ratkaisu on kaksikelaisella varustettu SG.
...no ei vaineskaan;)
Lennu
04.07.2006 16:36:46

Strato on Hendrix ja SG on Tero Vaara. Eli sen mukaan valitset.
"Et sä siellä pääse kavereita tapaamaan. Roikut pää alaspäin kebab-vartaassa hiillostettavana samalla kun Mamban Tero Vaara uikuttaa noitakuvia ja kaataa tratilla tulinen kastike persereikään."
Mika K
04.07.2006 16:38:12
kannattaisiko ostaa http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … amp;pid=400&mgid=6&sgid=307 sillä on kyllä hintaa mutta onko se sen arvoinen vai ihan http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … mp;pid=6829&mgid=6&sgid=311 kirjoittakaa kokemuksia ja ehdotuksia. suosin myös malleja Les Paul ja Mockingbird. butjettini on jotain 400-1000e

Mulla on ollut tuollainen 70s Classic strato (vaahtera otelautainen tosin) marraskuusta lähtien. Hyvä kitara kaikin puolin, ei mitään suurta moitteen sijaa. Stratoksi melkoisen painava sanoisin, mutta mua se ei haittaa. Mun mielestä tuo paino tuo aavistuksen lisää sustainia sointiin, mikä on stratossa hyvä asia. Satulauria jouduin aluksi hiukan hiomaan vireenpidon takia, kun siirryin käyttämään paksumpia kieliä.

Se että kannattaako ostaa on sun päätettävissä. Käy ainakin kokeilemassa.
rainmaker
04.07.2006 16:54:55
Strato on Hendrix ja SG on Tero Vaara. Eli sen mukaan valitset.

Erittäin hyvin sanottu. Edelleen, ne single-coilit eivät ole liimattu siihen kiinni, käytettynä vaikka duncanin hot railsin ostaa siihen, niin jo kumma jos ei joku musatyyli taivu.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Ziggy Bubba
04.07.2006 17:06:15

Edelleen, ne single-coilit eivät ole liimattu siihen kiinni, käytettynä vaikka duncanin hot railsin ostaa siihen, niin jo kumma jos ei joku musatyyli taivu.

Tai miksei osta suoraan sitä SG:tä niin ei tartte vaihdella osia heti kättelyssä. Strato on "melkein hyvä" moneen musatyyliin. Yksi niistä on hevi. Esim. tavallinen meksiko-strato on suorastaan huono kyseisen musiikin vaatimilla särömäärillä. Mitäs lykkäävät niihin nen ykskelaset ;)
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Sälski
04.07.2006 17:25:56

olen nyt kallistumassa SG:n kannalle mutta minkä lainen vahvistin sopisi sen kanssa? joku 15-50w ehkä http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … mp;pid=2611&mgid=7&sgid=323 olisi sopiva butjettiin ja varmasti hyväkin mutta soitin laineella en ole kyseistä bongannut (kayn vähintään kerran viikossa siellä kattomassa tuotteita kitaratuntien yhteydessä) ostan luultavasti s-laineelta koska saan alennusta runsaasti.
mvirta
04.07.2006 19:02:45
Oikea päätös.

Strato on lauantai-illan musiikkipitoinen visailuohjelma ja bumtsibum, varttuneemman yleisön hyväksymä tanssilavasoitin ja kitaramaailman hyvin toimeentuleva ylempi toimihenkilö. Siinä on yhtä paljon särmää kuin syväjäädytetyssä Mikko Alatalossa.

SG on paholaisen hiilihanko ja hikinen treenikämppä. Ei sitä voi Lauantaitanssit -lähetyksessä näyttää.

Tero Vaara on SG:n soittajana samanlainen poikkeus kuin Jimi Hendrix Stratocasterin käyttäjänä. En masennu vaikka pojat sanoo mun mustaa SG:tä mustaksi mambaksi.

SG:llä on nyt menty vuodesta 1991 ja hyvä se on edelleenkin. Vanhana mummona voin ehkä Les Pauliin taipua mutta Straton otan vasta kun on jo soraa suussa enempi kuin yksi lapiollinen.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
fox
04.07.2006 19:32:54

SG on paholaisen hiilihanko ja hikinen treenikämppä. Ei sitä voi Lauantaitanssit -lähetyksessä näyttää.

Tero Vaara on SG:n soittajana samanlainen poikkeus kuin Jimi Hendrix Stratocasterin käyttäjänä. En masennu vaikka pojat sanoo mun mustaa SG:tä mustaksi mambaksi.

Jes juu, mutta Jimihän itse asiassa käytti melko paljon Flying V:tä, jopa niin paljon että sille tehtiin signature -flaikkari.. Ja onpa herran käsissä nähty myös luunvalkoinen SG, useammankin kerran...
Se on vaan tuo Woodstokk- ja Monterey-Stratoilu ihemisten mieliin painunu.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
rainmaker
04.07.2006 20:02:14
Oikea päätös.

Strato on lauantai-illan musiikkipitoinen visailuohjelma ja bumtsibum

Ei, nyt kyllä kuvailet flying finniä, etkä stratoa :)
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
mvirta
04.07.2006 20:18:39
Ei, nyt kyllä kuvailet flying finniä, etkä stratoa :)

Saatat kyllä olla oikeassa. Mutta olen huomannut että aina kun studio-orkesterissa vilahtaa flaikkari niin sitä on tavallaan mielissään että joku on tehnyt oikein ja valinnut kotimaisen vaihtoehdon. Itse kun tulee aina juostua noiden mielikuvamainosvehkeiden ja ameriikka-meiningin perässä.

No, joka tapauksessa kun tosta mun edellisestä kirjoituksesta poistaa vinoilun
ja turhanaikaisen provosoinnin niin sitten ainakin jää pelkkää asiaa.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)