McNulty 03.07.2006 18:35:22 | |
---|
Eipä tarvitse hommata buusteria, eikä varsinkaan etsiä sellaista, joka ei väritä soundia. Mikä idea yleensä on kuumemmilla mikeillä? höm... nykyajan vermeistä löytyy tuota gainia ihan riittävästi kyllä. Itseasiassa hi-gain vahvistimet toimivat paremmin hieman miedompien mikkien kanssa. Eri asia jos omistaa jonkun vanhan putkipelin ja haluaa sitä pääterösöä vielä ryydittää ja "yliajaa" mikeillä. En ole kertaakaan tarvinut boosteria passiivimikkien kanssa. En ymmärrä mitä ajat takaa tuolla omituisella kirjoituksella. |
oiva tumpeloinen 03.07.2006 18:47:03 | |
---|
höm... nykyajan vermeistä löytyy tuota gainia ihan riittävästi kyllä. Itseasiassa hi-gain vahvistimet toimivat paremmin hieman miedompien mikkien kanssa. Eri asia jos omistaa jonkun vanhan putkipelin ja haluaa sitä pääterösöä vielä ryydittää ja "yliajaa" mikeillä. Kuumat mikit tuppaa kompressoimaan soundia kummasti, vaikka etusesta kaikki särö periaatteessa otettaisiinkin etusesta. Siitä tulee siis erilainen, eiksje? Vähän sama homma kuin kysyä, miksi vaihtaa säröpurkki toiseen: molemmista saa kuitenkin sen särön. Soundi on vain erilainen. En ole kertaakaan tarvinut boosteria passiivimikkien kanssa. En ymmärrä mitä ajat takaa tuolla omituisella kirjoituksella. Se, että sä et ole boosteria vielä tarvinnut koskaan, ei vissiin sano, etteikö joku voisi sellaista tarvita? Mun mielestä mun tekstikin oli ihan hyvin ymmärrettävissä, mutta tosin kyllähän jokainen omat tekstinsä ymmärtää. Sillä haettiin sitä, että soundi muuttuu kuitenkin jonkun verran. Siksi jotkut varmastikin haluavat juuri kyseisen setin aktiivisena. |
McNulty 03.07.2006 18:52:39 | |
---|
Eiku... Minä en vain ymmärrä, jos kaveri diggailee Duncanin JB:n ja Jazzin soundista, niin miksi sitä pitäis metsästää jostain aktiiveista väkipakolla? Mutta kuten sanottu, kukin tyylillään. Eli soundihan on niin subjektiivinen asia. Minä koen aktiivien soundit sellaiseksi "siloteltua hifiä" kun taas passiiveissa on "munaa, rankkuutta ja raakuutta". Ajattelin vain että jos kysyjä esim. etsii jotain JB-tyylistä, niin sen nyt ainakin saa passiivi JB:stä :) |
Räbbänä 03.07.2006 19:01:59 (muokattu 03.07.2006 19:04:06) | |
---|
Vois kyllä hommata omaan Viperiin tuon JB/Jazz setin. Kun tuntuu että jotain puuttuu omasta saundista. Eikä johdu vavharista sillä olen kaikilla mahdollisilla vahvareilla huomannut saman. Paljonko kehtais pyytää noista EMG:N mikeistä kun mukana ois nuo potikat yms.? Edit: ja millasia potikoita pitäs hommata tilalle? Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
twist555 03.07.2006 19:05:21 | |
---|
Ittellä on Epiphonen Les Paulissa Emg 85 ja 81 särkijä niissä on hyvä mutta "puhdas" ääni tulee pirusti kovempaa kun särjetty ääni, ja se puhdaskin lähenee pientä säröä. En tiedä sitten onko noi mikit vaan mulla paskat vai ovatko kaikki tuommoisia.. |
McNulty 03.07.2006 19:18:03 | |
---|
Paljonko kehtais pyytää noista EMG:N mikeistä kun mukana ois nuo potikat yms.? Mitkä EMG:t? Edit: ja millasia pitäs hommata tilalle? Jos sulla on siellä nyt 25k ja/tai 50k potikat (aktiivien kanssa) niin suosittelen passiivien kanssa 500k potikoita. UralTonelta saat laadukkaita potikoita muutaman euron kappalehintaan. |
Räbbänä 03.07.2006 19:30:18 | |
---|
Mitkä EMG:t? 81 ja 85 eli ihan perussetti.
Jos sulla on siellä nyt 25k ja/tai 50k potikat (aktiivien kanssa) niin suosittelen passiivien kanssa 500k potikoita. UralTonelta saat laadukkaita potikoita muutaman euron kappalehintaan. Selevä. Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
McNulty 03.07.2006 19:33:41 (muokattu 03.07.2006 19:35:32) | |
---|
81 ja 85 eli ihan perussetti. Noita on näkynyt myytävän jollain 100-120e koko settiä. Uuden setin taitaa saada pariin satkuun (EMG ZW, eli 81 ja 85, 4 potikkaa ja muut hilut). Kokeile vaikka jotain... 140e pyydellä, jos näyttää että jengi ei innostu niin tiputa pari kymppiä. PS. sellainen vinkki, että jos vain mahdollista, niin jemmaa se EMG-setti hetkeksi. Ostat uudet mikit ja asennat ne ja katsot kummasta diggailit enempi. Heität EMG:t takaisin jos ne toimi siun musassa paremmin ja sitten JB/Jazz etiäpäin. Sille kyllä löytyy 100% varmasti ostajia. Eli jos vain mahdollista, älä myy EMG:n settiä ennenkö uudet mikit on kiinni skebassa. |
nissemus 03.07.2006 22:19:43 | |
---|
HAHA!! Hassuja poikia täällä... Kaikki vertailee akt. ja pas. mikkejä, mutta unohtaa, että kitaran puu ja vahvistin, NIMENOMAAN VAHVISTIN vaikuttaa paljon! Jos haluaa sitä eloisaa soundia niin Tarkka vahvistin --> "Löysä mikki" ja toisinpäin, joku jossa 81 loistaa voi kuulostaa huonommalta passiivilla jne... |
moottorisaha 03.07.2006 23:16:53 (muokattu 03.07.2006 23:21:49) | |
---|
Hienosäätöähän nuo eri mikkivaihtoehdot ovat. Osta kunnon vahvistin, niin pitäisi kyllä soundia irrota. Kuuntelin tuossa juuri jonkun hemmon klippejä, joissa sama riffi oli soitettu samalla vahvarilla (samoilla asetuksilla) kaksi kertaa ja mikkeinä olivat EMG:t ja jotkut SD:t. Rehellisesti sanoen, ei se ero mikään kovin suuri ollut. EMG:t eivät vain hurisseet taukojen aikana yhtään. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
benny 04.07.2006 09:00:25 | |
---|
Eiku... Minä en vain ymmärrä, jos kaveri diggailee Duncanin JB:n ja Jazzin soundista, niin miksi sitä pitäis metsästää jostain aktiiveista väkipakolla? Siksi, että tykkää niistä ja tahtoo jotain sen tapaista mutta ei sellaista? Sehän ainakin mun mielestä on ihan järkevääkin. Eli onko se niin pahasta jos tahtoo JB:n ja Jazzin -tyylistä saundia, mutta vaan aktiiveilla? Silloinhan ei voi mennä niin metsään kuin EMG:llä? ;)) shitfuck inc. |
saastara 04.07.2006 10:19:45 | |
---|
Kuuntelin tuossa juuri jonkun hemmon klippejä, joissa sama riffi oli soitettu samalla vahvarilla (samoilla asetuksilla) kaksi kertaa ja mikkeinä olivat EMG:t ja jotkut SD:t. Rehellisesti sanoen, ei se ero mikään kovin suuri ollut. Shh! Ei sitä saa tunnustaa.. :) Lisää middleä. |
Tune 04.07.2006 13:09:37 | |
---|
Aika hassua mielestäni, että porukka kyselee muilta mielipidettä siihen, että mitkä mikit kannattaa hankkia. Ymmärrän hyvin sen, että kysyy vinkkejä jos ei ole omakohtaisia kokemuksia. Niin että voi tiivistää vaikka 20 eri vaihtoehtoa kahteen. Mutta eiköhän se kannata siinä vaiheessa ihan itse koesoittaa kyseiset vaihtoehdot ja tehdä omat johtopäätökset, eikä mennä ostamaan suoraan muiden mielipiteiden perusteella...!!!! ;) Soittelin itekin Duncan Distortioneilla muutaman vuoden, kunnes ekaa kertaa kokeilin EMG81:stä. Nykyään jokaisesta kitarastani (4kpl) löytyykin EMG'81/85 tai EMG'81/60 setti. Mutta kuten moneen kertaan muutkin aiemmin tuossa ovat muistaneet mainit, niin myös itse kitara sekä vahvistin vaikuttavat soundiin. Jos esim. haluat jonkin "supernoise" In Flames-soundin, niin siihen ei pelkät mikit riitä ja millään transistorivahvistimilla sellasia ei saa ;)) Nämä jälleen kerran vain omia mielipiteitäni ja vinkkejäni. Eli pitäkää oma päänne ja hankkikaa sellasia vehkeitä mitkä kuulostaa ja tuntuu "omimmilta" ,,/ Niin itse teen ainakin :) |
Jormaz 04.07.2006 13:21:22 | |
---|
Aika hassua mielestäni, että porukka kyselee muilta mielipidettä siihen, että mitkä mikit kannattaa hankkia. Ymmärrän hyvin sen, että kysyy vinkkejä jos ei ole omakohtaisia kokemuksia. Mä en taas ymmärrä sitä että kerrotaan mielipiteitä ilman omakohtaisia kokemuksia, mikä on harvinaisen yleinen ilmiö täällä. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Tune 04.07.2006 13:28:24 | |
---|
Mä en taas ymmärrä sitä että kerrotaan mielipiteitä ilman omakohtaisia kokemuksia, mikä on harvinaisen yleinen ilmiö täällä. Hehheh...Toikin on muuten hemmetin hyvä pointti. Ilmeisen paljon sitäkin liikenteessä ;) |
nissemus 04.07.2006 20:32:42 | |
---|
Hehheh...Toikin on muuten hemmetin hyvä pointti. Ilmeisen paljon sitäkin liikenteessä ;) Täysin oikeassa! |