kivi 02.07.2006 20:25:46 (muokattu 02.07.2006 20:27:36) | |
---|
Tube amp doctorilta (www.tubeampdoctor.com) Saksasta saa ainakin tuommoiseen 750 euroon Suomeen kuskattuna 100w-plexi-settiä jossa on kaikki tarvittava... JTM45 lähtee muutaman kympin halvemmalla... Ajattelin tilata tuollaisen kunhan saan rahat kasaan... Tuolta tilaisin mieluummin kun jenkeistä tai jostain, kun tuolta saa ensinnäkin aika halvalla verrattuna muihin ja toiseksi, ei mene veroja. Ja sitten ei tarvitse pelleillä pankkien kanssa kun voi tilata Cash-on-deliveryna ja maksaa läheteille jotka tuovat paketin (UPS) Hmm. Aika kallis setti, ottaen huomioon että aitoja JMP, JTM-reissue ja SuperLead -Marshalleja löytää samaan hintaan tai usein halvemmalla kuin tuo. Totta kai osat maksaa. Mutta mä maksoin 100W PTP SuperLeadista 1500 markkaa ja 50W Plexi PTP JMP:stä 2500 markkaa, mihin nähden noi hinnat tuntuu kovin kovilta. Point-To-Pointeista eli parhaasta mahdollisesta rakenteesta kun kumminkin on munkin löydöissäni kyse. (Ja totta kai hinnat ovat muuttuneet, mutta ei liiotella silti.) Toi Jucciksen setti + sopivat Hammondin muuntajat vois olla mulle sopivampi lähtökohta. |
Tompsi 02.07.2006 20:29:45 | |
---|
......älkää nyt pojat niitä hintoja tiirailko, vaan myös mitä kamaa sieltä tulee, ei se ole sama mitkä muuntajat siinä tulee mukana / konkat / etc..., se on vaan jos haluaa rakentaa halvalla, saa se halvan soundin :) /sv Jaa niin. tässä onkin jonkun muun ratkottava pulma. Mitä sieltä pitäisi tulla että mentäisiin yksi yhteen esikuvansa kanssa? Minulle ei kelpaa halpikset eikä liioin kermaperseiden hienostokomponentit, jos ne poikkeavat alkkarimallin vastaavista. |
kivi 02.07.2006 20:33:38 | |
---|
......älkää nyt pojat niitä hintoja tiirailko, vaan myös mitä kamaa sieltä tulee, ei se ole sama mitkä muuntajat siinä tulee mukana / konkat / etc..., se on vaan jos haluaa rakentaa halvalla, saa se halvan soundin :) /sv Ei se nyt ihan noinkaan mene. Halpojen osien kohdalla väljä toleranssi on suurempi ongelma kuin laatu, mutta mittailemalla ja valitsemalla komponentit joita käyttää, voi saada varsin edullisesti järkevää jälkeä. Loppujen lopuksi vain osa komponeteista on tosi kriittisiä. |
32788 02.07.2006 20:35:55 (muokattu 02.07.2006 20:44:33) | |
---|
Ei kai tuossa Juccizen setissä ole muuta kuin piirilevy, komponentit ja vähän piuhaa? Sitten pitäisi vielä olla putkikannat, putket, kotelo, muuntajat, potikat, kytkimet, koteloon kiinnitettävät elkot, ruuvit, pultit, mutterit ja vielä lisää piuhaa... Kyllä siinä äkkiä rahaa palaa jos meinaa edes vähän laatua ostaa. Muuntajat maksaa jo yksin sen pari-kolmesataa. Ei tätä hommaa rahan takia kannata tehdäkään... EDIT: Niin, ja tuo että löytää halvalla käytettyjä... Juu, voi ollakin että jos on ollut pitkään musiikki-alalla niin saattaa ollakin sellaisia kavereita jotka myy halvalla vanhoja marsuja, mutta jos soittaa vaan suurimmaksi osaksi itsekseen eikä vielä ole semmoisia kavereita kenellä olisi vanhoja putkimarsuja... Sillä "Kuka nyt haluaisi laittaa kaikki rahansa johonkin kitarakamoihin?!" Varmaan liikkeistäkin löytyisi, mutta ei ole omaa autoa niin ei oikein viitsi junalla lähteä turhaan kiertelemään kaikkia Suomen musiikkiliikkeitä. Ehkä soittelemalla saattaisi löytyäkin... |
kojones 02.07.2006 20:38:04 | |
---|
|
rytilahti 02.07.2006 20:44:15 | |
---|
http://www.metroamp.com/store/produ … fo.php?cPath=44&products_id=331 Niin toihan on n.750€ + rahti + (Verot...?) mitähän toi rahti ja verot kustantaisi? Ja miten ton maksun kanssa? Kun ei tietenkään ole mitään luottokortteja... Kyllä alkaa olla tommosten alkuperäisten plexien hinnat niin katossa ettei niitä ainakaan itse osaa ettiä kovin halvalla... Jos jostain JCM800:sta joutuu näinä aikoina maksamaan jo niin tolkuttomasti. Kyllä voisin tilata jos suht. helposti sen sais tänne suomeen. Sehän tossa on mahtavaa että tulee ihan kaikki osat koteloa myöten. Helpottaisi kummasti elämää.. Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
32788 02.07.2006 20:46:08 (muokattu 02.07.2006 20:46:42) | |
---|
http://www.metroamp.com/store/produ … fo.php?cPath=44&products_id=331 Niin toihan on n.750€ + rahti + (Verot...?) mitähän toi rahti ja verot kustantaisi? Ja miten ton maksun kanssa? Kun ei tietenkään ole mitään luottokortteja... Kyllä alkaa olla tommosten alkuperäisten plexien hinnat niin katossa ettei niitä ainakaan itse osaa ettiä kovin halvalla... Jos jostain JCM800:sta joutuu näinä aikoina maksamaan jo niin tolkuttomasti. Kyllä voisin tilata jos suht. helposti sen sais tänne suomeen. Sehän tossa on mahtavaa että tulee ihan kaikki osat koteloa myöten. Helpottaisi kummasti elämää.. Niin siis ei kannata ainakaan tuolta tilata,vaan se 750e oli tuolla www.tubeampdoctor.com... Saksassa, joten veroja ei tartte maksaa, ja postikulut on jotain 15 euron paikkeilla. Mutta onhan tuokin kyllä aika kallis, jos laskee vielä kaapit ja muut päälle... |
kivi 02.07.2006 20:48:00 | |
---|
Jos jostain JCM800:sta joutuu näinä aikoina maksamaan jo niin tolkuttomasti. Niistä pyydetään tolkuttomia, huomauttaisin, ei välttämättä makseta. Viimeisen puolen vuoden aikana olen kuitenkin todistanut kuinka JCM800 nuppi maksoi 300 euroa ja combomalli 400 euroa, ja hinta oli kaikkien asianosaisten mielestä sopiva. Osa illuusiota on se, että tuijotetaan Marshallien amerikanhintoja, siellähän kyseessä on kallis import-laite, meillä euroopassa kotimarkkinakamaa. |
Tompsi 02.07.2006 20:49:15 | |
---|
Mutta onhan tuokin kyllä aika kallis, jos laskee vielä kaapit ja muut päälle... Eikös tuossa tule tuo "Smallbox head case, birch ply with finger jointed corners" mukana setissä vai mitä kaappia meinasit? |
rytilahti 02.07.2006 20:53:57 (muokattu 02.07.2006 20:55:00) | |
---|
Niistä pyydetään tolkuttomia, huomauttaisin, ei välttämättä makseta. Viimeisen puolen vuoden aikana olen kuitenkin todistanut kuinka JCM800 nuppi maksoi 300 euroa ja combomalli 400 euroa, ja hinta oli kaikkien asianosaisten mielestä sopiva. Osa illuusiota on se, että tuijotetaan Marshallien amerikanhintoja, siellähän kyseessä on kallis import-laite, meillä euroopassa kotimarkkinakamaa. Toi on ihan totta. Itsekkin maksoin aikoinani n. 2000mk omasta kombosta ja se oli ihan ok. Tai silloin myyjä teki varmaan hyvät kaupat... Mutta jos mietitään tai tiedät JTM45 marsun joka lähtis noihin metroampin hintoihin tai halvemmalla niin saa ilmoittaa :) Mutta onko kokemuksia tosta metroampista. Mitenkäs homma siellä pelaa ja onko luotettava yms. Niin ja jos on jotain tietoa veroista ja rahdeista niin mahtavaa... Ajattelin kyllä kysellä sieltäkin jossain vaiheessa. Ei vielä tohi kun tuo englanti on vähän mitä on... E: joo mie oon niin juntti etten osaa katsella kun suomen hintoja... Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
kivi 02.07.2006 20:58:34 | |
---|
Eikös tuossa tule tuo "Smallbox head case, birch ply with finger jointed corners" mukana setissä vai mitä kaappia meinasit? Onpi nupin kuoret nuo. Kaappi on sitten elementeille siihen nupin alle :-) |
Jucciz 02.07.2006 21:00:31 | |
---|
Mutta onko kokemuksia tosta metroampista. Mitenkäs homma siellä pelaa ja onko luotettava yms. Niin ja jos on jotain tietoa veroista ja rahdeista niin mahtavaa... Metroampin George on todella avulias ja palvelualttiin tuntuinen kaveri. Maksoin oman tilaukseni PayPal:illa ja George pisti rojut matkaan heti seuraavana päivänä ja ne olivat viikossa täällä. Mies vastailee sähköpostiin hanakasti ja neuvoo ongelmatilanteissa ja myös selvittää postikulut valmiiksi kun kerrot, minne päin paketin pitäisi lähteä. Oman tilaukseni aikaan Metroampin www-sivuilla oleva hintalaskuri laski toimituskulut väärin (liian korkeiksi), mutta itse mailasin tilaukseni (eli ostoskorin sisällön) suoraan Georgelle ja kaupat hoidettiin sujuvasti sähköpostitse. Ei minkäänlaisia ongelmia. Ja ne tullit ja verot, ne riippuu siitä, minkä suuruiseksi pyydätte Georgen merkkaamaan lähetyksen arvon. Minun paketti tuli suoraan kotiovelle kuljetusfirman toimesta. ;) |
Tompsi 02.07.2006 21:04:28 (muokattu 02.07.2006 21:05:55) | |
---|
Onpi nupin kuoret nuo. Kaappi on sitten elementeille siihen nupin alle :-) Jaa, no mutta jos tuossa alkaa vinkumaan kaapista niin samallahan voisi voisi sanoa että "paska setti, ei tuu ees keikkabussii eikä kitaraa tohon rahaan". Ajattelin että tässä kuitenkin ollaan jollakin lailla todellisuuden syrjässä kiinni ja terminologia vain kusee. Kun ostetaan vahvistin niin ostetaan vahvistin. Yes? |
rytilahti 02.07.2006 21:04:50 | |
---|
Niin siis ei kannata ainakaan tuolta tilata,vaan se 750e oli tuolla www.tubeampdoctor.com... Saksassa, joten veroja ei tartte maksaa, ja postikulut on jotain 15 euron paikkeilla. Mutta onhan tuokin kyllä aika kallis, jos laskee vielä kaapit ja muut päälle... Joo siis 950 dollaaria on n. 750€. Ja koteloineen saksassa vastaava n. 900€ Eli maksaako verot ja rahti 150€ (tai 165€ kun muistetaan saksan rahti...) Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
Jaba 02.07.2006 21:05:58 | |
---|
Periaattessahan tuommosen Plexi 100w voisi tilata, kerta siinä tulee kaikki osat paitsi kotelo, joka on omasta takaa ja kaappi myös. Eihän se kalliimmaksi tule, kun vertaa esim. Kitarapajalta Marshall Super Lead 1400€. Vai? |
rytilahti 02.07.2006 21:06:36 | |
---|
Metroampin George on todella avulias ja palvelualttiin tuntuinen kaveri. Maksoin oman tilaukseni PayPal:illa ja George pisti rojut matkaan heti seuraavana päivänä ja ne olivat viikossa täällä. Mies vastailee sähköpostiin hanakasti ja neuvoo ongelmatilanteissa ja myös selvittää postikulut valmiiksi kun kerrot, minne päin paketin pitäisi lähteä. Oman tilaukseni aikaan Metroampin www-sivuilla oleva hintalaskuri laski toimituskulut väärin (liian korkeiksi), mutta itse mailasin tilaukseni (eli ostoskorin sisällön) suoraan Georgelle ja kaupat hoidettiin sujuvasti sähköpostitse. Ei minkäänlaisia ongelmia. Ja ne tullit ja verot, ne riippuu siitä, minkä suuruiseksi pyydätte Georgen merkkaamaan lähetyksen arvon. Minun paketti tuli suoraan kotiovelle kuljetusfirman toimesta. ;) Kiitti paljon! Pitää varmaan viikko ainakin oottaa ja katsoa laskeeko kuume.. :) Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
32788 02.07.2006 21:08:19 (muokattu 02.07.2006 21:11:34) | |
---|
Joo siis 950 dollaaria on n. 750€. Ja koteloineen saksassa vastaava n. 900€ Eli maksaako verot ja rahti 150€ (tai 165€ kun muistetaan saksan rahti...) Niin no juu, mutta verothan on n. 25 prosenttia jos lasketaan ihan suurimmalla mahdollisella. Eli ALV 22% ja tullit jotain rapiat päälle 2 prosenttia. Aika pieni riski tossa on vissiin sitten jäädä tulliin. Mitkäs tuolla on postikulut tuollaiselle setille? Tuossa kun on tuo kotelokin valmiina... E: Ai niin, mullahan oli tunnukset tuonne... Pitääpä tarkistaa. |
kivi 02.07.2006 21:17:29 (muokattu 02.07.2006 21:18:41) | |
---|
Niin no juu, mutta verothan on n. 25 prosenttia jos lasketaan ihan suurimmalla mahdollisella. Eli ALV 22% ja tullit jotain rapiat päälle 2 prosenttia. Aika pieni riski tossa on vissiin sitten jäädä tulliin. Mitkäs tuolla on postikulut tuollaiselle setille? Tuossa kun on tuo kotelokin valmiina... Muistutan vielä, Tiluman, ellei tähän mennessä oo tullut selväksi, että rakennussarja on kalliimpi kuin ostaa "oikea" vahvistin kaupasta. Vastineeksi kovemmasta hinnasta saa sellaisen vahvistimen joita ei enää tehdä. Mutta soundiero ei oo niin suuri kuitenkaan. Tämä vaan, kun mulle tulee koko ajan mieleen, että sä ehkä harkitset rakennussarjaa saadaksesi ekan 'oikean' vahvistimen - älä. Se ei ole ajankohtaista eikä fiksu tapa, vaan ensin tutustutaan niihin "tavallisiin" vahvistimiin rauhassa. Mä luulen ihan oikeasti tietäväni. Mulla on takana varmaan kolmetkymmenet "oikeat" kitarakamat, kunnes olen päätynyt näihin pariin settiin joilla keikat hoidan. Jucciksella on kans aika iso vahvistinkokoelma. |
Borlag 02.07.2006 21:23:23 | |
---|
Vastineeksi kovemmasta hinnasta saa sellaisen vahvistimen joita ei enää tehdä. Mutta soundiero ei oo niin suuri kuitenkaan. Kannattaa myös pitää mielessä että kun on itse tehnyt vahvistimen, ja ne ohjeet löytyy pöytälaatikosta... Jos ja kun jotain vikaa vahvariin tulee, se on todella helppoa korjata ihan kotikonstein kun ei tarvitse ihmetellä enään että osaanko vaiko enkö. Mittari käteen ja katsoo mikä mättää, tilaa osat ja rukkaa kuntoon. Pidemmän päälle tämä voi tehdä siitä jopa halvemman. |
ReBeat 02.07.2006 21:25:44 | |
---|
Tekee mieli mainita tässä yhteydessä Frenzel. ( http://www.frenzeltubeamps.com/) Mies tekee sekä Fender- että Marshall -tyyppisiä vahvistimia. Esimerkiksi valmiiksi koottu "hi end" JTM45 hinta on 795 dollaria ilman nuppikoteloa ja rahteja. Twin Plexi on kaksikanavainen malli, jossa on sekä Twiniin että SLP Plexiin perustuvat etuasteet. Point-to-point ja laatuosista tehty... hintaa 895 dollaria. Jos haluaa vahvistimen 230V muuntajalla niin se lisää hintaa kuulemma 100 dollaria. Näitä vahvistimia on myytävänä myös eBay:ssä. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |