Heikki 29.06.2006 20:52:23 (muokattu 29.06.2006 20:52:58) | |
---|
Kielien katkeileminen loppuu yleensä siihen, kun rupeaa käyttämään ohuempia plektroja. Itse ainakin hakkaan plektralla kieliä aika kovaa, joten heavy ja medium paksuisilla plektroilla en voi soittaa ollenkaan, tai muuten katkeaa kieli melkein joka biisin aikana. |
kivi 29.06.2006 21:01:28 (muokattu 29.06.2006 21:05:57) | |
---|
Wylde settihän on GHS:n valmistama eikö? Heitä helvettiin sellaiset paskat. Mulla on GHS:stä pelkästään huonoja kokemuksia Kukin tavallaan. Mä taas en muita kuin GHSiä juuri käytäkään, d'Addarioita kokeilin joskus mutta tuli liian kalliiksi kun kolme settiä katkeili jo kieliä kitaraan laittaessa, ja lopputulos tuntui kuitenkin pahalta. :-) Eiköhän sovita että kukin tavallaan. GHS:n kielet ovat varsin laadukkaita, vaikkei niiden tatsi kaikille sovi. Itse tein valintani 80-luvun alussa, enkä ole katunut; nyt on 16 kitaraa GHS:illä kielitettynä ja kieliä katkeilee ehkä kerran kahteen vuoteen. Kielien katkeileminen loppuu yleensä siihen, kun rupeaa käyttämään ohuempia plektroja. Itse ainakin hakkaan plektralla kieliä aika kovaa, joten heavy ja medium paksuisilla plektroilla en voi soittaa ollenkaan, tai muuten katkeaa kieli melkein joka biisin aikana. Toi on tekniikkaongelma. Ilmeisesti auraat plektralla, ja painat plektraa liian syvälle. Kokeilepa treenata sellaisella apuvälineellä kuin Diamond Pick; se näpäyttää sormille jos plektra ui yli puolen millin syvyydessä. Se ei estä soittamasta kovaa (mulla soi kaikki kitaran metalliosat hihnatappeja myöten kun junttaan menemään), mutta pakottaa otteen oikeaksi. Kaipa niitä vieläkin myydään kaupoissa. |
Ze Kink 29.06.2006 21:32:13 | |
---|
Toi on tekniikkaongelma. Ilmeisesti auraat plektralla, ja painat plektraa liian syvälle. Kokeilepa treenata sellaisella apuvälineellä kuin Diamond Pick; se näpäyttää sormille jos plektra ui yli puolen millin syvyydessä. Se ei estä soittamasta kovaa (mulla soi kaikki kitaran metalliosat hihnatappeja myöten kun junttaan menemään), mutta pakottaa otteen oikeaksi. Kaipa niitä vieläkin myydään kaupoissa. Dunlopilla on Stylus -plektra, lienee sama systeemi kuin tuossa. Itse treenailin tuollaisella ja sain tatsia vähän paremmaksi, ainakin omasta mielestäni. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
kivi 29.06.2006 21:38:55 | |
---|
Dunlopilla on Stylus -plektra, lienee sama systeemi kuin tuossa. Itse treenailin tuollaisella ja sain tatsia vähän paremmaksi, ainakin omasta mielestäni. Saattaa olla että on ihan samasta kyse, ja muistan vain nimen väärin. Tosiaan, aikoinaan treenasin tuolla paljonkin, mutta siitä on kyllä aikaa. Paransi soittotatsia tuntuvasti. Thin-plektroja ei tule käytettyä kuin efektimielessä, esim 12-kielisen akkarin kanssa sellaiseen perkussiiviseen räpinään. |
JTL 30.06.2006 08:48:38 | |
---|
ONGELMA TAISI KADOTA. Eilen vetästiin treeneissä keikkasetti (n. 30 min) kaksi kertaa eikä kertaakaan mikään kieli paukahtanut poikki. • Tein vinkkien mukaan lyijyvaseliinirasvaa jota hieroin kielen uriin. • Hioin tallapalojen kulmia hieman pyöreämmiksi. Tuhannet kiitokset avusta! Nyt on hieman mukavempaa astua lauteille kun ei 100% varmasti paukahda ainakin yksi kieli poikki. :) Ohuiden plektrojen käyttö ei tule onnistumaan on kyseessä on aika nopea extreme metalli ja vielä tuollaisilla kielillä. :D Voisi testata tuota Dunlopin Stylus-plekuakin tulevaisuudessa jos tosiaankin plekutekniikassakin on jotain vikaa... http://bedimmed.kypara.net/ -+- http://skullfucker.kypara.net/ |