Ziggy Bubba 21.06.2006 01:01:52 | |
---|
Mun oma RG570 ei ainakaan vakiomikeillä varustettuna ole mikään jokapaikan höylä. Njoo, kyllähän noilla VOI vetää vaikka acid-jazzia mutta ei noilla kovin heleitä puhtaita tai erottelevia pikkurosoja irtoa. Raskaammassa juntassa nuo V-sarjalaiset mikit on tosiaan yllättävän toimivat. Joku laadukas kaulamikki puhtaille voisi olla ratkaisu... Pitääpä kattella jos vaikka vaihtais. Onkos muuten ehdotuksia? www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
jogo3000 21.06.2006 06:34:15 | |
---|
Mun oma RG570 ei ainakaan vakiomikeillä varustettuna ole mikään jokapaikan höylä. Njoo, kyllähän noilla VOI vetää vaikka acid-jazzia mutta ei noilla kovin heleitä puhtaita tai erottelevia pikkurosoja irtoa. Oon huomannu ihan saman, pitää olla paljon säröä että lähtee saundia. Think about it think think about it. |
kimurantti1 21.06.2006 12:05:59 | |
---|
Onkos muuten ehdotuksia? On: Seymour Duncan '59. Se on aika kirkas mikki, ehkä vähän vintage-henkinen. Nimenomaan "heleä", oli ensimmäinen sana joka tuosta tuli mieleen kun sitä puhtailla testasin. Muusta Duncanin mallistosta ei sen kummemmin kokemuksia olekaan. DiMarzion Air Nortonilla ei kovin heleää puhdasta saa aikaan, en ainakaan minä saanut. Pirun hyväsoundinen mikki, mutta on myös tumma soundiltaan. Alakeskiääniä tuuppaa aika paljon. Näyttää kyntensä parhaiten soolosoitossa. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
jogo3000 21.06.2006 12:08:32 | |
---|
Paf pro tallassa on toimannu hyvin. Think about it think think about it. |
pimp my ibanez 21.06.2006 12:13:10 | |
---|
vaihdoin just tallamikiks dimebuckerin, ku oli niin tunkkaiset soundit V8:ssa, (kitara C-vireessä). erottelevuus parani selkeästi ja soundi on muutenkin paljon terävämpi. V-sarjalaisten soundi on (varsinkin)alavireisessä kitarassa melkoista puuroa. soitan siis lähes aina kovilla säröillä, puhtaita soundeja en ala arvioimaan. |
Ziggy Bubba 21.06.2006 14:55:26 | |
---|
On: Seymour Duncan '59. Se on aika kirkas mikki, ehkä vähän vintage-henkinen. Tuota oonkin miettiny, mutta kylläkin tohon mun Yamahan "lespaan" (AES620). Siinä kun on erittäin toimiva Duncanin JB jo valmiiksi tallassa, niin tommonen vois olla aika passeli. Toinen ilmeinen vaihtoehto ois kait Jazz... Thomannilla on halvalla noita kahden mikin settejä, mutta harvemmin kahdella kaulamikillä :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
kojones 21.06.2006 15:02:02 | |
---|
Onkos toi RG321 soittotuntumaltaan lähelläkään noita kalliimpia? Mielenkiintoinen peli olisi kyllä. |
oiva tumpeloinen 21.06.2006 15:03:48 | |
---|
Tuota oonkin miettiny, mutta kylläkin tohon mun Yamahan "lespaan" (AES620). Siinä kun on erittäin toimiva Duncanin JB jo valmiiksi tallassa, niin tommonen vois olla aika passeli. Toinen ilmeinen vaihtoehto ois kait Jazz... Thomannilla on halvalla noita kahden mikin settejä, mutta harvemmin kahdella kaulamikillä :) http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/152/274/59_set.phtml Kannattaisiko soittaa MM:ään ja kysäistä, josko nuo molemmat mallit saisi kaulaversiona? Tuskinpa niille kauhea homma vaihtaa. Sopivaksi mikisi Ibaan: Evo! Toimii kuin jouluna sika uunissa... |
N.G. 21.06.2006 16:09:29 | |
---|
V8-mikki toimii yllättävän hyvin raskaalla säröllä. Ulosantiteho on kohtalaisen hyvä ja erottelevuus on oikeestaan yllättävän hyvä. Verrannut olen siis pändikavereiden mikkeihin. Schecterin ja yamahan alkuperäiset mikit häviää tälle. Siis noi vertailemani kepukat on noin 400 -600 e arvosia. Wizard II-kaula on mielestäni vähä kökkö. |
Werde 21.06.2006 16:16:11 (muokattu 21.06.2006 16:22:05) | |
---|
V8-mikki toimii yllättävän hyvin raskaalla säröllä. Ulosantiteho on kohtalaisen hyvä ja erottelevuus on oikeestaan yllättävän hyvä. Tuon erottelevuuden osalta en kyllä allekirjoita, vähän semmoinen keskinkertaisen tunkkainen maku noista jäi suuhun. Vertailukohta erottelevuuden suhteen ei tosin ole kovin reilu, kun omissa kepakoissa nuo vaihtuivat Evolutioniin ja 81:een jotka ovat erottelukyvyltään aivan state-of-the-art luokkaa. "My Lifestyle Determines My Deathstyle" |
oiva tumpeloinen 21.06.2006 16:23:53 | |
---|
Tuon erottelevuuden osalta en kyllä allekirjoita, vähän semmoinen keskinkertaisen tunkkainen maku noista jäi suuhun. Vertailukohta erottelevuuden suhteen ei tosin ole kovin reilu, kun omissa kepakoissa nuo on vaihtuneet Evolutioniin ja 81:een jotka ovatt erottelukyvyltään aivan state-of-the-art luokkaa. Vieläkin samaa mieltä. Tosin mun kepakoissa ei ole 8ykkösiä. Tuon erottelevuuden ongelman mä huomasin parhaiten, kun kokeiltiin kaverin uutta Musaria (JP6) ja samalla rämpättiin vähän testiääneksi tuota mun "ässää". Siihen aikaan siinä oli vielä kiinni orkkis-mikit (taispa muuten olla tarkalleen sanottuna V2, eikä V8), ja Musari toimitettiin Steve's Special tallassa (jos muistikuvani pitää paikkansa, tämä oli tallamikki vanhemmassa Musarimallissa). V2 puhkui itseasiassa kovempaa kuin tuo Special, mutta erottelevuus oli ihan eri planeetalta. Ennen ihan hyvältä kuulostanut V2 kuulosti kauhealta puurolta siinä vertailussa.......eipä pitäisi koskaan kokeilla mitään uutta, vaan tyytyä vanhoihin, niin säästyisi rahat. ;) |
Eccentr1c 21.06.2006 16:24:31 | |
---|
Mulla on ollut noin kaksi vuotta ykköskeppinä Ibanezin RG1550, joka on kaiketi vastaava, kuin tuo RG1570, mutta mikit ovat vain kiinni rungossa. Tuota RG25xx-sarjalaisen ostoa tuskin kannattaa edes harkita sen huonomman hinta/laatusuuheen takia. Siis täysin vastaava kitara, mutta "paremmat" mikit. Ohut kaula saattaa ehkä alussa tuntua omituiselta, mutta siihen tottuu nopeasti. Mikit ovat hyviä, enkä näe suurta järkeä niiden vaihtamiseen ainakaan heti. "Hevimäisen" ulkomuodon ei saa antaa hämätä, vaan kitara taittuu monenlaiseen musiikkityyliin ja floikka pitää hyvin virettä. Näiden kahden vuoden aikana kitara on toiminut täysin moitteettomasti ja kaularaudan säätämistä suurempia huoltotoimenpiteitä ei ole tarvittu. Hintaa tällä soittimella oli muistaakseni 580€ ja päivääkään en ole katunut ostostani. Suosittelen. Ei... |
Juzzil 21.06.2006 16:28:56 (muokattu 21.06.2006 16:31:05) | |
---|
Itellä on rg1570mrb ja tyytyväinen olen ollut. Kaula sopii mun käteen, kun nenä päähän. Tone zonen vaihdoin tallaan, koska vakiomikit on aika kuraa, varsinkin alavireillä ei erottelevuutta ollu riittävästi ja air nortonin varmaan pistän kaulaan heti kun on rahaa.. Ja kyllä sillä soittaa muutakin kun hevanderia! perverssiä... |
N.G. 21.06.2006 20:01:35 | |
---|
totta on, että V8 häviää 81 :lle...(nykyisin toverini schetcerissä on sellainen), mutta sen hintaluokan iboissa. joissa tommonen V8 on vakiona niin ne on oikeenki hintansa väärttejä... No ibanezilla oon soittanu jo monta vuotta ja nyt alkaa kaikesta ibanezin hienoudesta huolimatta mieli halajata esp:tä...mistähän johtunee.... |
Squirrel2 21.06.2006 20:12:00 | |
---|
Itsellä oli aikoinani muistaakseni RG 370DX ? (voi tosin olla, et se oli 270/470, muisti pettää varmaankin), onko kokemusta kellään kyseisestä? Se oli oikeakätinen ja en voinut sitä siksi soittaa, kun olen itse vasuri. Myin sen sit pilkkahintaan pois. :P Minusta siinä oli ihan kohtuulliset mikit. Mikeistä puheenollen, onko DiMarziot niin laadukkaita, kuin niistä yleensä puhutaan olevan? |
Hiku 21.06.2006 23:05:46 | |
---|
Hehe, voin kuvitella. Humppaa RG:llä jossain ruotsinlaivalla... :) Heh, vetihän iskelmätähti Charles Plogman:kin jossa dokumentissä Charvelin kasari-floikka -kepillä, joka hieman huvitti :) "Mun mielestä(kokemuksella) teoriakitaristit keulii tietäväisyydellään, mut sit he ovat kuitenkin ihan paskoja kitaransoittajia." -Friedman
V.U.K #24 |
Ziggy Bubba 22.06.2006 00:08:21 | |
---|
Kyllähän RG:illäkin irtoaa vaikka minkälainen matsku, kunhan mikit ovat tyyliin sopivat. Näin uskoisin, koska oma RG ainakin soi aika mukavasti ja todella laadukasta kädenjälkeä. Ibanezin korealaiset mallit on jääny vähälle huomiolle, mutta ainakin tämä Japanin tuotanto on erittäin vakuuttavaa. Taitaa muuten olla tuo emämaalla rakennuttaminen loppumassa. Pitäkäämme siis kiinni japskeistamme :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Sunkka 22.06.2006 07:30:53 | |
---|
Mulla on ollut noin kaksi vuotta ykköskeppinä Ibanezin RG1550, joka on kaiketi vastaava, kuin tuo RG1570, mutta mikit ovat vain kiinni rungossa. Tuota RG25xx-sarjalaisen ostoa tuskin kannattaa edes harkita sen huonomman hinta/laatusuuheen takia. Siis täysin vastaava kitara, mutta "paremmat" mikit. Mulla on RG570 ja RG2550. Siis paremmilla ja huonommilla mikeillä. Ero on suuri. V mallin mikit on tuhnut ja tunkkaiset verrattuina Dimarzio/Ibanez mikkeihin. Samaten häiriöt ja kohinat on paljon suuremmat. Siihen en ota kantaa kannattaako siitä maksaa 200 euroa ylimääräistä.. Ai miten niin alkoholisti?! |
mindsnare 22.06.2006 08:49:56 | |
---|
V2 puhkui itseasiassa kovempaa kuin tuo Special, mutta erottelevuus oli ihan eri planeetalta. Ennen ihan hyvältä kuulostanut V2 kuulosti kauhealta puurolta siinä vertailussa.......eipä pitäisi koskaan kokeilla mitään uutta, vaan tyytyä vanhoihin, niin säästyisi rahat. ;) Noi V2:sethan on ihan loistavia alnico-mikkejä. Nykyään niitä ei tunnu löytyvän mistään. Itselläni on vuoden 1980 ibanez studiossani tuommoiset ja omasta mielestäni ne ovat täydelliset, ainakin siihen kitaraan. Mutta joo, kaipa se on siitäkin kiinni, mitä niillä soittaa. Mitenkä, onko kellään kokemuksia Dimarzion breedeistä? Itselläni on kovasti harkinnan alla, jos kokeilis tuohon RG570EX:ään semmoisia. Evolutionit on ollut joskus aiemmassa RG:ssä, mutta ne meni kitaran mukana; oli muutenkin vähän turhan kirkkaat mikit itselleni. |
Chieftain 30.06.2006 00:13:36 | |
---|
Itse kävin Levytukussa kokeilemassa RG1570:a ja RG2570:a. 2570:ssa olevat DiMarzio/IBZ mikit oli mun mielestä niin paljon paremmat sekä soundeiltaan että erottelevuudeltaan, että päätin ostaa sen. Sain kitaran hintaan 750 euroa, ja olisin saanut sen 1570 noin sata euroa halvemmalla. Mikeissä oli kuitenkin niin paljon eroa että ei se "ylimääräinen" satanen hukkaan mennyt |