Aihe: Halpa kiinteä tallainen 7-kielinen/baritoni
1 2 3
Metallikitaristi
20.06.2006 22:26:47
Mikäs toi on toi jacksonin dx7? Jotain kokemuksia
Jesus_Plastica
20.06.2006 23:02:53
Mikäs toi on toi jacksonin dx7? Jotain kokemuksia

Se on aikamoinen ritsa, kannattaa pysyä erossa.
elbowski
20.06.2006 23:42:10
Mitäs noi schecterin damien ja omien seiskat on olevinaan? Kokemuksia. Ja jos on vielä jotain muita seiskoja mieles niin tänne vaan kertomaan

No Damien 7 on Schecterin malliston halvin seitsemänkielinen kitara. Pastean tänne pitkän kirjoitukseni aiemmasta seiskatopikista:

Damienia voin varauksetta suositella kaikille seiskakitaroista kiinnostuneille, mutta muistakaahan, että sanani ei ole laki joten testatkaa ennen ostoa. Itse vaihdoin Les Paul-tyyppisestä, 24.75"-skaalalla varustetusta kitarasta Demonin 26.5"-skaalaan, enkä itse voi kyllä sanoa, että skaalan suhteen olisi pitänyt suorittaa minkäänlaista totuttelua. Toki olin soitellut aiemmalla kitarallani vain vuoden, joten ehkäpä hain vielä sitä omaa juttua.
Kitarassa oli sen ostaessani .010-.046+.056-kielisetti, ja tarpeeksi jykevältä tuntui silloinkin, mutta itselläni oli jo pelkästään 24.75"-kitarassa .010-.052-setti, joten väkevämmästä tatsista tykkäsin, joten vaihdoin ala-.056:n 0.060-kieleen, varsinkin kun pidän tuota seiskakieltä lähes poikkeuksetta A:ssa.

Kitara on viimeistelyltään loistava. Pienintäkään vikaa en löytänyt, mutta nyt kevään lämmettäessä luontoaan olen havainnut hyvin minoriteettistä "fretbuzzia" ylä-E-kielellä jossakin seiskanauhan tienoilla. Mikit ovat EMG HZ-H4:t, ja näistä ei ole pahaa sanottavaa. Olen sopivan pörisevät brittirokkisaundit saanut niistä ulos kevyempiin juttuihin, mutta samalla myös tarpeeksi hyökkäävät middlekkäät metallihönkäykset. Virittimet ovat Groverit. Sopivan jäykät, eivätkä ole kertaakaan pettäneet. Vire on pysynyt nyt ahkeralla kevätjuhlatreeniajalla tyyliin virityskerta per viikko. Tallassa on paljon säätövaraa, mistä ei muutenkaan pitkän skaalan johdosta ole pulaa. Kaulaliitos voi ehkä ahkerimmalle tiluttajalle olla vähän mötikkä, mutta itseni tiellä tuo ei ole juurikaan ollut.
Kaiken kruunaa vielä loistokas ulkonäkö, itse rakastan mattamustaa sävyä, sekä otelaudassa olevat black pearl-lepakot ovat täydellisen pyöreä piste jo ennestään täydellisen i:n päälle.
Raivo määrää nuotin
zeme
21.06.2006 00:28:57
No Damien 7 on Schecterin malliston halvin seitsemänkielinen kitara. Pastean tänne pitkän kirjoitukseni aiemmasta seiskatopikista

Ööh, omen-7 on halvin seiska schecteriltä..
No problem.
elbowski
21.06.2006 02:52:26 (muokattu 21.06.2006 18:06:53)
Ööh, omen-7 on halvin seiska schecteriltä..

Juu, no, miten vaan, mutta koko pätkästä sä kiinnitit huomiosi tuohon lainiin? :)
Raivo määrää nuotin
zeme
21.06.2006 10:00:58
Juu, no, miten vaan, mutta koko pätkästä sä kiinnitit huomiosi tuohon lainii? :)

heh, olen liian tarkka... Muistaakseni omen on jopa satasen halvempi, mutta mutta, tietysti itsekkin suosittelen damienia omien kokeilujen perusteella.. kiinostais vaan toi uus omen-7 EXTREME... Siisti väritys ja sen inlayt..
No problem.
Metallikitaristi
21.06.2006 15:41:29
Mihin hintaan suomessa myydään rg7321 ja damien 7? siis ihan lopulliset hinnat. Ja jos joku joka on oikeesti testannut noita niin antaa vielä jotain kommenttia niin olis hyvä.

Pitäs kyllä varmaan testaamassakin käydä mutta lähin kunnon musakauppa on n. 60km päässä. Ja sieläkään tuskin on kovin paljoa seiskoja
hullu_ukko
21.06.2006 15:43:34
Pitäs kyllä varmaan testaamassakin käydä mutta lähin kunnon musakauppa on n. 60km päässä. Ja sieläkään tuskin on kovin paljoa seiskoja

Mikä on lähin musiikkiliikkeesi?
''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman
Metallikitaristi
21.06.2006 15:48:05
Mikä on lähin musiikkiliikkeesi?

Kauhajoen top sound
zeme
21.06.2006 15:48:51
Mihin hintaan suomessa myydään rg7321 ja damien 7? siis ihan lopulliset hinnat. Ja jos joku joka on oikeesti testannut noita niin antaa vielä jotain kommenttia niin olis hyvä.

jos oikein muistan, niin rg7321:sen listahinta suomessa kai on joku lähemmäs 500€, ja damienilla on soundatan sivujen mukaan 599€... Eli ibanezi on halvempi...
No problem.
Metallikitaristi
21.06.2006 15:49:34
jos oikein muistan, niin rg7321:sen listahinta suomessa kai on joku lähemmäs 500€, ja damienilla on soundatan sivujen mukaan 599€... Eli ibanezi on halvempi...

Joo mutta listahinnoissa on aina ylimääräistä aika reippaasti
joukov
21.06.2006 15:50:49
Mihin hintaan suomessa myydään rg7321 ja damien 7? siis ihan lopulliset hinnat.

Mitäs jos soittaisit kyseisiä keppejä myyviin liikkeisiin?
zeme
21.06.2006 15:53:57
Joo mutta listahinnoissa on aina ylimääräistä aika reippaasti

Tietysti... Tarkoitinkin lähtöhinnassa ibanez on halvempi... Tärkeinhän asia on se, että kumman aijot ostaa, kumpi tuntuu paremmalta käteen yms.. heh..
No problem.
hullu_ukko
21.06.2006 15:55:00 (muokattu 21.06.2006 15:55:39)
Kauhajoen top sound

Eikö Top Sound ole Nurmossa?

Ainakin siellä suunnalla on ollut jotain seiskoja.. Taisipa olla joku schecterikin joukossa.. Ainot seiska jota kokeilin oli Ltd:n sc-607. Se on hyvä keppi mutta 1100€ tuskin sopii budjettiisi?
''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman
Metallikitaristi
21.06.2006 15:59:48 (muokattu 21.06.2006 16:01:00)
Eikö Top Sound ole Nurmossa?

Sieläkin.. Saman omistajan kauppa, tosin "vähän" pienempi

Ainakin siellä suunnalla on ollut jotain seiskoja.. Taisipa olla joku schecterikin joukossa.. Ainot seiska jota kokeilin oli Ltd:n sc-607. Se on hyvä keppi mutta 1100€ tuskin sopii budjettiisi?

En mä muista nähneeni siellä muita seiskoja kuin juuri ton ltd:n ja sitte schecterin blackjackin. Ja siitä budjetista että toi 500€ olis jo liikaa (mutta kai se pitää ostaa jos halvemmat ei oo hyviä). Juuri pistin eilen 6505 combon tialukseen johon menee 1130€
Werde
21.06.2006 16:19:28
Kannattaa säästää vähän lisää ja ostaa kerralla kunnon keppi, kun vahvistinosastokin on tuota luokkaa. Jos nyt ostat halvan rimpulan niin hetken päästä jo haikailet paremman perään. Muutaman satkun kun säästät lisää niin saat jo aivan eri luokan kepakon.

Jos joku seiska on pakko saada väliaikaisesti, niin hommaa käytetty jonka saat samaan hintaan laitettua kiertoon kun upgreidauksen aika koittaa.
"My Lifestyle Determines My Deathstyle"
Metallikitaristi
21.06.2006 16:28:36
Kannattaa säästää vähän lisää ja ostaa kerralla kunnon keppi, kun vahvistinosastokin on tuota luokkaa. Jos nyt ostat halvan rimpulan niin hetken päästä jo haikailet paremman perään. Muutaman satkun kun säästät lisää niin saat jo aivan eri luokan kepakon.

Jos joku seiska on pakko saada väliaikaisesti, niin hommaa käytetty jonka saat samaan hintaan laitettua kiertoon kun upgreidauksen aika koittaa.

Kaikki rahat mitkä san kesätöistä menee jo tuohon vahvariin ja sitten pitäs vielä jonkinlainen mopokin ostaa.. Ei sitä kovin nopeeta tän ikäsenä kovin nopeesti tienata, oon siis 91 syntynyt. 500€ on aika lailla maksimi minkä voin maksaa, Mieluusti siis paljon allekkin. Ja siis käytettynä oon noita ibaa ja schecteriä meinannu

Niin ja onhan mulla laadukas 6- kielinen (ltd mh-1000) jotta enköhän mä pärjäsi vähän heikommallakin seiskalla hetken. Ja saa noista käytetyistä aika lailla rahansa takaisin
-K-
21.06.2006 17:57:58
Markun musiikissa nurmossa on hyllyssä tuo RG7321.

499 on lista ja markulta tippuu varmasti alennusta.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
Metallikitaristi
22.06.2006 21:29:39
7321 ja damien/omienistako se sitte pitäs valita vai onko muita vaihtoehtoja tohon hintaan
Boltsa
22.06.2006 22:55:15
Niinhän tuossa sanoin, paitsi että Hyrdellä on 25,5" Carpenter-sepi tuon baritoniseiskan kanssa arsenaalissa. Mokomassa seiskaa käyttää vain Kuisma.

Ei pysty ei.

OT: "Pahaa Verta" ?

OT2:"Säästä sanasi"? No ok, ei se ihan mene samalla tavalla kuin levyllä mutta soittaa pystyy vallan mainiosti. Etenkin intron/kertsin riffit ja menee tuo säekkin ihan kepeästi..
sitä demoa koskaan tuu...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)